Proturbo  Autodiagnoosi

Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa

  • 252 Vastauksia
  • 205728 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #150 : 06.09.2016, 01:48:39 »
En välttämättä auta enää kysyjää mutta Melett-merkkinen CHRA, eli runko on tulossa, ehkä jopa tällä viikolla.

Jostain sain käsityksen että voisi olla laadukkampi kuin kiinalainen eikä maksanut kuin 243,10€ toimitettuna.

Tämä siis tulossa:

http://www.ebay.com/itm/321680872473?_trksid=p2060353.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Ilmoitan jos menee rikki.
En usko että on ongelmia. Mun mielestä http://www.turbotohtori.fi/ käyttää melettin varaosia ja myy niiden turboja. Sivuillakin lukee, että "Parempi kuin OEM".

Poissa mauser240

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 332
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #151 : 06.09.2016, 08:11:11 »
Sivuillakin lukee, että "Parempi kuin OEM".

Aika rohkeeta!

Melett itse väittää että vähintään yhtä hyvä kuin OEM; "All parts match or exceed OE specifications".

No, tyhmät olisivat jos väittäisi että "ei välttämättä paras vaihtoehto"...  :P
« Viimeksi muokattu: 06.09.2016, 08:15:33 kirjoittanut mauser240 »
142

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #152 : 11.09.2016, 12:43:26 »
Ikinä en ole 15g:tä pitänyt kädessä, nyt ostattelemassa yhtä. Jos pakopesässä on kartiolähtö, onko se sama kuin 13c? Vai onko 13c "6 Pesä" pienemmällä lähdöllä ja 15g:ssä "7pesä"  joka olisi mahdollisesti isompi ??? Eli suomeksi käykö 13c kartio laippa 15g kartioon?
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa mauser240

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 332
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #153 : 11.09.2016, 14:37:28 »
Ikinä en ole 15g:tä pitänyt kädessä, nyt ostattelemassa yhtä. Jos pakopesässä on kartiolähtö, onko se sama kuin 13c? Vai onko 13c "6 Pesä" pienemmällä lähdöllä ja 15g:ssä "7pesä"  joka olisi mahdollisesti isompi ??? Eli suomeksi käykö 13c kartio laippa 15g kartioon?

Sanoisin että käy suoraan mutta joku muu voisi vahvistaa asiaa vielä.
142

Poissa Sato|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 381
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #154 : 11.09.2016, 14:55:13 »
Ikinä en ole 15g:tä pitänyt kädessä, nyt ostattelemassa yhtä. Jos pakopesässä on kartiolähtö, onko se sama kuin 13c? Vai onko 13c "6 Pesä" pienemmällä lähdöllä ja 15g:ssä "7pesä"  joka olisi mahdollisesti isompi ??? Eli suomeksi käykö 13c kartio laippa 15g kartioon?

Jep, käy se. Tällainen oli omassa 940 turbossa.
S80 D5 AWD -10 | 940 Turbo -96 | 242DL -82 | 960 16v Turbo -90

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #155 : 11.09.2016, 18:14:12 »
Jep, käy se. Tällainen oli omassa 940 turbossa.
Sanoisin että käy suoraan mutta joku muu voisi vahvistaa asiaa vielä.

Kiitos! P> 
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa Teemu R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #156 : 17.09.2016, 08:40:19 »
Tuli tuollainen kiinamallin td04hl-19t vinolla pakopesällä. Pystyykö hl-siivelle vaihtamaan alkuperäisen pakopesän td04h-13c:stä? Ei tarvisi alkaa uuden downpipen tekoon. Siiven halkaisija on kuitenkin sama?
Volvo 740 TDIC -89(ZBU)(kuusakoski vei), Volvo 245 classic -93(IGE), Volvo 945 B230FT+AW71(UGX), Volvo 940 B230(FT)+ZF GS6-37DZ -97(ZGR) ja Volvo 940 B230FK+AW71(GBU)

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7970
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #157 : 17.09.2016, 09:13:41 »
13C:ssä on ainakin 940:ssä #6 pesä, niin senkin puolesta aika huono vaihtoehto.

Lisäksi 13C pakosiiven koko on eri kuin tuossa 19T ahtimessa.

Pakosiiven / akselin koko on kerrottuna ahtimen alkuosan loppukirjaimissa.

L, H, HL

Tieto olisi löytynyt tämän ketjun alusta.

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=913.msg49389#msg49389

Poissa Teemu R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #158 : 17.09.2016, 10:02:12 »
Tuossa:

TD04 - Inducer: 47.1 mm - Exducer: 40.0 mm
TD04L - Inducer: 47 mm - Exducer: 41.3 mm
TD04H - Inducer: 52 mm - Exducer: 44.2 mm
TD04HL - Inducer: 52 mm - Exducer: 45.6 mm


Tuon mukaan siipi olisi erikokoinen ulostulopäästä. Mahtaa kuitenkin nousta pakopaineet liikaa tuolla 6" pesällä? Putkisto kokonaan 3". Löytyykö Suomesta jostainpäin hitsattavaa laippaa tuolle vinolle pakopesälle, jotta saisi tehtyä uuden dp:n? Heittää pesä aika ikävään suuntaan tuon pakolähdön, mutta eiköhän sen sopivilla kulmilla korjaa.
Volvo 740 TDIC -89(ZBU)(kuusakoski vei), Volvo 245 classic -93(IGE), Volvo 945 B230FT+AW71(UGX), Volvo 940 B230(FT)+ZF GS6-37DZ -97(ZGR) ja Volvo 940 B230FK+AW71(GBU)

Poissa mauser240

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 332
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #159 : 17.09.2016, 14:35:12 »
Muistaakseni ei yksinkertaisesti mahdu.

Ja kulman saa korjattua. Ja KKD myy laippoja, viesti vaan jos ei verkkokaupasta löydy.
« Viimeksi muokattu: 17.09.2016, 14:38:31 kirjoittanut mauser240 »
142

Poissa Teemu R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #160 : 17.09.2016, 20:07:40 »
Joo. Tämä hyvä tietää. Pitääpä laittaa viestiä sinne.
Volvo 740 TDIC -89(ZBU)(kuusakoski vei), Volvo 245 classic -93(IGE), Volvo 945 B230FT+AW71(UGX), Volvo 940 B230(FT)+ZF GS6-37DZ -97(ZGR) ja Volvo 940 B230FK+AW71(GBU)

Poissa Brick

  • Mr John Doe
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 651
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #161 : 25.12.2016, 15:09:00 »
Mikä kierre mahtaa olla tuossa öljyn tuloreijässä?
citikka

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2247
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #162 : 25.12.2016, 18:00:40 »
Mikä kierre mahtaa olla tuossa öljyn tuloreijässä?
M12X1.5 banjopultti noissa taitaa alunperin olla.

Poissa duster

  • Tarrabongari #1
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 350
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #163 : 10.02.2017, 18:59:00 »
Sopiiko tommonen suoralla kartiolaipalla oleva 15G ahdin V70 -98 vakioahtimen 13G tilalle?
V70 2.0T -98

Poissa mauser240

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 332
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #164 : 12.02.2017, 14:55:54 »
Sopiiko tommonen suoralla kartiolaipalla oleva 15G ahdin V70 -98 vakioahtimen 13G tilalle?

Sopiihan se ainakin turbiinikotelon puolesta, olettaen että molemmat TD04HL-sarjaa.
142

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo