Kulkukoira  Proturbo

Hukkaporttikeskustelu

  • 83 Vastauksia
  • 46627 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Hukkaporttikeskustelu
« : 14.11.2010, 12:45:01 »
Mistä halpa ja hyvä hukkis?
En tarvitse kahta erillistä tuotetta, yksi riittä

Tuleekin holsetin H1e, niin tarvii viritellä ulkonen hukkis.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: Hukkaporttikeskustelu
« Vastaus #1 : 14.11.2010, 13:26:59 »
Onkohan bilteman vehkeestä mihinkään, hyviä kokemuksia lukenut, itsellä ei tietoa vielä ?
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7970
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Hukkaporttikeskustelu
« Vastaus #2 : 14.11.2010, 15:39:40 »
Onkohan bilteman vehkeestä mihinkään, hyviä kokemuksia lukenut, itsellä ei tietoa vielä ?

On ihan pätevä, kunhan tarkistaa, että kalvon lukitusmutteri on tiukassa / laittaa vielä lukitetta väliin.

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: Hukkaporttikeskustelu
« Vastaus #3 : 14.11.2010, 18:57:01 »
http://janintesti.kotisivukone.com/tuotteet.html?id=9/19&popup=1

Tekiskö tolla enemmän? Näyttäis olevan ihan hyvin varusteetkin mukana.

Toinen vaihtoehto on
http://janintesti.kotisivukone.com/tuotteet.html?id=9/20&popup=1

Mitä tarjoavat.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7970
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Hukkaporttikeskustelu
« Vastaus #4 : 14.11.2010, 21:13:32 »
Toinen vaihtoehto on
http://janintesti.kotisivukone.com/tuotteet.html?id=9/20&popup=1

Tuo on myös toimiva. Mulla on samanlainen Amazonissa HX40 sarjalaisen kaverina. Ehkä hiukan turhan iso venttiili.

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: Hukkaporttikeskustelu
« Vastaus #5 : 14.11.2010, 21:27:35 »
Tuo on myös toimiva. Mulla on samanlainen Amazonissa HX40 sarjalaisen kaverina. Ehkä hiukan turhan iso venttiili.
Missäs paineessa aukes vakiojousella?
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7970
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Hukkaporttikeskustelu
« Vastaus #6 : 14.11.2010, 23:09:45 »
Missäs paineessa aukes vakiojousella?
En muista mutta vaatii jäykän jousen koska venttiilin ala on noin suuri. Veikkaan, että rupee hiipimään auki todella pienellä pakopaineella.

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: Hukkaporttikeskustelu
« Vastaus #7 : 15.11.2010, 08:40:33 »
En muista mutta vaatii jäykän jousen koska venttiilin ala on noin suuri. Veikkaan, että rupee hiipimään auki todella pienellä pakopaineella.
Jep jep, taidan tyytyä siinä tappauksen tuohon 38mm, uskoisin sen riittävän omaan applikaatioon.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: Hukkaporttikeskustelu
« Vastaus #8 : 15.11.2010, 20:01:31 »
Jep jep, taidan tyytyä siinä tappauksen tuohon 38mm, uskoisin sen riittävän omaan applikaatioon.
Tästä huomaan että se 50mm biltsun portti varmaan riittää omaan kokoonpanoon  ;D
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7970
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Hukkaporttikeskustelu
« Vastaus #9 : 17.11.2010, 15:44:54 »
Niihän se menee, että pienipakopesäisen ahtimen tuottamaa pakopainetta voidaan kompensoida isolla hukkaportilla. Esim 8# pesälle 60 mm portti.

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: Hukkaporttikeskustelu
« Vastaus #10 : 17.11.2010, 18:18:52 »
Jep, tästä syystä kun tulee Holsetin H1c, eli iso ahdin niin voep pistää pienemmän portin kunnei pakopaine tuota ongelmaa, samalla pystyy loivemmalla jousella pitämään porttia kiinni ilman että pakopaine koittaa avata. Ja loivempi jousi niin ei tarvii ajopaineena olla 2bar. :P
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa hyvoneju

  • Ex ahdistaja
  • Valvoja
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1143
  • www.vrcf.fi
Vs: Hukkaporttikeskustelu
« Vastaus #11 : 20.11.2010, 22:21:29 »
Jep, tästä syystä kun tulee Holsetin H1c, eli iso ahdin niin voep pistää pienemmän portin kunnei pakopaine tuota ongelmaa, samalla pystyy loivemmalla jousella pitämään porttia kiinni ilman että pakopaine koittaa avata. Ja loivempi jousi niin ei tarvii ajopaineena olla 2bar. :P

Asiasta mitään en tiedä , mutta mitä isompi ahdin , sitä suurempi portti   :hello:
Muuten voipi käydä ohrasesti kun iso siipi  innostuu puhaltamaan  :nohnoh
Recycle Racing # 04
1970 Amazon Eight Valve Only ! Member of B20 +600 KW club
2010 V70 2.4D
Ex:2012 V60 D3  Ex: 2007 S80 2.4D

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: Hukkaporttikeskustelu
« Vastaus #12 : 20.11.2010, 22:50:55 »
Asiasta mitään en tiedä , mutta mitä isompi ahdin , sitä suurempi portti   :hello:
Muuten voipi käydä ohrasesti kun iso siipi  innostuu puhaltamaan  :nohnoh
Kyllä se arvioihin perustuen, että ahtimen antama teoreettinen maksimipaine kyseisessä aplikaatiossa - portin laskemiskyky = Käyttöpaine

Esim. ahdin tuottaa moottorissa X vaikkapa 1.5bar - portin laskukyky täysin auki 0.9bar = käyttöpaine voi olla minimissään sen 0.6bar.
Emmä näistä oikeen tiiä, mutta näin se teoreettisesti menee maalaisjärjellä.

Kyllä toi 38mm portti pitääs riittää h1cn kaverina diesel applikaatiossa, jossei riitä niin vaihdetaan...
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa hyvoneju

  • Ex ahdistaja
  • Valvoja
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1143
  • www.vrcf.fi
Vs: Hukkaporttikeskustelu
« Vastaus #13 : 22.11.2010, 11:54:01 »
Mä olen luullut että hukkaporttia käytetään ahtopaineen rajaukseen , eikä ahtimen tuottoa  :-[
Recycle Racing # 04
1970 Amazon Eight Valve Only ! Member of B20 +600 KW club
2010 V70 2.4D
Ex:2012 V60 D3  Ex: 2007 S80 2.4D

Poissa reve

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 117
Vs: Hukkaporttikeskustelu
« Vastaus #14 : 07.12.2010, 19:28:40 »
Kiinaporteissa on yleensä nyloc-mutteri venttiilin lukituksena, mikä ei lämpöä kestä. Sen tilalle kannattaa vaihtaa metallilukkoinen "lytätty" mutteri.

 

Autoracing  KL-varaosat