RallyBaron  Samppasport

Rover 3.5 l V8

  • 43 Vastauksia
  • 16423 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Eikka

  • Original Eikka
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 394
  • www.vrcf.fi
Rover 3.5 l V8
« : 06.01.2017, 09:56:37 »
Nyt kaikki tieto esiin joka löytyy 3.5 l Roverin V8:sin stroukkaamisesta. Onko näillä ajettu oikeasti kovaa jossain? Tehot? Koneen kesto?
Kuuluuko tämä offtopiciin? Siirtäkää tämä aihe sinne jos näin on. :-D
« Viimeksi muokattu: 06.01.2017, 09:58:47 kirjoittanut Eikka »

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6345
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Rover 3.5 l V8
« Vastaus #1 : 06.01.2017, 10:48:18 »
Mitä tulee tuohon 6,2 litraiseksi muuttamiseen, niin eihän se sen ihmeempi ole, kuin 2 litraisen vinokoneen muuttaminen 3-litraiseksi. 0,33 litraa per pytty lisää.

Poissa Eikka

  • Original Eikka
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 394
  • www.vrcf.fi
Vs: Rover 3.5 l V8
« Vastaus #2 : 06.01.2017, 11:10:13 »
Mitä tulee tuohon 6,2 litraiseksi muuttamiseen, niin eihän se sen ihmeempi ole, kuin 2 litraisen vinokoneen muuttaminen 3-litraiseksi. 0,33 litraa per pytty lisää.

Vinokoneen B2xx kampikulma on vakiona 1.9. Parempi ei ole kuin Saabin omassa 2.0 l:n koneessa. Muistaakseni siinä on yli 2.0. Onko Roverin 3.5 V8:ssa mikä vakiona? Tarkoitan vaan sitä että että jos kampikulma on jo valmiiksi matala niin eipä sinne paljon iskua lisätä koneen kestävyyden siitä kärsimättä.
« Viimeksi muokattu: 06.01.2017, 11:15:18 kirjoittanut Eikka »

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6345
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Rover 3.5 l V8
« Vastaus #3 : 06.01.2017, 11:18:42 »
Onko Roverin 3.5 V8:ssa mikä vakiona? Tarkoitan vaan sitä että että jos kampikulma on jo valmiiksi matala niin eipä sinne paljon iskua lisätä koneen kestävyyden siitä kärsimättä.

Kampikulmasta mulla on ihan yhtä paljon tietoa mitä sullakin, mutta voisi kuvitella, että tuollaisen maamoottorin mäntä olisi kohtuu korkea, joten siitä päästä onnistuu lyhentää. Ehkä...

edit. Kuinka suuri merkitys loppupeleissä kampikulmalla edes on? Miettii jotain esim. Bemarin kutosia, tai Volvon tinakonetta, niin ei niissä ole kampikulma edes niin hyvä, mitä 3-litraisessa vinokoneessa. Tehoja kuitenkin otetaan aika reilusti.
« Viimeksi muokattu: 06.01.2017, 11:33:01 kirjoittanut Kulmamies »

Poissa Eikka

  • Original Eikka
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 394
  • www.vrcf.fi
Vs: Rover 3.5 l V8
« Vastaus #4 : 06.01.2017, 12:01:20 »
Kampikulmasta mulla on ihan yhtä paljon tietoa mitä sullakin, mutta voisi kuvitella, että tuollaisen maamoottorin mäntä olisi kohtuu korkea, joten siitä päästä onnistuu lyhentää. Ehkä...

edit. Kuinka suuri merkitys loppupeleissä kampikulmalla edes on? Miettii jotain esim. Bemarin kutosia, tai Volvon tinakonetta, niin ei niissä ole kampikulma edes niin hyvä, mitä 3-litraisessa vinokoneessa. Tehoja kuitenkin otetaan aika reilusti.

Siis mitä?? ;-D
http://pauter.com/parts/rods/bmw/
Eikös kampikulma ole todella hyvä bemarissa jo vakiona?

Poissa Kupru

  • Kaidemestari
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2326
  • www.vrcf.fi
Vs: Rover 3.5 l V8
« Vastaus #5 : 06.01.2017, 12:16:04 »
Nyt kaikki tieto esiin joka löytyy 3.5 l Roverin V8:sin stroukkaamisesta. Onko näillä ajettu oikeasti kovaa jossain? Tehot? Koneen kesto?
Kuuluuko tämä offtopiciin? Siirtäkää tämä aihe sinne jos näin on. :-D
Rataahan noilla ainakin on ajettu, Suomessakin oli yksi A-ryhmän Rover Vitesse, Harri Ruusu ajoi sitä, Yritti sitten myydä meillekin sitä.
V70 Classic ja S80 T6 Executive, Tyttärellä S40
Apina ei tunne ketään, mutta apinan tuntee kaikki.
Nyt apina ajaa talven Jeepillä V8 eco...

Poissa Eikka

  • Original Eikka
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 394
  • www.vrcf.fi
Vs: Rover 3.5 l V8
« Vastaus #6 : 06.01.2017, 12:32:24 »
Rataahan noilla ainakin on ajettu, Suomessakin oli yksi A-ryhmän Rover Vitesse, Harri Ruusu ajoi sitä, Yritti sitten myydä meillekin sitä.

Paljonko vakio Roverin 3.5 l koneen isku on? Kiertokangen mitta?

Poissa hyvoneju

  • Ex ahdistaja
  • Valvoja
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1143
  • www.vrcf.fi
Recycle Racing # 04
1970 Amazon Eight Valve Only ! Member of B20 +600 KW club
2010 V70 2.4D
Ex:2012 V60 D3  Ex: 2007 S80 2.4D

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6345
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Rover 3.5 l V8
« Vastaus #8 : 06.01.2017, 12:55:13 »
Siis mitä?? ;-D
http://pauter.com/parts/rods/bmw/
Eikös kampikulma ole todella hyvä bemarissa jo vakiona?

3,2 M3 on 1,52. Oikein insinöörityön taidonnäyte. No onhan siellä sitten vaihtoehtoisesti 1,9 jossain moottoreissa.

Entäs Volvon tinakoneet? Iskua 90 ja kanki 139mm tjms. 1,54.

Mielestäni turha tuomita, tai spekuloida yhtään enempää ennen, kun joku kertoo strategisia mittoja Roverin koneesta.

edit. Tsiisus mikä mäntä 3,5 litraisessa. Ainakin 15-20mm varaa laittaa matalampi.
http://www.ebay.ie/itm/ROVER-V8-LAND-ROVER-SERIES-3-STAGE-ONE-SDF18-602100-3-5-PISTON-AND-CON-ROD-/222195066703?hash=item33bbdba74f:g:r3cAAOSwWnFV~8Ej
« Viimeksi muokattu: 06.01.2017, 13:01:51 kirjoittanut Kulmamies »

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: Rover 3.5 l V8
« Vastaus #9 : 06.01.2017, 13:35:30 »
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa Eikka

  • Original Eikka
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 394
  • www.vrcf.fi
Vs: Rover 3.5 l V8
« Vastaus #10 : 06.01.2017, 14:20:17 »
3,2 M3 on 1,52. Oikein insinöörityön taidonnäyte. No onhan siellä sitten vaihtoehtoisesti 1,9 jossain moottoreissa.

Entäs Volvon tinakoneet? Iskua 90 ja kanki 139mm tjms. 1,54.

Mielestäni turha tuomita, tai spekuloida yhtään enempää ennen, kun joku kertoo strategisia mittoja Roverin koneesta.

edit. Tsiisus mikä mäntä 3,5 litraisessa. Ainakin 15-20mm varaa laittaa matalampi.
http://www.ebay.ie/itm/ROVER-V8-LAND-ROVER-SERIES-3-STAGE-ONE-SDF18-602100-3-5-PISTON-AND-CON-ROD-/222195066703?hash=item33bbdba74f:g:r3cAAOSwWnFV~8Ej

BMW:n M3 3.2 l konehan onkin huonoin M-moottoreista mutta epäilen että siinäkin on enemmän potentiaalia kuin Roverin V8:ssa. Sehän on jonkinsortin tekovika koko motti.. :-D

Poissa sjos

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5879
Vs: Rover 3.5 l V8
« Vastaus #11 : 06.01.2017, 15:10:05 »
BMW:n M3 3.2 l konehan onkin huonoin M-moottoreista mutta epäilen että siinäkin on enemmän potentiaalia kuin Roverin V8:ssa. Sehän on jonkinsortin tekovika koko motti.. :-D

Mun kommentti ei ollut muutakuin, että iskutilavuutta saa reilusti ko koneeseen lisää.
Ei todellakaan siitä, että siitä saisi mitään teho konetta tehtyä, siihen on paljon parempiakin koneita olemassa.

Ja menee vaikka OD sivustolle katselemaan ko koneesta juttuja.
Chrysler PT Cruiser :smoke:

Poissa Eikka

  • Original Eikka
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 394
  • www.vrcf.fi
Vs: Rover 3.5 l V8
« Vastaus #12 : 06.01.2017, 17:54:47 »
Mun kommentti ei ollut muutakuin, että iskutilavuutta saa reilusti ko koneeseen lisää.
Ei todellakaan siitä, että siitä saisi mitään teho konetta tehtyä, siihen on paljon parempiakin koneita olemassa.

Ja menee vaikka OD sivustolle katselemaan ko koneesta juttuja.


Sitä vaan mietin että jos Roverin 3.5l:n V8:sta saa tehtyä 6.2 L:sen järkevästi niin aika potentiaalinen motti on kyseessä.
Chevyn 350 cid 5.7 l koneesta saa järkevästi tehtyä 383 cid:sen eli noin 6.3 l koneen.
Onko jollain Suomessa ollut noin iso Roverin pata tehtynä pitkäiskulla?
Kestänyt käyttöä?
Epäilen..

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6345
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Rover 3.5 l V8
« Vastaus #13 : 06.01.2017, 18:08:19 »
Sitä vaan mietin että jos Roverin 3.5l:n V8:sta saa tehtyä 6.2 L:sen järkevästi niin aika potentiaalinen motti on kyseessä.
Chevyn 350 cid 5.7 l koneesta saa järkevästi tehtyä 383 cid:sen eli noin 6.3 l koneen.
Onko jollain Suomessa ollut noin iso Roverin pata tehtynä pitkäiskulla?
Kestänyt käyttöä?
Epäilen..

Ei kaikkea tekemistä tarvitse perustella järjellä. Saa tehdä mitä vaan jos tykkää, eikä kaiken tarvii aina olla parasta ja kaikkien ulkopuolisten hyväksymää. Harrastaahan joku 200-sarjan Volvojakin.
« Viimeksi muokattu: 06.01.2017, 18:10:03 kirjoittanut Kulmamies »

Poissa sjos

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5879
Vs: Rover 3.5 l V8
« Vastaus #14 : 06.01.2017, 18:25:20 »
Sitä vaan mietin että jos Roverin 3.5l:n V8:sta saa tehtyä 6.2 L:sen järkevästi niin aika potentiaalinen motti on kyseessä.
Chevyn 350 cid 5.7 l koneesta saa järkevästi tehtyä 383 cid:sen eli noin 6.3 l koneen.
Onko jollain Suomessa ollut noin iso Roverin pata tehtynä pitkäiskulla?
Kestänyt käyttöä?
Epäilen..

Aina voi miettiä.
Eikä tässä ollut siitä kyse mikä on järkevää ja mikä ei.
Mahdollisuudesta ainoastaan.

Siinähän sen potentiaalin näkee, kun ottaa ja tekee tuollaisen koneen.

Itse en siihen ryhdy, kun ei ole tarvetta, vaan muut suunnitelmat tuollaisesta koneesta.
Chrysler PT Cruiser :smoke:

 

KL-varaosat  Race.fi