Carcom Oy  Ateho

b20/penta aq115 säätöjä

  • 11 Vastauksia
  • 4636 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa samiw

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
  • www.vrcf.fi
b20/penta aq115 säätöjä
« : 18.09.2016, 02:26:24 »
Ongelmana on aq115 moottorissa kaasun viive. Onko normaalia ? Muuten toimii hyvin mutta koneen hotuu "herättelemään" +2000 kierroksille. Eli jos laittaa tikun tiskiin nopeasti niin kone sammuu.
Kome rempattu juuri mutta puristukset vain 11.9kgm.Johtuuko tuo viive mahdollisesti siitä,sytkästö vai nokasta? Kaasarina solex pai44

Poissa temle

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 428
  • www.vrcf.fi
Vs: b20/penta aq115 säätöjä
« Vastaus #1 : 18.09.2016, 09:48:33 »
Onko kone kiinni veneessä.kaasarin säädöt ja onko virranjakaja väljä .tee testi , käsi peittää hiukan kurkkua että saako liikaa soppaa siten tai on parempi .sytytystä voit säätää joko käsin tai stroboskoopilla .voitko katsoa perusasiat ensin niin sitten voi aprikoida vikaaparemmin .

Poissa samiw

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
  • www.vrcf.fi
Vs: b20/penta aq115 säätöjä
« Vastaus #2 : 21.09.2016, 19:45:32 »
Sytkä pitäisi olla kunnossa.Muutettu kärjettömäksi ja lampun kanssa katsottu.

Tein tuon testin ja tosiaan parempi tuo on kun peittää kurkkua. Kiitos vinkista!
https://youtu.be/K3VK0HItxj8

Saa siis liikaa bensaa? Solexi on putsattu ja pitäisi olla vakio suuttimet paikoillaan. Voiko tuo hiukan alhainen puristus vaikuttaa tuon verran? Vakiona pitäisi vissiin olla 12-14kgm.

« Viimeksi muokattu: 21.09.2016, 19:49:02 kirjoittanut samiw »

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: b20/penta aq115 säätöjä
« Vastaus #3 : 21.09.2016, 23:37:08 »
Videosta päätellen vähän näyttäisi siltä että kiihdytyspumppu ei toimi kunnolla kaasarissa kun teipin kanssa ei sammu. kiihdytyspumpun kalvon kunto kannattaa nyt ainakin tarkistaa ensimmäisenä
« Viimeksi muokattu: 21.09.2016, 23:44:25 kirjoittanut Xuppo »
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa samiw

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
  • www.vrcf.fi
Vs: b20/penta aq115 säätöjä
« Vastaus #4 : 27.09.2016, 19:32:18 »
Videosta päätellen vähän näyttäisi siltä että kiihdytyspumppu ei toimi kunnolla kaasarissa kun teipin kanssa ei sammu. kiihdytyspumpun kalvon kunto kannattaa nyt ainakin tarkistaa ensimmäisenä
Kalvo on kunnoassa ja kyllä tuo pumppu ruiskuttaa. Näkyy ehkä vähän huonosti tuossa videolla.

Täytyy varmaan vielä käydä kaasari kunnolla läpi ettei vuoda mistään.

Poissa temle

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 428
  • www.vrcf.fi
Vs: b20/penta aq115 säätöjä
« Vastaus #5 : 27.09.2016, 21:31:24 »
Miten kone on rempattu ja miten puristuspaineet on mitattu , ruiskaus öljyä sylinteriin jos puristupaine nousee niin vika sylinteriryhmässä .jos käsi kaasuttimen päällä auttoi niin eikö kätesi tee ryypyn virkaa eli saa liian vähän soppaa mitä seosruuvi on auki .jos käynti huononee niin saa sitten liikaa bensaa .koita ilmamäärän  määrällä katsoa kumpi parempi ja katso kaasarin kurkkuun ni siellä näkyy  ruiskutustapahtuma.

Poissa samiw

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
  • www.vrcf.fi
Vs: b20/penta aq115 säätöjä
« Vastaus #6 : 27.09.2016, 23:28:12 »
Miten kone on rempattu ja miten puristuspaineet on mitattu , ruiskaus öljyä sylinteriin jos puristupaine nousee niin vika sylinteriryhmässä .jos käsi kaasuttimen päällä auttoi niin eikö kätesi tee ryypyn virkaa eli saa liian vähän soppaa mitä seosruuvi on auki .jos käynti huononee niin saa sitten liikaa bensaa .koita ilmamäärän  määrällä katsoa kumpi parempi ja katso kaasarin kurkkuun ni siellä näkyy  ruiskutustapahtuma.

Käsi kurkun päällä auttoi. tutkistelen tuota käytöstä hieman vielä.

b18 lohkosta porattu b20std. uudet männät,laakerit, nokka jne. venttiilit koneistettu 0.8mm tiiviste. Kansi taitaa vain olla väärä kun puristukset jäi noin matalaksi?
« Viimeksi muokattu: 28.09.2016, 09:21:50 kirjoittanut samiw »

Poissa temle

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 428
  • www.vrcf.fi
Vs: b20/penta aq115 säätöjä
« Vastaus #7 : 28.09.2016, 17:33:47 »
Jos puristuspaineet heittävät paljon keskenään niin on pahempi juttu, kun katsot puristuspaineet laita puola purkautumaan .riippuu mitkä männät ja palotilan koko myös kansipahvin paksuus vaikuttaa .mitä pitäis olla puristuksia .koita avaamalla seosruuvia niin mitä vaikuttaa .suuttimia ehkä pitäis vaihtaa .toimisko kiihdytyspumppu ..polttoainepinta onko ok ..oliko sytkäs alipainekello  käytössä ..

Poissa samiw

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
  • www.vrcf.fi
Vs: b20/penta aq115 säätöjä
« Vastaus #8 : 28.09.2016, 19:05:08 »
Jos puristuspaineet heittävät paljon keskenään niin on pahempi juttu, kun katsot puristuspaineet laita puola purkautumaan .riippuu mitkä männät ja palotilan koko myös kansipahvin paksuus vaikuttaa .mitä pitäis olla puristuksia .koita avaamalla seosruuvia niin mitä vaikuttaa .suuttimia ehkä pitäis vaihtaa .toimisko kiihdytyspumppu ..polttoainepinta onko ok ..oliko sytkäs alipainekello  käytössä ..

Kaikissa neljässä oli 11.9kgm pitäsi olla 12-14kgm. Onko tieto tuosta solexin ja b20 elämästä että voiko johtua siitä? Kannen voisi talvella vielä höylättäväksi jos johtuu siitä.  Mittasin niin että kone lämpimäksi kaikki tulpat pois ja n.10 kierrosta. Bilteman mittari, onko täysi susi?.

Std männät on ja C nokka. Palotilaa ei ole mitenkään muokattu.


Poissa temle

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 428
  • www.vrcf.fi
Vs: b20/penta aq115 säätöjä
« Vastaus #9 : 28.09.2016, 19:27:59 »
Oliko kaasupoljin pohjassa kun puristuspaineet mitattiin .mitä venttiileil tehtiin ja hyvät välykset.koita mittaria johonkin toiseen o0, oliko letkumalli vai painettava .pyöritetty pohjaan asti mittari .jos tykkäät tee öljytesti vaikka ei yhtään tiedä vaikuttaako.kansi oli ehjä .tee lista mukaan etenet ja saat purettua missä ois vika olikoryyppyvaijeri et saa ryyppyä päälle saat silläkin vähän kokeiltua toimintaa ajaessa vähän ryyppyä kaveriksi kaasuttimeenn.

Poissa samiw

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
  • www.vrcf.fi
Vs: b20/penta aq115 säätöjä
« Vastaus #10 : 28.09.2016, 19:52:12 »
Oli kaasu pohjassa. Kokeilin tuota öljyä yhteen sylinteriin ja ei oikeastaan noussut paine.  venttiilit käytiin läpi ja koneistettiin tiiviiksi.
Tuo mittari oli käytössä. ruuvasin sen kyllä kunnolla juureen.
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Tyokalut-ja-korjaamon-varustus/Testauslaitteet-ja-Elektroniikka/Puristuspainemittari-2000016979/

Tuossa ei ole ryyppyä. Täytyy vielä ruuvailla tuota seosruuvia kun ehdin ja tarkistaa välykset varmuuden vuoksi.

Poissa temle

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 428
  • www.vrcf.fi
Vs: b20/penta aq115 säätöjä
« Vastaus #11 : 28.09.2016, 21:37:21 »
Viimoinen testi jos jaksaa niin kattoo venttiilit kansi pois katolleen js nestettä palotilaan vuotaako .vaihtoehto 2 paineilma ohivuotomittaus vanhast tulpast liitin ja siihen psinelilmaliitin hitsaten mäntä ylös  ja venttiilit kiinni .missä suhisee .paine päälle ..suhina esim pakopuolel pakoventtiili vuotaa .suhina öljynmittatilkku alakerta hiuka falskaa jne oliko virranjakajas kello käytös
« Viimeksi muokattu: 28.09.2016, 21:44:12 kirjoittanut temle »

 

Autoracing  KL-varaosat