Carcom Oy  Ateho

Veteraanin äänenvaimennus

  • 2 Vastauksia
  • 2348 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Amanssi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 561
  • www.vrcf.fi
Veteraanin äänenvaimennus
« : 09.01.2017, 19:14:40 »
Jo tuossa kattoverhoilutopikissa asiaa jo vähän sivusinkin, mutta miksipä äänenvaimennusasiaa ei voisi käsitellä laajemminkin veteraanien osalta. Eli auttaako näissä vanhuksissa jos kattopeltiin verhoilun alle liimaa esim. bitumimattoa? Kannattaako tulipelti ja lattia vuorata bitumimatolla? Vai onko ihan turhaa ajan ja rahan tuhlaamista? Itse en olisi hifimielessä vaimentelemassa, kunhan vain muuten saisi matkustusmukavuutta lisättyä ainakin maantienopeuksissa. Lisäksi homma olisi nyt suht helposti toteutettavissa kun ei ole lattia- ja kattoverhoilu paikallaan.

Korissa on aikalailla kaikki tiivisteet uusittu, joten tuulen suhinat on niistä aikalailla minimissään. Lisäksi m46 pudotti melutasoa melkoisesti  ;D

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7578
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Veteraanin äänenvaimennus
« Vastaus #1 : 09.01.2017, 23:07:09 »
Auttaa ihan yhtälailla kuin kaikissa muissakin. Joka paikkaan jossa on melunlähteitä ja laajempaa peltipintaa, joka pääsee värisemään. SilentCoatia olen itse käyttänyt, monia muitakin merkkejä on. Suht ohut ja helposti asennettavissa eri muotoihin, vaikeisiin paikkoihin viimeistään kevyesti lämmittämällä. Kahta kerrosta olen pitänyt hyvänä määränä perusvaimennukseen. Jos lisää kaipaa, niin kolmas pala vielä isomman alueen keskelle, esim. kattoon ja ovipeltiin. Yhdessä paketissa on neljä neliötä ja se menee äkkiä, vähintään kaksi kannattaa ottaa. Taitaa olla melkein jokaisessa verkossa myyvässä autohifiliikkeessä samanhintaistakin, mm.: https://www.powerset.fi/silent_coat_bulk_pack

245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa kalkkis

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 321
  • Budjettipussihousu
Vs: Veteraanin äänenvaimennus
« Vastaus #2 : 10.01.2017, 09:37:55 »
Kaveri joskus nuoruudessa teki huolella ja tulos oli mykistävä - siis äänien suhteen. Muutamia paikkoja muistan mihin laittoi reilusti tavaraa. Konepellin sisäpuoli - tämä selvä. Tulipellin sisäpuoli, jonka kanssa askarteli huolella ja teki kerrostamalla ja koteloimalla kuten nykyautoissa. Viimeisenä mun muistilistalla on takapyöränkaaret+ takaistuimen istuimen alus ja selkänoja. Siitä amasta tuli oikeasti hiljainen, tosin +25 vuoden takaisen mittapuun mukaan.
« Viimeksi muokattu: 10.01.2017, 09:40:11 kirjoittanut kalkkis »
Wilma: 445 sportswagon w/o sports, Wimppa: Uushankinta 445, Joonas: Amazon budget sport, välillä elvytellen

 

Futurez  Kulkukoira