Autodiagnoosi  Carcom Oy

242 M50

  • 23 Vastauksia
  • 12686 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa lintta

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
  • www.vrcf.fi
242 M50
« : 13.02.2016, 12:25:13 »
Pistetäänpä omastakin projektista vähän kuvituksia näytille.

Elikkäs 242 vuodelta -75 tuli noudettua omiin hoiviin Raumalta viime syksynä. Aihio tuli ilman konetta ja laatikkoa. Koritöitäkin on hieman tiedossa mutta ei mikään kovin paha tunnu olevan.

Tarkoituksuna olisi rakennella melko "Race" henkinen kottero kuitenkin niin että pysyisi kilpien välissä.

Parempaa kuvaa lähtötilanteesta ei löytynyt kuin minkä tuolta hakumatkalta räppäsin.




Moottoriksi valikoitui Bemarin non Vanos M50 mikä tulee ainakin alkuun pysymään pitkälti vakiona sisuskaluiltaan.

Tuossa kuvaa elimen luovuttajasta.



Ja purkuhommia.



Tuossa onkin jo uutta sydäntä vähän kokeiltu miten istuu.



Laatikoksi hommasin vähän kestävämmän ZF.n viisivaihteisen tuotteen.



Seuraavaksi pureltiinkin vähän keulaa pois tieltä että saadaan moottoria soviteltua laatikon kanssa paikoilleen. Mukavasti se tuonne tuntuu istuvan ja näyttäisi siltä ettei tunneliakaan tarvitse alkaa modailemaan tekniikan vuoksi.







Sitten pääsikin jo moottorinkannakkeita värkkäämään.





Ahtimeksi valikoitui osaksi budjettisyistä B&W S366 T4 jaetulla pakopesällä ja 0,91 ar.llä. Tätäkin kateelliset ystäväni ehtivät jo tallilla "modaamaan"  :D




Pakosarjan osia tässä viimeksi valmistellut ja hilut alkaisi olla kaikki kasassa.





Kaveri jyrsi tuollaisen työkalun että saa mukavat lähdöt ovaaliin pakoaukkoon.





Putkiksi valikoitui 38x2 ohut seinäputkea loivalla ärrällä olevia kippuroita (Näitten kanssa saattaa tulla vielä talkoot että saa tehtyä mutta yritetään nyt kuitenkin  :2funny: )




Seuraavaksi olisi tiedossa tuota pakosarjan värkkäilyä, Dp.tä, laatikon kannakkeen valmistaminen ja kardaanin mitoitus.

Kaikenlaista tähän suunnitellut mutta katsotaan mitä saadaan aikaiseksi.

Projekti tuskin tulee olemaan mikään kovin nopea tempoisesti valmistuva värkkäillään kun rahapussi antaa myöden ja kiinnostusta löytyy.






Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1469
  • www.vrcf.fi
Vs: 242 M50
« Vastaus #1 : 13.02.2016, 12:53:02 »
Selvästi bemarin hyötykäyttö  :)
Siis onko tossa toi toinen putki jyrsitty?
Lainaus
Kaveri jyrsi tuollaisen työkalun että saa mukavat lähdöt ovaaliin pakoaukkoon
vai mitä meinasit

Hieno projekti

Poissa lintta

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
  • www.vrcf.fi
Vs: 242 M50
« Vastaus #2 : 13.02.2016, 13:25:17 »
Selvästi bemarin hyötykäyttö  :)
Siis onko tossa toi toinen putki jyrsitty?  vai mitä meinasit

Hieno projekti

Niin siis tuota putken natsaa on prässätty sellaisella työkalulla missä toisessa päässä tuo pakoaukon muoto ja toinen pää jämpti tohon putkeen sisälle. Kuvassa siis valmis tuote ei työkalu. Oli ehkä vähän huonosti selitetty  :D

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: 242 M50
« Vastaus #3 : 13.02.2016, 13:48:55 »
Vaikuttaa mielenkiintoiselta....seurantaan  O0
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa Demi

  • Savisukeltaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1075
  • voi olla tai sit ei ole
Vs: 242 M50
« Vastaus #4 : 13.02.2016, 13:57:23 »
ehdottamasti menee seurantaan

vaikka kone ei itseä mielytä mutta ei pitäiskään koska ei ol mun :2funny:
kiitoos ja anteeks.

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: 242 M50
« Vastaus #5 : 13.02.2016, 14:46:58 »
Mites toi kori? Onko pahastikkin ruosteessa, kuitenkin löysit vanhimman vuosimallin.
Tuo moottorivalinta on kyllä mahtava :)
Seurantaan O0 

Poissa Brick

  • Mr John Doe
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 651
Vs: 242 M50
« Vastaus #6 : 13.02.2016, 14:51:04 »
Eikös nuo M50 koneet kestä aika hyvin tehoa vakiokokoonpanolla? Siinä mielessä budjetti vaihtoehto perus tina6 koneelle.
citikka

Poissa lintta

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
  • www.vrcf.fi
Vs: 242 M50
« Vastaus #7 : 13.02.2016, 14:58:14 »
Helmat ja takapyöränkaaret vähän huonona ja oven alareunat vaatii hellää hepparin kinnasta. Mutta ei tää onneks mikään läpimätä oo.

Moottori valinnasta sen verran että itellä ollu aina joku perversio asennella autoihin jonkun muun merkin moottoreita  :idiot2:

Tuo M50 valikoitui aika monella perusteella tähän projektiin.

-Edullinen
-Tähän saa hyvän laatikon suoraan.
-Kestää suht hyvin ahtokäytössä ihan vakio hiluilla.
-Helposti Stroukattavissa bemarin vakio osilla.
« Viimeksi muokattu: 13.02.2016, 16:49:44 kirjoittanut lintta »

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1395
  • www.vrcf.fi
Vs: 242 M50
« Vastaus #8 : 13.02.2016, 17:09:23 »
Kiva moottori, ei voi muuta sanoa. Edullisesta en ole ihan varma vs. vinokone...
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

Poissa lintta

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
  • www.vrcf.fi
Vs: 242 M50
« Vastaus #9 : 13.02.2016, 18:12:11 »
Kiva moottori, ei voi muuta sanoa. Edullisesta en ole ihan varma vs. vinokone...

Niin edullisuus on suhteellista.

Pelkästään tuolla että hyvä laatikko sopii suoraan koneen persiiseen säästää jo tän moottorin hinnan vs. Vinokone

Poissa mettis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 88
  • www.vrcf.fi
Vs: 242 M50
« Vastaus #10 : 13.02.2016, 19:29:01 »
Niin edullisuus on suhteellista.

Pelkästään tuolla että hyvä laatikko sopii suoraan koneen persiiseen säästää jo tän moottorin hinnan vs. Vinokone

jep, ostin just niitatun 328 coupen 700eurolla ja myin siitä nahkasisustan vasta pois (400e)..paljon muutakin myytävää vielä jäljellä 8)
joten kone+Zf lootan hinnaksi jäänee 0euroa.. tuli halvalla varatekniikka omaan 244:seen ::)

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 242 M50
« Vastaus #11 : 13.02.2016, 22:41:20 »
Toi todistetusti kestää noin 0.8bar ahtoja ja siitä seuraavaa 380hp tehoa useita kesiä ja tosi tosi useita rengaskertoja putkeen, öljynlämmöt on Ongelma mutta muuten kone näyttäisi olevan luja. Vakiosisukalut ja -puristukset, 98e5 ja h1e holsteeni.
« Viimeksi muokattu: 13.02.2016, 23:20:05 kirjoittanut TVS »
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Keme

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 364
  • Jee jee
Vs: 242 M50
« Vastaus #12 : 13.02.2016, 23:11:54 »
Toi todistetusti kestää noin 0.8bar ahtoja ja siitä seuraavaa 380hp tehoa useita kesiä ja tosi tosi useita rengaskertoja putkeen, öljynlämmöt on Ongelma mutta muuten kone näyttäisi olevan luja. Vakiosisukalut ja -puristukset, e85 ja h1e holsteeni.
Ei oo viinaa tankissa vaan 98e?
!

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 242 M50
« Vastaus #13 : 13.02.2016, 23:19:50 »
Ei oo viinaa tankissa vaan 98e?
Argh! Olette 100% oikeassa, mun huono.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Juuso.T

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 183
Vs: 242 M50
« Vastaus #14 : 25.02.2016, 23:16:56 »
Ihan mielenkiintoselta vaikuttava projekti,pitää muistaa seurailla.
242R sport,242 t5,240,855t5r,855 500hv+

 

Autoracing  KL-varaosat