KL-varaosat  Race.fi

700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 2749 Vastauksia
  • 882159 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Herra-Jermu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 176
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2325 : 29.12.2016, 11:48:19 »
Ei missään vaiheessa ole ollutkaan bc vakiojousta tuossa olla kun mamasanin myyjä miltei väkisin möi suoraan tuolla jäykemmällä koska farmari...
Esijännitystä löysätty jo oikeastaan liikaakin, juuri pysyy jousi kupissaan jne.
Tästä kun ei nyt mitään matalaa tule, ja voima pitäisi saada tiehen välitettyä niin ei tollanen jäykkä takapää toimi. Pitää olla mamasaniin yhteydessä tässä lähipäivinä.

Ne vakiot on aika passelit sedaniin. Ehkä jopa ne vakiota löysemmät, jos mahtuu joustamaan. Itselleni ei, joten pakko olla jäykät.  :P

-Tommi
0kpl Volvo.
3kpl BMW.

Poissa Bansku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 94
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2326 : 29.12.2016, 13:51:26 »
Pitää sitä vakio jäykkyyttä varmaan ensin kokeilla, en usko että farkussa ja sedanissa satojen kilojen eroa taka-akselilla

Poissa FASTDOHC

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1275
  • -TPPR- Volvoilua vuodesta 2011
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2327 : 09.01.2017, 10:59:22 »
Hei ymmärsinkö nyt oikein, et 740 vakio etujousi on sopiva ja lyhyempi kuin facelift 960 vakio??

Eli jos haluaa ihan vain pari centtiä tiputtaa 960 nokkaa niin 740 etujouset vaan alle?

 :)
NYKYÄÄN: -06 V50 2.4. + -TeamPinsiönParoniRacing- 740 V8  + -03 Fiat Ducato 2.8JTD Asuntoauto + kesä/lauluautona -85 Chevrolet Caprice stw cid355 ja th350.

EDELLISET VOLVONI: ex.-96 855 2.4 10v -> ex.-98 S80 T6 -> ex.-98 V70 2.5 20v -> ex.-95 855 T5-R -> ex.-96 855R -> ex.-95 964 3.0 24v -> ex.-92 245 2.3 -> ex.-00 V70 tdi -> ex.-99 V70 tdi -> ex.-02 XC70 2.4T -> ex.-96 Volvo 965 (V90) 2.5 24v

Poissa honkala motors

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2328 : 15.01.2017, 19:00:30 »
Mulla oli omassa 960 vanhemman 960 etujouset, joita oli lyhennetty muistaakse 1,5 kierrosta ja oli mukavan jämy ;)

Poissa P11S1

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1446
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2329 : 22.01.2017, 17:05:08 »
Hei ymmärsinkö nyt oikein, et 740 vakio etujousi on sopiva ja lyhyempi kuin facelift 960 vakio??

Eli jos haluaa ihan vain pari centtiä tiputtaa 960 nokkaa niin 740 etujouset vaan alle?

 :)

Tässä on ihan 740gl mallin vakio etujouset josta nappasin 1 kierroksen pois. Madaltui aika hyvin eikä vielä normiajossa pohjannut. Jäykkyyskin aika passeli. Kannaattaa ensin heittää ne vaikka täysmittasina sinne ja katsoa mihi jää. Sitte nappaa rälläkällä pois minkä verran haluaakin.

744turbo ic++ -90 / 764turbo jenkki -85 / 945GL -95 / V70 2.5 20v -99 / Hilux LN110 -89
Purussa 700/900 volvoja

Poissa FASTDOHC

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1275
  • -TPPR- Volvoilua vuodesta 2011
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2330 : 23.01.2017, 12:50:04 »
Tässä on ihan 740gl mallin vakio etujouset josta nappasin 1 kierroksen pois. Madaltui aika hyvin eikä vielä normiajossa pohjannut. Jäykkyyskin aika passeli. Kannaattaa ensin heittää ne vaikka täysmittasina sinne ja katsoa mihi jää. Sitte nappaa rälläkällä pois minkä verran haluaakin.

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Kiitoksia! Kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa. Täytyypi hommata 740 jouset, nimittäin kuvan korkeuteen on tarkoitus tiputtaa  O0
NYKYÄÄN: -06 V50 2.4. + -TeamPinsiönParoniRacing- 740 V8  + -03 Fiat Ducato 2.8JTD Asuntoauto + kesä/lauluautona -85 Chevrolet Caprice stw cid355 ja th350.

EDELLISET VOLVONI: ex.-96 855 2.4 10v -> ex.-98 S80 T6 -> ex.-98 V70 2.5 20v -> ex.-95 855 T5-R -> ex.-96 855R -> ex.-95 964 3.0 24v -> ex.-92 245 2.3 -> ex.-00 V70 tdi -> ex.-99 V70 tdi -> ex.-02 XC70 2.4T -> ex.-96 Volvo 965 (V90) 2.5 24v

Poissa Jallu94

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2331 : 02.02.2017, 22:18:13 »
Elikkäs iskunvaimentimien ja jousten päivityksen aika. Madallusta ei tarvitsisi oikeastaan tulla, mutta jämäkkyyttä kaivattaisiin. Ideoita otetaan vastaan ja autohan on 940 mallin farkku.

Poissa Makkara

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 795
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2332 : 06.02.2017, 00:28:05 »
Kun noita 740 lesjön takajousia kaikki sanoo liian löysiksi, niin onko ne kuitenkin vakiojousia jäykemmät?

E: Aloitusviestissä lukikin, että lesjö on löysempi. Tuskin kuitenkaan 300k ajettua vakiojousta löysempi.



Aiheeseen liittyen, Malmilla ainakin katsastusmies nosti perän ylös ja katteli jousiakin, mutta ei sitä näköjään kiinnostanut. Mulla siis lyhennetyt vakiojouset klemmareilla alakupissa kiinni.
« Viimeksi muokattu: 06.02.2017, 00:30:52 kirjoittanut Makkara »
S90 -98 B6304FS
EX:V70 -01 B5244T3, S90 -98 B6304F2, 850 -95 B5254S, 940 -91 B230FB, 740 -88 B230F, 740 -88 B200E, S80 -99 B6284T, C70 -00 B5254S

Poissa J4nne_

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 265
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2333 : 16.02.2017, 15:52:19 »
Saako -92 seiskaan leimattua omavalmiste kynätolppia eteen, Eli vakio iskariputki joho hitsattu kierreholkki päälle ja siihen lyhyempi iskari ja kierreholkille soveltuva jousi ja sen yläpää. :idiot2:
rip -940 classic, B230FT+++
Seat leon 1.8t topsport

Poissa Allux

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 152
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2334 : 19.02.2017, 14:22:42 »
Kenelläkään noista j spec alustoista pidempi aikasta kokemusta onko hintansa arvoinen  ::)
242 Turbo 78

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2380
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2335 : 21.02.2017, 12:54:37 »
Kenelläkään noista j spec alustoista pidempi aikasta kokemusta onko hintansa arvoinen  ::)

Eikös Piisillä ollu kokeilussa moiset?
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa bertti

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 347
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2336 : 27.02.2017, 12:58:22 »
oisko kellään 940:pin etuiskarin putken sisähalkaisijaa tiedossa????

Poissa janne102

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 294
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2337 : 28.02.2017, 14:52:45 »
oisko kellään 940:pin etuiskarin putken sisähalkaisijaa tiedossa????

Ulkohalkasia muistaakseni 5.2cm. Siitä materiaalivahvuus pois eli 2-3mm niin sisähalkasia on 4.9cm. Tähän nyt ei kannata todellakaan täysin luottaa..

Poissa bertti

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 347
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2338 : 28.02.2017, 15:04:21 »
Ulkohalkasia muistaakseni 5.2cm. Siitä materiaalivahvuus pois eli 2-3mm niin sisähalkasia on 4.9cm. Tähän nyt ei kannata todellakaan täysin luottaa..
juu,ulkohalkaisija on tiedossa.eikö kellään ole irti ja tyhjänä tolppaa???

Poissa P11S1

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1446
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2339 : 28.02.2017, 15:49:05 »
Eikös Piisillä ollu kokeilussa moiset?
Juu kyllä muutama kuukausi oli kyseinen setti käytössä. Eli ei mitään pidempää kokemusta ole. Laatu vaikutti aikalailla samalta mitä noin yleisesti tuon hintaluokan ja siitä halvemmat alustat on. Eikös fb puolla ollut joku video tuollaisen setin iskarista kun oli päästänyt mehut pihalle. Olis kiva tietää missä km määrissä.
744turbo ic++ -90 / 764turbo jenkki -85 / 945GL -95 / V70 2.5 20v -99 / Hilux LN110 -89
Purussa 700/900 volvoja

 

Futurez  Kulkukoira