Autoracing  KL-varaosat

V40 vvt-pyörä pitää ääntä

  • 5 Vastauksia
  • 7204 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Peku79

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
V40 vvt-pyörä pitää ääntä
« : 04.10.2012, 16:26:17 »
Kyseessä on vm.03 V40 1.8 myllyllä. Autoon on vaihdettu vvt-pyörä tasan 70 tkm sitten ja taas sama ongelma. Otin solenoidin irti ja rallatus lakkasi eli 100% varmasti vvt-pyörä. Viimeeksi ei vaihdettu solenoidia kun pyörä vaihdettiin. Onko mahdollista, että sillä on ollut vaikutus siihen, että pyörä jälleen rikki vai pelkästään huono tuuri? Jakopääremppa ei vielä ihan ajankohtainen, joten onko varmaa tietoa et uskaltaako ajella vielä ja laittaa samalla kerralla kun jakopään laittaa? Vesipumppua en kyllä aio vaihtaa, koska vaihdettu silloin viimeeksi. Onko solenoidi vaihdettava samalla kerralla, pelkkä solenoidi maksaa 160€. Kiitos vastauksista!

Poissa Masked Jackal

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 854
  • www.vrcf.fi
Vs: V40 vvt-pyörä pitää ääntä
« Vastaus #1 : 05.10.2012, 23:30:02 »
Todennäköisesti vaan huonoa tuuria. Itse laittaisin vasta kun remminvaihto on seuraavan kerran edessä. En ole koskaan törmännyt, että tuhoutuisi mekaanisesti=moottoririkko. Vikavalo voi syttyä ja alkaa sammuileen esim.risteyksiin tultaessa kun nostaa jalan kaasulta. Solenoidia ei syytä vaihtaa. Onhan koneessa öljyä :) ?
** Jos se ei heitä niin se nakkaa **

Poissa Peku79

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: V40 vvt-pyörä pitää ääntä
« Vastaus #2 : 06.10.2012, 15:36:50 »
Näin mä myös itse vähän ajattelin et hihnanvaihdon yhteydessä. Öljyä on kyllä ja vaihdot suoritettu 10-12 tkm välein. Ei kait tätä selitä millään muulla tavalla kuin huonolla tuurilla  :( Tuo on hyvä tietää et solenoidia ei ole pakko vaihtaa samalla. Keskusautohallille kun laitoin mailia niin sieltä vastattiin et ilman muuta. Ihmettelin kyllä asiaa koska eihän se solenoidi sitä ääntä pidä, eikä voi edes pitää. Tietenkin haluavat et ostan osan, koska hinta on kuitenkin 160€!

Poissa Muusikko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: V40 vvt-pyörä pitää ääntä
« Vastaus #3 : 22.10.2012, 02:56:08 »
Mua vaan edelleenkin kiinnostaa se miten tuo pyörä voi kulua, siellähän on vaan metalliosia, tietääkseni yks vieterijousi, eikä (kai) mitään esim. kalvoja tms? Sinnehän pääsee nokka-akselin reiän kautta öljyä joka sitten keskipakoisvoimalla muuttaa jotenkin imuventtiilien ajoitusta, tuo on mulle epäselvää miten. Jos öljy on pirun likaista sehän voi vaikuttaa sen öljyn liikkeeseen,tai vaikka tukkiakin sen reiän. Olenkohan yhtään jäljillä?

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: V40 vvt-pyörä pitää ääntä
« Vastaus #4 : 26.10.2012, 19:09:46 »
Sitä pyörää säädellään hydraulisesti käyttäen öljynpainetta

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: V40 vvt-pyörä pitää ääntä
« Vastaus #5 : 14.01.2013, 13:45:11 »
Sen vvt -pyörän lopullinen rikkoutuminen aiheuttaa kansivaurion. Tässä on parhaallaankin työnalla auto jossa vvt-pyörästä on kulkeunut pieniä metallimurusia solenoidin kautta lähimpien nostajien koloihin ja nokkapyörä pääsee pyörimään valtoimenaan. Pikku koputtelulla pyörä tarttuu välillä jumiin ja sit välillä taas rullaa (vaparin imukeppi pysähtyy paikoilleen)  :)

 

Carcom Oy  Ateho