Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Pakettiautot, isot ja pienet

  • 38 Vastauksia
  • 10131 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa FASTDOHC

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1275
  • -TPPR- Volvoilua vuodesta 2011
Vs: Pakettiautot, isot ja pienet
« Vastaus #15 : 14.12.2016, 09:18:40 »
Ja kyllä olen omistanut haisun ja on ollut ylivoimaisesti huonoin ja epäluotettavin ajoneuvo mitä olen ikinä omistanut.

Tähän minä en kyllä usko vaikka mitenkäpäin olisin. Yhden omistetut yksilön perusteella ei voi tuollaista puhua.

Ja tuo hiacen ruostuminen.. ei tuo meidän työpaikan keikka auto -96 ole ruosteen pilkkuakaan, se taas johtuu siittä, että autosta pidetään huolta  8)
NYKYÄÄN: -06 V50 2.4. + -TeamPinsiönParoniRacing- 740 V8  + -03 Fiat Ducato 2.8JTD Asuntoauto + kesä/lauluautona -85 Chevrolet Caprice stw cid355 ja th350.

EDELLISET VOLVONI: ex.-96 855 2.4 10v -> ex.-98 S80 T6 -> ex.-98 V70 2.5 20v -> ex.-95 855 T5-R -> ex.-96 855R -> ex.-95 964 3.0 24v -> ex.-92 245 2.3 -> ex.-00 V70 tdi -> ex.-99 V70 tdi -> ex.-02 XC70 2.4T -> ex.-96 Volvo 965 (V90) 2.5 24v

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: Pakettiautot, isot ja pienet
« Vastaus #16 : 14.12.2016, 14:34:48 »
Tähän minä en kyllä usko vaikka mitenkäpäin olisin. Yhden omistetut yksilön perusteella ei voi tuollaista puhua.

Ja tuo hiacen ruostuminen.. ei tuo meidän työpaikan keikka auto -96 ole ruosteen pilkkuakaan, se taas johtuu siittä, että autosta pidetään huolta  8)
Ja se viikon ainoa keikka on hakea perjantaisin kahvipullat kaupasta, jos on kuiva poutapäivä ;D Ja yksi mies on vakituisesti palkattu piilottamaan ruosteet pakkelin alle ja pitämään tekniikkaa nipussa ;D

Mulla oli -96 haisu ja millään autolla en ole jäänyt niin usein tienpäälle kuin sillä. Ei sillä ollut ajettukaan kuin 270 tkm, mutta silti tekniikka kuralla jatkuvasti. Hyvin se meni silti kaupaksi vaikka myydessä perä jollotti ja paukkui, laatikossa oli nelonen pysyvästi päällä, korissa oli selviä läpireikiä, kävi tyhjäkäyntiä kolmella ja kone vuoti öljyä joka saumasta. Kovasti hymyillen lähti niekeripojat Turkusta kohti, tuskin pääsivät perille.

Työmaalla haisuja oli 4d haisuja enemmänkin asentajien työautoina ja tulivat pikkusen verran kalliiksi. Ei ne vaan kestäneet mitään. Kannet porsi vähintään 100 tkm välein, ahtimet samoin kulutustavaraa. Tyyppivika oli, että imuputkistoon kertyi jäätä/vettä ja kun imaisi ne koneeseen niin oli kerrasta romurautaa. Ehjäämöllä koittivat muka estää laittamalla jotain verkkoa ahtimen imuaukkoon. Pari autoa imaisi sitten sen verkon ahtimen läpi ja kolina kävi. Muutamasta meni laatikko ja parista perä. Ja joka ainoa kukki alle vuoden ikäisenä, osa keskeltä kylkeä, osa katosta, osa jokapuolelta. Tilalle tuli Boxereita ja Jumpereita, eikä enää ole asentajat jääneet tienpäälle kuten kävi haisujen kanssa.
Ohjaamo haisussa on kolmelle liian kapea, kuski kaivelee vaihdekeppiä keskimmäisen polven alta ja reunimmaisena istuva yrittää jotenkin kyljittäin mahtua olemaan jos saa hakattua oven kiinni (hiasen ovia pitää oikeasti hakata kiinni). Kun vertaa johonkin Transiittiin tai Boxeriin/Jumperiin niin se haisun hytti on todella pieni, samoin tavaratila. Kas kun kumminkin malttoivat siitä rattikarahkasta luopua, vaikka muuten viimeisetkin telkkarilamppuiset on silkkaa 70-lukua :D Niistä vähän vanhemmista td on hirveä juoppo, alle 15 litran ei päässyt edes matka-ajossa vaikka sukkasillaan koitti ajaa.

Mulla on nyt tuo Boxeri ollut alla pian 3 vuotta ja 90 tkm (mittarissa 340 tkm) ja korjattu:
-etuiskarit (toinen vuoti kun ostin)
-raidetangon pää
-takajarrulevyt ja käsijarrukengät (meni kivi tms. käsijarrun sisälle ja söi rummun ja kengät pilalle)
-takaiskarit (toinen vuoti mutta katsastuksessa oli muka hyvä)
-laturi
-termostaatti
-egr (tulpattu)
-takapyörän laakeri
Laskettu kulutus on 8,2 l/100 km reippaalla ajotyylillä ja välillä +1500 kg traileri perässä.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa teemum93

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 75
  • www.vrcf.fi
Vs: Pakettiautot, isot ja pienet
« Vastaus #17 : 14.12.2016, 23:47:12 »
Ei meillä vaan oo haisu ruostunu, vaikuttaiskohan siihen metalliväri samalla lailla kun esim sprinttereissä? kun niistähän ruostuu paljon herkemmin mattaväriset.

Poissa Pekko-poika

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 641
  • Fook Mii and Fook Yu!
Vs: Pakettiautot, isot ja pienet
« Vastaus #18 : 15.12.2016, 00:44:28 »
Ei meillä vaan oo haisu ruostunu, vaikuttaiskohan siihen metalliväri samalla lailla kun esim sprinttereissä? kun niistähän ruostuu paljon herkemmin mattaväriset.
Vaikuttaa.
Metalliväreillä olevissa ei ongelmaa, tavallisiin väreihin saattaa tulla takapäähän ruostepilkkuja.
Mutta ei siis sellaista puhkiruostumista niinkuin eräillä eurooppalaismerkeillä ;)
Keltainen
Sininen

Kouvolan köröttelijät.

Poissa Wolvis

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2541
  • Iänenpainevammaane volovoimmeene
Vs: Pakettiautot, isot ja pienet
« Vastaus #19 : 15.12.2016, 00:55:12 »
Puhumattakaan että Vito tykkää ruostua lukkopellistä olipa se millasessa kunnossa tahansa  :D
Pihakoristeena Lolvo V70 2.5T '97 -myyty-
Pommina Volvo V70 2.5 automaatti '99 -myyty-
Mazda 3 1.6 Touring Business '10
Toyota Avensis 1.8 Valvematic Linea Sol '12

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: Pakettiautot, isot ja pienet
« Vastaus #20 : 19.12.2016, 01:12:11 »
Vaikuttaa.
Metalliväreillä olevissa ei ongelmaa, tavallisiin väreihin saattaa tulla takapäähän ruostepilkkuja.
Mutta ei siis sellaista puhkiruostumista niinkuin eräillä eurooppalaismerkeillä ;)
Ei saata tulla vaan tulee. Eikä pelkästään perään vaan myös katto, ovet ja konepelti. Tosin valtaosa on maalattu uudestaan melko uutena. Ja mätii läpi jos ei ole tehty pohjia kunnolla kun on takuumaalattu. Niitäkin kun on nähty, että on maalattu "kukkasten" päälle ja sen arvaa missä kunnossa pellit on kun ruoste on saanut levitä maalin alla. Niitäkin on nähty monta missä tavaratilan seinät ja katto kukkii sisäpuolelta. Ja ongelma on niissä uusimmissa telkkarilamppuisissa.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4107
Vs: Pakettiautot, isot ja pienet
« Vastaus #21 : 15.12.2021, 07:14:48 »
Täällä kun on tietävää porukkaa niin laitetaanpa keskustelu uudelleen käyntiin.
Minkä pakettiauton ostan jos rahaa on käytettävissä 3000e? Perustelut kiitos.

Poissa mheguli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 364
  • www.vrcf.fi
Vs: Pakettiautot, isot ja pienet
« Vastaus #22 : 15.12.2021, 08:28:53 »
Oletan, että tuolla budjetilla etsitään ns. työautoa tositarkoituksella, eikä näyttelyesinettä. Tässä tapauksessa valinta on ehdottomasti Transporter T4 (1991-2003), mieluiten 2,5 tdi, tai sitten 1,9 td. Erittäin varmaa tekniikkaa, helppo korjata, hyvä ajaa, ruostetta ikään nähden maltillisesti. Tuossa hintaluokassa vähän vara valitakin sen mukaan, arvostaako pariovia jne.

1,9 on tietysti suorituskyvyltään hyvin maltillinen, mutta sen kanssa ei tarvii toimivaa eberiä, vaan hytti lämpenee oikein hyvin ilmankin.

Heikko kohta nykymittapuulla  ovat vetomassat. Syncrolla saa vetää vain 2000 kg kärryä ja etuvetoisilla vielä pienempiä, yleensä 1700 kg. Jarruttomien kärryjen massa on yleensä rajattu 700 kiloon. Näissä on kuitenkin melkoista vaihtelua ja vetomassat pitää tarkistaa otteesta ennen kauppoja, jos niillä on merkitystä.

Siitä parit esimerkit
https://www.nettiauto.com/volkswagen/transporter/12502386
https://www.nettiauto.com/volkswagen/transporter/12550759
https://www.nettiauto.com/volkswagen/transporter/12559692

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4107
Vs: Pakettiautot, isot ja pienet
« Vastaus #23 : 15.12.2021, 09:19:41 »
Hyvin perusteltu, kiitokset.
Työkalu tosiaan olis, mutta saishan se olla edes sen verran siisti et kehtaa vieraan firman pihaan ajaa.
Remontit onnistuu itseltä kyllä.

Onko fiat/pösö/citikka ihan paskoja vai miksi ne on niin halpoja?

Poissa Dimefield

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 360
Vs: Pakettiautot, isot ja pienet
« Vastaus #24 : 17.12.2021, 22:21:55 »
Missä on Volvo pakettiautot?
Joku Transporter tyylinen pakettiauto taipuisi sitten hyvin myös henkilökuljetukseen, tyyliin Caddy.
Volvo V40 T2-A 2019
Volvo V40 T2-A 2020

Poissa Mäkimies

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 444
  • www.vrcf.fi
Vs: Pakettiautot, isot ja pienet
« Vastaus #25 : 18.12.2021, 05:29:14 »
Takaovien osalta kannattaa miettiä, onko pariovet vai ylös nouseva luukku parempi vaihtoehto. Entä opel vivaro?  ???
Volkkarissa huonot valot.

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1872
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Pakettiautot, isot ja pienet
« Vastaus #26 : 18.12.2021, 14:02:56 »
Paras hinta laatusuhde on ranskalaisissa pakuissa, koska kaikki "tietää" että ne on ihan paskoja.

Huonon hinta laatusuhde on hiacessa, ja sen perään heti transportteri ja vito.

3000e ei saa kuin todella väsyneitä porttereita tai hiaceja, kun taas samalla hinnalla saa ihan kohtuukuntoisia traficeja.

Opel Vivaro on 2019 asti sama kuin renault Trafic, sen jälkeen Pösö Expert. Vivaroon pätee siis sama kuin Traficiin (tai Nissan Primastar). Vaihdelaatikko on heikko. 5 pykäläinen jopa vielä heikompi kuin 6 vaihteinen, mutta jos pykälät menee päälle rutistelematta ja se ei pidä rahinaa, niin ei se välittömästi hajoa, kunhan nyt ajaa jotenkin tolkullisesti. Etupää syö paljon halpoja niveliä ja takapää jarruja. Siinä nuo huonot. Hyvää on kopan ruostesuojaus. 2l moottori on paras, 2,5l heikoin, 1,9l epämiellyttävin. 2,5l jakopää on melko kallis rempata koska todella ahdas, joten jos tuon hankkii, niin kannattaa tarkistaa sen jakopään tilanne. 1,9l ei kuulemma ole niin piha, 2l ketjulla. Pitkä on todella hyvä ajaa, mutta ei käänny.


Poissa Dimefield

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 360
Vs: Pakettiautot, isot ja pienet
« Vastaus #27 : 19.12.2021, 01:44:08 »
Miten olisi jos Volvo tekisi uuden Duettin?
Siinä olisi perhe- ja pakettiautoa samassa paketissa.
Volvo V40 T2-A 2019
Volvo V40 T2-A 2020

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12484
Vs: Pakettiautot, isot ja pienet
« Vastaus #28 : 19.12.2021, 16:06:27 »
Miten olisi jos Volvo tekisi uuden Duettin?
Siinä olisi perhe- ja pakettiautoa samassa paketissa.
Volvon tekniikalla saat ostettua pakettiauton vaikka heti
https://levc.com/electric-van/vn5-facts/


Taikka sitten henkilömalli samalla tekniikalla
https://levc.com/tx-shuttle/overview/
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa riisikippo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi
Vs: Pakettiautot, isot ja pienet
« Vastaus #29 : 20.12.2021, 13:38:44 »
Tähän viimeisimpään kysymykseen tämä nyt ei auta (koska Hiacet tosiaan pitää arvonsa), mutta noissa vanhoissa jutuissa oli Hiacesta puhetta. Itselläkin ollut pari ja kaveri piti vuosikymmenet Toyotiin erikoistunutta korjaamoa. Pelleistä en sano mitään, mutta tekniikaltaan ne on kyllä melko pomminvarmoja. Proace ei ole enää ollenkaan Hiacen veroinen tekniikan keston suhteen, mutta miten Proace vertautuu muihin nykypakuihin, niin en osaa sanoa, onko Toyotan merkistä keulalla hyötyä.

Oikein huollettuna Hiaceissa ei ole oikein mitään edes kuluvaa vikaa johonkin 200 tkm asti. Sillä kaverilla kävi paljon firmojen "kuin vierasta sikaa"-käytössä olleita Hiaceja ja uskomattoman hyvin ne kesti, myös pellit kolhujen jäljiltä ruostetta vastaan pk-seudun suolaliemessä. Siis siihen nähden, että en Hiacesta kummoisia peltien suhteen odota. Vähän tuli käsitys, että aina jos oli jotain yllättävää vikaa, se oli etuakselistossa (joku nivel tai jopa vetari), ja aina kyseessä nelivetomalli. Lukkoperiä saa rikki väärillä öljyillä ja ohjausakselin läpivientikumin saa pysymään ehjänä rasvalla. Kaiken kaikkiaan, jos niitä joku ammattitaitoinen huoltaa edes silloin tällöin, pitää sanonta, että "Hiacea ei ajamalla saa rikki" ihan paikkansa.

Ajo-ominaisuuksista sen verran, kun vähän ajetusta automaattivaihteisesta -06-mallisesta on jo pidempään omaa kokemusta (lyhyt ja pitkä), että mutkissa ja rampeissa kanttailuun niitä ei ole yhtään tehty (ylläri, se on paku), mutta automaatilla kaupunkipyörittely on helppoa, vaikka kääntösäde on volvomainen. Joidenkin ennakkokäsitysten vastaisesti maantieajossa nuo taas ovat junamaisen vakaita. Muuten olisi todella leppoisia maantieautoja, mutta se ajoasento ja melu. Joskus ajoin jonkun verran myös faijan manuaalivaihteisella viimeisen korimallin pitkällä Hiacella ja se oli mielestäni epävakaampi maantiellä. Mutta vähän vaikea verrata, kun ei ollut oma auto, että oliko pyöränkulmat ketuillaan tms.

Muista pakuista osaa oikein sanoa, kuin jotkut ranskalaiset vissiin mainettaan parempia, eli tosiaan rahalle voi saada vastinetta. Ainakin yksi puolituttu vuokraamoyrittäjä oli aikanaan tyytyväinen. Mutta rahalla saa ja Hiacella pääsee :D

 

Autoracing  KL-varaosat