RallyBaron  Samppasport

Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista

  • 842 Vastauksia
  • 239772 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5703
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista
« Vastaus #525 : 09.10.2015, 22:43:04 »
No, keskustelu olisi pitänyt kieltää projekti-topicissani reilun sata sivua sitten, joten se juna meni jo aikoja sitten....   :3/4 jättää sen:
Näkisin että ylläpito otti junan kiinni napin painalluksella :smoke:

Poissa 252R

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 479
  • v70 TDI-99 and volvo 940 2.3tic
Vs: Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista
« Vastaus #526 : 09.10.2015, 23:28:32 »
voi itku vinku, oispa joku muu topikki nii varmasti sais vääntää nokista yms sonnasta, vaan ku kerranki tulee vähän perusteltua tekstiä nii lukkoon vaan...
LH&ostrich

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista
« Vastaus #527 : 10.10.2015, 07:41:58 »
voi itku vinku, oispa joku muu topikki nii varmasti sais vääntää nokista yms sonnasta, vaan ku kerranki tulee vähän perusteltua tekstiä nii lukkoon vaan...
Jostain syystä minulla on samanlainen tunne.

Mitä tuolta showroomista/projekteista topiceja lukee, niin todellakaan säännöt eivät ole samat kaikille. Tämän voi ihan jokainen huomata itse ja perustella itselleen. Kovinkin monessa topicissa mennään asian viertä useamminkin, eikä aiheuta toimenpiteitä. Jos allekirjoitusken kaltaisella kuvalla olevan topicissa mennään muutama viesti asian viertä (vaikka nyt tämä vetoalue keskustelu), sanktiot napsahtaa.

Ja JuhaU, olet myöskin modenaattori ja  käsittääkseni myös hallituksen pj? Minkä vuoksi sitten sinäkin tuolla provoat mikania ehdointahdoin ja jos siihen provoosi tarttuu, tulee sanomista? Näin toimit viimeksi "ajoneuvon rakenteen muuttamisen säädökset muuttuvat" -topicissa.

Minusta on (sivullisen huomio) perin outoa, että hallituksen pj/moderaattori näköjään saa suoltaa paskaa muiden niskaan. "Ilmoita ylläpidolle" -nappi ei ainakaan sinun kirjoituksiaäen kohdalla toimi.

Poissa 252R

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 479
  • v70 TDI-99 and volvo 940 2.3tic
Vs: Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista
« Vastaus #528 : 10.10.2015, 08:32:21 »
tämä on huomattu jo pitemmän aikaa, vaan modethan on jumalia ja päättää mitä täällä keskustellaan, sama oli jo aikanaa esim. peetun topikkia jos menit arvostelemaan sait varmasti bannia tai viestit poistettiin. jotenki tältä foorumilta alkaa olla välissä pohja pois, paljon on asiaa ja apua tekniikkaan löytyy, vaan auta armias ku joku on toista mieltä ja jopa osaa perustella sen. totta kai tämä aiheuttaa keskustelua mutta tarviiko siihen heti modella tarttua kiinni? samoten samat naamat tulee itkemään mikanin topiikkiin ja taas siihen ei puututa+tuo juhau provoaminen....
LH&ostrich

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6345
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista
« Vastaus #529 : 10.10.2015, 09:30:30 »
Esitänpä muutaman mielenkiintoisen kysymyksen :)

1. Kuinka monta kertaa foorumin historiassa on käyty tällainen vastaava keskustelu?
2. Kuinka monta kertaa se on alkanut samasta syystä?
3. Kuinka monta kertaa se on alkanut samojen henkilöiden takia?
4. Kuinka monta kertaa siitä asiasta on valittanut samat (ulkopuoliset) henkilöt?
5. Kuinka monta kertaa se on johtanut toimenpiteisiin?

Saa vastat, mut ei oo pakko hei!

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista
« Vastaus #530 : 10.10.2015, 10:22:51 »
Asian vierestä kirjoittamisesta

Tietyt ketjut ovat valvojien tarkemmassa valvonnassa, koska tiedetään esimerkiksi aikaisemman viestihistorian perusteella, että niissä keskustelut useasti lipeävät aiheen ulkopuolelle. Valvonta siis näkyy näissä ketjuissa myös selvimmin.

On kaikkien etu, että ketjussa käsitellään ko ketjun asioita, eikä livetä aivan toisiin keskusteluihin tai aiheisiin. Valvojat huomauttavat usein tästä ja muistuttavat, että ko asia omaan ketjuun.

Asioiden pitäminen omissa aihealuissa ja keskusteluissa siis palvelee kaikkia ja tieto on myöhemminkin helpommin löydettävissä.

Valvojat

Muistutuksena edelleen kaikille, että valvojat tekevät tätä työtä täysin vapaaehtoisesti ja jopa "rakkaudesta" lajiin. Kuten palautteista näkyy, niin foorumin moderointilinjaa pidetään lähes poikkeuksetta hyvänä ja erityisen nopeasti reagoivana.

Valvojat ehtivät puuttua moniin foorumin tapahtumiin jo ennen kuin ne edes näkyvät useammalle käyttäjälle. Eli ns konepellin alla tehdään paljon näkymätöntä työtä. Kiitos siitä kaikille tekijöille.

Valvojat näkyvät foorumilla yhdellä ja samalla tunnuksella. Tämä rajoittaa myös hyvin paljon valvojien mahdollisuuksia kommentoida / osallistua keskusteluihin, koska kommentti hyvin yleisesti tulkittaisiin yhdistyksen / foorumin linjaukseksi.

Myös valvojat kokevat turhautumista tekemiseensä, kun samasta asiasta on pitänyt huomauttaa useaan kertaa ja se edelleen jatkuu. Voi tulla tilanteita, että myös valvojalla on kuppi sen verran täynnä ko asiasta, että ilmaisee sen tavalla, joka olisi sopinut paremmin käyttäjälle, jonka profiilissa ei lue valvoja. Joku voi tulkita tämän provoamiseksi.

Poissa sjos

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5879
Vs: Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista
« Vastaus #531 : 10.10.2015, 10:49:25 »
Ja mitä näihin modeihin, valvojiin jne tulee, ihan samanlaisia tallaajia ne/me olemme.
Niitä/heitä/meitä vaan tarvitaan pitämään tämä koko paletti kasassa.

Jokaisella edellämainitulla on ihan oma/omansa mielipide asioista ja kirjoittelevat sen mukaan, ylilyöntejä tulee ihan samoin tavoin kuin kaikilla.

Näistä kyllä keskustellaan omassa paikassamme ja yhtäläiseen,  valvojien etc kirjoituksia katoaa, jos ne ei ole asiallisia.
Ihan omasta toimesta, tai muiden toimesta ja näistä myös käy keskustelu.

Ja nyt kun tämä yksi ainut topic otettu puheenaiheeksi.
Niin, se kun on ollut pidemmän aikaa "tarkkailussa" ja reakoitu aina ja heti keulimisista, niin ei juuri ole ilmoituksia tullut.
Sitä ennen niitä tuli ihan jatkuvalla syötöllä.
Chrysler PT Cruiser :smoke:

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista
« Vastaus #532 : 10.10.2015, 11:23:07 »
Mitä tuolta showroomista/projekteista topiceja lukee, niin todellakaan säännöt eivät ole samat kaikille.

Totta. Kun katsoo sekä puheena olevan topicin sivumäärää ja siellä aiheen vierestä puhuttua muutenkin, on päivänselvää että kyseistä wiinatopicia on katseltu huomattavan paljon läpi sormien ja annettu mennä sellaisiakin juttuja, joita muista topiceista olisi jo poistettu.

Jännä juttu, että kun siihen topiciin sitten modet puuttuvat, aiheuttaa se itkuparkua täällä. Eli ei kelpaa sekään, että yritetään hieman pitää samankaltaisia sääntöjä.

Ps. Tuosta topicista on irroitettu jo ainakin kaksi spin-off ketjua...
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista
« Vastaus #533 : 10.10.2015, 16:34:57 »
Voi tulla tilanteita, että myös valvojalla on kuppi sen verran täynnä ko asiasta, että ilmaisee sen tavalla, joka olisi sopinut paremmin käyttäjälle, jonka profiilissa ei lue valvoja. Joku voi tulkita tämän provoamiseksi.

Jos näin kuitenkin tapahtuu, siihen on taviskäyttäjän saatava ja muiden valvojien voitava puuttua. Ei voi olla niin että valvoja aloittaa leukojen revittelyn kuten Slerbahuuli tuossa aiemmin mainitsikin ja sen jälkeen piiri pieni pyörii kavereita selkään taputellen kunnes paikalle tulee joku ns. vastapuolen tyyppi ja sitten puhalletaan pilliin pää punaisena. Ei nyt vaan toimi.

Vielä kun sen tietää että tietyillä käyttäjillä on selvästikin tarkoituksena aivan puhdas pään aukominen kaikesta mitä muutamat muut tekevät ja sanovat. En tiedä miksi, mistä lie mielensä pahoittaneet, mutta jännää on se että asiaan puututaan suurimmassa osassa tapauksia vasta sitten kun niille annetaan vähän takaisin. Ihan perus koulukiusausmeininki siis, kun viisi tönii yhtä kukaan ei ole kiinnostunut mutta heti kun se yksi nappaa lähimmältä tönijältä nenän poskelle alkaa tapahtua ja senhän tietää kuka ei lähde kotiin samaan aikaan muiden kanssa.

Ja kun joku kuitenkin haluaa tarttua siihen että minähän olen tiettyjen henkilöiden kaveri niin mitä sitten? Tietääkseni ei ole a) kiellettyä tuntea ihmisiä ja b) vähimmässäkään määrin uskottavaa että muutamilla muillakin ei olisi jotain tekemistä keskenään.

Poissa sjos

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5879
Vs: Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista
« Vastaus #534 : 10.10.2015, 16:47:43 »
Tämä alkaa täälläkin menemään ihme jankkaukseksi.

Moneen kertaan sanottu, että monet myös valvoo toisiaan ja toistensa kirjoituksia ja niitä myös poistetaan.

Tuntuu pikkuhiljaa aika turhalta tämäkin topic, kun ei joko osata lukea vastauksia, tai e vaan sisäistetä niitä?

Myös tuntuu aika oudolta, vaikka ja kuinka on mode, mitään ei saisi sanoa, mutta "tais käyttäjät" voivat paukuttaa päätänsä miten haluavat.

Toisaalta, haluaisinkin nähdä minkä lainen tämäkin paikka olisi, ilman minkäänlaista moderointia.
Todennäköisesti mistään ei mitään asiaa löytäisi.
Chrysler PT Cruiser :smoke:

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista
« Vastaus #535 : 10.10.2015, 16:52:55 »
jännää on se että asiaan puututaan suurimmassa osassa tapauksia vasta sitten kun niille annetaan vähän takaisin. Ihan perus koulukiusausmeininki siis, kun viisi tönii yhtä kukaan ei ole kiinnostunut mutta heti kun se yksi nappaa lähimmältä tönijältä nenän poskelle alkaa tapahtua ja senhän tietää kuka ei lähde kotiin samaan aikaan muiden kanssa.

Analyysisi on varmaankin pääpiirteisaään oikea. Kun jossain topicissa alkaa kevyt suunsoitto, siihen ei modet puutu, ajatuksella että jospa se siitä rauhottuisi. Jos se jatkuu, sitten puututaan. Mutta varsinkin jos joku tulee antamaan kahta kovemmin takaisin, sitten siihen puututaan myös kovaa.

Mutta kysyn suoraan, mikä olisi sitten vaihtoehto? Puuttua kovalla kädellä heti pieneenkin suunsoittoon, jakaa varoituksia ja banneja herkästi? Seurauksena olisi valitusryöppy tänne natsimodeista. Tai sitten antaa mennä läpi sormien suunnilleen kaikki, periaatteella "itsehän aloittivat" . Lopputuloksena olisi puoliksi lukukelvoton foorumi, joka uhkaa hukkua paskaan.

Kannattaa myös miettiä tarkkaan, miksi tätä keskustelua on viime aikoina käyty lähinnä yhdestä topicista. Ja pääosin muiden kuin topicin perustajan itsensä toimesta.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista
« Vastaus #536 : 10.10.2015, 16:56:04 »
Ja lisäksi vielä huomautan, että wiinamäen topicia ei ole lukotettu tai poistettu. Kenellekään ei ole jaettu banneja. Modet on toimineet varsin kevyillä toimilla, tarkoituksena tehdä selväksi, että projektipäiväkirjassa olisi syytä pysyä asiassa.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Spoileri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 464
Vs: Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista
« Vastaus #537 : 10.10.2015, 17:08:24 »
Linja täällä on pääpiirteissään hyvä, mutta tietyssä asemassa olevien henkilöiden on hyvä ymmärtää, että tappelun virittelyä voidaan pitää heidän kohdallaan erityisen paheksuttavana. Yleisesti ottaen tämä ei näyttäisi olevan mikään ongelma, mutta toisinaan...

Lainaus
Joko vihdoinkin saadaan tämä laite rullille. Varoita penkittäjää, että alavääntö voi vaurioittaa rullia.
Mercedes-Benz 190E 2.6 -89, Mercedes-Dents 190E 2.0 -83, 960 3.0 -95 "Silver Sand", 244GL B23E -75 "Andes Copper", Toyota AE86 r.F & KP62 r.SS, Välikotelo -78, BSA A65 Thunderbolt 650 -71, Triumph Spitfire 1500 -79 "Vermillion Red"

Loose Unsoldered Connections And Splices

Poissa Demi

  • Savisukeltaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1075
  • voi olla tai sit ei ole
Vs: Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista
« Vastaus #538 : 10.10.2015, 17:10:13 »
Ku tämä on palautetta topic niin hyvin modet on minun mielestä toiminut.
Ja kyllä sekin ärsyttävää luettavaa jos jankutetaan jostain nokka akselista monta sivua en nyt tarkoita että näin olisi käynyt mutta esimerkkinä vain
Ja kiitos että joku edes jaksaa tätä pitää pystyssä
 -H- -H-
kiitoos ja anteeks.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4434
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista
« Vastaus #539 : 10.10.2015, 19:22:08 »
Myös tuntuu aika oudolta, vaikka ja kuinka on mode, mitään ei saisi sanoa, mutta "tais käyttäjät" voivat paukuttaa päätänsä miten haluavat.
Minusta moderaattorilla on syytä olla kieli keskellä suuta, sillä asema aiheuttaa minusta tiettyä vastuullisuutta ja sen myötä sanomisiaan pitää harkita erityisen tarkasti.
Toisin sanoen suutaan soittava moderaattori ei ole uskottava siinä mielessä, että hän toimisi tasapuolisella linjalla, eli puolueettomasti, mikä on hyvän moderoinnin ensimmäinen edellytys.

Sanon tämän itsekkin moderaattorina toista vuosikymmentä monella foorumilla toimineena.

Toisaalta, haluaisinkin nähdä minkä lainen tämäkin paikka olisi, ilman minkäänlaista moderointia.
Todennäköisesti mistään ei mitään asiaa löytäisi.

Täynnä kaikenlaista aivo-flatus sontaa ja asiaa samassa määrin kuin nyt. Pirusti trolleja joiden ei osata antaa kuolla.

Mutta kysyn asian näin, kuinka pirskatissa uutis-ryhmät aikoinaan toimivat kun niitä ei moderoitu, koska ei ollut mahdollista rakenteen takia?

Kaikenlaista sontaa ja trolleja sielläkin oli, mutta harva trollaaja jaksaa pitkään, jos hänelle ei vastata?

Ja kyllä sekin ärsyttävää luettavaa jos jankutetaan jostain nokka akselista monta sivua en nyt tarkoita että näin olisi käynyt mutta esimerkkinä vain
Ja kiitos että joku edes jaksaa tätä pitää pystyssä
 -H- -H-


Niin, nämä nokasta jankuttajat ovat muita, minä olen valintani tehnyt ja se ei muuksi muutu.

Sitä vaan ei suostuta tajuamaan hevillä. Tuskin jazz:kaan auttaa yhtään enempää.

Erityisen kiitoksen moderointi tyylistä minä annan IL Chquitalle!   P>
Hänen tyylinsä saa minulta täydet tyyli-pisteet.

Mitä suunsoittoon tulee, niin se pitää lopettaa heti alkuunsa tai muutoin siinä tapahtuu juurikin tämä Greycapin mainitsema asia hyvin herkästi.

Valvojat näkyvät foorumilla yhdellä ja samalla tunnuksella. Tämä rajoittaa myös hyvin paljon valvojien mahdollisuuksia kommentoida / osallistua keskusteluihin, koska kommentti hyvin yleisesti tulkittaisiin yhdistyksen / foorumin linjaukseksi.

Juurikin tämä on pointtini!

Monet ovat tulkinneet asian niin, että wiinamäenmiehelle suunsoittaminen on yhdistyksen linjaus.

Myös valvojat kokevat turhautumista tekemiseensä, kun samasta asiasta on pitänyt huomauttaa useaan kertaa ja se edelleen jatkuu. Voi tulla tilanteita, että myös valvojalla on kuppi sen verran täynnä ko asiasta, että ilmaisee sen tavalla, joka olisi sopinut paremmin käyttäjälle, jonka profiilissa ei lue valvoja. Joku voi tulkita tämän provoamiseksi.

Jos valvojalla kuppi täyttyy, silloin on syytä miettiä sitä onko tehtävään sopiva henkilö?  :o
Minulla ei kuppi ole täyttynyt, kertaakaan tällä foorumilla.  ::)

Nimittäin se suunsoitto tulkitaan poikkeuksetta provoamiseksi. Tämän sanon ihan kokemuksesta moderaattorina ja sillä, että muutamista huomautuksistasi olen saanut huomattavan määrän yksityistä palautetta ympäri maata.

Lainaus
Joko vihdoinkin saadaan tämä laite rullille. Varoita penkittäjää, että alavääntö voi vaurioittaa rullia.

No, rullat kestivät, millekkäs vääntökäppyrät näyttää? Eikös sitä "murhaavaa alavääntöä" olekkin ihan kivasti? (400/450Nm)

Tämän minä sanon tarkoituksellisesti tässä ja täällä, enkä topicissa missä em. lainaus on kirjoitettu ja kaiken lisäksi ilman minkäänlaista välittämistä, joten voimassa vahvat eivät tunne värähdyksiä.  :hello:



Ps. Jos kirjoitustyylini ärsyttää, ei tekstejäni ole pakko lukea....   :pomo:


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

 

Kulkukoira  Proturbo