Kulkukoira  Proturbo

Rover 3.5 l V8

  • 43 Vastauksia
  • 16422 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8901
  • Teiden tukko
Vs: Rover 3.5 l V8
« Vastaus #15 : 06.01.2017, 22:24:20 »
Ei kaikkea tekemistä tarvitse perustella järjellä. Saa tehdä mitä vaan jos tykkää, eikä kaiken tarvii aina olla parasta ja kaikkien ulkopuolisten hyväksymää. Harrastaahan joku 200-sarjan Volvojakin.

Ai jai, nyt liikutaan vaarallisilla vesillä. :smoke:


 :D
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2906
  • "Noku mä haluan"
Vs: Rover 3.5 l V8
« Vastaus #16 : 06.01.2017, 23:19:53 »
Harrastaahan joku 200-sarjan Volvojakin.

Ja sekoittaa oikeanmerkkisen ja ehdottoman vääränmerkkisen keskenään, jolloin syntyy ehkä kaunein Coupe ikinä  :idiot2:

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: Rover 3.5 l V8
« Vastaus #17 : 07.01.2017, 08:34:49 »
Kampikulmasta jauhaminen on turhaa hommaa. Se on isojen poikien toimesta läpikotaisin testattu aihe, ainoa juttu siinä kuulemma on että venttiilien overlappia täytyy pohtia kriittisemmin kun kankisuhde on suuri. Googlella rod ratio ja reher morrison löytyy aiheesta enemmän kuin tarpeeksi.

Tuossa yksi juttu alukssin stroukkaamisesta.

http://www.britishv8.org/articles/affordable-stroker-v8.htm

1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1613
  • It's Hip To Be Square
Vs: Rover 3.5 l V8
« Vastaus #18 : 08.01.2017, 17:53:55 »
Sitä vaan mietin että jos Roverin 3.5l:n V8:sta saa tehtyä 6.2 L:sen järkevästi niin aika potentiaalinen motti on kyseessä.
Chevyn 350 cid 5.7 l koneesta saa järkevästi tehtyä 383 cid:sen eli noin 6.3 l koneen.
Onko jollain Suomessa ollut noin iso Roverin pata tehtynä pitkäiskulla?
Kestänyt käyttöä?
Epäilen..

Tästä päästäänkin polttavimpaan kysymykseen, mikä on perimmäinen kimmoke käyttää lähtökohtana Roveria, jos tavoitteena on se +6 litran kasi?

Puhdas kokeilunhalu? Teoreettinen katsastusmahdollisuus Volvoon? Tai sattuu vaan liiteristä löytymään ko. lohko?



Meinaan vaan että jos verrataan vaikka siihen SBC:n niin... ::)
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

The moose

  • Vieras
Vs: Rover 3.5 l V8
« Vastaus #19 : 08.01.2017, 18:13:40 »
Jos tuo buick valmistama roverin kone olis niin mahtava ni luulis niitä sroukkauksia olevan enemmän tehty.

Ainoo plussa siinä on sen keveys. Ja sekin lainausmerkeissä.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12484
Vs: Rover 3.5 l V8
« Vastaus #20 : 08.01.2017, 18:40:18 »
Tästä päästäänkin polttavimpaan kysymykseen, mikä on perimmäinen kimmoke käyttää lähtökohtana Roveria, jos tavoitteena on se +6 litran kasi?

Puhdas kokeilunhalu? Teoreettinen katsastusmahdollisuus Volvoon? Tai sattuu vaan liiteristä löytymään ko. lohko?



Meinaan vaan että jos verrataan vaikka siihen SBC:n niin... ::)
Taitaa olla tuo että Roverin kasin saa kivuttomasti kilpiin Volvon keulalla ja sen iskutilavuutta voi kasvattaa ilman että ulkopäin huomaa.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Eikka

  • Original Eikka
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 394
  • www.vrcf.fi
Vs: Rover 3.5 l V8
« Vastaus #21 : 08.01.2017, 18:43:19 »
Oldsmobilehan teki myös 3.5 l:n V8 kasia (taisi olla myös täysalumiinimoottori) jossa kannenpultteja oli kuusi per sylinteri.
Buickissa ja Roverissa oli viisi kannenpulttia per sylinteri.
Roverhan ilmeisesti vahvisti lohkoa kun oli tarvetta.
Buickin ja Roverin kannethan ovat surkeita virtauksiltaan.
Porttauskin iso homma että niistä saisi jotain kunnon tehoja irti..
Kulutus ja äänet sentään ovat sentään oikeiden V8:sien tasoa. :-D
« Viimeksi muokattu: 10.01.2017, 07:39:08 kirjoittanut Eikka »

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Rover 3.5 l V8
« Vastaus #22 : 08.01.2017, 18:54:42 »
Ainoo plussa siinä on sen keveys. Ja sekin lainausmerkeissä.
Mihinkäs siinä lainausmerkkejä tarttee? Taitaa painaa jopa saman kun vinokone ahdettuna...

Muok: itse asiassa koko saman kon vaparivinokone.
« Viimeksi muokattu: 08.01.2017, 22:34:44 kirjoittanut TVS »
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: Rover 3.5 l V8
« Vastaus #23 : 09.01.2017, 22:12:25 »
Ei kannata, laita ahdin

eiku...

Joku muukin on varmaan nähnyt erään volvon jonka öljykopissa lukee ROVER 3.5
Koppien alla saattoi olla saman konsernin osia...valurautaa tai mitä lie...

LS kone kävisi hienosti ROVER 3.5 öljykoppien alle. LS kone on alumiinia niin sehän olisi vähemmän fuskaamista ;)


Asiaan: joitakin vuosia sitten tutkin roverin koneen tekemistä ja sovittamista volvoon. Aihioitakin oli 3kpl kaupan
Muistaakseni buickin osilla olisi päässyt johkin 5litran tuntumaan kohtuu edullisesti

Toinen (kalliimpi) vaihtoehto olisi perus jenkki-V8-viritys eli:
-Kaikki alakerran liikkuvat uusiksi, stroukkia jos löytyy
-Kaikki venttiilikoneistosta uusiksi kampuran rattaasta venttiili kiiloihin
-Uusi öljy-ja vesipumppu
-Uudet imu ja pakosarjat
-Uutta sitä sun tätä

-Ei kannattanu, laitoin ahtimen ja en ole edelleenkään tyytyväinen
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa Eikka

  • Original Eikka
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 394
  • www.vrcf.fi
Vs: Rover 3.5 l V8
« Vastaus #24 : 10.01.2017, 07:15:35 »
Virheitä sattuu kaikille mutta jos sinne laittaisi "erehdyksessä" Chevyn pick upin LS 5.3 l:sen tai 6.0 l:sen moottorin Roverin tunnuksin..
Liekö menisi läpi?
Käsittääkseni ovat vieläpä valuratalohkoilla nämä isot pick upit vai lievätkö ihan kuorma-autoja Suomessa?
Eli pitäisi kestää.
Googlatkaa.
5.3 l koneessa oli jotain harmeja mutta 6.0 l koneessa ei.
Eikös lohkon voisi maalata jollain alumiinin värisellä maalilla..??
Oliskos mitään?
Halpojakin ovat kuulemma.
« Viimeksi muokattu: 10.01.2017, 11:12:08 kirjoittanut Eikka »

Poissa Keme

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 365
  • Jee jee
Vs: Rover 3.5 l V8
« Vastaus #25 : 10.01.2017, 10:36:42 »
Halpojakin ovat kuulemma.
Jenkeissä joo muttei enää täällä.
!

Poissa Eikka

  • Original Eikka
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 394
  • www.vrcf.fi
Vs: Rover 3.5 l V8
« Vastaus #26 : 10.01.2017, 11:14:09 »
Jenkeissä joo muttei enää täällä.

Laivarahdilla kun ottaa niin ei kai se mahdottoman kalliiksi tule.
Ja alkaa olla jo niin sanotusti Moottori isolla alkukirjaimella kirjoitettuna.
« Viimeksi muokattu: 10.01.2017, 11:22:23 kirjoittanut Eikka »

Poissa Keme

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 365
  • Jee jee
V8
« Vastaus #27 : 10.01.2017, 11:55:38 »
Laivarahdilla kun ottaa niin ei kai se mahdottoman kalliiksi tule.
Kai, ehkä, varmaanki, luulisin, mitä näitä ny o. Kaikkihan tosin on aina suhteellista. Kummasti niille "muutaman satkun" koneille tulee hintaa, kun ne pitää saada Jenkki romikselta konttiin, kontti Suomeen, sit tullailla ja verotella ja mitä näitä muita pakollisia sivukuluja nyt onkaan ennen kuin se pata on omassa tallissa. Siitä ei tosin pääse mihinkään, että tommonen 5.3 tai 6.0 trukkipata olisi todella potentiaalinen kiuas vaikka mihin. Ne pieksee vanhemmat 5.0/5.7 padat mm. kaikessa.
!

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2906
  • "Noku mä haluan"
Vs: Rover 3.5 l V8
« Vastaus #28 : 10.01.2017, 12:19:01 »
Muuttaa jonnekkin toiseen EU-maahan, jossa auton rakentelua ei ole säädöksillä raiskattu piloille ja ostaa moottorin sinne ko. maahan ja sitten muuttaa takaisin Suomeen.

Toki, tässä järjestelyssä en näe kovin paljoa järkeä, sillä miksi tulla takaisin Suomeen vain tuollaisen tempauksen takia? Senkun pysyisi siellä toisessa maassa ja rakentelisi autoja mielinmäärin ja haistattelisi pitkät Suomen valtiolle :D

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7969
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Rover 3.5 l V8
« Vastaus #29 : 10.01.2017, 13:44:10 »
Tässä mitat joilla tuota Rover V8 konetta on ollut saatavilla.

Mielenkiintoisen tästä koneesta tekee sen, että niitä on kultaisella -80 luvulla virallisesti leimattu mm Amazoneihin.



Tässä sivustossa on perusjuttuja ko koneesta myös.

http://www.roversd1.nl/sd1web/basictuning.html
« Viimeksi muokattu: 10.01.2017, 13:47:17 kirjoittanut JuHaU »

 

Autoracing  KL-varaosat