Race.fi  Puotilan autokorjaamo

LH 2.4:n säätäminen

  • 1111 Vastauksia
  • 426167 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4434
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #720 : 27.12.2016, 02:52:21 »
Tässä on taas yksi hyvin perusteltu syy, miksi alle 500hv tehotavoitteilla kannattaa vinokoneessa mennä vakio-romuilla.

Niin se vaan omiin ongelmiini löytyi ratkaisu miksi kipinä hävisi.

Ensin oli hommattava mies paikalle, jolla oli oskilloskooppi. Siinä aikansa se mittaili ja huomasi hall-anturin häiriöpoistajat oli kolvattu sarjaan vahingossa pinni 25 eli yhteen sytytyslähdöistä kun oikea pinni paikka oli 24 hall-anturille. Transistorikin otti kipeää piirilevyllä palaneen heimoduulin johdosta. Melkoisen lisätyön aiheutti moinen huolimattomuus.

Parisataa euroa meni kankkulankaivoon virheellisen kytkennän vuoksi mutta pääasia että toimii viimein :D

Ei tarvitse miettiä mitä on itse kasannut väärin tms. vaan keskittyä siihen tärkeimpään, eli säätämiseen.

Tuossa alla kaikki perus bensalla pelaavan koneen säädettävät parametrit!



  • Pääkorjauskartta
  • IMMun linearisointi käyrä (IMMun mukaan)
  • Linearisointikäyrän kertoimien solut
  • suutinvakio #4 (suuttimien koko)
  • Suutinvakio #3 (suuttimien minimiaukioloaika[isoilla sumuilla])
  • Kuorma/vääntö-tiedon kulmakerroin EZK:lle (jos haluaa käyttää syttykarttaa eritavalla kuin vakiossa)

Pontikkapäiden klaaniin pyrkivät joutuvat vielä lisäksi rassaamaan kylmäkäynnistys ja rikastuskarttoja.




IMMu muutokset ovat pakollisia siksi, että 016 IMMulla ei viritetyssä autossa riitä mittauskapasiteetti yhtään yli 200hv:n vaan siinäkin mennään arpapelillä.

Tietysti tämän lisäksi joudutaan kajoamaan EZK:n sytty-karttaan ja säätämään sekin omalle setille sopivaksi!.

Aika vähän ruuvattavaa lopultakin.....   :)


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Vulvomiäs

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 65
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #721 : 06.01.2017, 21:44:13 »
Miten tuon ostrichin saa yhdistettyä tunerprohon kun ei tahdo onnistua  :nohnoh

Poissa miro678

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 359
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #722 : 06.01.2017, 22:38:14 »
Miten tuon ostrichin saa yhdistettyä tunerprohon kun ei tahdo onnistua  :nohnoh

http://ipdown.net/jetronic.info/tiki-index.php?page=Ostrich+Install

Tuolta löytyy kohtuu kattavat ja yksinkertaiset ohjeet joilla itse pääsin ainakin alkuun, jos siis tätä tässä haettiin. :D
Yhden vian kun korjaa tulee kaksi lisää.

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8936
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #723 : 06.01.2017, 23:53:59 »
Samaten se teho, mitä LH:lla ohjatusta moottorista voidaan saada ulos, on kiinni siitä, kuinka isot suuttimet saadaan toimimaan tyhjäkäynnillä (esim. 1ms aukioloaika).

Miksei käyttäisi yhtä pientä suutinta ruokkimaan tyhjäkäyntiä (ja ehkä pintakaasualuetta) ja pyttykohtaiset isot enempään kaasutteluun?

Eikös ainakin joissakin LH-imusarjoissa ole tehdasvakiona kylmärikastussuutin imusarjan alla?

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4434
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #724 : 07.01.2017, 15:57:31 »
Miksei käyttäisi yhtä pientä suutinta ruokkimaan tyhjäkäyntiä (ja ehkä pintakaasualuetta) ja pyttykohtaiset isot enempään kaasutteluun?

Eikös ainakin joissakin LH-imusarjoissa ole tehdasvakiona kylmärikastussuutin imusarjan alla?


Kylmäkäynnistys-suuttimen käyttäminen tyhjäkäynnillä ei oikein toimi, sillä se vaatisi koodin uudelleen kirjoittamista, koska em. kylmärikastussuutin on lämpötilakytkimellä koodissa.
Eikä pääsuuttimia pois kytketä kun kylmärikastus-suutin on käytössä.

Isoimmat LH:ssa toimivasti säädetyt suuttimet ovat teholuokkaan 700hv riittävät, joten eiköhän noillakin pärjää aika pitkälle. Ainakin vinokoneessa.

Jos ne eivät riitä, niin kolvi käyttöön ja toinen suutinpankki peliin, jolloin systeemin voi varustaa kahdella eri kokoisella suutinsatsilla. Ja joille on omat kuorma-skaalansa yms.

Kaikissa LH:n bineissä on tuki tuolle kylmäkäynnistys-suuttimelle, joten se on yhden klikkauksen päässä aktivoida se tai jättää aktivoimatta. Sitä en tiedä, miks se esiintyy vanhemmissa koneissa, muttei uudemmissa.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Herra-Jermu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 176
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #725 : 07.01.2017, 17:56:05 »
Onko pohjois-savossa säätäjiä, jotka haluaisivat auttaa LH:n kanssa?  Ihan vain pääkorjauskartan säätämistä, muu pitäisi olla jo kohdallaan.

-Tommi
0kpl Volvo.
3kpl BMW.

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #726 : 07.01.2017, 19:01:07 »
Onko pohjois-savossa säätäjiä, jotka haluaisivat auttaa LH:n kanssa?  Ihan vain pääkorjauskartan säätämistä, muu pitäisi olla jo kohdallaan.

-Tommi
Vehmersalmelta löytyy vehkeet,  tyhjät lastut tosin toistaseks loppu.

Poissa Eikka

  • Original Eikka
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 394
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #727 : 07.01.2017, 21:08:35 »
Jos en väärin muista niin tämä firma teki Bosch ohjelmointeja isoilla ahtimilla jo ajat sitten Volvoihin.
Tehoakin oli riittävästi.

http://www.tmracing.se/

https://www.youtube.com/channel/UCppKwCbPsUKbLJsjV8hb0Fg

Poissa Herra-Jermu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 176
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #728 : 07.01.2017, 22:29:42 »
Vehmersalmelta löytyy vehkeet,  tyhjät lastut tosin toistaseks loppu.

Juu. Tarviis apua. Olis meno penkkiin, säätämään bensakarttaa + pitäis leimalle saada laput.  :)
0kpl Volvo.
3kpl BMW.

Poissa Vulvomiäs

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 65
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #729 : 14.01.2017, 21:39:56 »
Mikä mahtaa olla emulaattorissa pielessä kun yrittää ladata kartat niin lataa kyllä ja lukee ready, mutta da not connected ::) Auto ei siis käynnisty emulaattorilla, mutta vakio lastulla lähtee käyntiin heti

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4434
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #730 : 15.01.2017, 21:25:56 »
Otappa ruutukaappaus, niin pääsemme jyvälle mistä kiikastaa....


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Vulvomiäs

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 65
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #731 : 20.01.2017, 20:40:38 »
http://aijaa.com/P46Rvd En siis saa autoa ostrichilla käyntiin  :idiot2:

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #732 : 20.01.2017, 21:57:56 »
Oletko tosta nuolesta uploadannut kartan ostrichiin?  :)
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Allux

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 152
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #733 : 20.01.2017, 23:41:39 »
On ladattu  :o
242 Turbo 78

Poissa Niksa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 342
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #734 : 24.01.2017, 07:31:55 »
jos siitä työkaluriviltä töpselin kuvasta klikkaa niin yhdistäiskö sitten?

 

RallyBaron  Samppasport