Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Polestar

  • 291 Vastauksia
  • 135048 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6812
  • Kaikkee sitä...
Vs: Polestar
« Vastaus #30 : 18.01.2012, 11:06:55 »
Kukakohan sen tulee Suomessa mittaamaan :o , jos homma vain onnistuu Ruotsissa teettää?  ;)

Mutta entäs takuu...? ???
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Ishvan

  • Vieras
Vs: Polestar
« Vastaus #31 : 18.01.2012, 11:21:54 »
Kukakohan sen tulee Suomessa mittaamaan :o , jos homma vain onnistuu Ruotsissa teettää?  ;)

VTT mittaa ja Trafi hyväksyy  ;). Takuut menee, eikö saa muutoskatsastettua.

Poissa XC60 D3 AWD

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
  • www.vrcf.fi
Vs: Polestar
« Vastaus #32 : 18.01.2012, 11:51:03 »
Olisi kiva saada tieto joltakulta, joka työskentelee Volvolla... En menisi takuuseen, että takuu menee... 

Ishvan

  • Vieras
Vs: Polestar
« Vastaus #33 : 18.01.2012, 11:56:49 »
Olisi kiva saada tieto joltakulta, joka työskentelee Volvolla... En menisi takuuseen, että takuu menee...

Tarkemmin mietittynä takuu voisi kyllä hyvin säilyä, mutta muutoskatsastettua sitä ei saa Suomessa.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12470
Vs: Polestar
« Vastaus #34 : 18.01.2012, 13:18:27 »
Ei taideta vaan hyväksyä Suomessa, koska päästömittauksia ei ole tehty Suomen viranomaisten puolesta ja hyväksytty täällä.
Eiköhän se onnistu jos sinulla on Volvolta lappu ettei tuo vaikuta päästöihin. Uskoohan ne valmistajan ilmoitukset uusienkin autojen kohdalla, ei vtt mittaa kaikkia uusia autoja ;)
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12470
Vs: Polestar
« Vastaus #35 : 18.01.2012, 13:18:52 »
Olisi kiva saada tieto joltakulta, joka työskentelee Volvolla... En menisi takuuseen, että takuu menee...
Jos tehdastakuu säilyy ruotsissa niin säilyy se suomessakin :)
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa XC60 D3 AWD

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
  • www.vrcf.fi
Vs: Polestar
« Vastaus #36 : 18.01.2012, 15:42:53 »
Tarkemmin mietittynä takuu voisi kyllä hyvin säilyä, mutta muutoskatsastettua sitä ei saa Suomessa.
Tämä ei ole tyly kysymys, mutta kuulostaa siltä... Mitä sitten? Sen kun ajaa vaan...
« Viimeksi muokattu: 18.01.2012, 15:44:55 kirjoittanut XC60 D3 AWD »

Ishvan

  • Vieras
Vs: Polestar
« Vastaus #37 : 18.01.2012, 15:59:54 »
Tämä ei ole tyly kysymys, mutta kuulostaa siltä... Mitä sitten? Sen kun ajaa vaan...

Ei mitään, mutta periaattessa maahantuoja voi pestä kätensä asiasta, koska ei ole Suomessa "hyväksytty" ohjelmointi.  Maahantuojan kanssa asiointi hoidetaan, ei tehtaan. Sillä Ruotsin "Volvolta" saadulla lapulla ei ole välttämättä mitään tekoa, jos ohjelmistoa ei ole Suomessa VTT/Trafi specsannut. Jos kävisin omani ohjelmoimassa Ruotsissa kävisi katsastus ilman muuta täällä, koska ohjelmisto on Suomessa viranomaisen puolesta testattu.

Itseänikään ei tuo katsastus hetkauta, mutta takuupuoli voikin olla monimutkaisempi. Maahantuojat kun tuppaavat heittäytyä hankaliksi esim. moottorin porsiessa, jos sieltä vähänkin jotain huomautettavaa löytyy.

Ishvan

  • Vieras
Vs: Polestar
« Vastaus #38 : 18.01.2012, 16:01:44 »
Eiköhän se onnistu jos sinulla on Volvolta lappu ettei tuo vaikuta päästöihin. Uskoohan ne valmistajan ilmoitukset uusienkin autojen kohdalla, ei vtt mittaa kaikkia uusia autoja ;)

Mutta ongelma onkin, että vaikka kuinka saat lappuja ja lippuja niin sinulla ei ole Suomen viranomaisen testiä tuosta ohjelmistosta. Katsastussetähän voi vaatia osoitettavaksi, että sen on VTT/Trafi testannut ei Volvo.

Paikalla VT86

  • Hallituksen varapj
  • Administrator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3172
  • Accidental Motorsport - Koska voin
Vs: Polestar
« Vastaus #39 : 18.01.2012, 16:04:14 »
Mutta ongelma onkin, että vaikka kuinka saat lappuja ja lippuja niin sinulla ei ole Suomen viranomaisen testiä tuosta ohjelmistosta. Katsastussetähän voi vaatio osoitettavaksi, että sen on VTT/Trafi testannut ei Volvo.

Suomi kuuluu EU:hun. Eu lainsäädäntö jyrää tässä asiassa kansallisen säännöksen ohi koska kyseessä on EU päästönormien täyttyminen. Ja jos se täyttyy Ruotsissa niin täyttyy se Suomessakin. Ja seuraava Ei maahantuoja vastaa takuusta eli samat takuut ne toimii autoissa oli se myyty Suomeen, Ruotsiin tai vaikka Saksaan.

 :)
MB 200DTIC==> w201==> 2xN14==> Toledo TDI==> Leon 1,8t 20vt TS4 "CupraR" + Saab 900NG Turbo 306 2.0 16v + 306Gti-6 +V60 '14.5 => Mondeo 4x4 '18 => Octavia RS 4x4 '19
Suzuki GS450 ==> Honda CBR900RR+Solifer SM+Suzuki GT125 + BMW F900R '22

Miksi? - Koska voin!

Ishvan

  • Vieras
Vs: Polestar
« Vastaus #40 : 18.01.2012, 16:31:17 »
Suomi kuuluu EU:hun. Eu lainsäädäntö jyrää tässä asiassa kansallisen säännöksen ohi koska kyseessä on EU päästönormien täyttyminen. Ja jos se täyttyy Ruotsissa niin täyttyy se Suomessakin. Ja seuraava Ei maahantuoja vastaa takuusta eli samat takuut ne toimii autoissa oli se myyty Suomeen, Ruotsiin tai vaikka Saksaan.

 :)

Polestarin ohjelmistothan olivat sen takia pois myynnistä, koska Suomen viranomainen vaati omat mittaukset kaikista Suomessa myynnissä olevista tuotteista. Eikö tässä nyt ole jokin ristiriita ? Miksi ne olisi tarvinnut uudelleen Suomessa testata, jos niistä kerran on jo testitulokset Ruotsista. Ongelma muodostui, kun verotuskäytäntö muuttui päästöjen mukaan toteutettavaksi ja tällä keinolla Suomen valtio halusi varmistaa, ettei vero-euroja mene ohi kassan.

Tiedetään kyllä, että tehdas takuun myöntää. Valitettavasti tälläinen taatelintallaaja joutuu maajantuojan kanssa asioimaan...ei tehtaan.

EDIT: Volvoviestistä lainattua: Myynti keskeytyi, koska Suomen kansallinen laki vaatii Trafin hyväksymän tutkimuslaitoksen suorittaman päästömittauksen.

http://www.trafi.fi/tieliikenne/luvat_ja_hyvaksynnat/hyvaksytyt_asiantuntijat

EDIT2: helposti voisi päätellä siis, että jos jokin listassa olevista "yrityksistä" ole testannut ohjemistoa ei sitä saa katsastettua?
« Viimeksi muokattu: 18.01.2012, 16:43:53 kirjoittanut Ishvan »

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12470
Vs: Polestar
« Vastaus #41 : 18.01.2012, 17:57:46 »
Polestarin ohjelmistothan olivat sen takia pois myynnistä, koska Suomen viranomainen vaati omat mittaukset kaikista Suomessa myynnissä olevista tuotteista. Eikö tässä nyt ole jokin ristiriita ? Miksi ne olisi tarvinnut uudelleen Suomessa testata, jos niistä kerran on jo testitulokset Ruotsista. Ongelma muodostui, kun verotuskäytäntö muuttui päästöjen mukaan toteutettavaksi ja tällä keinolla Suomen valtio halusi varmistaa, ettei vero-euroja mene ohi kassan.

Tiedetään kyllä, että tehdas takuun myöntää. Valitettavasti tälläinen taatelintallaaja joutuu maajantuojan kanssa asioimaan...ei tehtaan.

