Autodiagnoosi  Carcom Oy

Volvo S60 2,4i BSR-lastutus

  • 17 Vastauksia
  • 17857 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa volvo nro 5

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 86
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo S60 2,4i BSR-lastutus
« Vastaus #15 : 22.09.2012, 19:36:00 »
Niin se virisoftan kannattavuus... Toisaalta turbotus on järkevin viritys, toiset sanoo että vain turbon tehonnosto kannattaa. Hintaa per polle lasketaan kans. Kyseisessä 140 heppasessa moottorissa on kuitenki se etu että softan toimittaja lupaa suunnilleen samoja tehon nousuja ku turbo-koneisiin, siltä kannalta tämä on järkevää optimoida. Joku nyt miettii että ei ne lupaukset pidä kutiaan, mutta niin monet sanoo turbo-versioidenkin softista.

Moni foorumilainen on nuorena jantterina alottanu mekaanisista virityksistä ennen softa-aikakautta. Silloin viriosat maksoivat myös. Ja yleistä oli että vain ääni ja kulutus kasvoi eikä teho, sieltä ajaltahahan on peräisin sanonta että viritys on onnistunu jos teho ei laskenut kuin 20%. Silloinki jamppa veti ekkerillä tyytyväisenä ku auto kuulosti äkäseltä. Jos teho oikiasti nousiki niin aika joutusasti kone nakutti entiseksi.  ;)

Minun mielestä aina kannattaa virittää jos ite haluaa ja teho oikiasti nousee niin että sen jotenki huomaa. Onko se turhaa jos siitä tulee hyvä fiilis  ;) Luultavasti moni vaparin softausta kokeillu laittaa jossaki vaiheessa turbo-vehkeen ku nälkä kasvaa syödessä. Niin ja ompa olemassa ihmisiä jotka on sitä mieltä että kaikenlainen virittäminen ja tuunaus on turhaa, hullua ja laitontaki. Ei muuta ku virisofta sisään ja nauttimaan...
Paljon näitä on tehty, mutta harvoin ne on onnistunu...

Poissa Pikkuhukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 485
Vs: Volvo S60 2,4i BSR-lastutus
« Vastaus #16 : 24.09.2012, 20:23:06 »
Ei kannata verrata tavallista vapari-viritystä näihin Volvon 140hp -> 170hp "virityksiin". Teholisäys on ihan oikea, mutta tapahtuu vähän eri tavalla kuin normi vaparien "lastutus". Lisää löytyy haulla.

Tämä on niitä ainoita vapareita mihin voisin itekin "lastun" laittaa.
V60 T8 -19

Poissa zemex

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 242
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo S60 2,4i BSR-lastutus
« Vastaus #17 : 21.10.2012, 22:35:33 »
Nyt on ajattu ohjelma sisään ja tällä hetkellä kokemukset positiivisiä.
Autosta ei tule raketti eikä kilpa-auto.  ;D

Autosta tulee sitkeämpi ja mukavempi ajaa. Se oli ensimmäinen asia minkä huomasin.
Sitten kun pedaalin polkasee pohjaan liikahtaa huomattavasti paremmin kuin 140heppasena.
Aloin oikeastaan ihmetellä, että miksi on pitänyt tehdä tuo pienempi tehoinen versio kun ei
se auton kokoon jotenkin istu.

Automaattilaatikon toiminta muuttui jotenkin järkevämmäksi. Se vaihtaa nyt eikä tuumaile, että
oiskohan tämä nyt sopiva vai kokeilenko tätä.

Hetkellinen kulutus vakkarilla on ollut aikaisemmin 7.5-8.5l vähän päälle 80km/h ajossa.
Nyt auto näytti 6.1-7.8l. Eli matka ajoon saattaa olla jopa kulutusta vähentävä vaikutus.

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron