Carcom Oy  Ateho

B20E D-Jet:n mittausarvoja

  • 0 Vastauksia
  • 13071 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
B20E D-Jet:n mittausarvoja
« : 28.10.2010, 01:23:35 »
Lainaus käyttäjältä: Matson66 ja TD Power

Polttoaineen paine: 2,0 kp/cm2

Suuttimien vastus 2,4 ohm
kylmäkäynnistyssuutin 4,2 ohm

Lisäilmaluisti:
täysin avoinna lämpötilassa -25 c
täysin kiinni lämpötilassa +60 c
Tämä kannattaa testata siten että moottori kuumana puristaa kasaan letkun joka menee ilmanputsarilta lisäilmaventtiilille, tyhjäkäynnin ei pitäisi sanottavastii pienentyä.

Imuilman lämpöanturi:
+10c: 380-500 ohm
+20c: 260-340 ohm
+30c: 180-240 ohm
+40c: 130-180 ohm

Jäähdytysnesteen lämpöanturi:
+10c: 3000-4500 ohm
+20c: 2100-3100 ohm
+30c: 1400-2100 ohm
+40c: 1000-1400 ohm

Paineanturi:
Ensiökäämin vastus (liitännät 7 ja 15)  n. 90 ohm
Toisiokäämin vastus (liitännät 8 ja 10) n. 350 ohm
Paineanturi ei saa myöskään vuotaa, puhaltamalla tai imemällä voi testata. Vuoto aiheuttaa mustan savutuksen, eli liian rikkaan seoksen.

CO-pitoisuus:
tyhjäkäynnillä 1,0-2,0 %

Ne virranjakajassa piileskelevät impulssikärjet kannattaa putsata jollakin kontakti sprayllä tai jos ei lähde niin vaikka hienolla hiomapaperilla kunhan muistaa puhdistaa kunnolla jälkeenpäin. Noissa kun ei ole jännite kuin sen 12 V niin se ei loiki pientäkään matkaa.
Maadoitukset kannattaa myös putsata huolellisesti, kuten muutkin liittimet.
Kaikki mahdolliset imuvuodot kannattaa tietysti myös korjailla, todennäköisesti suuttimen jalkojen alla olevat kumitiivisteet ovat aikansa eläneet kuten myös suutimen ja jalan väliset.

Boksissa oleva ruuvi vaikuttaa tyhjäkäyntiseokseen, ja siihenkin käsittääkseni vain jos kaasuläpän asentoanturissa on tyhjäkäyntipiiri (kärjet) päällä. Tämä anturi kannattaa myös putsailla hapettumista.

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy