Carcom Oy  Ateho

V70 mk1 jouset + iskarit?

  • 3 Vastauksia
  • 4221 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa malle71

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • Malle71
V70 mk1 jouset + iskarit?
« : 30.03.2015, 10:35:18 »
Pitäisi laittaa -98 V70 TDi Volvoon uudet jouset, koska varsinkin takajouset ovat aivan kuolleet (455tkm).

Madallus sarjaa en autooni halua, koska joudun kesällä ajamaan välillä niin huonoja mökkiteitä, että siitä ei todellakaan madalletulla autolla selviä, mutta en etsiskelyistä huolimatta ole löytänyt mistään tietoa ensiasennus jousien merkistä? Iskareina mk1 sarjan V70 on käsittääkseni käyttänyt Sachsia?

Onko kellään tietoa tai kokemusta seuraavasta:
Käykö XC70 Volvon vm 1998-2000 jouset tolppineen suoraan V70 Volvoon, vai onko alustoissa paljon muutakin eroa??
Mikäli joutuu isommin hommaa tekemään, täytyy tyytyä vakio alustaan.

Normaalikoon tarvike jousista huonoja kokemuksia 316 Bemarin ajoilta. Vaihdon jälkeen oli takajouset parissa vuodessa jälleen vaihtokunnossa...

Vastauksia odotellen.

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: V70 mk1 jouset + iskarit?
« Vastaus #1 : 30.03.2015, 10:37:36 »
Pitäisi laittaa -98 V70 TDi Volvoon uudet jouset, koska varsinkin takajouset ovat aivan kuolleet (455tkm).

Olethan varmistanut, että autossasi on normaalit iskarit&jouset eikä automaattista tasonsäätöä (nivomatit)

Nimittäin tuo oirekuvaus sopisi myös siihen, että nivot on antautuneet...
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa malle71

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • Malle71
Vs: V70 mk1 jouset + iskarit?
« Vastaus #2 : 03.01.2017, 08:48:49 »
Itse vastaten itselleni.  ;)

Autossa oli nivomatit, mutta ei ole enää.
Laitoin eteen Lesjöfors vakio jouset + alkuperäiset iskarit ja taakse Lesjöfors vahvistetut (vaununvetojouset) + alkuperäiset iskarit.
Taakse joutui luonnollisesti vaihtamaan myös iskarin yläpäät, mutta kombinaatio tulee huomattavasti halvemmaksi, kuin  Nivomat iskareiden hommaaminen.

Nyt on kantavuutta ja maavaraa riittävästi, valitettavasti auton takapäästä puuttuu veto, mutta eipä näitä TDi malleja taidettu 4-vetoisina tehdäkään tai ainakaan niitä en ole suomessa nähnyt.

Auto ei tällä jousi-/iskari kombinaatiolla silti tullut miksikään kivireeksi.
-Volvo V70, TDi, 1998

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: V70 mk1 jouset + iskarit?
« Vastaus #3 : 03.01.2017, 12:54:51 »
Mun on ainakin pää ihan pyörällä. Auto ollut alkujaan nivoilla, ja nyt jo ajettu ilman nivoja 455tkm. Hyvin taitaa olla kilsoja kokonaisuudessaan jo.  :)
Mutta asiaan. V70XC on tosiaan neliveto, jota ei diesel moottorin kanssa ollut, ja mun muistaakseni takajousitus sitä myötä eri.
Muistelisin että Vallilan takomo vois valmistaa pidemmät/jäykemmät jouset. Muuten on tyytyminen samoihin mitkä sulla on siellä nytkin. Mutta, heitäppä sinne jotkut paremmat iskarit kuin Saschit. Kunnon kaasuiskarit saattaa tehdä jo ihmeitä.
Ite on kokemusta noista orggis iskareista ja niillä ei perästä kyllä saa millään tavalla jämäkkää. Madallusjousien kans sai sopivan.
Iskarit on niin helppo vaihtaa ilman jousia että kannattaa alottaa siitä. Villi veikkaus että ne iskarit on finaalissa.

 

KL-varaosat  Race.fi