Ateho  Elekma

Uusi Volvo V40

  • 513 Vastauksia
  • 184849 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1121
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi Volvo V40
« Vastaus #360 : 10.10.2015, 11:48:41 »
Jälleen sijaisautona alla uusi V40. Tällä kertaa D2 Ocean race. En ole varma onko tuossa jo uusi Volvon diesel, mutta yllättävän pirteä tapaus ja nuo Ocean racen penkit  S*
Katso rekkarilla vaikka bilteman sivuilta moottorikoodi jos se antaisi sen tai sitten konepellin alta.
Ex: Volvo V70 D5 -02, Volvo V40 T4 -98, Toyota Yaris T-Sport -05 Flexfuel, Volvo V70 T6 AWD -09, Volvo V50 1.6D Drive -11, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00, Toyota Celica ST182 GTi -91

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Vs: Uusi Volvo V40
« Vastaus #361 : 10.10.2015, 11:57:36 »
Katso rekkarilla vaikka bilteman sivuilta moottorikoodi jos se antaisi sen tai sitten konepellin alta.
rekisteriotteessa oli merkintä että 1.6 litrainen siellä on. Sen verta olin utelias että katsoin :)
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi Volvo V40
« Vastaus #362 : 10.10.2015, 12:08:12 »
rekisteriotteessa oli merkintä että 1.6 litrainen siellä on. Sen verta olin utelias että katsoin :)
Eli ilmeisesti vanha "tehoton" 115 heppainen kone? Kuvittele samaan peliin tuo Volvon uusi D4 Rican lastulla reilut 230 hummaa ja 470Nm :P
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Peeveli.

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
  • Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita
Vs: Uusi Volvo V40
« Vastaus #363 : 23.12.2015, 09:27:35 »
Vaikka kyseessä on epävolvo (liian pieni ja liiaksi kiamaisesti muotoiltu ufo) niin nostetaans 2,5 kk:n tauon jälkeen taas esille...

Kokemuksia omasta epävolvosta 6 kk ja 11 tkm:n ajalta:

Pluzzaa:
-hyvä ajaa, suuntavakaus sivutuulessakin erinomainen (joskin aavistuksen epävakaampi kuin edellinen vitoskoneinen D4 jossa koneen painoero edessä selittänee asiaa), ohjaus tasapaksu eli hyvä moottoritiellä ja kevyt taajamassa joskaan mutkateiden tunnokkain "partaveitsi" ei ole
-ulkonäkö hyvä makuuni joskin muotokieli ei kestäne aikaa (vag:n ja bemarin korimallisuunnittelu maailman parasta säilyvyyden kannalta nykyisin)
-lämpenee kohtuu nopeasti (myös ilman lisälämmitintä kun olen kokeillut)
-hyvät stereot
-moottori ja vaihteisto pikku varauksin (kts. miinuz-kohta)(pluzzaa ohituskiihtyvyys vaikkapa 80-160 Polesteerattuna, ja ripeä liikkeellelähtökyky sutimatta kiitos hyvän etupään geometrian vs. etuvetovagit ilman lukkoa)
-passelinkokoinen tavaratila joka yllättää tilavuudellaan ulkonäköön/muotoiluun verrattuna
-kulutus alhainen ajoi miten ajoi

Miinuzza:
-hankala säätää ristiselän tukea (ahtaassa paikassa säätöpyörä)
-istuinosa hivenen liian kapea ja reidet tuppaa nyt puutumaan tällaisella kukkakepilläkin (R-designissa ahtaammat penkit kuin muissa malleissa koska sivutuet korkeammat ja painaa reisien reunoja; jos olisin tiennyt tämän olisin tilannut pelkän busineksen)
-Polestar-optimoinnin jälkeen kierrättää konetta D:ssä kylmänä vähäsen liian korkealle ja reagoi hivenen liiankin herkästi pedaalin pikku hipaisuunkin vaihtaen alemmas kun voisi hyödyntää lisääntynyttä vääntöä
-uusi nelipyttyinen diesel on talven aikaan kylmänä raaka käyntiääneltään, tuntuu pahalta bensakoneiden jälkeen (ja vitosdieselin kurnutus oli nannaa tähän verrattuna lämpimänä)
-ajoittaiset natinat ovipaneeleista ja kojelaudasta (kaukana Audi A3:n tai ykkösbemun sisustan äänettömyydestä)

Kaiken kaikkiaan hyvä ajokki näin epävolvoksi. Premiumhan tämä ei imagollisesti ole kuten ei muutkaan Volvot, mutta kyllä tämä Volkkarin imagotasossa varmaan liikkuu (muiden respektin takia tämmöistä on turha hankkia mutta itselle ostettuna miellyttävään matka-ajoon ja työmatkaruuhkiinkin mukava laitos). Sanoisin vaan varustetasoista että R-designia ei kannata kenenkään tässä V40:ssa ostaa; saa vain ahtaammat puristavammat etupenkin istuinosat ja hankalammin käsinpestävän takapuskurin diffuusorikoristeen); säästää senkin rahan ja ottaa busineksena muutamalla lisävermeellä.
« Viimeksi muokattu: 23.12.2015, 09:30:34 kirjoittanut Peeveli. »
V40 D4 A Business Inscription MY17

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi Volvo V40
« Vastaus #364 : 23.12.2015, 10:19:56 »
Onkos kellään V40:n umpioissa ollut kosteutta havaittavissa tällaisilla kosteilla keleillä :-\
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Peeveli.

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
  • Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita
Vs: Uusi Volvo V40
« Vastaus #365 : 23.12.2015, 10:59:51 »
Onkos kellään V40:n umpioissa ollut kosteutta havaittavissa tällaisilla kosteilla keleillä :-\


Ei ole ollut koskaan kosteutta tämän eikä edellisenkään V40.n valokuupassa, liekö autossasi jotain häikkää ilmarei'issä tms.?

Ahaa sinunkin kakkosbiili on reebelibluu. :) Olet jo optimoittanutkin autosi? Näköjään kivat tehot T3:ssa ja samaa teholuokkaa olevana pieksee bensakoneena varmasti täyskaasukiihdytyksessä polesteeratunkin D4:n.

Oletko kokenut r-designin istuinosan itsellesi ahdistavana?
V40 D4 A Business Inscription MY17

Poissa hagenhammer

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 133
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi Volvo V40
« Vastaus #366 : 23.12.2015, 11:35:46 »
Onkos kukaan tuonut ulkomailta näitä uusia V40:siä? Tullin sivujen mukaan aika vähän tuotu, ei ilmeisesti ole kovin kannattavaa.
Itse laskin että jos verotusarvo esim t4 summum olisi lähemmäs 40ke, niin veroja tulee yli 8000€. Saksassa auto jossain 22-25ke välillä, siihen tuontikulut 2000€, niin kokonaissumma menee jonnekin 33-35ke... Alkaa lähenemään suomen hintoja, ja talvirattaat ja lämppäri pitäisi kuitenkin vielä siihen saada....

Kannattaako?

Noh sanotaanko näin että arvo tuoduissa V40 malleissa on ollut melko heikko suomiautoon nähden tällähetkellä vaihtoauto markkinassa mutta kyllä niitä jotkut tuovat.

Tuo Fordin automaatti tekniikka on ollut melkovaikeeta myytävää verrattuna uusiin bensakoneisiin ja vaihteistoihin mutta jos halvalla saa niin mikäs siinä! Tosin uuden hinta tippui bensa automaatissa huom teholuokka on eri, T4 automaattia myytiin kun ei ollut muuta automaatti bensaa kuin T4+T5, nyt saa T2 aut Volvon omalla koneella alle 30t€ ja T3 sitten 3-4t€ enemmän. Eli tuo T2 on se joka tällähetkellä kiinnostaa ja vaikea käytettyä myydä vanhalla tekniikalla mutta samalla hintalapulla  ;)

Poissa hagenhammer

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 133
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi Volvo V40
« Vastaus #367 : 23.12.2015, 11:37:17 »
No itse itselle vastaten, näyttäisihän tuo kannattavan :pomo: Tai no katsotaan viiden vuoden päästä, mikä on tilanne...
Tuotatin V40 T4 man. 2012 17tkm ajettu Momentumin lähes kaikilla varusteilla, veropäätös löytyi jo netistä, vajaa 5400€. Kaikkinensa hinta siis noin 32000€ tuotuna(20tkm huolto tehtiin ennen tuontia sekä autotohtorilla kävi tarkastuksessa). Vain maahantuontikatsastus ja kilvet pitää vielä maksaa. Varusteina driver supportit yms tekniset härpäkkeet, nahkat, sähköpenkit, polttoainetoiminen lisälämppäri,lasikatto, keyless, winter paketti(lämmitettävä tuulilasi, penkinlämmittimet ), värinä biarriz blue, 18" taranis vanteet+michelin pilot sport 3 jne...

Autossa oli muutama pieni naarmu maalipinnassa ja yksi peltiosa takakyljestä maalattu uusiksi (autotohtori löysi mittarilla) eli ei se ihan virheetön ole. Mutta parempi niin, ettei itse joudu sitä ensimmäistä naarmua tekemään  :)

Toiseksi huomasin, että pakoputken takapöntöstä irtoilee jokin musta pinnoite? Onkohan siinä joku suojamaali ollut vai mikä? Onko muilla omistajilla kirkas vai musta se takapönttö? Näkee kun takaa kyykistyy ja katsoo keskelle...

Käy Volvolta kysymässä jos tekee värille jotain, otetiin myynnistä pois nimenomaan laaduntakia (siinä oli liikaa ongelmia siinä värissä).

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi Volvo V40
« Vastaus #368 : 23.12.2015, 12:01:56 »
Ei ole ollut koskaan kosteutta tämän eikä edellisenkään V40.n valokuupassa, liekö autossasi jotain häikkää ilmarei'issä tms.?

Ahaa sinunkin kakkosbiili on reebelibluu. :) Olet jo optimoittanutkin autosi? Näköjään kivat tehot T3:ssa ja samaa teholuokkaa olevana pieksee bensakoneena varmasti täyskaasukiihdytyksessä polesteeratunkin D4:n.

Oletko kokenut r-designin istuinosan itsellesi ahdistavana?
Ei muuten välttämättä piekse tuota uudempaa D4:sta. Vakiona tehdas ilmoittaa sun autoon 7,2 sekkaa, ja Polestar luultavasti nipistää 0-100km/h 0,2s-0,3s ::)
Toki ohituskiihtyvyys 80-120km/h Polestarin 40Nm lisä tekee vielä enemmän nannaa tuohon kiihtyvyyteen.
Joo ei tuo T3 vakiona mikään raketti ollut, ja Polestaria ei Suomesta(yllätys) edes T3 saa. Kyllähän se auto muuttui moottoriltaan aivan eri autoksi tuolla Optimoiautosi softalla. Kiitokset Viitasen Juha-Pekalle alias volvotdi :pomo:
Haaveena olisi ollut juurikin tuo sun D4 oleva RebelBlue Pollen ohjelmalla, mutta sen verran arvokkaaksi olisi mennyt. Niin ja lisänä, ettei käytettynä edes tuollaista löytynyt.
Itsellä on pitkät jalat suhteessa kroppaa, niin kyllä tuossa Xc60:n penkissä varmasti viihtyy pitempiä matkoja, vaikka on muodokkaimmat Sportpenkit.
Toki istuma-asento on korkeampikin Xceessä muutenkin, niin vaikea verrata. Itse kyllä tykkään R-Desingin penkeistä/ulkonäöstä.
Mitä kolinoihin tulee, niin meillä on aivan järkyttävässä kunnossa reilu 400m tienpätkä, niin aina jostain hattuhyllystä yms. kuuluu natinoita. Tuossa meidän V40:ssä on jokin taitettava välipohja tavaratilassa mikä pystyasennossa kolisee juurikin tuolla kuoppaisella tiellä.
Tampereella Hämeenkatua muutaman kerran joutunut ajamaan, niin siihen tuo alusta on aivan järkyttävä :o
En tiedä, että onko R-Desingissä vakiona jäykempi alusta, mutta herkkua sillä ei ole ajaa mukulakiveä pitkin.

Heti ajon jälkeen tiivistyy kostealla kelillä, mutta aamulla ei kosteutta enää ole. Pitää kysäistä huollossa..

Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Vs: Uusi Volvo V40
« Vastaus #369 : 23.12.2015, 13:24:50 »
Itsellä oli pari kk sitten muutaman päivän sijaisautona D2 ocean race. Siinä vastaavat penkit kuin r-designissa. Kuosi vain eri. Itse tykkäsin niistä tosi paljon. Muutamia halvempia yksityiskohtia tuoss oli jos vertasi omaan autoon. Yksi juttu oli virtalukko. Pieni asia,mutta sen huomasi aina :)
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Peeveli.

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
  • Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita
Vs: Uusi Volvo V40
« Vastaus #370 : 23.12.2015, 14:26:46 »
Völvöxc60: sullakin vaikuttaisi olevan Volvon originaalit Larenta-aluvanteet tuossa autossanne hopeisina? Mulla on talvella 17" Larentat tummanharmaina. Ihan ok talvivanteena eli suht helppo pestävä. Tuntuvat vaan kannettaessa paaljon painavammilta kuin r-designin omat kesärenkaiden orkkisvanteet.

Pitäisi vahata tämä ensi sunnuntaina...varusteet jo valmiina kassissa. :)
V40 D4 A Business Inscription MY17

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Uusi Volvo V40
« Vastaus #371 : 23.12.2015, 15:17:40 »
Ihan mielenkiinnosta kysyn vieläkö volvolla lyödään lyöntipainolla alumiinivanteet ulkopinnalle nuo tasapainopunnukset, joka rikkoo alumiinivanteet lakan?
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi Volvo V40
« Vastaus #372 : 23.12.2015, 16:22:19 »
Ihan mielenkiinnosta kysyn vieläkö volvolla lyödään lyöntipainolla alumiinivanteet ulkopinnalle nuo tasapainopunnukset, joka rikkoo alumiinivanteet lakan?
Pitipä oikein käydä katsomassa. Ei näkynyt kummassakaan auton vanteissa ulkopinnalla noita painoja. Tuossa edellisessä V70:n alkuperäisvanteissa oli juurikin tuollaiset painot laitettu ulkopuolelle. Keväällä kun uudet renkaat siihen hommasin, niin komeat jäljet siinä oli painoista >:(
Tosin Volvolla ei niitä painoja laitettu.
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi Volvo V40
« Vastaus #373 : 23.12.2015, 16:31:32 »
Völvöxc60: sullakin vaikuttaisi olevan Volvon originaalit Larenta-aluvanteet tuossa autossanne hopeisina? Mulla on talvella 17" Larentat tummanharmaina. Ihan ok talvivanteena eli suht helppo pestävä. Tuntuvat vaan kannettaessa paaljon painavammilta kuin r-designin omat kesärenkaiden orkkisvanteet.

Pitäisi vahata tämä ensi sunnuntaina...varusteet jo valmiina kassissa. :)
17" on ja kesäkumit on noilla alkuperäisillä Volvo R-Resign Ixion vanteilla ja kokona myös 17" 225/45/17. Onko sulla kitkat vai nastat alla? Omassa on Hakkapeliitan R2 alla. Koko näkyi olevan 215/50/17. Rekisteriotteessa ei sellaista koko ole merkitty. Oikeampi koko olisi 205/50/17.
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Uusi Volvo V40
« Vastaus #374 : 23.12.2015, 17:58:22 »
Pitipä oikein käydä katsomassa. Ei näkynyt kummassakaan auton vanteissa ulkopinnalla noita painoja. Tuossa edellisessä V70:n alkuperäisvanteissa oli juurikin tuollaiset painot laitettu ulkopuolelle. Keväällä kun uudet renkaat siihen hommasin, niin komeat jäljet siinä oli painoista >:(
Tosin Volvolla ei niitä painoja laitettu.

Sen takia kysyin, kun tuo lyöntipaino rikkoo lakkapinnan ja jos kyse talvivanteesta, niin sen jälkeen rupeaa kesimään tuo koko vanteen lakkaus. Volvo oli ainoa valmistaja joka tuota vielä harrasti muutama vuosi sitten uusiin vanteisiin.
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron