Autoracing  KL-varaosat

VOLVO 245 b200k-> maxxecu jne... ei mihinkää!!...ja käyttiksiä.

  • 169 Vastauksia
  • 64128 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa warkka

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 409
  • Ei mihinkää!!
Minä taisin tallentaa 940:n kaaviot koneelle, niin pystyy sitten kattelemaan rauhassa aina kun jaksaa (ei rasita nettiä).

Mitäs muuten noille ovipahveille meinaat? Kun on vanerilevy ovipahvin päällä...? ???
Juu ei tuota jaksa odottaa, lataan koneelle itsekkin :D
Vanerit siksi, että mieluummin tuhoaa vaneria, kuin ovipahvia ja vanerissa kaikki pysyy tukevammin kiinnikin.
Voi syvemmän upotussyvyyden omaavia elementtejäkin pistellä kiinni.
Ovipahviin kyllä tarvii joku ainaki 4" reikä tehdä (tuhota) magneetille.
Toistaseksi niihin kiinnitettäis takaovien osalta vaan 5,25 midbasso, muuta en oo vielä visioinu takaoviin.
Mutta visioiden varalta parempi olla vaneri, vanerit joka ovesta päällystetää motonetistä ostetulla hiilikuitulook "nahalla".

Ajatuksena ois hifien saralla, että kuskin oven alareunassa ois edelleenkin 5,25 basso/mid.
Orkkispaikalle joko kolmitiesarjan kyseessä ollessa keskiääni, tai orkkispaikalla 4"midi jos hommaisin 5,25 sekä 4" erkkasatsit 2-tienä.
Diskantit a-pilariin. Tai vaan yksi hyvä 2-tie sarja ja diskantti orkkiskajariritilän taakse, kuin nytkin.
Takaoviin 5,25 2-tie sarja, diskantit b-pilariin jotenkin. Paksissa 8" kolmitiet (on jo) ja yksi 12" subi.
Volvo 245 gl b200k(b200et)maxxecu v1 -89vm.ikuinen harrasteproju.
On tää some kyllä yks ja hankala paikka tulla eriäviä mielipiteitä omaavien kanssa toimeen/välttää niitä mielipiteitä.

Poissa warkka

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 409
  • Ei mihinkää!!
Pistellääs vähä päivitystä välillä. Mietin kyllä että laittais vasta sitten, kun ois RFC:ssä ovipahvitkin kiinni ja enään kaiuttimia vailla.
Ehkä tyhjä lohkokin keulilla sovitusmielessä. Niin ois helpompi vähän mittailla/mietiskellä mahtuuko muunmuas mimmonen plenumi ja minkämoine etee ylös pakosarja konehuaneesee. Mistä kohtii screampaippi läpi, jossen laitakkaa menemään takasin putkeen..
Tuntuu vaa olevan kaikkea muuta MUKA järkevää tekemistä, että hommat vaan venyy venymistään.


Vaijeri poikkes ja peltiä ois ihan hyvä saada aukikin välillä. Pesarista ei tarvi huollestuu :D
Sitä tunkastiin vaan varovasti lukkopellin ja konepellin väliin,
jotta sai käden edes pikkasen pienemmillä ruhjeilla avaamaan räikkälenkillä lukkopesän ja tuulilukon pultteja.

Huono kuva, mutta vakio avausmekanismi purettiin siis ihan kokonaan hyllyyn ja tilalle "tuning" sokat.
Jos jtn huonoa haetaan, niin nyt jännittää pitää autoa valvomattomissa paikoissa, tai kai niitä pikkusia munalukkoja jostain saapi.
Eiköhän sieltä ensimmäiseks lähtis subbarin virtapiuha sulakepesineen, akku, sumarit ja polttimoita.
Tai niitä ainakin ite pöllisin jos oisin varas :D Tää homma jakaa varmasti mielipiteitä :D
Kylillä rinkiä heittäesä ainaki katellaa perään jonkin verran, millä fiiliksillä sitten, sitä en tiedä.
Enkä kaikkia varmaan haluiskaa tietää :D


Läppäri talliin ja kytkykaavio esillä.





Njoo sitä ois nyt johdot vedetty ja nostajat kiinni. Muutama johto piti vetää alkuperäsestä poiketen väärän värisellä, noh vedin sitten muutamaan kohtaan peräkkäin alkuperäsen johdon värejä(sini/kelta) olevat kutistesukat.
Tässä joku päivä pitäis nostella akku keulille ja katsoa nouseeko savu :facepalm: nouseeko/laskeeko lasit, nouseeko lasit kuin suoraan hankaamatta mihinkään. Siirtää tarvittaessa nostajia ovissa, jos vaikka ei joku ihan kohdalleesa ois sattunu sijottumaan.
Etuovien osalta ainakin tiedossa miettimistä kaiuttimien suhteen, kun sattuu aika veemäisesti tuo hammaskehä just magneetin taakse.
Sinä sitten aattelin, että jostain tavarasta pitäis tehdä lisäkorokerenkaat kaiuttimille. Niinkin korkeat että ei tarvis puhkoa ovipahveja magneetin tieltä, jos samantien sitten takanakin sama homma vaikkakin siellä ei ole tuota etuovien tapasta ongelmaa.
Säästyis siten nuo jo vissiin harvinaisehkot mustat ovipahvitki suht ehjänä edes  :)
Eessä sopivasti sais justiin vakiorojulokeroide kiinnitysreijästä vedettyä sitten ovipahvia rikkomatta kaiutinpiuhat, kuha sitoo piuhat hyvin pois liikkuvan hammaskehän ja lasin tieltä, takana joutuis jonkimoisen reijän poraamaan.

Alpinen soitinta btw kokeiltu 460:ssä :P Soi selvästi lujempaa subbari ja varsinkin kaiuttimet ja säätöjä sen verran, että pitänee RFC:hen sitä laittaessa jo turvautuu ohjekirjaan ja hifiaiheisten foorumien lueskeluun ehkä.
Laitan tässä tänä iltana blaukkarin takasin, se mankka saa lähteä seuraavan omistajan matkaan.
Hmm ja mitä äkkiä lueskelin aikasempia viestejä niin tota ehkä oon sitten tuolla "autotalleissa tapahtuu" osiossa lätissy...
Mutta siis nykyään vakioputsari laitettu takasin ja myöskin katti takasin putkeen 460:ssä.
10.9 viimeistään kumminki tarvis leimata V:>

Edittiä: Hitsailin päähänpistosta tässä yöllä sitte 460:n vakio takapöntönkin paikalleesa :idiot2:
Ei pörise enään eikä tarvi kuunnella moottorijarruissa sitä putkeen loimimista ja välillä esiintyvää liekin iskemistä.
Huomennna/tänään pitäis putkenpään hännän tilalle soveltaa suht äkkiä jtn paksumpaa, kun housuistainki löytyy sitä paksumpi.. :2funny:


« Viimeksi muokattu: 05.08.2014, 05:27:37 kirjoittanut warkka »
Volvo 245 gl b200k(b200et)maxxecu v1 -89vm.ikuinen harrasteproju.
On tää some kyllä yks ja hankala paikka tulla eriäviä mielipiteitä omaavien kanssa toimeen/välttää niitä mielipiteitä.

Poissa warkka

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 409
  • Ei mihinkää!!
Enää ei tarvi turissa varmaan kummemmin 460:stä. Lähti meinaan tänää uuelle omistajalle :P
Volvo 245 gl b200k(b200et)maxxecu v1 -89vm.ikuinen harrasteproju.
On tää some kyllä yks ja hankala paikka tulla eriäviä mielipiteitä omaavien kanssa toimeen/välttää niitä mielipiteitä.

