Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Diesel Volvon kulutus V70II

  • 198 Vastauksia
  • 96277 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa djabu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 74
  • www.vrcf.fi
Vs: Diesel Volvon kulutus V70II
« Vastaus #15 : 23.03.2011, 12:43:59 »
Ei nyt viittisi mennä ihan tuollaiseen hifistelyyn.

Tässä tii-vis-te-tys-ti,jotta varmasti jokainen ymmärtää.

Kohta 1.
Ajan maantienopeutta, oli nopeus sitten se 80 tai 85 sama se, kulutus noin 5l

Kohta 2.
Kulutus nousee yllättäen tasaisella vauhdilla ja tasaisella tiellä, ei siis mitään ylämäkiä tms noin 8,5l
Tänään taas kävi näin kun olin matkalla anoppilaan ja kulutus pomppasi tuohon lukemaan ja pysyi noin 20km siinä.

Että kai tuossa nyt jotain hämminkiä on?

Ja ei nyt enään mitään mittarin nollaamisia/yläalamäkiä/keskustan korttelikulutusta.
Se ei liity tähän millään lailla.
S-Max 2.2tdci 2012
ex. -12 Skoda suberb
ex. -11 Honda Accord Tourer
ex. -07 V70 2.4D

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: Diesel Volvon kulutus V70II
« Vastaus #16 : 23.03.2011, 12:54:24 »
Kohta 1.
Ajan maantienopeutta, oli nopeus sitten se 80 tai 85 sama se, kulutus noin 5l

Kohta 2.
Kulutus nousee yllättäen tasaisella vauhdilla ja tasaisella tiellä, ei siis mitään ylämäkiä tms noin 8,5l
Tänään taas kävi näin kun olin matkalla anoppilaan ja kulutus pomppasi tuohon lukemaan ja pysyi noin 20km siinä.

Että kai tuossa nyt jotain hämminkiä on?
Vaikuttaa erikoiselta.
Onko kokonaiskulutus kuitenkin OK?

Poissa Kaide

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 349
Vs: Diesel Volvon kulutus V70II
« Vastaus #17 : 23.03.2011, 13:34:47 »
Aiheuttaako partikkelisuodattimen poltto tämmöistä ?
« Viimeksi muokattu: 23.03.2011, 13:36:59 kirjoittanut Kaide »

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12493
Vs: Diesel Volvon kulutus V70II
« Vastaus #18 : 23.03.2011, 13:42:57 »
Aiheuttaako partikkelisuodattimen poltto tämmöistä ?
Aiheuttaa
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa blackmoor

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 146
  • www.vrcf.fi
Vs: Diesel Volvon kulutus V70II
« Vastaus #19 : 23.03.2011, 15:37:41 »
Tuohon ois muuten mukava saada tietoa/vastauksia että minkä takia automaatti syö enemmän kuin manuaali? ku eikö automaatin itea ole että se pitää motin aina optimaalisella kierroslukualueella? eikö sen silloin pitäs optimaalisesti syödä vähemmän nestettä kuin manuaali laatikkoisen?

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: Diesel Volvon kulutus V70II
« Vastaus #20 : 23.03.2011, 15:53:19 »
Tuohon ois muuten mukava saada tietoa/vastauksia että minkä takia automaatti syö enemmän kuin manuaali? ku eikö automaatin itea ole että se pitää motin aina optimaalisella kierroslukualueella? eikö sen silloin pitäs optimaalisesti syödä vähemmän nestettä kuin manuaali laatikkoisen?
Koska automaatti laatikossa tapahtuu "luistoa" jolloin kierrokset ovat korkeammat kuin manuaalissa ja se optimaalinen kierrosalue on nimenomaan automaatin optimaalinen alue.

Poissa thabandit^

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 58
  • En osaa kävellä käsilläni.
Vs: Diesel Volvon kulutus V70II
« Vastaus #21 : 23.03.2011, 16:01:24 »
Tuohon ois muuten mukava saada tietoa/vastauksia että minkä takia automaatti syö enemmän kuin manuaali? ku eikö automaatin itea ole että se pitää motin aina optimaalisella kierroslukualueella? eikö sen silloin pitäs optimaalisesti syödä vähemmän nestettä kuin manuaali laatikkoisen?

