Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 2749 Vastauksia
  • 884100 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1680 : 20.10.2014, 21:51:42 »
Ei muutu ET.
960 II alatukivarsi on ~4cm pidempi joten se tekee muutoksen ET:hen.
jos käyttää 960 olka-akselia niin iskunvaimentimen alempi pultinreikä pitää vinguttaa hieman soikeaksi tai käyttää camberin säätöpulttia jotta saa camber kulman kohdalleen.
http://shop.mamasan.fi/product/show/3445/tarvikkeet/2259/whiteline-camber-pultit-12mm
 
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa Pohjola

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 264
  • Pussit kuuluu jalkoväliin
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1681 : 20.10.2014, 22:05:32 »
Onko tästä jotai projutopikkia/kuvia tosta tolppaswapista?
Volvoilusta parantunut

Poissa siipiveikko

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1682 : 20.10.2014, 22:20:23 »
Voin tehdä topicin n. viikon päästä kun osat saapuvat.
Vikakoodien lukua ja nollausta Kotkassa icarsoft 906 volvo-lukijalla.
S80 ja XC90 6-syl. vaihdelaatikkojen kunnostusta.

Poissa Herra-Jermu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 176
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1683 : 20.10.2014, 23:03:45 »
Minulta löytyy jo. Melkein vaihe vaiheelta kuvat, tuosta bc-racingin asennuksesta.  :)

Edit. Jos kyse oli siitä. T.väsyneet aivot.

#Tommi
0kpl Volvo.
3kpl BMW.

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4399
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1684 : 21.10.2014, 12:18:27 »
Minulta löytyy jo. Melkein vaihe vaiheelta kuvat, tuosta bc-racingin asennuksesta.  :)

Edit. Jos kyse oli siitä. T.väsyneet aivot.

#Tommi
Juurikin siitä. Kirjoita juttu FAQ puolelle? Sieltä löytyis varmaan paremmin sitten tulevaisuudessa kuin täältä tekstin seasta.

Poissa JoniL

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 140
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1685 : 22.10.2014, 21:18:47 »
Sopivatko 200sarjan iskarit eteen jaa taakse suoraan ysiin ja ovatko ne 900sarjan iskareita lyhyemmät kun niitä tuntuu porukka vaihtavan näihin?

Poissa Volvopoju

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 558
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1686 : 23.10.2014, 14:07:07 »
Sopivatko 200sarjan iskarit eteen jaa taakse suoraan ysiin ja ovatko ne 900sarjan iskareita lyhyemmät kun niitä tuntuu porukka vaihtavan näihin?

700 vs. 240 vs. saab 9-3

Onhan se vähän lyhkäsempi. Vaatii tolpan lyhennyksen tai holkin yläpäähän. Pieneen madallukseen ihan OK, mutta oikeasti reippaammassa madalluksessa kannattaa vaihtaa suosiolla toiset.



Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1687 : 23.10.2014, 14:14:11 »
700 vs. 240 vs. saab 9-3

Onhan se vähän lyhkäsempi. Vaatii tolpan lyhennyksen tai holkin yläpäähän. Pieneen madallukseen ihan OK, mutta oikeasti reippaammassa madalluksessa kannattaa vaihtaa suosiolla toiset.




Varmaan se miljoonakertaa ollu jo juttua, mutta meneekö tuo saabin iskari volvon tolppaan? Eikös se ollu joku muilu että ei ihan sopis?
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

Poissa Volvopoju

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 558
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1688 : 23.10.2014, 16:08:32 »
Tuo kyseinen saabin iskari ei sovi, EGT-merkkinen.

Noita saabin iskareita löytyy toki sellaistakin mallia, joissa tuo varsi on ohkasempi, kun niitä tolppia on kahta eri mallia. Nuo sattui olemaan juuri siihen paksumpaan tolppaan, enkä älynnyt tarkistaa myyjältä aikaisemmin.  :-\

Kannattaa melkeen käydä jossain motonetin tiskillä mittailemassa mauserin kanssa, jos saabin iskareihin päädyt.

