Autodiagnoosi  Carcom Oy

b19a:n turbotus

  • 199 Vastauksia
  • 75400 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Mutanen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 48
Vs: b19a:n turbotus
« Vastaus #15 : 27.03.2011, 23:38:39 »
Joo hape on kovasti tarjoillu jo yhtä satsia :D

On tullut perehdyttyä näihin turbotuksen saloihin teoriassa sen verran että palikkalista on tiedossa jo mut nyt meininkinä käytännössä perehtyä asiaan  ;D

joo elikkäs alakerta kestää.. Pitänee lukea tuo siun projekti tarkkaan ni saanee varmaan tietoa jonkin verran  :)
Volvo 242 -79
Volvo 240 -86 b19, ms1, turbo
Volvo V40 -97 2.0

Poissa Mutanen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 48
Vs: b19a:n turbotus
« Vastaus #16 : 30.03.2011, 16:20:07 »
Mites turbokoneen sytkäpuoli hoituu? 

Joku jos kehtais ihan laajemmalti selittää jottei tarviis enää turhia kysellä niin säästyy kaikkien hermot   O:-)

Sit tuo kannen viilailu, mitä kannattas tehä? ens viikolla ois tarkotus rueta viingutelee nii vinkkejä ottasin vastaan :juhau:
Volvo 242 -79
Volvo 240 -86 b19, ms1, turbo
Volvo V40 -97 2.0

Poissa juhal

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 159
  • www.vrcf.fi
Vs: b19a:n turbotus
« Vastaus #17 : 30.03.2011, 16:24:00 »
Ei kai tuo vielä 200hv tehotavotteelle vinguttelua kaipaa. Jos ei aikasempaa kokemusta, eikä virtauspenkkejä omaa, niin kannattaa varmaan jättää tuo vinguttelu muutenkin väliin.

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Vs: b19a:n turbotus
« Vastaus #18 : 30.03.2011, 17:08:56 »
juu ei kannata vingutella vielä noihin hevosiin.. eikä välttämättä muutenkaan, kanavat voi kiillottaa mutta muuta ei kannata.

sytkäpuoli pitää saada myöhästämään ahdoilla.. eli mukautuvaksi ahdoille. halvin ratkaisu on pitää vakiosytkä ja vaihtaa siihen "saastemallin" alipainekello joka toimii myös toisinpäin eli myöhästää paineella  mutta lopun virranjakajan muokkaus on sitten hieman hankalampaa ja puratuttaa jakajan monesti irti ennenkuin sopivat ennakot saa rajoitettua

esim. itsellä on vakio kärjellinen sytkä joka on rajoitettu hitsaamalla n.45 asteeseen max ahtopaine työntää tuosta ennakosta 10-15 astetta pois ja perusennakko oli toimivana 15

tuo sytkä ei kyllä enää miulla toimi.. siihen tuli joku vika. en oo vielä ehtiny tutkia mikä

operaatio vaatii koko jakajan purkamisen, ja huolellista hommaa eli siellä kun on ne keskipakoennakot ni niiden rajoittimiin sopivasti migillä heppiä että saa pienemmät ennakot, jos hitsaa liikaa ni vingulla pois.
talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: b19a:n turbotus
« Vastaus #19 : 30.03.2011, 17:24:22 »
Mites paljon vaparin strömppä eroaa ahdetusta ? ???

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Vs: b19a:n turbotus
« Vastaus #20 : 30.03.2011, 17:30:55 »
Mites paljon vaparin strömppä eroaa ahdetusta ? ???

siihen en ole ihmeemmin perehtynyt.. tiivisteet on ahdetussa vaihdettava kumisiksi ja kaasari on paineistettava.  sekä vaatii sähköisen bensapumpun sekä kertovan bensanpainesäätimen joka nostaa painetta ahdoilla sit jos kovempia ahtoja meinaa ni kaasaria on muokattava neulaa lyhennettävä sekä ryyppy ja lämmönsäädin poistettava sekä tukittava esim kemiallisella metallilla tästä aiheesta voit kysellä kowalskilta tai _hapelta yv:llä ovat perehtyneet aiheeseen kunnolla  :2funny:
talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: b19a:n turbotus
« Vastaus #21 : 30.03.2011, 17:38:07 »
Eli kestääkö tuo vapari strömppä sellaisenaan yhtään ahtoja esim. vaikkapa 0.5 bar ?

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Vs: b19a:n turbotus
« Vastaus #22 : 30.03.2011, 17:44:57 »
Eli kestääkö tuo vapari strömppä sellaisenaan yhtään ahtoja esim. vaikkapa 0.5 bar ?

en suosittele ahtamaan sen läpi ilman muokkausta..  ::)  vähintään sähköinen bensapumppu ja paineensäädin mallia turbo sekä kumitiivisteet sit kestää ahtaa sen 0,5bar siintä yli mentäessä ryyppy ja lämmönsäädin tukittava. muuten suihkii bensaa joka välistä ja ei toimi.

kumitiivisteet voit tehdä itse kun niitä ei taida edes halvalla saada mistään.. eli paikallisesta edellämainittuja tuotteita myyvästä puljusta haponkestävää kumia vaan kohokammion pohjan väliin.. ohutta mattoa kannattaa ostaa ei maksa montaa euroa.. tietääkseni muita tiivisteitä ei tarvii ees vaihtaa
talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa _hape

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 339
  • www.vrcf.fi
Vs: b19a:n turbotus
« Vastaus #23 : 02.04.2011, 17:30:48 »
Eli kestääkö tuo vapari strömppä sellaisenaan yhtään ahtoja esim. vaikkapa 0.5 bar ?

kyllä kestää ahtaa 0.5 baria  :) kuminen kohokammion tiiviste  vaan paikoilleen ja viilattu neula :-*

Poissa Solmurauta

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 108
  • www.vrcf.fi
Vs: b19a:n turbotus
« Vastaus #24 : 02.04.2011, 18:27:35 »
siihen en ole ihmeemmin perehtynyt.. tiivisteet on ahdetussa vaihdettava kumisiksi ja kaasari on paineistettava.  sekä vaatii sähköisen bensapumpun sekä kertovan bensanpainesäätimen joka nostaa painetta ahdoilla sit jos kovempia ahtoja meinaa ni kaasaria on muokattava neulaa lyhennettävä sekä ryyppy ja lämmönsäädin poistettava sekä tukittava esim kemiallisella metallilla tästä aiheesta voit kysellä kowalskilta tai _hapelta yv:llä ovat perehtyneet aiheeseen kunnolla  :2funny:

Paineensäätimen ei tarvitse olla kertova kaasuttimella ahtamisella, ruiskuissa käytetään kyllä kertovaa säädintä.
Riittää kun kaasuttimissa bensanpaine on n. 0,4 bar enemmin kuin ahtopaine.
Powerjet yms kaasutinmallien lisärikastusasiat ovat sitten asia erikseen.
Kohokammioissa pitää myös kohot olla paineenkestäviä eli ne messinkiset menee ruttuun joten uusiksi pitää myös ne laittaa.. sekä kumikärkiset neulaventtiilit ettei vuoda.
Holset siellä lukee..

Poissa _hape

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 339
  • www.vrcf.fi
Vs: b19a:n turbotus
« Vastaus #25 : 03.04.2011, 11:35:06 »
hyvin toimi strömppä ilman kumikärkistä neulaakin. kannattaa heti alkuun kyllä tukkia lämmön säädin ainakin siitä ja ryyppy olisi hyvä tukkia kanssa. kannattaa tehdä erillinen ryyppy hässäkkä imusarjaan mitä ohjaat vaikka hanalla eli ryöstät pensaletkusta t haaralla letkun ja vaikka millinen suutin imusarjaan niin saa vielä käyntiikin

hankalasti selitetty :idiot2:

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1868
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: b19a:n turbotus
« Vastaus #26 : 03.04.2011, 13:52:23 »
En mä nää oikein mitään syytä miksei b19a kone kestäisi 300 heppaa heittämällä, jos sitä ei rikota nakutuksella tms.

Tehtaan vakio ja turbo römpän erot ovat kohot, neula, suutin, neulaventtiili, ja kai joidenkin tiivisteiden materiaali. Niin ja bensaletkun paikka on kai pari milliä isompi joissain, mutta tuolla tuskin käytännön merkitystä on. Ja vaimennin mäntä on erinäköinen, mutta mulla oli r-sport turborömpässä vakiokorkki, hyvin toimi. Jos haluaa että se toimii hyvin, niin mä unohtaisin nuo räpellykset... Ja oikeestaan myös 200 heppaa römpällä. Kohtuullisilla tehoilla, ja kunnossa ollessaan turborömppä toimii hyvin, mutta jos se ei toimi hyvin, niin ei kenenkään hermo sitä kestä, jos autolla pitää jotain arkiajoakin tehdä.

Lisäksi bensanpaineen täytyy luonnollisesti nousta ahtopaineiden mukana kun kaasari on paine puolella. R-sport turbossa on ihan mekaaninen paineistava bensapumppu, mutta sen tuotto ei oikein 200 polleen riitä.

Poissa Jani O.

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 396
Vs: b19a:n turbotus
« Vastaus #27 : 05.04.2011, 23:12:09 »
Mitens tän kakssatasen muutoskatsastus turboks, meneekö ihan dynolapulla vai tarviiko paksumpaa vakaajaa? Ja tarvitaanko sitä volvon ökykallista lappua johonkin?
Nykyiset: '64 PV B18, '66 Amazon B20 chopattu, levitetty, jatkettu, sheivattu yms. pakolliset taikinoinnit, '64 Valiant 225cid, '59 Dodge Sierra Wagon 361cid, '86 245 B200K, '90 740 GLE, '04 V70 D5
Entiset Volvot: '80 244 B19A TOV-XXX, '86 245 B200E AUG-XXX, '87 244 B200E BCX-XXX, '91 965 B6304F RIV-XXX, '67 Amazon B20 ZEO-XX, '00 V70 Mk2 2,5TDI SIZ-XXX

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: b19a:n turbotus
« Vastaus #28 : 06.04.2011, 00:28:22 »
Mitens tän kakssatasen muutoskatsastus turboks, meneekö ihan dynolapulla vai tarviiko paksumpaa vakaajaa? Ja tarvitaanko sitä volvon ökykallista lappua johonkin?
Helpoin tie:
-volvon ökylappu 150heppaan asti(eli siinä lukee ei muutoksia)
-penkkilappu alle 150hp

Tietenkin saa jokanen nähdä niin paljon vaivaa kun haluaa, viisas pääsee vähemmällä. Toi taitaa olla kyllä halvinkin tie kunnei tarvii mitään osia ostella.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1868
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: b19a:n turbotus
« Vastaus #29 : 06.04.2011, 18:26:27 »
Helpoin tie:
-volvon ökylappu 150heppaan asti(eli siinä lukee ei muutoksia)
-penkkilappu alle 150hp

Tietenkin saa jokanen nähdä niin paljon vaivaa kun haluaa, viisas pääsee vähemmällä. Toi taitaa olla kyllä halvinkin tie kunnei tarvii mitään osia ostella.
Kuinka kallis tuo ökylappu on? Tuo nimittäin kyllä monessa tilanteessa helpottaisi huomattavasti niitä yksinkertaisimpia tekniikan muutoksia.

 

Elekma  Autoracing