Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Volvo xc60 D5 2013 rica stage2

  • 22 Vastauksia
  • 10899 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Tvälläri

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Volvo xc60 D5 2013 rica stage2
« : 03.11.2016, 14:28:24 »
Moi.
Kotiin tulee uusi lelu. Volvo xc60 D5 2013.Autolla ajettu 43 000km. Onko teillä kokemuksia rica stage2 ohjelmoinnista? Pl  plussat ja miinukset? Onko turvallista? Tehot kuitenkin aikas kovat...
En löytänyt tästä keskustelua  :)

Poissa Mepi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 714
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo xc60 D5 2013 rica stage2
« Vastaus #1 : 06.11.2016, 21:39:42 »
Kokemusta on ja pelkkää positiivista palautetta. Tällä hetkellä sisällä Stage 1 joka tuntuu käytökseltään enemmän vakiolta ja ehkä paremmin perheautoon soveltuvalta. Voimaa selvästi vakiota enemmän. Stage 2 taasen tuo autoon aivan eri tunteen, tuo selvästi lisää repivyyttä. Miinuksena voisin sanoa että vakkarin kun antaa kiihdyttää takaisin sataseen niin repii turha kovaa. Nelivetoisessa ei tosin niin haittaa.
« Viimeksi muokattu: 17.02.2017, 20:44:28 kirjoittanut Mepi »
Volvo XC60 2016 D3 - (150hp 350Nm) 230hp 500Nm
Ex. Volvo V70 2013 Summum D5 AWD Rica 275hp
Ex. Volvo V70 2007 Classic 2.5T AWD Rica +180kW # Ex. S40 T4

Poissa Stara

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo xc60 D5 2013 rica stage2
« Vastaus #2 : 17.11.2016, 10:30:03 »
Sinänsä varmasti toimiva ohjelmointi, mutta +60hp ja vääntöäkin reilusti lisää, niin tietyllä kriittisyydellä suhtautuisin luvattuihin lukemiin.

Poissa tki60

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo xc60 D5 2013 rica stage2
« Vastaus #3 : 17.11.2016, 19:21:37 »
Mulla xc60 awd d5 autom. 2012 rica stage kakkosella. Tuli kesällä kokeiltua BMW 330d f31 (258hv./560nm.) vastaan mistä kana pissii, kun heppu välttämättä halusi itseään nöyryyttää jopa kolmeen otteeseen. Kiihdytys 100-200km/h meni aika tasoihin, Volvo jopa tuntui kiihtyvän paremmin välin 140-180km/h. Kahden sadan jälkeen bemari alkaa pikku hiljaa karkaamaan, mutta onneksi pitikin alkaa jo himmailemaan  (molempien). Kyllä sieltä pannusta taitaa löytyä  ainakin suurin osa mitä Rica lupaa. Yllätyin ettei BMW päässyt karkuun, vaikka siitä löytyi (luultavasti)  ZF 8 lovinen automaatti joka on huomattavasti modernimpi laatikko kuin Aisinin  TF80sc ja auton ilmanvastuskin on varmasti pienempi.  Kaikki tämä tapahtui tietenkin RADALLA.

Poissa Stara

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo xc60 D5 2013 rica stage2
« Vastaus #4 : 18.11.2016, 20:45:59 »
Niijoo tietysti riippuu vähän mikä kone on paikallaan..käsittääkseni siellä on Volvossa eroja esim. D3 ja D5 vehkeissä puristussuhteissa yms. voin toki olla väärässäkin, mutta ulkomaisella foorumilla tälläiseenki olen törmännyt. Mutta tuohon D5 kun luvataan 60hp lisää ja 96 Nm vääntöä, niin kuulostaa varsin hurjilta lukemilta...ylipäätänsä että nuin paljon saataisiin, että mitä Rica tekee toisin kuin kaikki muut maailmalla tai suomessa olevat, että saavat normikoneesta nuin isot tehot irti. Parin asiaa mua paremmin tuntevan kaverin mukaan jotka nuita samoja kamppeita ohjelmoi, niin sellaiset about 40hp ja 60-70nm on sellaset mitä D5 215hp versiosta järkevästi saadaan ilman isoa riskiä rikkoa paikkoja. Itselleni tässä yritän mukan varmaan myös perustella, miks en veis omaa D6 lastulle ;)

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2906
  • "Noku mä haluan"
Vs: Volvo xc60 D5 2013 rica stage2
« Vastaus #5 : 19.11.2016, 01:20:47 »
Yleensähän siis nuo lastut tehdään niin, että läväytetään suuttimet levälleen jolloin saadaan sylintereihin enemmän polttoainetta ja sitä kautta sitä kuuluisaa voimaa.

Jos lisempää haluaa voimaa niin tosisäätäjä kasvattaa myös ahtopainetta ja sitä ei mikään perus pilipali-sarjalastu-pulju tee/saati edes osaa. Tällä foorumilla on kuitenkin eräs säätäjä, joka tuon osaa ja hallitsee ja saadut lukematkin ovat sitten sellaisia..

Poissa Volvo XC60

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 76
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo xc60 D5 2013 rica stage2
« Vastaus #6 : 19.11.2016, 06:34:20 »
En usko että Rica:lle, BRS:lle tai  Polestarille on ongelmaa saada tuosta volvon koneesta (jos puhutaan 5 koneista) tehoa ja vääntöä enemmänkin ulos ilman että koneelle tulee suurempia riskejä hajota liiasta rasituksesta mutta esim. Polestar ei ota siintä kaikkea ulos koska tuo Aisinin automaattilaatikko on suunniteltu max 500 Nm väännölle ja sitä halutaan suojella. Manuaalilaatikkoa ei ole suunniteltu edes tuolle väännölle ja siksi jo vakiossa D5 koneessa on manuaalissa vähemman vääntöä. Laatikot voi kestää hyvinkin tuon väännön mutta sen saa myös rikki jos sitä väärin käyttää.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo xc60 D5 2013 rica stage2
« Vastaus #7 : 19.11.2016, 10:07:14 »
En usko että Rica:lle, BRS:lle tai  Polestarille on ongelmaa saada tuosta volvon koneesta (jos puhutaan 5 koneista) tehoa ja vääntöä enemmänkin ulos ilman että koneelle tulee suurempia riskejä hajota liiasta rasituksesta mutta esim. Polestar ei ota siintä kaikkea ulos koska tuo Aisinin automaattilaatikko on suunniteltu max 500 Nm väännölle ja sitä halutaan suojella. Manuaalilaatikkoa ei ole suunniteltu edes tuolle väännölle ja siksi jo vakiossa D5 koneessa on manuaalissa vähemman vääntöä. Laatikot voi kestää hyvinkin tuon väännön mutta sen saa myös rikki jos sitä väärin käyttää.
6-lovinen manuaalilaatikko kestää 600Nm väännön, Mullakin oli emännän vanhassa V70 vm2007 reilut 500Nm otettu. Debilillä sanoi, että 600Nm on suurimmillaan otettu.Sen jälkeen alkaa kaksoismassa jyristelemään.
Tuon ikäisestä tehoja ei saa juurikaan 230heppaa enempää, kun suuttimet taisivat olla 5 reikäiset.
Saa korjata, jos taas puhun kakkaa 8)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Vs: Volvo xc60 D5 2013 rica stage2
« Vastaus #8 : 19.11.2016, 13:46:39 »
En usko että Rica:lle, BRS:lle tai  Polestarille on ongelmaa saada tuosta volvon koneesta (jos puhutaan 5 koneista) tehoa ja vääntöä enemmänkin ulos ilman että koneelle tulee suurempia riskejä hajota liiasta rasituksesta mutta esim. Polestar ei ota siintä kaikkea ulos koska tuo Aisinin automaattilaatikko on suunniteltu max 500 Nm väännölle ja sitä halutaan suojella. Manuaalilaatikkoa ei ole suunniteltu edes tuolle väännölle ja siksi jo vakiossa D5 koneessa on manuaalissa vähemman vääntöä. Laatikot voi kestää hyvinkin tuon väännön mutta sen saa myös rikki jos sitä väärin käyttää.
Piti tarkistaa Polestarin sivuilta. 2012 215hv mallissa manuaalissa on 420Nm ja automaatissa 450Nm. Softalla molempiin saadaan 470Nm. Niin jos katsoo Aisinin sivuilta niin max kesto mitä lupaavat on 400Nm.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Ipi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 53
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo xc60 D5 2013 rica stage2
« Vastaus #9 : 19.11.2016, 18:08:46 »
Stage2 vaan,et pety :)

Poissa J2K

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1694
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo xc60 D5 2013 rica stage2
« Vastaus #10 : 19.11.2016, 19:52:31 »
6-lovinen manuaalilaatikko kestää 600Nm väännön, Mullakin oli emännän vanhassa V70 vm2007 reilut 500Nm otettu. Debilillä sanoi, että 600Nm on suurimmillaan otettu.Sen jälkeen alkaa kaksoismassa jyristelemään.
Tuon ikäisestä tehoja ei saa juurikaan 230heppaa enempää, kun suuttimet taisivat olla 5 reikäiset.
Saa korjata, jos taas puhun kakkaa 8)
Siinä on seitsemän reikäiset suuttimet.
Jeep Grand Cherokee 3.0crd Overland -14
Ex. Kia Sorento -16
Ex. V70 D5 AWD -07

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo xc60 D5 2013 rica stage2
« Vastaus #11 : 19.11.2016, 20:07:22 »
Siinä on seitsemän reikäiset suuttimet.
Tämä selvä :)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Tvälläri

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo xc60 D5 2013 rica stage2
« Vastaus #12 : 25.11.2016, 14:09:17 »
Kiitos kaikille ketkä vaivaituneet vastaamaan. Kuulostaa siltä, että stage 2 kehiin. Ainahan näissä riskit on...

Poissa Fb67

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo xc60 D5 2013 rica stage2
« Vastaus #13 : 12.07.2023, 21:50:35 »
Mitattiin tänään Rican tehot,piti olla 275 hp ja 536 nm. Oli 237 hp ja 467 nm ja ERG:tä ohjelmoitu olemaan enempi auki,läksi Rica minun autosta pois.

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5036
  • Voi muoviämpärin muoviämpäri
Vs: Volvo xc60 D5 2013 rica stage2
« Vastaus #14 : 13.07.2023, 09:46:52 »
Ei sieltä koskaan tule mitä luvataan ellei penkissä hierota säätöjä ja tehdä kunnolla.
Eikä sunkaan autos moottori varmaan enää uusi ole joten sekin vaikuttaa niinkuin niin monet pienet asiat, vaikkapa antureiden kunto.

Melko reipas ero tosin tuo.
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, S40 T5-2005

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo