Futurez  Kulkukoira

b19a:n turbotus

  • 199 Vastauksia
  • 75614 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jvVolvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 334
  • www.vrcf.fi
Vs: b19a:n turbotus
« Vastaus #195 : 08.01.2014, 01:51:19 »
Jos vanhaan 244 volvoon rakentaisi turbokoneen, josta halutaan 300-350hevosen lukemat, sekä edes jonkinlainen tasainen vääntökäyrä, eli ei mitään aasin potkua ja kohtuu alhaalla alkava väännön tuotto. Kannattaako tuollaisilla vaatimuksilla ruveta ollenkaan alkuperäisestä b19a koneesta rakentamaan vai suoraan isolohko 230ft tmv?

Poissa Kontti76

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • www.vrcf.fi
Vs: b19a:n turbotus
« Vastaus #196 : 21.03.2014, 23:52:15 »
Varmasti paras vaihtoehto on ft/fk moottori verrattuna b19a:n Tosin jos hyväkuntoinen sellainen on valmiina, niin mikä ettei. Tarvii imu- ja pakosarjat vaihtaa, sekä uusi moottorinohjaus, paitsi jos r-sport kaasarivehkeet löytää.

Tommosia tehoja ei taida kyllä sitten löytyä.
« Viimeksi muokattu: 21.03.2014, 23:54:04 kirjoittanut Kontti76 »

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: b19a:n turbotus
« Vastaus #197 : 21.03.2014, 23:59:36 »
Tarvii imu- ja pakosarjat vaihtaa...

Tuskinpa tarvii vaihtaa...

Poissa jvVolvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 334
  • www.vrcf.fi
Vs: b19a:n turbotus
« Vastaus #198 : 22.03.2014, 13:44:51 »
Juu kyllä se ruisku tarvii olla. Tehotavoitteet on kyllä alkuunsa vähemmän koska laatikon uusiminen maksaa extraa ja on vaijerimittari niin tarvii sitten se peräkin vaihtaa.

Poissa henkkaap

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: b19a:n turbotus
« Vastaus #199 : 07.12.2016, 19:22:35 »
Nostellaas vanhaa topikkia.

Tommosta 360 volvoa b19a koneella olis tarkotus viritellä. Tässä nettiä selaillut muutaman päivän, selvitellyt millä osilla/kokoonpanolla tämmösen turbotus kannattaisi toteuttaa.
Kaasarissa pysytään toistaiseksi ainakin, käyttis kyseessä josta ei tartte mitään 400heppaa repiä. Ebayssä näyttäs olevan noita strömbergin 175 cd 2 kaasareita myytävänä, tuommonen varmaankin järkevin laittaa? Vai mikä näissä nykyään on ''suosituin'' resepti kaasarikäytössä?
Paras toki olisi alkup rpsport satsi, mut ei taho oikein löytyä.

Olisin kiitollinen jos joku kokeneempi harrastaja viitsisi vaikka yksityisviestillä vinkkejä laittaa kokoonpanosta, ettei tarvi tätä topikkia tyhmiin kysymyksiin sotkea..

 

Futurez  Kulkukoira