Samppasport  Futurez

B200E nokka akseli

  • 11 Vastauksia
  • 10815 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa perttu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 105
  • moparman@luukku.com
B200E nokka akseli
« : 19.08.2012, 17:33:26 »
Eli mikä nokka akseli pitäisi löytyä vakiosta B200E moottorista,onko 240  ja 740 moottoreissa eroa
Useamman "kartanon"herra

Poissa 240

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1278
  • www.vrcf.fi

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Vs: B200E nokka akseli
« Vastaus #2 : 19.08.2012, 21:05:59 »
Veli pojalla on volvo 740 -89 b200e ja siinä on V nokka, mulla on volvo 240 -85 b230e ja siinä on V nokka.. Eli melkeen aina on V nokka mekaanisissa ruiskuissa.
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3756
  • 195hv/406Nm
Vs: B200E nokka akseli
« Vastaus #3 : 19.08.2012, 23:08:26 »
Mulla oli volvon b200e kone ja siellä oli A-nokka  ::)

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Vs: B200E nokka akseli
« Vastaus #4 : 20.08.2012, 06:43:17 »
Mulla oli volvon b200e kone ja siellä oli A-nokka  ::)

Aijaa.. On niitä näköjään sitten muitakin kuin V nokkia :)
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: B200E nokka akseli
« Vastaus #5 : 22.08.2012, 13:50:42 »
Veli pojalla on volvo 740 -89 b200e ja siinä on V nokka, mulla on volvo 240 -85 b230e ja siinä on V nokka.. Eli melkeen aina on V nokka mekaanisissa ruiskuissa.
240 + k-jet kuuluisolla A-nokalla.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Vs: B200E nokka akseli
« Vastaus #6 : 22.08.2012, 15:20:57 »
240 + k-jet kuuluisolla A-nokalla.

Hyvä tietää :)
Eli 740 k-jet on melkeen aina V nokalla ja 240 k-jetillä on yleensä a-nokalla.
Eli joka tapauksessa k-jetissä on parempi nokka kuin LH-jetissä :)
« Viimeksi muokattu: 23.08.2012, 07:14:14 kirjoittanut miksu01 »
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: B200E nokka akseli
« Vastaus #7 : 22.08.2012, 23:22:05 »
740 + k-jetti kuuluis olla V-nokalla(B200E/B230E), paitsi kymppisarjan koneet ihan ensimmäisissä autoissa.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Vs: B200E nokka akseli
« Vastaus #8 : 23.08.2012, 07:17:13 »
740 + k-jetti kuuluis olla V-nokalla(B200E/B230E), paitsi kymppisarjan koneet ihan ensimmäisissä autoissa.

Olisi  kyllä mielenkiintoista tietää että mikä on volvolla ollut logiikkana ku on noita nokkia asennellu koneisiin.. Ku on niin monenlaista nokkaa jopa samoissa koneissa :)

Tarkoitan että oisi kiva tietää mitä ne on tavoitellu siinä? ku esim. 240 k-jetissä on A nokka ja 740 V nokka.
« Viimeksi muokattu: 23.08.2012, 07:18:45 kirjoittanut miksu01 »
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4622
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: B200E nokka akseli
« Vastaus #9 : 13.12.2014, 16:54:51 »
joko tähän on keksitty järjellinen selitys? miksi 240 ja 740 eri nokat vaikka sama moottori ja kumpi parempi vai molemmat yhtä huonoja/hyviä? ja vielä onko mitään järkeä laittaa 240 b200e koneeseen vx3 nokkaa eli muuttuuko miksikään?
« Viimeksi muokattu: 13.12.2014, 17:41:26 kirjoittanut jen »
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4622
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: B200E nokka akseli
« Vastaus #10 : 17.08.2016, 20:30:29 »
 ;)
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: B200E nokka akseli
« Vastaus #11 : 18.08.2016, 22:37:19 »
Eiköhän logiikkana ole ollut puhtaasti se, että "isoveljeen" on laitettu hiukan enempi rykiä kun kakkosneloseen. Näin äkkinäinen arvelisi.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

 

Elekma  Autoracing