Carcom Oy  Ateho

Keskustelua moottorinohjauksen optimoinnista

  • 251 Vastauksia
  • 139009 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa sloun

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 176
  • www.vrcf.fi
Vs: Keskustelua moottorinohjauksen optimoinnista
« Vastaus #210 : 03.08.2016, 17:27:46 »
sanokaas nyt mikä voi olla kun omaan päähän ei mahdu... bsr stage1 ja 3 on eri ohjemat ja kolmosessa on sit koko ränni vielä. saisin ladattua ton kolmosen softan, mutta bsr väittää että ei saa laittaa ennen kuin on putkisto. ok sieltä ei tule luvattua tehoa jos ei ole putkistoa, mut mitä siinä softassa voi olla sellaista et ei voisi laittaa?? auto siis s60 2.4t
S40 T4, XC90 2.5t & MB w203 320cdi

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2123
  • Tampere - Pori
Vs: Keskustelua moottorinohjauksen optimoinnista
« Vastaus #211 : 03.08.2016, 23:59:29 »
DP on varmaan liian pieni vakiona,  jolloin lämpökuormaa tulee liikaa ja saattaa nakutella ja sulatella paikkoja. Turbo on kummissaan...
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa Juhizz

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2351
    • VolvoRyhmä@Facebook
Vs: Keskustelua moottorinohjauksen optimoinnista
« Vastaus #212 : 07.08.2016, 12:26:43 »
sanokaas nyt mikä voi olla kun omaan päähän ei mahdu... bsr stage1 ja 3 on eri ohjemat ja kolmosessa on sit koko ränni vielä. saisin ladattua ton kolmosen softan, mutta bsr väittää että ei saa laittaa ennen kuin on putkisto. ok sieltä ei tule luvattua tehoa jos ei ole putkistoa, mut mitä siinä softassa voi olla sellaista et ei voisi laittaa?? auto siis s60 2.4t

Meinaatko että mistä se softa tietää että mikä putki siellä on? :)

Poissa sloun

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 176
  • www.vrcf.fi
Vs: Keskustelua moottorinohjauksen optimoinnista
« Vastaus #213 : 07.08.2016, 13:47:29 »
no suurin piirtein. :D ei ne erot nyt luulis niin suuria olevan, etteikö ecu niitä pystyis kompensoimaan..? mitään perustelua asiaan en saanu vaikka kyselin.
S40 T4, XC90 2.5t & MB w203 320cdi

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: Keskustelua moottorinohjauksen optimoinnista
« Vastaus #214 : 07.08.2016, 13:50:15 »
no suurin piirtein. :D ei ne erot nyt luulis niin suuria olevan, etteikö ecu niitä pystyis kompensoimaan..? mitään perustelua asiaan en saanu vaikka kyselin.
Varmaan yrittävät vaan rahastaa turhasta. Ei muuta kuin stage 3 paikoilleen ja vetoja. :3/4 jättää sen:
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa nikketee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • www.vrcf.fi
Vs: Keskustelua moottorinohjauksen optimoinnista
« Vastaus #215 : 20.09.2016, 19:58:00 »
Mites tuon auton oikeen sais optimoitua tai mitenköhän tulee toimimaan. Auto siis 850 t-5 vm.-95 manuaali. Tällä hetkellä bsr stage 1 chip ja ahtimeksi tulee luultavasti garrett gt28. En oikeen tiedä miten se chippi toimii sitte ton isomman ahtimen kanssa. Neuvot olis ihan jees :)

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2906
  • "Noku mä haluan"
Vs: Keskustelua moottorinohjauksen optimoinnista
« Vastaus #216 : 20.09.2016, 21:58:01 »
Mites tuon auton oikeen sais optimoitua tai mitenköhän tulee toimimaan. Auto siis 850 t-5 vm.-95 manuaali. Tällä hetkellä bsr stage 1 chip ja ahtimeksi tulee luultavasti garrett gt28. En oikeen tiedä miten se chippi toimii sitte ton isomman ahtimen kanssa. Neuvot olis ihan jees :)

Vetoalue voipi alkaa hieman eri kohdasta ja päättyä eri kohtaan. Jos paineita muuttelet niin muuta myös polttoaineen syöttöä, sillä ilman muutoksia käy laihalla jolloin on ainekset kasassa pahimmassa tapauksessa rikkoutuneen lohkon kultaamiseen ja sen näytteille asettamisessa Guggenheimin museoon.