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2247
Onnittelut. Pitää joskus udella paljon siitä sait.  :)

Poissa warkka

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 409
  • Ei mihinkää!!
Faitterikevaria (Cagiva freccia c12) pukkas vaihos.
Päiksee, mielipiteitä saanu jo kuulla... Mut ompaha ainaki itellä levollisempa mieli ja tilaa pihalla ja tallin laatikoissa enempi.
460 kumminki sellane värkki, et vaik oisin siihe laittanu n.400€ kilkettä/ulkonäköäkin+hankkinu leiman,
Niin eipä siitä ois varmaan kukaa maksanu siltikää 500-550€ enempää ja oltas entist enempi häviöllä.
Saati jos ois alkanu ihan laittamal laittamaa. Mut 460:n kohalla ei oikee se kipinä rakenteluu o ottanu juurkaa syttyäksee niiku 240:n kohalla.
Silloin on jotain pielessä jos osien ostamisesta ja niiden vaihtamisesta aiheutuu sivistyssanojen latelua ym...
Nimimerkillä. Ostimpa toho kevarii varmaa kalleimman osan mitä tuun tuoho ostamaa..
Eli 70€ pystymallin painekorkillisen alumiinipaisarin, eikä ketuta moinen panostus pätkääkään :D
En kyllä sitä seuraavalle omistajalle anna, laitan sitte joskus johonkin seuraavaan prätkään :P

On joo nyt nää viimiset pari iltaa/yötä pääpainotteisest menny tallis aikalailla.
Ne on näitä mopojonnien viritelmii, että karsittavaa löytyy mm.
Sitä on parit sokeripalaliitokset purettu ja tilalle ihan abikoita ja vulkisteippiä/kutistesukkaa päälle.
Piuhoi veetty/yritetty vetää joteki fiksumman kautta ja täten on voinu joitain piuhoja lyhentää.
Tainnu tulla metrin verra varmaa karsittuu turhia ylipitkiä/turhaan jatkettuja johtoliitoksia.
Maalipinnassa ja sen pohjissa toivomisen varaa.
Ym ym.
Tää nyt ei oo rätkäfoorumi, ni empä taija jaksaa moisesta turissa sivutolkulla.
Tarkotus "pikkasen".. siistiä ja tehä joteki enempi silmää miellyttävämmäks ja koittaa vaihtaa/myydä eteepäi.

Volvo 245 gl b200k(b200et)maxxecu v1 -89vm.ikuinen harrasteproju.
On tää some kyllä yks ja hankala paikka tulla eriäviä mielipiteitä omaavien kanssa toimeen/välttää niitä mielipiteitä.

Poissa warkka

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 409
  • Ei mihinkää!!
Täs ois ny suunnitelmissa sellanenki, että laitettais 2,3 kassukone keulille feat m47 loota.
Sitä nyt kumminkaa mikää leimamies erota onko sielä 2,3 vai 2 litranen.
Saatais leima tosi tosi pienellä vaivalla taas paperiin ja ois joku kulkine alle. Kun tuo kevarikin osottautu..


Ajoin tuon himaan ja käynnissä olleesta purettu, ei tosin viimisillä abaut 10km matkalla kotio kulkenu ku max 60kmh...
Ois tarinaa lisempää mut laitetaa vast sit jos joku haluaa...

Saatais tuo RFC ajoon ja porukat ois tyytyväisempiä, kun se ei seisois kokoajan tallissa/pihalla.
Ko tekniikka+lootapakettiin vaihossa voisin tyrkyttää nuo kaikki loput kierrätyskeskuksessa olevat kilkkeet mitä nurkissa lojuu.

Toinen vaihtis ois että saisin tuolle rullaavalle korille halvan/ilmasen kaveri tallisäilytyksen.
Koittais hankkii itelle rivari asunnon, pienemmät kilkkeet laittais varastotiloihin.
Tai jos tuuri kävis niin okt asunto ja kori tontille seisomaan.
Paska homma vaan kun tulot on mitä on..

Että joopajoo >:(
Isäukko tarjos mulle tonnia käteen jos pistän kaikki myyntiin ja loput paalii mitä ei viikon aikana kaupaksi saa.
Laskeskelin että ehkä mulla ois sitte se 1450-1650€ kädessä, saako niillä +3000€ maksavaa pärrää tai +6000€ maksavaa autoa?
Eipä taida saaha. Vetäisin ko rahat varmaan kurkusta alas :D

Helvetin harmillista on tuo että tolle kotterolle on kertyny ihan helvetisti tunnearvoa :-\


« Viimeksi muokattu: 05.09.2014, 23:09:19 kirjoittanut warkka »
Volvo 245 gl b200k(b200et)maxxecu v1 -89vm.ikuinen harrasteproju.
On tää some kyllä yks ja hankala paikka tulla eriäviä mielipiteitä omaavien kanssa toimeen/välttää niitä mielipiteitä.

Slerbahuuli

  • Vieras
Nyt vaan "apinanraivolla" ostat sen B230F:n ja heität paikoilleen. Leimaat ja jatkat ajelua.

Tai sitten se 2.3 kaasari, vähemmän ehkä tekemistä. Mutta raivo päälle ja menoks sano andy lenox

Poissa warkka

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 409
  • Ei mihinkää!!




Putsailua, hitsailua, putsailua maalaamista, jollai p*skakoneella ja m47 lootalla nippuu...... :idiot2:
Mutta ratkasevia osiahan ei hävitetä!..
19mm vakaaja löyty nurkista taakse 16mm tilalle, se kiinni.
Muuten aikalailla vanhoilla alustaosilla ajoa, en laita kiinni toista taka-akselia torsenin kans.
Kävi btw korigrillikin himottaan... Mutta katsotaan sitte tulevaisuudessa, ehkä.
Tehää parempia aikoja ootteleva tekniikka vanhasta b200k koneesta tai 230k koneesta jos semmoi löytyy.. (selviää 24h sisäl).

Kuvat pari päivää sitte napsittuja, nyt on konehuoneesee uhrattu 2 purkkii brakecleaneria öljysten/pohjamassasten maalipintoje putsaamisee ja yks purkki jtn quickcleen spraytä tms. Karkeel "muovilaikalla" hierottu ruostekohtia.
Pitäis hitsailla tehtaan pistehitsien sijaan vähän saumaa sinnetänne, jotta toi keula vähän jäykistyis.
Ei tätä nyt viiti ihan mitään tekemättä ottaa takas ajoon, kori kumminkin sen verran hyvä, että kannattaa nyt nähä vähän vaivaa jotta sitte jokusen vuoden päästä kun on ehkä mahiksia alkaa kunnolla rakentamaan niin ei tarvis ihan pohjalta alottaa.
Sitteku paperissa leima täs lähiviikkoina, niin taitaa hifien osalta tulla lähes valmista ensiks.
Sitte ootellaa seuraavii tilejä ja katotaa mitä visioita tulee enste toteuteltuu  :hello:



Volvo 245 gl b200k(b200et)maxxecu v1 -89vm.ikuinen harrasteproju.
On tää some kyllä yks ja hankala paikka tulla eriäviä mielipiteitä omaavien kanssa toimeen/välttää niitä mielipiteitä.

Slerbahuuli

  • Vieras
240 on talviautona aika ylivoimainen ainakin lämmyslaitteen puolesta. Sisälle saa just semmosen ilmaston mitä haluaa (varsinkin jos on ilmastointi).

Kattonutkin, että ainakin konehuoneesta melko terve. Onko pohja/munapussit minkälaisessa kunnossa?

Ja jos nyt tulee rehellinen talvi ja voimaa maa valkosena, niin jo B200K riittää oikein mainiosti hymyn aiheuttamiseen. :D

Poissa warkka

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 409
  • Ei mihinkää!!
240 on talviautona aika ylivoimainen ainakin lämmyslaitteen puolesta. Sisälle saa just semmosen ilmaston mitä haluaa (varsinkin jos on ilmastointi).

Kattonutkin, että ainakin konehuoneesta melko terve. Onko pohja/munapussit minkälaisessa kunnossa?

Ja jos nyt tulee rehellinen talvi ja voimaa maa valkosena, niin jo B200K riittää oikein mainiosti hymyn aiheuttamiseen. :D

No munapussit penkkojen hipomisista aika lommoilla ei juur ruosteessa tai sitte massan alla yllätyksiä.
Joutaavat aikanaan poijes ja suora pelti tilalle tai sit hitsataan uuet/uuet oman käsialan härskit "pussit" tilalle.
Repsikan persiin alta menevä poikittaispalkki on vähän ulkopäädystääsä revenny lattiasta, sitä oon jo räkiny aikoinaa.
Räkäsaumat pitäs rälläköidä pois ja paksusta pellistä leikellä abaut "L" muotosia paloja ja hitsuutella kiinni.
Jäähyttimen alapalkki yläpäätyjen ja runkopalkin välistä vähän irvistää, putsata, hakata länää ja hitsaa.
Hitsailla tosiaa vähä saumanpätkiä sinne tänne konehuonetta vahvikkeiksi "huvikseen".
Ehkä sellanen selvin ruostepaikka on että takaluukun alareuna tiivisteen alta kukkinu ja paikoin niin että tiiviste pysyy hyvällä tuurilla vielä uomassaan. Oliko unta vai mitä, mutta oon ollu näkevinään farkkuun lasikuitusta luukkua ???

Tänään tuli sitte ostettua solexin p*ska imusarjoineesa ja m47 keppitelineineen anturipaikkasel kytkinkopalla 140€:llä :idiot2: :idiot2:
Olin zf:ää/getraggia aatellen onneks jättäny vanhan kytkinkopan vielä nurkkiin.
Sielä oli vielä purkamiset kesken, niin homman nopeuttamiseks sit ihan imusarjaki messii, vaikken nyt ois tarvinu ku kassun ja bakeliitin.
Jakajaa ei sattun löytyy. Se ehkä täs perjantaina hyvällä tuurilla ees ilmatteeks tutun autosta tästä läheltä.

Sit pitäs ostaa vähä muutaki. Selitellää sit melkeepä lisää ku ollaa kilkkeitä taas osteltu :facepalm:

Ja juu riittää, ellei toki piikkejä pistä alle. Onha sitä kuivalla asfaltilla ja varsinki märällä saatu hauskuutta aikaseks kanssa.
Mut onha se sellasta puolväkisin yrittämistä kyl tuolloin muulloin, toisin ku talvikeleillä nyt suhteellisen pienellä yrityksellä jääradoilla voinu sielä vielä 140-150 vauhissa viedä poikittain ja ihan avoimen perän kanssa. Sitte alkaa jo puutumaa ja ulosajon pelossa ei oikeen kovempia vauhteja voi harrastaa, kun ja jos tuleeki tilanne jossa kaasun painaminen pelastais ulosajolta.


Siinä nyt "ylihintasta"? osaa ja vanhasta m47:sta jätetty kytkinkoppa menossa kii olevan tilalle.
Vaihdettu jo ja loota saanu liuotinkylpyä ja painepesuria kuvan jälkeen.


Saumakohtiin hammeriteä pensselillä, spraypohjamaalit vetästy päälle.
Huomenna omaa väriä konehuoneeseen ja illalla/yöllä ehkä lakkaakin jo ehtis.
Jätinki hitsaamatta kaikki muut paitsi pakollisen jäähkärin alapalkin reunat.
Ei se repsikan palkin repeymä ja siihe turatut hitsit näköjään ollukkaa niin pahan näköset kun luulin.
Putsailin sen ja totesin että jaa laitetaa uuet massat päälle, menee toi vielä kahen tai kolmen leiman läpi.
Ei oikee säätöjä ota löytääkseen tommoselle ydinjätelangalla varustettuun vanhaan halpiskoneeseen.
Kyllä sillä jtn 3mm-14mm vahvusia kappaleita hitsailee. Pellin kanssa tuntuu olevan sellasta tuurikauppaa että polttaako läpi vai alkaako räkimään ja syöttämään lankaa vaihtelevalla nopeudella :-\ Ongelmat tosin alko ku ostin puuilosta kerän, on keritty vähän miten sattuu. Motonetin omat parempia. Mutta kerralla pitäs hommaa kunnon esabbi, kemppi tms joissa kunnon langansyöttörullat ja niitä pyörittävä moottori olis tehokas.


Maalia osille joita ei varmaan ihan äkkiä olla vaihtamassa. Vaihteiston tukipalkkejakin on nykyään kaksi, niin toisesta maalaamattomasta voi sitte soveltaa zf 320:lle sopivan tuen.

Editoijaa/ uutta kommenttia kun jtn uutta taas.


19mm vakaajalle väriä, konehuone vetästy toisee kertaa pohjavärillä.

Oma väri ja lakatki päällä, kuhan kuivaa niin katotaa tarviiko vielä yks kerros lisää lakkaa.

Oliks tos joku reikäki? No ose vieläki...piilossa :buck2:
Saikoha taakse muovisisäloksuja ???




« Viimeksi muokattu: 21.09.2014, 01:32:06 kirjoittanut warkka »
Volvo 245 gl b200k(b200et)maxxecu v1 -89vm.ikuinen harrasteproju.
On tää some kyllä yks ja hankala paikka tulla eriäviä mielipiteitä omaavien kanssa toimeen/välttää niitä mielipiteitä.

Poissa warkka

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 409
  • Ei mihinkää!!

Keulapellit sai pientä hierontaa ja lisää uutta samaa vanhaa maalia.

Kasailua ja päissään yöllä/aamuyön tunteina asensin tukivarsien takimmaiste puslie"kotelot" väärille puolille :D
Että jos joku kuvasta on huomaakseen moista... Nyt ihan oikein kiinni :D

Perän purkua jarrukilpien laittoo, sit wavetracin laittamist "yritetty". Todettu että uuet murikan poskilaakerit tarvitaan,
jotta torseni kelpaa naittaa auton omaan akseliin 3,73 välitys, maalattu akseli ompi 3,54 välityksellä.
Liekö vielä riittävän raskas välitys jos ja kun aikanaan zf:ää tulee.
Sama vanha b200k kone menossa keulalle, sieltä täältä huoltamisien/maalailuje jälkeen (turhaan, lue eteepäi).

 S* Pakosarjan puoli, motonet laatu. Peukalo, etu ja keskisormi+17mm lenkki riitti poikkasemaan :facepalm:

Vaihelaatikon uue kumin sai ja koneen imusatsin puolesen sai ehjänä paikallee,
pakosarjan puolene vanha kumi käännettynä takasi, menee vielä.

Lisäakkua paksiin pantavaks.

Kalamiehelt sai vähä putkea. Vanha kärsiny etuputki sai vielä uuen maalin kera kelvata.
Weberin 32/36 dgv tuli ostettua, josta uupuu ryyppyläpät ja niiden akseli.
Suuttimetkin taris hakea ladan sijaan volvolle sopivaks.

5,25 2-tie rainbowin soundline erkkasatsi ja Groundzeron 5125x 6-kanavainen vahvistin.
Tuli asennettua sitte se erotusrelekin.
Nyt keulalta paksiin 25mm2 piuhaa ja lisäakulta 25mm2 pätkät gz:lle ja mohawkin monolle.

Hiilikuitunahalla oven alareunoihi tulevie vanerien päällystelyä

Nää kaiuttimie korokepalat tuli vetästyä rubbercombilla. Vaihtuvat tosin joskus johonki siistimpään ratkasuun.

Ritilöiksi kajareille tulee vasemmanpuolen tapaset (fiksu kiinnitys) mutta ei kuvan oma, vastaavat kylläki.
Noi (oikea rainbow) jossa ruuvit on ritilän alla ei koskaa mene ilman kiroiluja takasin, eikä pysy kii kun ehkä hattuhylly asennuksissa.