EDIT: Volvoviestistä lainattua: Myynti keskeytyi, koska Suomen kansallinen laki vaatii Trafin hyväksymän tutkimuslaitoksen suorittaman päästömittauksen.

http://www.trafi.fi/tieliikenne/luvat_ja_hyvaksynnat/hyvaksytyt_asiantuntijat

EDIT2: helposti voisi päätellä siis, että jos jokin listassa olevista "yrityksistä" ole testannut ohjemistoa ei sitä saa katsastettua?
Paskanmarjat se mitään vaadi. Miksi ne sitten hyväksyy autotehtaan ilmoittamat päästöt vakio autolle? Ei niitäkään tarkisteta VTT:n toimesta kun uusi malli tulee myyntiin. Eihän esimerkiksi Volvon alustasarjoillekkaan tarvi minusta erillistä Tüv-hyväksyntä lappua koska ovat auton valmistajan hyväksymiä. Tarvikemalleista pitää olla dokumentit ja mittaukset.

Ei maahantuoja voi kävellä yli tehtaan myöntämästä takuusta. Varsinkin kun tuon polestarin päivityksen jälkeen autoosi tulee normi huolloissa tehtävissä softapäivityksissä virisoftan mukainen ohjelmisto. Eikä ne voi ilman sinun lupaa huollossa palauttaa autoasi vakioksi, sehän on sama kun poistaisivat luvatta esim. vetokoukun autosta.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Ishvan

  • Vieras
Vs: Polestar
« Vastaus #42 : 18.01.2012, 18:09:45 »
Paskanmarjat se mitään vaadi. Miksi ne sitten hyväksyy autotehtaan ilmoittamat päästöt vakio autolle? Ei niitäkään tarkisteta VTT:n toimesta kun uusi malli tulee myyntiin. Eihän esimerkiksi Volvon alustasarjoillekkaan tarvi minusta erillistä Tüv-hyväksyntä lappua koska ovat auton valmistajan hyväksymiä. Tarvikemalleista pitää olla dokumentit ja mittaukset.

Ei maahantuoja voi kävellä yli tehtaan myöntämästä takuusta. Varsinkin kun tuon polestarin päivityksen jälkeen autoosi tulee normi huolloissa tehtävissä softapäivityksissä virisoftan mukainen ohjelmisto. Eikä ne voi ilman sinun lupaa huollossa palauttaa autoasi vakioksi, sehän on sama kun poistaisivat luvatta esim. vetokoukun autosta.

Polestar ei ole autotehdas. Volvo on. Polestar on pikku ohejlmointipaja niin kuin moni muukin softia tekevä poppoo.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12470
Vs: Polestar
« Vastaus #43 : 18.01.2012, 18:12:30 »
Polestar ei ole autotehdas. Volvo on. Polestar on pikku ohejlmointipaja niin kuin moni muukin softia tekevä poppoo.
Joo mutta softa myydään Volvon organisaation välityksellä ja se on Volvon testaama softa. Esim. Volvon sport jouset on Eibachin tekeleitä eikä niihin tarvi mitään lappuja. Eihän tämä eroa mitenkään siitä että olisit ostanut oman Volvosi jo valmiiksi softattuna Ruotsista ja tuot sen sitten suomeen. Sen takuu jatkuu ihan normaalisti täällä ja saat tehot merkattua rekisteriotteeseen.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Ishvan

  • Vieras
Vs: Polestar
« Vastaus #44 : 18.01.2012, 18:16:11 »
Joo mutta softa myydään Volvon organisaation välityksellä ja se on Volvon testaama softa. Esim. Volvon sport jouset on Eibachin tekeleitä eikä niihin tarvi mitään lappuja. Eihän tämä eroa mitenkään siitä että olisit ostanut oman Volvosi jo valmiiksi softattuna Ruotsista ja tuot sen sitten suomeen. Sen takuu jatkuu ihan normaalisti täällä ja saat tehot merkattua rekisteriotteeseen.

Ok, sitten vielä kun saadaan veden pitävät todisteet. Minä olen valmis uskomaan tuon, jos saadaan asiasta vaan faktaa.

EDIT: Ongelma tässä onkin Suomen päästöihin perustuva verotus, jonka vuoksi Trafi näitä selkkauksia aiheuttaa. Tämän avulla kun voitaisiin vaikuttaa autoveron määrään.

 

Elekma  Autoracing