Samppasport  Futurez

b19a:n turbotus

  • 199 Vastauksia
  • 75610 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: b19a:n turbotus
« Vastaus #30 : 07.04.2011, 15:35:19 »
Onkos B21ET koneessa samanlainen kaksitoiminen jakaja kuten kärjellisellä sytytyksellä olevissa R sport sarjoissa ?

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: b19a:n turbotus
« Vastaus #31 : 07.04.2011, 16:09:14 »
Kuinka kallis tuo ökylappu on? Tuo nimittäin kyllä monessa tilanteessa helpottaisi huomattavasti niitä yksinkertaisimpia tekniikan muutoksia.

Tornihuhut kertovat, että ökylappuprintteristä on A4:set loppu ja lisää ei laiteta.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: b19a:n turbotus
« Vastaus #32 : 07.04.2011, 16:10:04 »
Onkos B21ET koneessa samanlainen kaksitoiminen jakaja kuten kärjellisellä sytytyksellä olevissa R sport sarjoissa ?

On. Ja se on yksi kalvoinen/letkuinen
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: b19a:n turbotus
« Vastaus #33 : 07.04.2011, 20:42:30 »
Kuinka kallis tuo ökylappu on? Tuo nimittäin kyllä monessa tilanteessa helpottaisi huomattavasti niitä yksinkertaisimpia tekniikan muutoksia.
olikohan 61neuroa kuluineen. Eli 50e lappu ja 11e kirjatunkirjeen posti.

Tornihuhut kertovat, että ökylappuprintteristä on A4:set loppu ja lisää ei laiteta.
Näinhän ne aina sillon tällön huhut kiertää, mutta kokeilemalla selviää, ei siinä montaa senttiä häviä kun soittelee volvo-autoon.

242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa Jukke

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: b19a:n turbotus
« Vastaus #34 : 14.04.2011, 20:10:49 »
olikohan 61neuroa kuluineen. Eli 50e lappu ja 11e kirjatunkirjeen posti.
Joo hinta on tuo 50€ + ALV23%eli yhteensä' 61.5€

Näinhän ne aina sillon tällön huhut kiertää, mutta kokeilemalla selviää, ei siinä montaa senttiä häviä kun soittelee volvo-autoon.
Kyllä kirjoittelevat lappuja edelleen. Juuri tuli yhteen projektiin tilattua tuo lappu. Helpottaa leimaamista huomattavasti.

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: b19a:n turbotus
« Vastaus #35 : 15.04.2011, 02:57:12 »
Minä katsastin oman B19a turboksi näyttämällä tätä netistä tulostettua lappua+dynolappua



Toiselle paikalliselle konttorille kelpaa kuulemma pelkkä dynolappu ja jäähdytetyt etujarrulevyt

Menee ja kysyy konttorilta. Jos ei vastaus miellytä niin kysyy toiselta konttorilta.
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa kempula

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 394
Vs: b19a:n turbotus
« Vastaus #36 : 10.05.2011, 20:47:18 »
Itsellä kovasti pyörinyt mielessä hommata kaverilta b19a ja turbottaa se ja nostaa 740:in keulalle. Asia on vasta mietintä asteella, mutta vähän tarvisi tietoa, että osaisi vähän kustannuksia laskeskella. Tehoja olisi tarkoitus saada se 300hv eli mikä turbo voisi olla passeli? Saako 940 turbon pakosarjaan sellaista ahdinta millä noihin tehoihin pääsisi vai pitääkö alkaa itse väsäämään sarjaa? M46 ei varmaan kestä enää noita tehoja? M90 taitaa olla sitten seuraava vaihtoehto. Lh2.4:en ajattelin laittaa ruikkimaan ainetta. Kytkimeksi, joku sre ja vauhtipyörä jostain sähköruiskullisesta moottorista. Perä varmaan kestää ja lukko pitäisi kans hommata.
Audi A4 2.0TFSI quattro -06
Entiset:S60, 940 turbo, 740, 740

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: b19a:n turbotus
« Vastaus #37 : 10.05.2011, 22:11:52 »
Minä katsastin oman B19a turboksi näyttämällä tätä netistä tulostettua lappua+dynolappua

[img width=336 height=480]http://ex.parcomp.com/wx/volvo/turbo/turbolupa.jpg[/img

Toiselle paikalliselle konttorille kelpaa kuulemma pelkkä dynolappu ja jäähdytetyt etujarrulevyt

Menee ja kysyy konttorilta. Jos ei vastaus miellytä niin kysyy toiselta konttorilta.
Mikä tää kuulemma asema?
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: b19a:n turbotus
« Vastaus #38 : 13.06.2011, 17:44:11 »
Compressor Wheel
A/R: 0.5 || Ind: 50.5 mm || Exd: 76 mm || Trim: 55

Turbiner Wheel
A/R:0.63 || Ind: 65.5 mm || Exd: 55.9 mm || Trim: 73
mites tuommoinen 3/4 kopio käyttäytyy pikkulohkossa ???

Poissa vkona

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 253
  • www.vrcf.fi
Vs: b19a:n turbotus
« Vastaus #39 : 28.07.2011, 15:04:13 »
Millaisella A/R lukemalla olevaa turboa kokeneet suosittelevat b19a koneeseen (vuodelta 1981), johon on tulossa alkuperäisen kaasarin tilalle 900 sarjan vakio imusarja, bensakisko ja suuttimet sekä Megasquirt ohjaamaan toimintaa?
Asennettuna on B200K koneesta (1988) 200 sarjan alkuperäinen bensapumppu (tankki- ja siirtopumppu) ja bensalinjat ja suodatin sekä kärjetön jakaja.

Tarkennuksena vielä, että tavoitteena on alakierroksilla toimiva paketti, eli ilmeisesti A/R luku saa olla varsin pieni.
Tehotavoitteena on vakiota enemmän, sellainen 900 mallin korkeapaineturbon tehot tai aavistus enemmän.
Ei kuitenkaan mitään sellaista mihin tuo vakio kone ei riitä tai että luotettavuus ja normaali kaupunkiajo kärsii.

Mitä suositellaan? Turbon malli/merkki ja A/R luku?
« Viimeksi muokattu: 28.07.2011, 15:24:14 kirjoittanut vkona »

Poissa Morjenz

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 572
  • www.vrcf.fi
Vs: b19a:n turbotus
« Vastaus #40 : 28.07.2011, 15:06:14 »
KKK K26 voisi olla varsin passelinhintainen ja sopiva ahdistin tuohon :) Riippuen tietysti tehotavotteistasi?
-Homelompakko Racing Team-
-Astra GSi 16v -92 "Papaatti"-
14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft

Poissa 252R

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 479
  • v70 TDI-99 and volvo 940 2.3tic
Vs: b19a:n turbotus
« Vastaus #41 : 28.07.2011, 21:57:21 »
eikös volvon maks teho turbona ole 186hv? 155+20%? kun ite olen nyt kyselly tuon 242:sen katsastusasiaa niin riittää kun todistaa vakaajien ja jarrujen vastaavan tehokkainta mallia+perä 1031mallinen. ja tehokkain eikö ole 155hv turbo ja +20%=186?
LH&ostrich

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Vs: b19a:n turbotus
« Vastaus #42 : 28.07.2011, 22:00:53 »
eikös volvon maks teho turbona ole 186hv? 155+20%? kun ite olen nyt kyselly tuon 242:sen katsastusasiaa niin riittää kun todistaa vakaajien ja jarrujen vastaavan tehokkainta mallia+perä 1031mallinen. ja tehokkain eikö ole 155hv turbo ja +20%=186?

Mistä erottaa onko perä 1031? mulla on r-sportti jota ei tartte turboksi leimata, mutta kun laitan välijäähdyttimen ni pitäis penkkilappu kuulemma hakea, onks silloin tuo sama raja 186hv?

Ps. pitäis tietää onko mulla turbon jarru ja vakaajat, mistä tunnistaa?
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa 252R

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 479
  • v70 TDI-99 and volvo 940 2.3tic
Vs: b19a:n turbotus
« Vastaus #43 : 28.07.2011, 22:07:23 »
turbossa jäähdytetyt etulevyt ja 22mm vakaaja edessä? en muista lonkalta vakaajien paksuutta joten paremmin muistavat korjatkoon, itellä tulee "riittävän" paksut vakaajat :) perässä on ainaki mulla merkintä 1031, mutta tuskin tuohon kompastuu ku jarrut on samat. (vrt.1030&1031)
LH&ostrich

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Vs: b19a:n turbotus
« Vastaus #44 : 28.07.2011, 22:34:58 »
turbossa jäähdytetyt etulevyt ja 22mm vakaaja edessä? en muista lonkalta vakaajien paksuutta joten paremmin muistavat korjatkoon, itellä tulee "riittävän" paksut vakaajat :) perässä on ainaki mulla merkintä 1031, mutta tuskin tuohon kompastuu ku jarrut on samat. (vrt.1030&1031)

Ok. pitää tarkastaa :) eikö tuo 1031 perä oo se parempi perä?
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

 

Carcom Oy  Ateho