Audi 80:sen  iskarit tosin sopivat varmasti, ja niistä on tässäkin topikissa maininta, josta löytyy tarkat vuosimallit.  :)

Poissa Masuli

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1184
    • Flickr!
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1689 : 23.10.2014, 16:24:45 »
Saabin ja Audin iskareissa oli about sentin ero ja parikymppiä kappaleelta edullisemmat. Itsellä ainakin nyt kesästä asti toimineet hyvin
Mut sukellus on in, ei sen tarvii edes näyttää hyvältä
Volvo 965 "T6" RE85
http://masitech.ddns.net

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1690 : 23.10.2014, 21:33:35 »
Siis ihanko tosissaan täällä porukka rakentaa "hyviä alustoja" sillä periaatteella, että mikä iskari sinne vaan sattuu mahtumaan fyysisesti välittämättä yhtään mikä noiden vaimennusarvot on?  ::)
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1691 : 23.10.2014, 21:39:20 »
Siis ihanko tosissaan täällä porukka rakentaa "hyviä alustoja" sillä periaatteella, että mikä iskari sinne vaan sattuu mahtumaan fyysisesti välittämättä yhtään mikä noiden vaimennusarvot on?  ::)
Tärkeintä on, että kyydissä olijat huomaavat, että alustaa on "rakennettu".
Toimivuus on taas ihan eri juttu.

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4108
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1692 : 23.10.2014, 21:41:18 »
Siis ihanko tosissaan täällä porukka rakentaa "hyviä alustoja" sillä periaatteella, että mikä iskari sinne vaan sattuu mahtumaan fyysisesti välittämättä yhtään mikä noiden vaimennusarvot on?  ::)
Kyllä ja kaiken kruuna paksuimmat mahdolliset jouset puolestavälistä katkottuna  :2funny:

Madallushommiin varmaan menee jos hakee sitä lintta-lookkia mutta oikeesti kokeilkaa edes joskus Bilstein, Koni tms. kunnon iskareita oikeilla madallusjousilla, saatatte yllättyä ajo-ominaisuuksista  ;)

Poissa Volvopoju

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 558
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1693 : 23.10.2014, 21:59:49 »
Siis ihanko tosissaan täällä porukka rakentaa "hyviä alustoja" sillä periaatteella, että mikä iskari sinne vaan sattuu mahtumaan fyysisesti välittämättä yhtään mikä noiden vaimennusarvot on?  ::)

Siis ihanko tosissaan täällä porukka ei saa päähänsä, että osaa porukasta ei kiinnosta hyvä alusta miltään muun osin, paitsi sen että iskari ei pohjaa madaltaessa.

Hieman vittuilen kiteytetty, mutta kun sitä maavaraa alkaa olemaan muutaman sentin, niin ajo-ominaisuuksia ei voi olla, kun joustoa ei voi olla lähes yhtään sisään, koska renkaat hankaa kaariin ja pohja maahan.

 :) Piti hymiö laittaa loppuun, ettei olisi niin "kärkäs" viesti.

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2281
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1694 : 23.10.2014, 22:06:56 »
Jokainen tyylillään. Ainakin mulla parhaita ajettavia on kyllä ollut ne autot missä on ollut ihan koskemattomat madallusjouset kunnon iskareilla. Jos joku hakee vain maksimaalista madallusta ajo-ominaisuuksista välittämättä niin siitä vaan, ei se multa ole pois.

Parissa autossa tuli noita renkaat hankaa kaariin ja pohja maahan-tyyppisiä ratkaisuja kokeiltua ja enää ei riitä mielenkiinto. Kyytiin voit ottaa yhden kaverin jos sitäkään ja takakonttiin jos laittaa maitolaatikon niin renkaat hinkkaa kaariin. Mulle harrasteauton "juttu" on ainakin siinä että sillä on hauskaa ajaa. Nuo em. viritelmät eivät sitä vaan mun mittapuulla olleet. Mutta kuten sanottua, jokainen tyylillään. ;)
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

 

Futurez  Kulkukoira