Futurez  Kulkukoira

VRCF:n Traktorit

  • 373 Vastauksia
  • 84533 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Paikalla Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4644
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: VRCF:n Traktorit
« Vastaus #60 : 25.12.2016, 17:46:26 »
Toiseen rattoriin tuli laitettua vähän valoja taaksepäin.







Vähempikin olis riittäny, mutta onhan se kivemman näkönen ku valoja on paljon :)

Eteen tulee lähes vastaava paketti jossain vaiheesa, tosin sillä erolla että 2kpl xenon työvaloja ja 2kpl led työvaloja.
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

V70 945 S70 Kuvia

Poissa XC04

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 47
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF:n Traktorit
« Vastaus #61 : 06.01.2017, 21:46:12 »
Täytyy kai tunnustaa, että Belarus 501 vm-78 tekee lumityöt ja puunajot. Kuvaa nyt ei ollu laittaa, mutta ei se hieno ole muiden silmissä.
Volvo XC90 2004
Peogeot 107 2007
FIAT 850 1974

Poissa volvertti75

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 464
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF:n Traktorit
« Vastaus #62 : 06.01.2017, 22:52:00 »
Täytyy kai tunnustaa, että Belarus 501 vm-78 tekee lumityöt ja puunajot. Kuvaa nyt ei ollu laittaa, mutta ei se hieno ole muiden silmissä.
Kauneushan on katsojan silmissä  ;).Itse teen talon työt massikka 135  jos en väärin muista niin vm 71
ei se niin mene ettei jotenni mene
volvo v70 t mk1 volvo v70 mk1 tdi paku
volvo 740 deeku
nissan king cab 4x4

Poissa Demi

  • Savisukeltaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1075
  • voi olla tai sit ei ole
Vs: VRCF:n Traktorit
« Vastaus #63 : 14.02.2017, 19:27:39 »
Masikka 35 vuodelta 1956-1959 mootorina 23C  ja lukoton perä ja 4 sylinterinen diesel veturi



Tietääkö joku kuinka paljon öljyä tohon perään menee ?
Ja tietenkin vihjeenä saa sanoa että mitä ja eikö tossa ole vaihde laatikokin samassa öljyssä vai olenko ihan metsässä
« Viimeksi muokattu: 14.02.2017, 19:34:58 kirjoittanut Demi »
kiitoos ja anteeks.

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: VRCF:n Traktorit
« Vastaus #64 : 14.02.2017, 19:40:56 »
Yleensä traktoreissa toimii vaihdelaatikko/perä sekä hydrauliikka samoilla öljyillä. Sellaisissa koneissa missä on märät jarrut on niissä erikseen omat öljyt.

Tuolla mainittu että 30 litraa menee 35 massikkaan öljyä perään:

http://www.tractordata.com/farm-tractors/000/7/2/729-massey-ferguson-35-transmission.html

Poissa Demi

  • Savisukeltaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1075
  • voi olla tai sit ei ole
Vs: VRCF:n Traktorit
« Vastaus #65 : 14.02.2017, 19:48:32 »
Yleensä traktoreissa toimii vaihdelaatikko/perä sekä hydrauliikka samoilla öljyillä. Sellaisissa koneissa missä on märät jarrut on niissä erikseen omat öljyt.

Tuolla mainittu että 30 litraa menee 35 massikkaan öljyä perään:


http://www.tractordata.com/farm-tractors/000/7/2/729-massey-ferguson-35-transmission.html
Kiitos :hg: -H-
kiitoos ja anteeks.

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF:n Traktorit
« Vastaus #67 : 15.02.2017, 13:12:51 »
Sellaista "yleisöljyä" laitoin vastaavaan massikkaan. Teboil monitra 10w-30. Ei ollut kallistakaan.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa modsman

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 747
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF:n Traktorit
« Vastaus #68 : 07.03.2017, 13:53:36 »
Tommoinen läpikäyty ja laitettu Valmet 702S. Paljon ollaan ajettu ja tykätty: https://www.youtube.com/watch?v=94iHcNfj3D0  S*
« Viimeksi muokattu: 08.03.2017, 16:38:28 kirjoittanut modsman »
240 d6 -81.
850 10v -94.
V70 t5 -01.
V70 2.4d - 07. (Käyttis)

Poissa Voimarauta

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 224
  • Recycle Racing
Vs: VRCF:n Traktorit
« Vastaus #69 : 08.03.2017, 08:25:35 »
Pihatöissä on tuollainen -69 Massey Ferguson 3305 Ukko James etukuormaajalla. Momentinmuuntimella ja suunnanvaihtajalla. Etukuormaaja on kyllä tolkuttoman vahva, ei kauhaan saa niin isoa kuormaa soraa, ettei jaksaisi nostaa.
Volvo Amazon B20T -71
Volvo XC90 D5 -06

Poissa sukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 312
Vs: VRCF:n Traktorit
« Vastaus #70 : 09.03.2017, 13:59:57 »
Tälläinen David Ruskea 950 löytyy itseltä.
Ensimmäinen talvi nyt aurailtu,hyvä peli kun siihen syksyllä asensi bilteman vesilämmittimen ja laittoi hunajakennon palat moottorin kyljille pitämään lämpöä edes vähän konehuoneen puolella.
Myös takalana tuli ostettua erikseen.
Ketjut tarvisi ostaa vielä jostain varmaankin.




Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: VRCF:n Traktorit
« Vastaus #71 : 09.03.2017, 18:00:23 »
Miten tuo 950 taavetti on noin huono pitämään lämpöä moottorissa ?..1494 ainakin lämpenee hyvin talvella, ilman mitään moottorin lisäeristystä/pahvia syylärin edessä ja jatkuvasti pyörivällä tuulettimella. Varmaan jopa paremmin kuin TDI volkkari.

Poissa sukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 312
Vs: VRCF:n Traktorit
« Vastaus #72 : 09.03.2017, 19:34:26 »
Ei se ole huono pitämään lämpöjä,nuo muovit on vain sen takia kun halli sijaitsee tuulisella paikalla että vesilämmittimestä on enemmän hyötyä kun viima ei pääse puhaltamaan moottoriin suoraan ja moottorin ja keulan kautta syyläriin.
Ei ollut tuohon bilteman lämmittimeen kauhea luotto kun sen asensin  :D

Poissa janio

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • V70 D5 & 940
Vs: VRCF:n Traktorit
« Vastaus #73 : 27.03.2017, 20:13:23 »
Pihasta löytyy Fiat 80-90 4wd etukuormaajalla, kaikennäköisissä hommissa hyödyllinen vekotin. Talvella linko perässä ja kesällä takalevy tai pilkekone.
XC90 D5 -06 & 940 -93

Eksät: Galant Tdic -87, Carina II d -88,
Peugeot 405 1.6i -91, Civic 1.5i -94, Peugeot 307 1.4i -05, A3 Quattro 1.8t -99, BMW 328i -98, MB E320 4matic -02, V70 D5 -07

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2906
  • "Noku mä haluan"
Vs: VRCF:n Traktorit
« Vastaus #74 : 27.03.2017, 20:43:00 »
Valmetista oli jämähtänyt kytkin kiinni liian vähän käytön takia. Osat varmaan hikoilee ja sitten aluksi kytkin jäätyy kiinni ja ajan kanssa ruostuu.. Kesällä tuo ei tuota tee, mutta talvisin aikamoinen riesa ja minä jääräpäänä en laita kapulaa polkimen ja penkin väliin, joka painaisi kytkintä pohjaan niin ettei se jämähdä kiinni. Tähän asti aina lähtenyt irti pienellä kikkailulla, mutta nyt ei enää irrottanut :D

Joten pala kerrallaan purkamaan, että pääsee tarkastusluukulle asti. Hitto mikä vitsi tuo Valmetin akkukotelo läpivienteineen ym. :facepalm:

Rälläkällä piti hieman aukkoa suurentaa, että näkisi asetelman ja levyn. En oikein ymmärrä mitä järkeä on tehdä luukku josta näkee turbiinin ja vauhtipyörän väliin muttei mitään muuta :facepalm: Kun aukkoa oli suurennettu tarpeeksi niin pullollinen ruosteenirroitusöljyä asetelman ja levyn väliin. Pari kertaa kokeilin raktoria vaihde päällä käyntiin josko irrottaisi, ei tulosta. Hieman epätoivoisena suihkutin sitten WD40 "reilusti" levyn väliin :D Uusi yritys, vaihde päälle, jarru ja kytkin pohjaan, raktori käyntiin ja hitosti jenkaa jolloin kuului ilahduttava *klonks* ja raktori alkaa kiertämään enemmän. Eli siis kytkin lopuksi irtosi :D

Raktori sammuksiin ja 500ml bräkleeniä levyn väliin ettei rupea luistamaan tuo WD40:pin takia.


 

Carcom Oy  Ateho