RallyBaron  Samppasport

Ahtopaineen säädin s60/v70 malleihin

  • 21 Vastauksia
  • 11423 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa sandux

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 297
  • www.vrcf.fi
Ahtopaineen säädin s60/v70 malleihin
« : 22.08.2016, 13:19:44 »
Onkos kellään kokemuksia esim turbosmartin boost teestä näissä isommissa volvoissa? Itellä on ohjelmoitu 2.5t ja mittailin paineita, niin 0,8bar on täyskaasu vedossa ja auto on suht hidas nostamaan paineita. X40 volvoissahan noi boost teet on ollu todella hyviä, lähinnä mietityttää, että meneekö nää isommat koneet jo liian laihaille pintakaasukiihdytyksissä tommosen bleedin kanssa? Vakiosäätimellä ei nouse oikeastaan paineen puolelle ollenkaan jos ei kunnolla paina kaasua. Boost teellä se paine on kuitenkin aina se 0,4 kun ahdin sen vaan jaksaa tuottaa.
V70 2.5t geartronic -06

Poissa sloun

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 176
  • www.vrcf.fi
Vs: Ahtopaineen säädin s60/v70 malleihin
« Vastaus #1 : 22.08.2016, 19:30:10 »
taidat saada moottorin sanomaan poks näissä vehkeissä boost teen kanssa.
S40 T4, XC90 2.5t & MB w203 320cdi

Poissa sandux

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 297
  • www.vrcf.fi
Vs: Ahtopaineen säädin s60/v70 malleihin
« Vastaus #2 : 22.08.2016, 20:38:51 »
taidat saada moottorin sanomaan poks näissä vehkeissä boost teen kanssa.

Onko sulla jotain faktaa miksi siinä näin käy? Ipd usa esim myy venttiiliä joka nostaa nopeemmin paineet kun oe säädin, se versio ei vaan ole säädettävä vaan toimii samalla periaatteella kuin alkuperänen.
V70 2.5t geartronic -06

Poissa sloun

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 176
  • www.vrcf.fi
Vs: Ahtopaineen säädin s60/v70 malleihin
« Vastaus #3 : 22.08.2016, 20:56:38 »
ruisku ja vakiosäädin on erillaiset kuin pikku volvossa. esim bsr määrittelee ohjelmalleen 0.8-1.15bar toiminta alueen, ei tasan 0.8. kai sen pitäis pystyä mukautumaan jollain tavoin. jostain lontoon kieliseltä asiasta luin ja oli vain maininta et särki tykkää mennä. enempää en oikein asiasta tiedä, mut samaa joskus itse kun mietein kun semmoinen on vanhoista jääny hyllyyn.
S40 T4, XC90 2.5t & MB w203 320cdi

Poissa sandux

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 297
  • www.vrcf.fi
Vs: Ahtopaineen säädin s60/v70 malleihin
« Vastaus #4 : 22.08.2016, 21:00:28 »
ruisku ja vakiosäädin on erillaiset kuin pikku volvossa. esim bsr määrittelee ohjelmalleen 0.8-1.15bar toiminta alueen, ei tasan 0.8. kai sen pitäis pystyä mukautumaan jollain tavoin. jostain lontoon kieliseltä asiasta luin ja oli vain maininta et särki tykkää mennä. enempää en oikein asiasta tiedä, mut samaa joskus itse kun mietein kun semmoinen on vanhoista jääny hyllyyn.

Okei, vähän on vaan juttua näistä niin olis kiva tietää miten näitä on ratkottu vai onko ajettu vaan vakiosäätimellä. Omassa toi ei ainakaan täyskaasulla mukaudu mihinkään. Se on siellä 0.8 hujakoilla koko ajan.

Mutta joo, eipä tota viitsi alkaa rikkomaan sen takia, että saisi herkkyyttä pintakaasulle. Ei huvita alkaa vaihtamaan mäntiä sen takia :)
V70 2.5t geartronic -06

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Ahtopaineen säädin s60/v70 malleihin
« Vastaus #5 : 22.08.2016, 21:02:10 »
IPD:n säädin ei mun järjellä kyllä nosta yhtään sen erilailla ahtoja kun ehjä vakiokaan... Sehän on vain sähkönen venttiili? ???
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa sloun

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 176
  • www.vrcf.fi
Vs: Ahtopaineen säädin s60/v70 malleihin
« Vastaus #6 : 22.08.2016, 21:07:39 »
IPD:n säädin ei mun järjellä kyllä nosta yhtään sen erilailla ahtoja kun ehjä vakiokaan... Sehän on vain sähkönen venttiili? ???
nopeampaa reagointia kai meinaavat. kestävempi kai pitäis olla. tahtoo kai myös vähän piikkailla. itse tilasin kokeeksi autotechin vastaavan. katsoo ny millainen se on.
S40 T4, XC90 2.5t & MB w203 320cdi

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Ahtopaineen säädin s60/v70 malleihin
« Vastaus #7 : 22.08.2016, 21:35:38 »
nopeampaa reagointia kai meinaavat. kestävempi kai pitäis olla. tahtoo kai myös vähän piikkailla. itse tilasin kokeeksi autotechin vastaavan. katsoo ny millainen se on.

Okei.  :)

Finjectorilta mutsin autoon tilasin uuden pierburgin makso 30€.  :P
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa sandux

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 297
  • www.vrcf.fi
Vs: Ahtopaineen säädin s60/v70 malleihin
« Vastaus #8 : 23.08.2016, 14:17:12 »
Tulehan sitten kertomaan minkälainen on kun saat sen atm venttiilin kiinni :)
V70 2.5t geartronic -06

Poissa Wortex

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Ahtopaineen säädin s60/v70 malleihin
« Vastaus #9 : 28.08.2016, 21:20:24 »
Ei näissä pitäis olla bleedin kanssa mitään eroo verrattuna 850/v70 mk1, x40. Sopeutuva ecu tää me7 on ja huomattavasti paremmin siopeutuva kuin x40 sarjan siemens. Ainoo syy miks itellä on vakio venttiili paikallaan on se et, säätäjä toivo et sie olis sellate paikallaan kun softa tehään.
S60 T5

Poissa sloun

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 176
  • www.vrcf.fi
Vs: Ahtopaineen säädin s60/v70 malleihin
« Vastaus #10 : 28.08.2016, 21:23:18 »
hyvä että kerkesit korjaamaan tännekin. my mistake. :facepalm:
S40 T4, XC90 2.5t & MB w203 320cdi

Poissa Wortex

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Ahtopaineen säädin s60/v70 malleihin
« Vastaus #11 : 28.08.2016, 21:24:26 »
hyvä että kerkesit korjaamaan tännekin. my mistake. :facepalm:
Ellei sit ilman softaa vedä vikatilaan liian korkean ahdon takia...
« Viimeksi muokattu: 28.08.2016, 21:35:52 kirjoittanut Wortex »
S60 T5

Poissa sloun

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 176
  • www.vrcf.fi
Vs: Ahtopaineen säädin s60/v70 malleihin
« Vastaus #12 : 30.08.2016, 00:05:05 »
niin en tiedä. olikos x40 volvois 0.2 max korotus? tai ainakin itsellä oli 2.0T käytössä 0.7bar.
S40 T4, XC90 2.5t & MB w203 320cdi

Poissa Wortex

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Ahtopaineen säädin s60/v70 malleihin
« Vastaus #13 : 30.08.2016, 09:15:47 »
niin en tiedä. olikos x40 volvois 0.2 max korotus? tai ainakin itsellä oli 2.0T käytössä 0.7bar.
Pikku volvoissa ei oo ahto paineelle erillistä anturaa. Eli niitä voi ahtaa nii paljon ku naku ja kanget kestää eli ei paljoo  ;D ;D. Mut toi 0.2-0.3 oli vie turvallinen.
S60 T5


 

RallyBaron  Samppasport