KL-varaosat  Race.fi

S60, V70 vm.00-07, S80 <-06 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 2113 Vastauksia
  • 702983 Lukukerrat

0 jäsentä ja 7 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa v_240x

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 100
  • www.vrcf.fi
Jep, pitää varata aika! Eli nuo puslat laitettu korjaamaan sen +1,5


Sent from my iPhone using Tapatalk
« Viimeksi muokattu: 11.08.2016, 20:06:51 kirjoittanut v_240x »

Poissa mratilai69

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Oliskos Lahden seudulla kenellä laitettu V70 jotain vähän normaalia parempaa jousitusta / iskareita. Olis kiva nähdä tai kokeilla jotain ennenkuin alkaa omaa laittamaan. mulla nyt -06 mallinen V70 2.5T vakioalustalla jota pitäisi saada vähän napakammaksi. Eikä oo tarkoitus laskea maihin pieni madallus toki voisi tulla kyseeseen. Tai jos on hyviä ehdotuksia millä tuon ajoominaisuuksia lähtisi parantamaan niin kuulisin mielelläni...

Poissa J2K

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1693
  • www.vrcf.fi
Kallistelu vähenee reilusti kun laitat paksummat kallistuksenvakaajat ja jämäkämmät koiranluut. Saa Europeantuningshopista.
Jeep Grand Cherokee 3.0crd Overland -14
Ex. Kia Sorento -16
Ex. V70 D5 AWD -07

Poissa v_240x

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 100
  • www.vrcf.fi
Suuntaukset tehty! Taka camberitkii vihreenä :D




Sent from my iPhone using Tapatalk

Poissa Stratan

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
Hei,

Nyt tuli leimasedältä hylätty toisesta takaiskarista (nivomat), autona V70 D5 vm. 2005, etuveto. Ei oikein huvittaisi hintansa puolesta käydä niitä uusimaan, joten jos vaihdan tilalle normaalit iskarit ja jouset niin onkos viisaammilla/kokeneemmilla jotain suosituksia. Kannattaako motonetin tuotteet jättää kauppaan ja tilata jostain jotain "merkkitavaraa" vai ko kö. Sen olen kaiketi ymmärtänyt oikein, että vaihtoon menee iskarit, jouset ja iskarien yläpään kiinnitys (vai mikä lie oikea nimi).

Iskareista ja jousista mainittakkoon, että ehkä kerran vuodessa tulee käytyä Tallinnassa ja silloin tällöin vedeltyä asuntovaunua, nämä rajoituu kuitenkin muutamaan kertaan vuoteen yhteensä. Eli olisi hyvä jos ne kestäisivät vähän painoakin, mutta näiden osuus kokonaiskilsoista on hyvin minimaalinen, joten sillä ei niin suurta merkitystä ole, elleivät sitten antaudu heti kun lyö liikaa painoa perään.

Alustasarjoista voisi ehkä kiinnostaa BC Racing BR (saako tätä edes tähän malliin, toisilta sivuilta saa, toisilta ei, onko tässä camber säätö vai ei ja kuinka riittävä) tai sitten Eibach B12 prokit. Näissä molemmissa kiinnostaa se, että mihin pyörien asennot käytännössä jää. Kilsoja tulee vuodessa 45-50tkm ja nyt menee jo kumeja kierros kesässä, joten jos camberit jää persiilleen niin sitten madalluksen voi unohtaa.

Kaikki ehdotukset ovat tervetulleita, ja edullinen hinta aina plussaa jonka vuoksi saatan kallistua vain takapään uusintaan.

Edit: Eikös nämä nivomatit ole, linkkien takana pari surkeaa kuvaa.
http://aijaa.com/3m8crR
http://aijaa.com/POs7By
« Viimeksi muokattu: 04.09.2016, 11:13:50 kirjoittanut Stratan »

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Camber säätöä ei ole. Ja se muuttuu vakioalustaisen arvoilla jo pieleen n.35mm:n madalluksella. Ohjearvoihin saa kun asettaa auton tiedoksi turbon. Näin tehty mulla.
Keulan korkeutta kun en autostasi tiedä, niin Motonetista kuormajouset. Jos jää liian ylös suhteessa keula, laikkaat kierroksen pois. Jos en kauheesti muista väärin niin korkeus kaareen sillon n.360mm. Iskareista saat tietoa lukemalla tätä topiccia. Itellä on perus Bilsteinit.

Poissa N1ks

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 249
  • Ajamalla sisään Työntämällä ulos
Hei,

Alustasarjoista voisi ehkä kiinnostaa BC Racing BR (saako tätä edes tähän malliin, toisilta sivuilta saa, toisilta ei, onko tässä camber säätö vai ei ja kuinka riittävä) tai sitten Eibach B12 prokit. Näissä molemmissa kiinnostaa se, että mihin pyörien asennot käytännössä jää. Kilsoja tulee vuodessa 45-50tkm ja nyt menee jo kumeja kierros kesässä, joten jos camberit jää persiilleen niin sitten madalluksen voi unohtaa.

Kaikki ehdotukset ovat tervetulleita, ja edullinen hinta aina plussaa jonka vuoksi saatan kallistua vain takapään uusintaan.


Saa kyseiseen autoon Bc:n alustan jos sitä mielii tosin kannattaa tilatessa ottaa suoraan lyhkäsemmillä iskareilla jos mielii matalaksi vähänkä saada, Camber säätö on tuossa Bc BR alustassa etupäässä vakiona ja taka-akselille sen säädön teko ei ole vaikea tehdä (N.2tunnin homma) jos migin ja vingun omistaa
F11 525da -11

Entiset:
Volvo V40 T4 -00 Ex                                                    Volvo S80 2,4D -02 @N.185hp / 450nm                     Volvo V70 D5 awd -07 

Poissa Baambu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 75
Käykö nämä http://www.ebay.co.uk/itm/VOLVO-S60-Mk2-S80-Mk2-XC70-Mk2-REAR-SUSPENSION-ACCENTRIX-CAMBER-BOLT-/331903365457?hash=item4d46fb7151:g:Iz8AAOSwkl5Xf2Cl

Mk2 V70 takatukivarsien pulttien tilalle halkaisijansa ja pituutensa puolesta?
Tarkoitus rakentaa camber-säätö, niin meniskö noi mk3:n pultit mk2:een?

Vai käykö jonkin muun camberinsäätö pultit?
V70 2007 D5244T4+M66 
Vikakoodien luku Kouvola

Poissa N1ks

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 249
  • Ajamalla sisään Työntämällä ulos
mitä eroa on etuvetoisen vs awd:n takajousituksella ? olis tuossa S80:ssä bc alusta ja kysyin mamasanilta niin sanoivat ettei oo mitää samaa mutta kuitenki etuvetoseen ne käyvät taaksekin

kyseessä siis v70 D5 awd -07 ja ei ole nivoja takana

F11 525da -11

Entiset:
Volvo V40 T4 -00 Ex                                                    Volvo S80 2,4D -02 @N.185hp / 450nm                     Volvo V70 D5 awd -07 

Poissa Viltzu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 455
No FWDn ja AWDn ei käy ristiin. AWDssä on jousi/iskari yhdessä pakettina ja FWDssä erilliset.
NYK: V60 D4 AWD Summum -16, tulossa S60 B5 R-Design

EX: 740 Turbo -89, 850 T5 -96, S60 2.4i -05, V70 D5 AWD - 07

Poissa Viltzu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 455
Käykö nämä http://www.ebay.co.uk/itm/VOLVO-S60-Mk2-S80-Mk2-XC70-Mk2-REAR-SUSPENSION-ACCENTRIX-CAMBER-BOLT-/331903365457?hash=item4d46fb7151:g:Iz8AAOSwkl5Xf2Cl

Mk2 V70 takatukivarsien pulttien tilalle halkaisijansa ja pituutensa puolesta?
Tarkoitus rakentaa camber-säätö, niin meniskö noi mk3:n pultit mk2:een?

Vai käykö jonkin muun camberinsäätö pultit?

Eikös nuo ole juuri mk2 sopivat?
NYK: V60 D4 AWD Summum -16, tulossa S60 B5 R-Design

EX: 740 Turbo -89, 850 T5 -96, S60 2.4i -05, V70 D5 AWD - 07

Poissa Baambu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 75
Eikös nuo ole juuri mk2 sopivat?

Otsikon mukaan Mk2 S60:een...ei mk2 V70:iin

Osanumerolla googlettamalla esimerkiksi kärkkäisen sivuilla lukee seuraavaa "Sopii autoihin: FORD FOCUS I/II/III 98-,C-MAX CB3/7 07-,MONDEO IV 07-,S-MAX/GALAXY 06-,KUGA 08-, VOLVO S60 II 10-,S80 II/XC70 II 07-,V70 III 08-,XC60 09-"

Pitänee ostaa ja kokeilla, jollei täältä ennakkotietoa löydy
V70 2007 D5244T4+M66 
Vikakoodien luku Kouvola

Poissa Viltzu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 455
No katsoppas prkl.  :idiot2:

Eikös Dukella ollut Audin pultit? Joissain topiceissa on vilahtanut kuvat missä näkyy nuo sopivat Audin pultit...
NYK: V60 D4 AWD Summum -16, tulossa S60 B5 R-Design

EX: 740 Turbo -89, 850 T5 -96, S60 2.4i -05, V70 D5 AWD - 07

Poissa Viltzu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 455
NYK: V60 D4 AWD Summum -16, tulossa S60 B5 R-Design

EX: 740 Turbo -89, 850 T5 -96, S60 2.4i -05, V70 D5 AWD - 07

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 551
  • www.vrcf.fi
http://vparts.se/fi/produktkategorier/volvo-sankningssatser/sankfjadrar-fram-till-volvo-s60-v70-00-55mm.html

Kenelläkään näistä kokemuksia? Toimiiko vakiomittaisilla iskareilla? Leimattua noita ei taida saada, mutta eipä tahdo enään onnistua muillakaan alustoilla, joten eipä sillä väliä.

Tässä pelkät etutolpat? http://vparts.se/fi/coilovers-fram-till-till-volvo-s60-s80-v70.html

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy