KL-varaosat  Race.fi

Holset ahtimista keskustelu.

  • 11 Vastauksia
  • 9785 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jonesv8

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 131
  • www.vrcf.fi
Holset ahtimista keskustelu.
« : 04.04.2011, 00:06:20 »
Eli ajattelin laittaa tälläsen topicin pystyyn koska on helpompaa löytää kaikki tieto yhdestä paikkaa.

Itse olen näiden ahtimien kanssa ihan alokas ja kysymyksiä miljoona, niin aattelin voisiko joku tehdä pienen perus selvityksen näin alkuun mitä malleja on, osien tunnistus, linkkejä korjauksesta ja muutoksista jne...

Ajatus lähti siittä kun kohdalle osui HX35:nen joka voisi irrota huokeasti mutta se alkoi mietityttään sopiiko kyseinen ahdin auto käyttöön koska se on tälläisestä koneesta? http://www.sangmootrading.com/DB58TI.jpg

Mittoja  siivistä en tiedä vielä mutta tälläiset tiedot löyty tyyppikilvestä jos mitään hyötyä niistä on ?

3598339
D 040416338
65.09100-7078
HX35
 
En mä Elvistele. Mä teen mitä osaan.

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8960
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Holset ahtimista keskustelu.
« Vastaus #1 : 04.04.2011, 01:14:34 »
kohdalle osui HX35:nen joka voisi irrota huokeasti mutta se alkoi mietityttään sopiiko kyseinen ahdin auto käyttöön koska se on tälläisestä koneesta? http://www.sangmootrading.com/DB58TI.jpg

HX35 mielestäni joillakin on tälläkin foorumilla käytössä.

Linkin vekotinhan näyttää olevan ihan tavallinen suora kuuspyttynen diesel.

Poissa jonesv8

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 131
  • www.vrcf.fi
Vs: Holset ahtimista keskustelu.
« Vastaus #2 : 04.04.2011, 23:08:44 »
HX35 mielestäni joillakin on tälläkin foorumilla käytössä.

Linkin vekotinhan näyttää olevan ihan tavallinen suora kuuspyttynen diesel.

Joo kyllä HX35 on käytössä porukoilla mutta eikös niitä oo monella eri kokoon panolla?

Itsellä tarkoitus laittaa tuo ahdin B21:seen ja teho tavoite siinä 300-400HP.

Ainoa asia mikä mietityttää on tuo mistä koneesta ahdin on eli sen toimivuus pienessä koneessa?
Dieseli koneessa on 5.8l tilavuutta mutta kierrokset siinä 2200 rpm  eli voiko olla liian iso tuolle B21 koneelle, heräileekö liian ylhäällä?

Tietysti pitäisi saada eka mitat siivistä, olisko mitään tietoo heittää mikä olis sopiva koko siivillä ja millanen pakopesä että heräilis aika alhaalta? Niin ja mistä noi pakopesän  koot aina erottaa?

Sori nää tyhmät kysymykset mutta eiköhän tää joskus mullekin valkene  :-[
En mä Elvistele. Mä teen mitä osaan.

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Holset ahtimista keskustelu.
« Vastaus #3 : 04.04.2011, 23:17:13 »
Ei mitään väliä missä koneessa se ahdin on ollut. Ahtimen mitat ratkaisee soveltuvuuden käyttöön.

HX35 sarjalaisessa pitäisi olla 60 mm pakosiipi ja imusiipi 50 - 56 mm kokoluokkaa.

Pakopesän koko B21 koneeseen #14 noille sun tehotarpeille. 12# pesällä voi tuottaa pakopainetta liikaa.

Se luku löytyy pakopesän nielusta (osa josta se kiinnittyy pakosarjaan).

Kuvassa näkyy huonosti alemmassa nielussa.


Poissa jonesv8

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 131
  • www.vrcf.fi
Vs: Holset ahtimista keskustelu.
« Vastaus #4 : 04.04.2011, 23:35:41 »
Ok. Kiitos. Tää auttaakin paljon ahtimen osto päätöstä  :)
En mä Elvistele. Mä teen mitä osaan.

Poissa jonesv8

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 131
  • www.vrcf.fi
Vs: Holset ahtimista keskustelu.
« Vastaus #5 : 04.05.2011, 23:02:12 »
Tuli tuossa kurkittua ahtimen sisään mitä on syöny ja missä kunnossa siivet niin tuli peni epäselvyys ??? ?

Kun avasin kompurapesästä takaa tuon ison sokka renkaan pois ja vedin kopan pois niin kuuluisko tuossa rungon ja kopan välissä olla jokin O-rengas sisällä tiivisteenä vai ihan ilman ??
En mä Elvistele. Mä teen mitä osaan.

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Holset ahtimista keskustelu.
« Vastaus #6 : 04.05.2011, 23:07:52 »
niin kuuluisko tuossa rungon ja kopan välissä olla jokin O-rengas sisällä tiivisteenä vai ihan ilman ??

Riippuu ahtimesta. Toisissa on ja toisissa ei ole. Onko tiivisteelle uraa olemassa?

Poissa jonesv8

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 131
  • www.vrcf.fi
Vs: Holset ahtimista keskustelu.
« Vastaus #7 : 05.05.2011, 23:16:23 »
Riippuu ahtimesta. Toisissa on ja toisissa ei ole. Onko tiivisteelle uraa olemassa?

Ok. Tässä ei ilmeisesti ole tuota tiivistettä.



Kotelossa pieni ura mutta ei siinäkään voi olla ?



Paraneeko laittaa tiivistelakkaa tuohon väliin kun kasaa ?
En mä Elvistele. Mä teen mitä osaan.

Poissa kenax

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 67
  • www.vrcf.fi
Vs: Holset ahtimista keskustelu.
« Vastaus #8 : 10.05.2011, 07:01:59 »
Ei tarvitse tiivistelakkaa tai mitään muutakaan! Älä laita sinne mitään tai kompurakotelon kääntäminen ja avaaminen on jatkossa mahdotonta.

Poissa olli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 383
  • www.vrcf.fi
Vs: Holset ahtimista keskustelu.
« Vastaus #9 : 10.05.2011, 14:14:42 »
Onko ihmiset kokeilleet näistä Holsetin ahtimista tuon "vaimentajan" poistamista? Kuinka suuri ero tuosta syntyy ja onko rinkulalla muuta tarkoitusta kuin hiljentää vislausta?

Poissa wh

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 992
Vs: Holset ahtimista keskustelu.
« Vastaus #10 : 28.12.2016, 21:27:21 »
Hx40super ja pakopesän sisäpuolta kohdistettu niin vingutettu koko lukema pois, mistä varmistus nyt mikä on pakopesän koko?
volvoja - onhan noita.

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: Holset ahtimista keskustelu.
« Vastaus #11 : 28.12.2016, 22:02:03 »
Hx40super ja pakopesän sisäpuolta kohdistettu niin vingutettu koko lukema pois, mistä varmistus nyt mikä on pakopesän koko?
Muistaakseni lukee siellä pakopesän ulkopuolella myös samassa setissä missä varaosanumero on..
Ja taitaa kaikki olla ulkosilta mitoiltaankin erilaisia. Ainakin #14, #16 ja #18 mitä mulla on ollut.

 

Samppasport  Futurez