Carcom Oy  Ateho

Megasquirt moottorinohjauksena

  • 1952 Vastauksia
  • 745551 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7967
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Megasquirt moottorinohjauksena
« : 06.11.2010, 20:07:45 »
Käydään tässä ketjussa Megasquirt keskustelut.

Huomioikaa myös oma foorumi ko aiheelle.

http://www.finsquirt.net/forum/

« Viimeksi muokattu: 06.11.2010, 20:12:10 kirjoittanut JuHaU »

Poissa Nikkei

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 85
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1 : 09.11.2010, 18:42:59 »
Miten tyhjäkäynti rakennetaan Megasquirtin ja läppärunkojen kanssa?

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #2 : 09.11.2010, 19:58:15 »
Ylipäätään helpoin tapa säätää joutokäynti kohilleen ilman erillistä joutokäyntipiiriä on mun mielestä Idle advance-asetuksella pelaaminen. Karttaan laitetaan joutokäyntialueelle ennakoksi esim. 18 astetta ja säädetään läppää/läppiä siten, että käy tasaisesti kylmänä esim. 800rpm. Idle advance-asetuksiin(löytyy Spark settings-valikosta) laitetaan vaikka ennakoksi 6 tai joku muu jolla kone käy noin 1000rpm. TPS-arvoksi pari pykälää enemmän kuin on kaasu ylhäällä, tai jos läpän asentotunnistinta ei ole niin 255. Kierrosrajana olen käyttänyt 1200rpm ja moottorinlämpötilaksi 71 astetta, waiting time 1s. Tällöin joutokäyntiennakkoa käytetään 1s jälkeen kierrosten ollessa alle 1200rpm ja TPS alle raja-arvon. Jos aika olisi nolla, se voisi aiheuttaa varsinkin kylmällä koneella sammumisen kun kierrokset tippuvat nopeasti alas. Heti kun kierroksissa tai TPS-arvossa mennään rajojen yli, otetaan kartan arvo jälleen käyttöön. Lämpötilaraja puolestaan on suuntaa-antava, mutta olen pitänyt sen tuossa, koska sen jälkeen kaikki kylmäkäyntirikastukset ovat pois käytöstä.
Tietysti kylmäkäyntiseoskin pitää olla kohdallaan, että käynnin saa kunnolliseksi.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa eccer

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 167
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #3 : 20.12.2010, 12:14:46 »
Mitä versioo suosittelisitte tähän mun projektiin, 2,3 16v.
tarve: ruiskun ja sytkän ohjaamiseen? ja mitä muuta palikkaa siihen tarvitsee?

Näissä jutuissa ite oon vielä pihalla, ku lumiukko.   ???
Volvo V70 Passion D2

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #4 : 20.12.2010, 16:48:33 »
Mitä versioo suosittelisitte tähän mun projektiin, 2,3 16v.
tarve: ruiskun ja sytkän ohjaamiseen? ja mitä muuta palikkaa siihen tarvitsee?

Näissä jutuissa ite oon vielä pihalla, ku lumiukko.   ???
En nyt ole tuota sun projektia hirveemmin selaillu vaikka mielenkiintoselta näyttääkin mitä joskus tsekkailin, mutta.. Jos MS1 v.2.2 kelpaa niin

*Itse boksi
*Imuilma anturi
*Vedenlämpöanturi
*Kaasuläppäanturi potikkatyylinen, vinokoneen kaasuläppiin käy pienellä modilla 850 tinakoneen anturi
*Jos käytät LH 2.4 rei'ityksellä olevaa vauhtipyörää niin vr-anturi + muunninpiiri
*Toinen vaihtoehto on ostaa esim. 6-1, 12-1, 36-1 triggeripyörä, sovittaa se kampiakselille ja sille honeywellin hall-anturi
*Hukkakipinäpuola tai 4kpl erillispuolia jos käytät suorasytytystä, jakajasytkällä tarviit luonnollisesti puolan ja jakajan
*Sytkämoduuli, riippuen sytkästä
*lambda-anturi, tuollaisessa rojektissa laajakaistalambda aikalailla pakollinen
*Suuttimet, benssopumppu jne.
*kasa releitä, liittimiä, johtoja, sulakkeita jne..
*Modit sytkälle hallille yms. hauskalle piirilevylle
*Tietokoneen millä säädät