Blackmoor on asian ytimessä. Lisäksi automaattilaatikossahan pyörii mm. öljypumppu, joka myös lisää tehohäviötä vrt. manuaalivaihteiseen.

En tiedä D5sesta, että osaako se jo katkaista syötön, kun auto moottorijarruttaa. Automaattivaihteisissa moottorijarrutuksen hyötyä ei ilmeisesti pystytä hyödyntämään? Koska vaihdelaatikossa on pakko olla öljynpainetta, joka taas vaatii moottorin käymisen. Asia erikseen ovat sitten esim. DSG, joka on ns. "robottivaihteisto" kaksoiskytkimellä. Eli manuaalivaihteisto, joka toimii tietokoneohjattuna. Robottivaihteistojahan löytyy jo mm. kuorma-autoista ja jopa Smartista.
Rule number one:
-Respect a mans car, a man respects you.

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: Diesel Volvon kulutus V70II
« Vastaus #22 : 23.03.2011, 16:10:56 »
2,5 D eli Tdi moottori ainakin jo katkaisee.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12493
Vs: Diesel Volvon kulutus V70II
« Vastaus #23 : 23.03.2011, 17:05:25 »
Tuohon ois muuten mukava saada tietoa/vastauksia että minkä takia automaatti syö enemmän kuin manuaali? ku eikö automaatin itea ole että se pitää motin aina optimaalisella kierroslukualueella? eikö sen silloin pitäs optimaalisesti syödä vähemmän nestettä kuin manuaali laatikkoisen?
Normi automaattilaatikossa on kiinteät välitykset samalla tavalla kuin manuaalivaihteistoissa. Taitaa VAG konsernin Audi olla premium merkeistä ainut jolta löytyy variaattorivaihteisto joka toimii tuolla tavalla, mutta sekään ei manuaalille pärjää kulutuksessa. Tähän vaikuttaa juurikin tuo luisto joka lämmittää öljyjä, jne...

En tiedä D5sesta, että osaako se jo katkaista syötön, kun auto moottorijarruttaa. Automaattivaihteisissa moottorijarrutuksen hyötyä ei ilmeisesti pystytä hyödyntämään? Koska vaihdelaatikossa on pakko olla öljynpainetta, joka taas vaatii moottorin käymisen. Asia erikseen ovat sitten esim. DSG, joka on ns. "robottivaihteisto" kaksoiskytkimellä. Eli manuaalivaihteisto, joka toimii tietokoneohjattuna. Robottivaihteistojahan löytyy jo mm. kuorma-autoista ja jopa Smartista.
Osaa sekin katkaista syötön. Eihän se öljynpaine mihinkään häviä vaikka sylinteriin ei polttoainetta syötetäkkään. Kone kuitenkin pyörii ihan normaalisti.

Normi robottivaihteet on aika kökköjä käyttää normi ajossa. Vasta tuo DSG on tehnyt niistä parempia. Siinä on periaatteessa kaksi laatikkoa/ kaksi kytkintä, parillisille ja parittomille vaihteille.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa djabu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 74
  • www.vrcf.fi
Vs: Diesel Volvon kulutus V70II
« Vastaus #24 : 23.03.2011, 22:23:36 »
Noniin, päivitystä tähän. Tarkistin nestetasot, ja tuo jäähdytinnesteen taso oli liian alhainen. Sen täytin ja ilmasin ja toistaiseksi en ole havainnut tuota kulutuksen nousua enää. Huomenna teen testilenkin ja katson kuinka kulutus käyttäytyy.
Toivottavasti noin pienestä asiasta on kyse. Mitään herjoja ei ole tullut tietokoneen osalta,että vakavempaa olisi, mutta katsotaan nyt kuinka jatkossa on asiat.


Joo, kulutus muuten on normaali,noita muutamia poikkeuksia lukuunottamatta. Noin 6,1l/100 keskikulutus 60/40 suhteella kaupunki/maantie.
S-Max 2.2tdci 2012
ex. -12 Skoda suberb
ex. -11 Honda Accord Tourer
ex. -07 V70 2.4D

Poissa landenasi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 102
  • www.vrcf.fi
Vs: Diesel Volvon kulutus V70II
« Vastaus #25 : 24.03.2011, 20:34:48 »
2002 D5 manuaali: 6.5 l laskettu kulutus. Ajotietokone huijaa tässäkin tapauksessa noin 1.2 l.

http://www.tankkaus.com/main.php?subpage=all_cars&subsubpage=all_cars&search=Volvo&searchcar=30069

Ajoympäristö 80/20 maantie/kaupunki.
V50 D2 -12

Poissa j.o.n.i.

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 189
  • VL 1629
Vs: Diesel Volvon kulutus V70II
« Vastaus #26 : 24.03.2011, 20:43:41 »
Noniin, päivitystä tähän. Tarkistin nestetasot, ja tuo jäähdytinnesteen taso oli liian alhainen. Sen täytin ja ilmasin ja toistaiseksi en ole havainnut tuota kulutuksen nousua enää. Huomenna teen testilenkin ja katson kuinka kulutus käyttäytyy.
Toivottavasti noin pienestä asiasta on kyse. Mitään herjoja ei ole tullut tietokoneen osalta,että vakavempaa olisi, mutta katsotaan nyt kuinka jatkossa on asiat.


Joo, kulutus muuten on normaali,noita muutamia poikkeuksia lukuunottamatta. Noin 6,1l/100 keskikulutus 60/40 suhteella kaupunki/maantie.

Se partikkelisuodattimen puhdistus eli regenerointi tapahtuu yleensä 300-900km välein. Näin ainakin lukee 2008 vuoden käyttöohjekirjassa.
Itsellä on joskus mennyt jopa yli 1000km ennenkuin on alkanut puhdistelemaan.
Aivan normaalia, että kulutus silloin puhdistusvaiheessa nousee, ja se puhdistustahti riippuu tukkoisuudesta/ajaako lyhyttä pätkää jolloin menee nopeammin tukkoon, vai maantieajoa.

Poissa djabu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 74
  • www.vrcf.fi
Vs: Diesel Volvon kulutus V70II
« Vastaus #27 : 24.03.2011, 22:30:13 »
Hyvä tietää tuokin asia. :)

Eli siis ihan normaalia on, huh. Ehdin jo ihan saada hermoromahduksen kun ajattelin pahinta mahdollista skenaariota..  :-\
S-Max 2.2tdci 2012
ex. -12 Skoda suberb
ex. -11 Honda Accord Tourer
ex. -07 V70 2.4D

Poissa djabu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 74
  • www.vrcf.fi
Vs: Diesel Volvon kulutus V70II
« Vastaus #28 : 13.08.2011, 22:52:08 »
Ei johtunut siitä partikkelisuodattimesta.
Se ilmoittaa kun aloittaa puhdistamisen, näin ei kuitenkaan ollut näissä tapauksissa.

Oli irronnut akseli jakopään oikealta puolelta, jostain sähkömoottorista.
Pitää meteliä kun auton sammuttaa, tunnistaa siitä.

Kiitos ja kumarrus.
S-Max 2.2tdci 2012
ex. -12 Skoda suberb
ex. -11 Honda Accord Tourer
ex. -07 V70 2.4D

Poissa juse D5

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 231
  • V70N D5 -03
Vs: Diesel Volvon kulutus V70II
« Vastaus #29 : 13.08.2011, 22:57:42 »
Mulla -03 D5 tuommoista 6 l pintaan en ole nyt laskenut tarkemmin mutta joskus verrannut niin 0.8 litraa on erotus tietokonenäytön suhteen.Nyt tuossa yhtenä päivänä töitten
jälkeen ajelin lenkin eli 60:in alueella 2:lla ja 80:in alueella kolmosella kilometri tolokulla ja mielestäni autto esim. kun polokasee kunnolla kaasua ei pölläytä samalviissii savua.
« Viimeksi muokattu: 13.08.2011, 23:06:00 kirjoittanut juse D5 »

 

Proturbo  Autodiagnoosi