Tarvis taakse vielä ikkunalle kytkimen toiselle puolelle, puuttuu. Asentaessa vaihtelin tuota yhtä kytkintä puolelta toiselle
kattoaksein että laseille jtn tapahtuu.













Löyty sitte omaa budjettii sopivast tollane "200et" pata oheishilppeinee, ei kyl ihan heitä keulalle ja ajoon silti.
Tai joo jos pelkopersiissä ajelis fillarimatkojen päässä kotoa pelkästään mitä ajelis.
Pakko näit on tutkiskella jotta voi surutta "vähä" tennariaki antaa.
Toistaseks muutama piuha johtosatsissa osottautunu haperoks, katotaa muide hommie jälkee niit tarkemmi.
Ahtimes pari pinnapulttia pakopesän puolella poikki.
Piti purkis olla viking ecomax, epäilen vahvasti kuitenkin olevan vakio, ei ainakaan mitään merkkejä missää nähtävis.
Apuakseli 200k:sta pyörittämään lohkojakajaa.
230fb:stäin 13mm kanget linnunluitte tilalle.
A-nokka "T" nokan tilalle 200k:sta tai sitte tost ylimääräsest 160 kannesta (kumpi paremmas hapessa).
Motonetin uuet kiertokangen laakerit, nokka-akselin stefa, lootanpuoleine kampparin stefa,
öljypohjan tiiviste, kanspahvi, kanspultit, männänrengassatsi, runkolaakerit (ehkä).
200k:sta kampparin etustefa, joka vielä ajamaton ja ko "laipan" paperitiiviste iskemätön.
200k:sta goodyearin uusi jakohihna ja max 20tkm ajettu kiristin.
200k:sta tulee ehkä max 25tkm ajettu vesipumppu, jos koneen oma hyvästä näppituntumasta huolimatta osottautuu kusjussiks,
päähänpistosta ehkä vaihan sittenkin.

Nyt tällähetkellä osista uupuu männänrenkaat ja mahd runkolaakerit. Muuten kelpais laittaa kampparit, männät yms kasaa ja ois niiku lohko ja kansi nipussa lukuuottamatta lohkojakajan oikeaan kohtaan laittamista.
Nelos pytys ylempi puristus rengas jumissa, sen puolee aattelin et rengastetaa nyt sit kanssa.
Seki ku noita "pieniä" hioutumia männän helmoissa, josko vielä kumminki rengastamalla menis noillaki.
Runkolaakereissa ei oikeen mitään muutamaa kyntee tuntuvaa olematont skraidua lukuuottamatta,
katotaa vaihtasko ku kerra levällääsä on.

On mulla sellanen pien kutina että noinkoha motonet kilkkeillä pääosin niputtamalla (osa siniseltä ja biltemasta) pysys nipussa.
Tää etenee nyt edes jollain tempolla, koska motonet/biltema/salpa kilkkeillä pelataa tälläsen "välitekniikan" kans...

Mutta joo pitää paremmal ajal perehtyy taas tähä kirjotteluu paremmin kai.
Näihiki jorinoihi venähti taas odotettuu enempi aikaa ja
pitäs jatkaa ropailuu ja surffaa muillaki sivuilla lisäks :D Ei oikee pää meina toimii koht :D


« Viimeksi muokattu: 19.10.2014, 00:59:10 kirjoittanut warkka »
Volvo 245 gl b200k(b200et)maxxecu v1 -89vm.ikuinen harrasteproju.
On tää some kyllä yks ja hankala paikka tulla eriäviä mielipiteitä omaavien kanssa toimeen/välttää niitä mielipiteitä.

Poissa warkka

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 409
  • Ei mihinkää!!
Jaa a, pitäsköhän sitteki niputtaa tot "et" konetta siinä jo olleilla vtun linnunluilla ku kiertarit ei pyöri männäntapissa
ku vaa yhes männäs ja siinäki helvetin nahkeesti.
Ei se ny oikee hyvä juttu oo että tappi pyörii pelkästää männässä >:( Motorsporttia... V:>

Saa ne kiertarit tapissa kyllä sitte pyörimää ku laitoin ruuvipenkkii kierretangon ja tanko männäntapista läpi ja muttereilla tappi lukitukseen ja perkeleesti uittoa röpössä :buck2:
Joku kylän mies nyt heittäis, "Että oisit nyt vaa laittanu koneen keulalle avaamatta ja antan soittaa".
Siin sit oltas ko nelospytty päästelis ohivuodelle, johtosarja kyrvähtäis ja tietenki joskus klo 3-7 aikaan aamuyöstä
ja varmasti kilkkais jossai jumalan selän takaan...
Puretaapa nyt ainaki männät tappinee kangista ja kaivellaa välillä kiviä jos heräis visioit.. :-X

Volvo 245 gl b200k(b200et)maxxecu v1 -89vm.ikuinen harrasteproju.
On tää some kyllä yks ja hankala paikka tulla eriäviä mielipiteitä omaavien kanssa toimeen/välttää niitä mielipiteitä.

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2247
Joku kylän mies nyt heittäis, "Että oisit nyt vaa laittanu koneen keulalle avaamatta ja antan soittaa".
Kylänmies on erimies.  :D

Mites jos niitä yläpäitä kevyesti hoonais paprulla väljemmiksi? Toisia tappeja kokeiltu?

Poissa warkka

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 409
  • Ei mihinkää!!
200f:n tappei koitettu, iha yhtä toivotonta. Yks ois et koneistais fb:n omista ne 60mm leviät ???
Niillä vörkkis vielä... Ne saa edes sormivoimin paikalleen.
Kattelin tosin vähä niitä männäntapin lakruja tarkemmi...
On olemattomasti mutta kumminki jälkiä ikäänku ois hiekan jyviä käyny tekemässä koloja sinne tänne.

Taijan hemimotorssilta kysellä ja ehkä tilata muide sieltä mietittyje kilkkeitte ohel Acl lakrut kiertareihi,
viiä alasilmukan Glyco lakrut takasi motonettii :D
Liekö "Acl" satsissa tulis männäntapin lakrutkin kanssa  ???
Sitte kokeilla onneesa uuestaa notta miten käyp.

Onneks joulukuussa tulee reilusti veronpalautuksii, josko "joululahjaks" sais ajoon jopa ::)
Volvo 245 gl b200k(b200et)maxxecu v1 -89vm.ikuinen harrasteproju.
On tää some kyllä yks ja hankala paikka tulla eriäviä mielipiteitä omaavien kanssa toimeen/välttää niitä mielipiteitä.

Poissa warkka

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 409
  • Ei mihinkää!!

Kai se keula kannatti niputtaa, vaik jos vaihteeks laatikko erillään nostelis 200k konetta TAAS pois :D

En tiiä pitäskö hommaa sitteki vanhanmallin kilvet ilman fin tunnuksia. Vai tilata nykyste lisäks jostain "minikilpi"
ja leimalla pitää tuota normaalia.
Kilven paikka ei tunnu olevan missään oikeen tyydyttävä omaan silmään, kuvaa varten pyhäl hengel pysyy tuossa.
Mielellään ajelis ilman etukilpeä tai ois tuulilasin alareunas jossai. Brossin puskurin alaosa vois olla yks etukilven paikan visioide tuoja.
Tai sitte vaa pahentais tilannetta ja tekis miel turata vakiopaikalle ja ilman reikiä :-\
Taijan turata sen toho tai sit keskelle mis oliki, vikisijöille sanoo "No en o tyytyväine itekää, tekis miel ajaa ilman ku reijistä en tingi"  :2funny:
Volvo 245 gl b200k(b200et)maxxecu v1 -89vm.ikuinen harrasteproju.
On tää some kyllä yks ja hankala paikka tulla eriäviä mielipiteitä omaavien kanssa toimeen/välttää niitä mielipiteitä.

 

KL-varaosat  Race.fi