Poissa nikketee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • www.vrcf.fi
Vs: Keskustelua moottorinohjauksen optimoinnista
« Vastaus #217 : 20.09.2016, 22:54:01 »
Entä onko väellä kokemusta tuosta stage4 chipistä? Lupailee isommalla ahtimella 1.5bar ahoilla, 350cc suuttimilla ja 3" putkistolla 350 ponia.onko tuohon luottaminen? :)

Poissa XC04

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 47
  • www.vrcf.fi
Vs: Keskustelua moottorinohjauksen optimoinnista
« Vastaus #218 : 08.01.2017, 08:22:42 »
Onkos ketään lastuttanut tuollaista vanhempaa XC90:stä? Vääntöä sais olla lisää ja kulutus sais vähän tippua. Kuitenkin rikkomatta vaihteistoa. Ajotapani on rauhallinen, mutta väännön lisäys ei olis pahitteeksi. Mitähän nuo "lastut" yleensä maksaa?
Volvo XC90 2004
Peogeot 107 2007
FIAT 850 1974

Poissa Joni-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 473
Vs: Keskustelua moottorinohjauksen optimoinnista
« Vastaus #219 : 09.01.2017, 01:55:02 »
Entä onko väellä kokemusta tuosta stage4 chipistä? Lupailee isommalla ahtimella 1.5bar ahoilla, 350cc suuttimilla ja 3" putkistolla 350 ponia.onko tuohon luottaminen? :)
Ei taida suuttimet riittää ainakaa järkevillä aukioloilla?
Volvo 245DL -88, Volvo 242L -75, Volvo 245SE -91, 340DL -89 + nippu muita..

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2281
Vs: Keskustelua moottorinohjauksen optimoinnista
« Vastaus #220 : 09.01.2017, 19:04:26 »
Ei taida suuttimet riittää ainakaa järkevillä aukioloilla?

850 R orkkis valkoisethan on tuon 350cc ja ei sieltä kyllä yli 300 tarvitse haaveilla.

Kutoskoneissa olen kuullut sellaisen nyrkkisäännön että suuttimien virtaus on noin karkeasti teho mihin riittävät bensalla. Eli vasta 6kpl noita em. suuttimia riittäisi sinne +300hv lukemiin.
« Viimeksi muokattu: 09.01.2017, 19:06:15 kirjoittanut 8-pätkä »
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Joni-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 473
Vs: Keskustelua moottorinohjauksen optimoinnista
« Vastaus #221 : 09.01.2017, 20:59:36 »
850 R orkkis valkoisethan on tuon 350cc ja ei sieltä kyllä yli 300 tarvitse haaveilla.

Kutoskoneissa olen kuullut sellaisen nyrkkisäännön että suuttimien virtaus on noin karkeasti teho mihin riittävät bensalla. Eli vasta 6kpl noita em. suuttimia riittäisi sinne +300hv lukemiin.
Ja mä että suuttimien tuotto yhteensä jaettuna 5,6 = teho 100% aukiololla.
Volvo 245DL -88, Volvo 242L -75, Volvo 245SE -91, 340DL -89 + nippu muita..

Poissa kuski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 92
  • www.vrcf.fi
Vs: Keskustelua moottorinohjauksen optimoinnista
« Vastaus #222 : 19.01.2017, 11:44:52 »
Terve. Olen meinannut ostaa 1995vm facelift 960 2.5l manuaali Volvon. Olen koittanut etsiä tietoa että mikä moottorinohjaus autossa on ja tekeekö kukaan ohjelmointeja kyseiseen autoon että voin vaihtaa t6 suuttimet vakioiden tilalle, auto on jo ahdettu. Netistä kun koittaa etsiä niin lh2.4, motronic ja joku kolmas vielä pomppaa aika ajoin esille. Mutta mikäköhän se noista on , vai onko mikään. Kiitos infosta jos joku viitsisi valaista noobia.

Poissa Eikka

  • Original Eikka
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 394
  • www.vrcf.fi
Vs: Keskustelua moottorinohjauksen optimoinnista
« Vastaus #223 : 19.01.2017, 17:17:14 »
Vuosimallin 1996 ja sitä uudemmissa 960:ssa oli helpommin ohjelmoitava vakio moottorinohjausyksikkö kuin vanhemmissa.
Näin minulle on kerrottu.
Google käyttöön.
En ota vastuuta asiasta.

Poissa kuski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 92
  • www.vrcf.fi
Vs: Keskustelua moottorinohjauksen optimoinnista
« Vastaus #224 : 19.01.2017, 20:28:13 »
Juup olen tullut samaan tulokseen.

 

Futurez  Kulkukoira