Carcom Oy  Ateho

Kitkat vs. nastat pysytään suomen oloissa

  • 3746 Vastauksia
  • 880502 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1395
  • www.vrcf.fi
Vs: Kitkat vs. nastat
« Vastaus #765 : 22.10.2014, 22:52:07 »
Itsellä tulee vuodessa about 25tkm mittariin. Kesärenkaat kestää 2 kautta ja talvirenkaat on 3. talven jälkeen vaihtokunnossa. :-\

Meillä menee nastakumit kaksi-kolme talvea, kesätossut kerran kesässä uusiksi. Talvirenkaat kestää täällä kun ei ole kuin lumipolanteisia teitä oikeana talvena. Niin ja noin 50tkm vuoteen, aika tasaisesti ympäri vuoden.
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Kitkat vs. nastat
« Vastaus #766 : 22.10.2014, 22:57:10 »
Esitän vastaväitteen, joka ei ole ensimmäinen kerta:
Minä vaihdan renkaat 2-3 vuoden välein jolloin nastarenkaissa on 6-7mm pintaa ja kesärenkaissa noin 5mm. Saan renkaista noin puolet takaisin uusien hinnasta ja ostan uudet renkaat. Jos ajaisin nuo loppuun, niin saisin 0 euroa. Ajanko siis joka kolmas vuosi uusilla renkailla vai ajanko ne loppuun jännä kakka housussa? Ei tarvitse kahta kertaa miettiä, mutta jokainen tyylillään, koska rahallisesti lopputulos on sama...

Joku ihmetteli et ajaako joku samoilla renkailla 5 vuotta, minä ajan, koska ne toimii hyvin tuon ajan ja kun pintaa kerran riittää n. 50 000 km niin miksi en ajaisi. Renkaiden kulutus määräytyy sen mukaan miten sillä autolla ajetaan, eli ennakoiva ajotapa vaikuttaa hyvin paljon renkaiden kestoon.
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: Kitkat vs. nastat
« Vastaus #767 : 22.10.2014, 23:03:13 »
Mitä tarkotat "puolet takaisin"?  ???

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Kitkat vs. nastat
« Vastaus #768 : 22.10.2014, 23:16:40 »
Mitä tarkotat "puolet takaisin"?  ???

Puolet uusien hinnasta.
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa Volvo-car

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 71
  • www.vrcf.fi
Vs: Kitkat vs. nastat
« Vastaus #769 : 22.10.2014, 23:37:15 »
Kyllä nyt on teksti niin kärjistettyä, että uskottavuus on kovilla. Eilisiltana vaihtelin yhden S80:n alle Hakkapeliitta vitoset Continentalin SportContact kolmosten tilalle, enkä noiden välillä huomannut mitään merkittävää eroa ajettavuudessa normaalinopeuksissa.

Mikä sitten on kenenkin mielestä kärjistystä tai merkittävää eroa.....totuus on kuitenkin kun vaihdoin vanhat 4 mm pinnalla olevat CVC5 kitkat noihin uusiin nastoihin, niin ajotuntuma meni paljon surkeammaksi, vaikka siis vertaan vanhoihin kitkoihin näitä uusi nastoja, jopa vaimo sanoi joka yleensä ei paljon kiinnitä huomiota ko. asioihin että kylläpä onkin huojakasta ja jotenkin irtonaisen tuntuista tämä meno näillä nastoilla ja mikä ujellus alkaa kun vauhtia on vähänkin enemmän. Ymmärrän että moni voisi samassa autossa istuen todeta ettei näissä mitään vikaa ole, nämähän ovat hyvät kumit, mutta kun me olemmekin tottuneet ajamaan MUKAVILLA kitkoilla niin tuo nastojen rohina ja muu epämukavuus kuuluu/tuntuu tavallista tehokkaammin. Ehkä mekin voisimme tottua moiseen, mutta kysyn että miksi ihmeessä edes yrittäisimme, kun maailmassa on vielä saatavilla mukavampaa ajotuntumaa omaavia renkaita jotka vielä pitävät paremmin kun nämä teiden rouhijat. Ja tämä ei ole mikään provo, vaan ihan omaan kokemukseen perustuva fakta TODELLISESTA liikenteestä. Ehkä sitten joskus kun alamme olemaan vanhuksia ja kuulo ja tuntoaistit alkaa heikentymään, voimme ostaa jopa nastakumit ja uskoa että kyllä nyt pärjätään hyvin...ja seuraavasta mutkasta ajamme pihalle kun renkaaat eivät pidäkään niin kun niihin uskoo.  :idiot2:

Ajanko siis joka kolmas vuosi uusilla renkailla vai ajanko ne loppuun jännä kakka housussa? Ei tarvitse kahta kertaa miettiä, mutta jokainen tyylillään, koska rahallisesti lopputulos on sama...

Ehkäpä nastarenkailla saakin ajaa jännä kakka housussa koko ajan vaikka alla olisi uudet kumit, nyt ymmärrän sen omasta kokemuksesta, mutta jopa vanhoilla kitkoilla ajotuntuma on parempi kun uusilla nastoilla, puhumattakaan kun alla on uudet kitkat. Tässä onkin hyvä aina ottaa huomioon kokonaisuus että mitä mihinkin aina verrataan. Jos uudet renkaat maksaa 600€, niin aika hyvin on jos saat puolikuntoisista 300€, minä en maksaisi niistä kun 150-200€ jos sitäkään.

Poissa Ville K

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 585
  • Oikeissa autoissa on tuumapultit ja kromipuskurit
Vs: Kitkat vs. nastat
« Vastaus #770 : 22.10.2014, 23:52:49 »
Joo, aika uskomattomalta kuulostaa et joku ostais käytetyt renkaat puoleen rahaan uusista. Itseasiassa mä en edes tiedä ketään joka ostais renkaat käytettynä... siis pelkät renkaat, eriasia jos ostaa jonkun vannesarjan jossa tulee renkaat päällä.
Volvo PV&Duett

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Kitkat vs. nastat
« Vastaus #771 : 22.10.2014, 23:54:31 »
Täällähän tuntuu olevan aikamoinen venäjän mediatouhu taas meneillään, tarttee laitella poppareita tulille kun tuota hössötystä alkaa lukemaan  ;D
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Kitkat vs. nastat
« Vastaus #772 : 23.10.2014, 06:31:12 »
Elämä on täynnä valintoja. Valitseeko mukavan=hiljaisen vai valitseeko turvallisen=hieman äänekkään. Minä valitsen jälkimmäisen ja tulen aina aina valitsemaan. Toiset taas tekee kompromissejä. Kehuuhan toiset jopa keski-euroopan kitkoja loistaviksi talvirenkaiksi.

Vanha kitka=Kova Uusi nastarengas=pehmeä. Ei ihme, että näillä keleillä parempi ajaa (Jos on +5 astetta eikä ole lunta saati talvea). Talvea odotellessa.

Mulla ei muuta:
https://www.youtube.com/watch?v=m414yQPQqeg

Mikä sitten on kenenkin mielestä kärjistystä tai merkittävää eroa.....totuus on kuitenkin kun vaihdoin vanhat 4 mm pinnalla olevat CVC5 kitkat noihin uusiin nastoihin, niin ajotuntuma meni paljon surkeammaksi, vaikka siis vertaan vanhoihin kitkoihin näitä uusi nastoja, jopa vaimo sanoi joka yleensä ei paljon kiinnitä huomiota ko. asioihin että kylläpä onkin huojakasta ja jotenkin irtonaisen tuntuista tämä meno näillä nastoilla ja mikä ujellus alkaa kun vauhtia on vähänkin enemmän. Ymmärrän että moni voisi samassa autossa istuen todeta ettei näissä mitään vikaa ole, nämähän ovat hyvät kumit, mutta kun me olemmekin tottuneet ajamaan MUKAVILLA kitkoilla niin tuo nastojen rohina ja muu epämukavuus kuuluu/tuntuu tavallista tehokkaammin. Ehkä mekin voisimme tottua moiseen, mutta kysyn että miksi ihmeessä edes yrittäisimme, kun maailmassa on vielä saatavilla mukavampaa ajotuntumaa omaavia renkaita jotka vielä pitävät paremmin kun nämä teiden rouhijat. Ja tämä ei ole mikään provo, vaan ihan omaan kokemukseen perustuva fakta TODELLISESTA liikenteestä. Ehkä sitten joskus kun alamme olemaan vanhuksia ja kuulo ja tuntoaistit alkaa heikentymään, voimme ostaa jopa nastakumit ja uskoa että kyllä nyt pärjätään hyvin...ja seuraavasta mutkasta ajamme pihalle kun renkaaat eivät pidäkään niin kun niihin uskoo.  :idiot2:

Ehkäpä nastarenkailla saakin ajaa jännä kakka housussa koko ajan vaikka alla olisi uudet kumit, nyt ymmärrän sen omasta kokemuksesta, mutta jopa vanhoilla kitkoilla ajotuntuma on parempi kun uusilla nastoilla, puhumattakaan kun alla on uudet kitkat. Tässä onkin hyvä aina ottaa huomioon kokonaisuus että mitä mihinkin aina verrataan. Jos uudet renkaat maksaa 600€, niin aika hyvin on jos saat puolikuntoisista 300€, minä en maksaisi niistä kun 150-200€ jos sitäkään.
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Kitkat vs. nastat
« Vastaus #773 : 23.10.2014, 06:32:10 »
Voi niitä on paljon. Eräshän hehkutti täälläkin, että miksi ostaa uusia renkaita, kun rengasliikkeiden takapihalta saa niitä ilmaiseksi.

Joo, aika uskomattomalta kuulostaa et joku ostais käytetyt renkaat puoleen rahaan uusista. Itseasiassa mä en edes tiedä ketään joka ostais renkaat käytettynä... siis pelkät renkaat, eriasia jos ostaa jonkun vannesarjan jossa tulee renkaat päällä.
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: Kitkat vs. nastat
« Vastaus #774 : 23.10.2014, 06:37:02 »
Puolet uusien hinnasta.
Kolmenkin vuoden jälkeen aika hyvän hyvityksen saat. En mä maksais niin paljoo käytetystä.

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Kitkat vs. nastat
« Vastaus #775 : 23.10.2014, 06:53:18 »
Onko 40% vai puolet hinnasta, niin se on vain hiustenhalkomista. Mä ajan mielummin uusilla, kuin 2-3 vuotta vanhoilla.

Kolmenkin vuoden jälkeen aika hyvän hyvityksen saat. En mä maksais niin paljoo käytetystä.
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Kitkat vs. nastat
« Vastaus #776 : 23.10.2014, 06:54:40 »
Joo, aika uskomattomalta kuulostaa et joku ostais käytetyt renkaat puoleen rahaan uusista. Itseasiassa mä en edes tiedä ketään joka ostais renkaat käytettynä... siis pelkät renkaat, eriasia jos ostaa jonkun vannesarjan jossa tulee renkaat päällä.
Naapuri tekee näin. V70mk2 on auto ja ostavat kitkat aina "vähän käytettynä" kun löytyy jonkun taksimiehen/uuden auton ostajan pois vaihtama uudenveroinen setti. :)

Autoista tai ajamisesta eivät tajua yhtään mitään, totesivat vain että kun kitkaan siirtyivät, yllättyivät että sitä pitoa on. Valoistakin lähtee sutimatta kun viereisillä kaistoilla kuuluu asfaltin-hiomis ääniä. :D

Poissa kenkee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 453
  • 1,5bar
Vs: Kitkat vs. nastat
« Vastaus #777 : 23.10.2014, 07:21:54 »
Ja kaikkihan on niin suhteellista myös. Esim. anoppi osti just parhaat, mitä rahalla saa ja ajelee korkeintaan kuuttakymppiä kesät talvet, korkeintaan 5000km/vuosi, niin veikkaisin että "pärjäis" halvemmillakin, mutta toisaalta, ei ole rahasta kiinni... Edellisetkin talvigummit oli vielä pinnaltaan hyvät, joskin varmaan koppurat jo ,vaikka oli laitettu alle, kun auto oli uusi, vuonna 2005...! (Olikohan Good yearit)
Itellä taas tulee 65000km/vuosi ja talvirenkaitakin menee väh. 1pari vaihtoon/talvi, kesäsiä enemmän, heh!
« Viimeksi muokattu: 23.10.2014, 07:28:42 kirjoittanut kenkee »
Nothing beat's SEX but, BOOST!!

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Kitkat vs. nastat
« Vastaus #778 : 23.10.2014, 11:29:30 »
Joo, aika uskomattomalta kuulostaa et joku ostais käytetyt renkaat puoleen rahaan uusista. Itseasiassa mä en edes tiedä ketään joka ostais renkaat käytettynä... siis pelkät renkaat, eriasia jos ostaa jonkun vannesarjan jossa tulee renkaat päällä.
Eihän se hullu ole joka pyytää, mutta joskus tavannut, että lähes 10v vanhoista renkaista pyydetään lähes puolta uusien hinnasta :o
Käsittääkseni alkaa olemaan ns. kaatopaikka tavaraa huonolla säkää. Puhumattakaan, että mitä renkaat on kehittynyt vuosien varrella :pomo:
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa TPK1980

  • Hallituksen varajäsen - Pyykkääjä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: -6024
  • RWGWGWARAHHHHWW RGGWRWRW
Vs: Kitkat vs. nastat
« Vastaus #779 : 23.10.2014, 11:39:24 »
Tää oli hyvä! :2funny:
Kuviota ja nastoja Hakkis nelosissa on, mutta ei pitoa.
No jos DOT on 10v takaa niin en yhtään ihmettele.
E36 320i Taxi -92 -> Clio II ph. 2 1.4-16v -04 -> Clio II RS172 Ph. Quick -01 -> Mustikka -02 -> C70 B5204FS+AW50-42 -99 -> Varsovan liiton Arkkupakastin -16
Viestit saattavat sisältää huomattavia määriä sarkasmia!

 

KL-varaosat  Race.fi