Tuossa nyt jonkinlainen lista ja tosiaan tuosta MS1 v.2.2 levystä, uudemmista kehittyneimmistä en oikein osaa mitään sanoa niistä voi muut jatkaa mutta tuollakin luulisi pärjäävän  :)
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Nikkei

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 85
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #5 : 20.12.2010, 17:18:38 »
Toisaalta jos ostaa jonkun uudemman version megasta niin niissä taitaa olla helpompaa se sytytyksen rakentelu + muita hifistelyominaisuuksia :)

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #6 : 20.12.2010, 17:39:03 »
Toisaalta jos ostaa jonkun uudemman version megasta niin niissä taitaa olla helpompaa se sytytyksen rakentelu + muita hifistelyominaisuuksia :)
Näimpä, tosin onhan ne kalliimpia. Perus anturit on samoja, modit menee vähän eri kaavalla(helpommin).

www.finsquirt.net
www.diyautotune.com
www.msextra.com
 
On aika hyviä sivustoja, ja jokaisen squirttaajan kannattaa lukea megamanuaali ihan ensimmäisenä, selventää monta kysymystä.

http://www.finsquirt.net/manuaali/MegaSquirt_ohje_v1.pdf
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa eccer

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 167
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #7 : 20.12.2010, 17:49:58 »
Kiitokset vastauksista, näillä pääsee jo hyvään alkuun. Kyselen lisää kun sellasta ilmenee...  :hello:
Volvo V70 Passion D2

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #8 : 20.12.2010, 17:53:38 »
Kiitokset vastauksista, näillä pääsee jo hyvään alkuun. Kyselen lisää kun sellasta ilmenee...  :hello:
Kysyminen kannattaa aina, itsekin vielä opiskeluvaiheessa ko. laitoksen kanssa mutta vastaillaan mitä osataan  :)
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #9 : 30.12.2010, 11:55:35 »
Mulla tuli tuossa johtosarjan mukana sellanen suojattu kaapeli millä tarkotus ottaa puolalta tieto tai hall anturilta, siinä on siis 2 karvaa keskusta ja se suojavaippa päällä, voinkohan tuolla käyttää sillein että sillä sisemmällä otan signaalin ja vaipalla vien maadoituksen anturille?  ???
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Nikkei

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 85
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #10 : 03.01.2011, 09:21:28 »
Onkos kukaan kokeillu tota megasquirt 3:sta?

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #11 : 03.01.2011, 13:17:20 »
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Nikkei

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 85
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #12 : 03.01.2011, 15:10:03 »
Kyllä mä tuolta oon lueskellu mutta aattelin kysyä onko tällä porukalla käyttökokemuksia ko. laitteesta.

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #13 : 03.01.2011, 15:31:53 »
Taitaa olla niin uusi tuttavuus toi ms3, että ei ole tainnut kukaan tai ainakaan moni täälllä suomenmaalla räplätä tota.
« Viimeksi muokattu: 03.01.2011, 15:33:32 kirjoittanut Juzi »

Poissa Nikkei

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 85
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #14 : 03.01.2011, 15:53:30 »
Taitaa olla niin uusi tuttavuus toi ms3, että ei ole tainnut kukaan tai ainakaan moni täälllä suomenmaalla räplätä tota.

Niin se taitaa olla joo. Ite aattelin tilata sen ja kokeilla mitä sillä saa aikaan, vaikka mulle riittäisikin se ensimmäinen mega, mutta kun tekee mieli hifistellä ;D

Eikö nuita viestejä saa oikeesti poistettua itte?  :idiot2:

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron