Carcom Oy  Ateho

Volvo ja venäläinen menovesi

  • 385 Vastauksia
  • 120567 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: Volvo ja venäläinen menovesi
« Vastaus #30 : 30.06.2013, 16:58:27 »
No myyhän ne tankkauspisteet polttoainetta niin isoja määriä, että vaikka siitä ei jääkkään käteen 1,5€/litra niin sen myynti kannattaa silti.
Jos myynti ei tuottaisi voittoa, sitä ei myytäisi, etenkään tappiollisesti.

Huoltoasemaksi ei taida noita paikkoja enää kutsua kuin ihmiset, eli eivät nuo tahot itse kutsu itseään huoltoasemiksi.  Puhekielestähän ei sitten mitään nimikettä voi poistaa :)
Neste näkyy olevan  asema
ABC on se liikennemyymälä
st1:llä asema
jne.
« Viimeksi muokattu: 30.06.2013, 17:01:30 kirjoittanut (Miksu) »

Poissa Säppo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 247
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo ja venäläinen menovesi
« Vastaus #31 : 30.06.2013, 19:14:01 »
mutta miksi  kieltää tosiasia että venäjältä saa halpaa bensaa ja mitä ihmettä se kulttuurin kattelu tähän vaikuttaa, itärajalla asuvilla on hyvä etu jota kannattaa käyttää hyväksi. ei tässä ole mitään joko tai hyvä maa asiaa vaan täysi fakta  ! suomi on kussu asiansa ja sillä tsibili  :D
No sitä vaan, että Suomi nyt on mielestäni useimmissa asioissa ihan hyvä maa asustella, voisi sanoa että suomalaisilla on yleisemminkin ajatelleen etuoikeus olla rikkaampia kuin valtaosa maapallon väestöstä, vaikka polttoaine on täällä kalliimpaa. Eli paskaksi maaksi haukkuminen nyt yhden asian perusteella menee vähän överiksi. ::)

Ei minulla ole mitään sitä vastaan, jos joku hakee polttoainetta itänaapurista. Olen tankannut siellä itsekin useamman kerran. Samalla reissulla voi vaikka syödä erinomaista venäläistä ruokaa, joka tuntuu pienimmissäkin tienvarren kuppiloissa olevan laadukasta ja oletettavasti riittävän hygieenistä ja terveellistäkin kun en ole siellä ikinä mitään vastavaivoja tms. saanut.

Poissa Säppo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 247
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo ja venäläinen menovesi
« Vastaus #32 : 30.06.2013, 19:17:23 »
Outoa logiikkaa.
Jos persaukinen jättää ostamatta kotimaista polttoainetta, josta ~75% on veroa, ja sen sijaan ostaa samalla rahalla HK-blöötä, jossa veroa 14%, niin tappiollehan valtio käsittääkseni jää.

Tätä en liene kiistänytkään. Pointti oli se, että ei se kaikki Venäjälle kannettu raha ole Suomesta ja valtiolta pois. Jollekin se säästyvä raha voi vieläpä olla oikeasti suureen tarpeeseenkin. Jos pieni säästö parantaa omaa ja perheen elämänlaatua, niin suotakoon heille.

Poissa injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2420
  • Tulevaisuuden Johtaja
Vs: Volvo ja venäläinen menovesi
« Vastaus #33 : 01.07.2013, 23:25:41 »
Tätä en liene kiistänytkään. Pointti oli se, että ei se kaikki Venäjälle kannettu raha ole Suomesta ja valtiolta pois. Jollekin se säästyvä raha voi vieläpä olla oikeasti suureen tarpeeseenkin. Jos pieni säästö parantaa omaa ja perheen elämänlaatua, niin suotakoon heille.

Taitaa ne Venäläiset turistit pikkasen enempi sitä rahaa kylvää suomeen, kun suomalaiset sinne

ps: 66L kiisseliä teki tänään vain 54.25e 8)
940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa Taksu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 62
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo ja venäläinen menovesi
« Vastaus #34 : 02.07.2013, 11:49:36 »
Eilen 70l 98e 58,5e. Siihen päälle tupakkakartonki 10e. Vastaavat ostokset suomessa, tupakat 50e ja bensa 114,73e. Bensaa mulla kului tuohon edestakaiseen matkaan noin 18l, venäjän hinnalla tuo tekee n. 15e. Asun vielä melko kaukana rajasta, ja aikaa koko reissuun meni 4h.

Säästö olisi siis yli 80e, ilman että tarvisi edes salakuljettaa yhtään mitään. Mun mielestä ihan kohtuu säästö näinkin kaukaa lähtiessä, vaikka siinä ei olekkaan vielä huomioitu auton muita kuluja. Ottaa vaan koko homman harrastuksen kannalta :)

Ei mullakaan ole ollut noiten itäpolttoaineiden kanssa mitään ongelmia, samalla tavalla toimii kuin kotimaisetkin ellei jopa hieman paremmin. Tosin epäilen että tuo itädiesel on hieman rasvaisempaa, ja nuo uudet hiukkassuodattimet tukkeutuu ennen aikojaan. Venäläisten omissa autoissa kun ei moisia ole, ja päästörajat muutenkin vähän toista luokkaa kun täällä.


Poissa Säppo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 247
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo ja venäläinen menovesi
« Vastaus #35 : 03.07.2013, 07:42:27 »
eiköhän siittä olla ihan samaa mieltä että suomessa on ihan hyvä olla kulttuurin puolesta !, mutta jos aletaan puhumaan etuoikeudesta  kansalaisten rikkaudesta suomessa, tästä voin olla hieman eri mieltä. Venäläisillä on enemmän rikkautta ja rahaa mällätä suomeen kuin suomalaisilla venäjälle . tuosta vatsavaivoista venäläisestä ruoasta ja sen bakteerikannasta voi olla myös eri mieltä kun oksentaa kaksi viikkoa hotellihuoneessa totutellakseen paikallisiin salaatteihin.. nimim- kokemusta on  ;D  mutta jos ostaa säästääkseen selvää rahaa ja ostaa vaikka jokapäivä rajantakaa polttoaineet , ja jopa ruoat. Ei siinä mitään väärää ole  ;)  hyvänä esimerkkinä helsinkiläisten työttömien ja eläkeläisten satunnaiset ruokaostokset tallinnaan, ja polttoainekkin on 40snt halvempaa kuin suomen puolella.
No menee ehkä aiheen ohi, niin kyllähän suomalaiset maailman kokonaisväestöön nähden aika hyvin ja vauraasti elävät. Jos sitä asiaa ei etuoikeutena pidä vaikkapa verrattuna siihen todellisuuteen, missä ihmiset suuressa osassa Aasiaa, Afrikkaa ja Etelä-Amerikkaa elävät niin suhteellisuudentajussa on vikaa. Ja ne venäläiset, joilla on varaa edes ostaa viisumi Suomeen on joidenkin laskelmien mukaan korkeintaan kolmasosa kansasta. Näistä matkailijoista suurin osa on ihan tavallista keskiluokkaa, jotka ostavat Suomesta ihan tavallista roinaa, sitä samaa kuin mitä suomalaisetkin itse ostavat. Luxusta ostavia miljonäärejä tietysti pyörii etenkin Lappeenrannan seudulla Pietarin läheisyyden johdosta, mutta se vääristää kuvaa todellisuudesta. Suomesta venäläiset ostavat paljon siksi, kun täältä pystyy ostamaan tax free, hinnat ovat Suomessa ruokaa myöten monen tavaran osalta halvemmat ja tarjonta parempaa. Silloin kun tullaan ostoksille, ostetaan paljon kerralla. Tietysti kun esim. Pietarissa asuu muutama miljoona ihminen, sieltä riittää niitä varakkaampiakin Suomeen shoppailemaan. Useimpien itäturistien ostokset kuitenkin ovat ihan tavallista tavaraa, ruokaa ym. joista monet tuotteet ovat Suomessa halvempia kuin Venäjällä ja venäläiset luottavat suomalaisen ruuan tuoreuteen ja laatuun enemmän kuin kotipuolessa myytävään. Totta kai sadan miljoonan ihmisen kansalla ostovoimaa kokonaisuutena enemmän riittää kuin viiden miljoonan kansalla.

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo ja venäläinen menovesi
« Vastaus #36 : 08.07.2013, 19:35:12 »

Poissa karvis

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 296
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo ja venäläinen menovesi
« Vastaus #37 : 08.07.2013, 20:14:56 »
Niin Venäjä polttoaineesta. Pojalla on maksukortti joka vastaa polttoaineen huonosta laadusta johtuneet viat. Aikaisemmin diesel ollut ok mutta kerran jäätyi naftaputket. Ilmoitus firmaan joka korvasi vahingon ja bensa-aseman mistä aineen oli ostanut->> lappu SULJETTU!
Venäjä myi rahanpuutteessa polttoainevarastojaan ja silloin oli pulaa aineesta ja pientä jatketta laitettu,eli vettä ;)
Tupakka on laadultaan...no mitä on. Viina menee päähän ...laatu on mitä on :D Onneksi ei tarvi miettiä kun en kumpaakaan käytä. Bensaan menee nekin rahat. Venäläinen mamma nam, Suomalainen nam,nam.
Rajaseudun etuja kannattaa käyttää kun on mahdollisuus mutta njet nam->> ruostuu pyssy ::)

Poissa RaneHoo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 179
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo ja venäläinen menovesi
« Vastaus #38 : 08.07.2013, 23:53:10 »
Niin Venäjä polttoaineesta. Pojalla on maksukortti joka vastaa polttoaineen huonosta laadusta johtuneet viat.  Aikaisemmin diesel ollut ok mutta kerran jäätyi naftaputket. Ilmoitus firmaan joka korvasi vahingon ja bensa-aseman mistä aineen oli ostanut->> lappu SULJETTU!
Venäjä myi rahanpuutteessa polttoainevarastojaan ja silloin oli pulaa aineesta ja pientä jatketta laitettu,eli vettä ;)
Toivoisin hiukan itsekritiikkiä kirjoituksiin.
1. Koko pohjoisella pallonpuoliskolla kesänafta hyytyy riittävällä pakkasella.
2. Kondenssivettä on Suomessakin.
3. Jos säiliön pohjalta saisikin vettä tankkiin, vahinko ei oikeasti rajoitu putkien jäätymiseen, vaan jumi tulee jo kotimatkalla. Sulatuskustannukset taas eivät kaataisi mitään asemaa, muutama polttoainejärjestelmäkin on vara maksaa.
4. Milloin Venäjän on pitänyt myydä varastojaan ja minkä kanavien kautta??
5. Edes venäläinen ei luule, että polttoainetta voisi jatkaa vedellä (tietävät kyllä liukenemisen lainalaisuudet).
6. Korttifirma, ainakaan Eastoil tai Beoscan, ei korvaa mitään laatuongelmia, vaan tarjoavat helpon reitin reklamoida ja välittää korvauksia. Lappeenrannasta käsin on paha tutkia joka säiliön sisältöä rajan takana.
XC70 d5 2005

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 703
  • savua!
Vs: Volvo ja venäläinen menovesi
« Vastaus #39 : 08.08.2013, 21:37:07 »
Reilut 2,5v ravattu Vaalimaan kautta tankille, ensin muutama kuukausi  civicillä bensaa ja volvolla dieseliä.

Se, joka väittää, että venäjänbensa/löpö on samaa kuin suomessa ei varmasti ole koskaan venäläistä nähnyt/haistanut.

Bensoissa ei etanolia, rikkiä ilmeisesti hajusta päätellen on. Samaa tavaraa niiltä osin kuin Suomessa ennen EU-hössötyksiä.
Rajalta löytyy 92/95/98, Viipuria lähemmäs mentäessä löytyy asema jolta kyltin mukaan voi ostaa jopa 76 oktaanista. :buck2:
Hyvin toimi hondassa parikymmentä tuhatta mitä kerkesin ajamaan.

Diesel on kelvannut D24:lle kohta 90tkm. Varmuuden vuoksi olen vaihtanut syksyisin polttoainesuodattimen. Ei ongelmaa.
Laatuvaihtelua olen tavannut senverran että joskus tankatessa tavara kuohuaa aivan saatanasti, pitää odotella että kuoha laskee jotta voi vetää lisää. Koskaan ei ole oman nenän mielestä haissut suomi-dieselille, toisinaan melko lähelle. Viimeyönä sain ehkä hirveimmän hajuista tavaraa mitä on tullut vastaan... haisee about samalle kuin 10v tankissa seisonut bensa. Hyvin tuntuu silti deeku käyvän ja tehot (vähäisetkin) tallella. Väri on vaihdellut normi kirkkaasta vähän kellertävään. Vielä ei ole onneksi tullut punaista vastaan.

Talvella on menty vielä -30 asteessa koneen puolesta ongelmitta, mutta eberi on vähän tarkempi tosta. -15 kieppeillä saattaa käynnistyä tai sitten ei, -18 on jo varmaa ettei lähde höpiseen. Todella paksua tavaraa pakkasella, hyytyy eberin siirtopumpussa olevaan pieneen sihtiin. Toimii kun pakkasella lämmittää kuumailmapuhaltimella pumppua. -20 asteista ryssänlöpöä kun kaataa läpinäkyvään purkkiin on se kyllä sameeta kuin käytetty tiskivesi.

Huhu kertoo että varsinaista talvidieseliä näille raja-asemille tulee vasta joskus tammi-helmikuun vaihteessa, siihen asti kesä/välilaatudieseliä jatketaan mm. valopetrolillä ja bensiinillä. Huhu huhuna mutta olemuksen perusteella voisi pitää paikkansakin.

Hinnasta sitten. Halvemmaksihan tuo tulee vain jos oma aika on arvotonta. Mutta lasketaan.
Omassa yksilössä on paksissa 20l lisätankki, joten yhteensä tilavuus 95l. Kannussa saa tuoda 10l.

Viimeyönä tankkasin tasan 100l josta 90 tankkiin ja 10 kannuun.
Hinnaksi tuli 3250 ruplaa, josta 43,80rub kurssilla tulee 74,2 euroa.

Tästä hinnasta voidaan vähentää 10,64e,
sekä 3x11,5e=34,5e, jotka tulevat erinäisten tupakkatuotteiden välittämisestä. Molempia tuotteita suurimmat sallitut määrät.

Joten maksoin 100 litrasta dieseliä 29,06 euroa.

Tietenkin voidaan laskea oma aika ja matkakulut, auton kuluminen (arvon lasku jos kyseessä olisi jokin muu kuin lähes puoli milliä ruuvattu vanha merikontti). Mutta näillä opiskelijan ja tällä hetkellä varusmiehen tuloilla käyn rajalla mieluusti.
« Viimeksi muokattu: 08.08.2013, 21:41:00 kirjoittanut anone »
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa Säppo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 247
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo ja venäläinen menovesi
« Vastaus #40 : 08.08.2013, 23:36:51 »
Olisikohan tuo venäläinen diesel vähän nokisempaa sorttia kuin kotimaista jalostetta oleva. Nyt on pitkästä aikaa venäläistä dieseliä tankissa ja pari viimeisintä hiukkassuodattimen puhdistuspolttoa on päästänyt ilmoille sellaisen sankan harmaan savupilven että itseäkin hävetti. Tietenkin osuivat just kaupunkiajelun aikana ne poltot. Muutenhan auto pelaa ihan yhtä lailla hyvin itädieselillä kuin kotimaisellakin.

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo ja venäläinen menovesi
« Vastaus #41 : 09.08.2013, 07:57:24 »
Aiankin Venäläisen raskaan kaluston ja siellä tankkaavan Suomalaisten käyttämä diesel on selkeästi erihajuista. Rikkiä ainakin taisi oli reilummin kuin Suomalaisessa. Kai Venäjältäkin alkaa löytyä eri "lajikkeita"?

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo ja venäläinen menovesi
« Vastaus #42 : 10.08.2013, 12:41:13 »
Tuolla oli joku Tuulilasin tjsp. tutkimus, juttu oli tehty yli 12 vuotta sitten.. Muutoksia on varmaan sinäkin aikana tullut paljon, kotimaiseenkin menoveteen.

Samoilla liemillä ne siellä rajankin takana ajelee.. Miksi se ei suomalaiseen kärryynkiin kelpaisi?

Tässä oli hyvä pointti. Ite kun ajan tolla 242 vollella niin se syö ihan mitä vaan, sama vaikka laittaa tankkiin 2-tahti bensaa nii kaikki käy. Mitä oon kattonu youtubesta noita venakkojen kohelluksia niin komeesti ne ladoilla yms painaa meneen kaasu pohjassa ja eikä varmaan oo käyny suomessa tankkaamassa.

V70 TDI

Poissa Fuse

  • Rommiahdettu
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 521
  • Volvo R-Sport - Equipment for the car enthusiast.
    • Volvo300Mania.com
Vs: Volvo ja venäläinen menovesi
« Vastaus #43 : 12.08.2013, 16:01:26 »
Tämän asian tiimoilta voisi pitää gallupin, kuinka moni säännöllisesti ostelee esim. ulkomaalaisista verkkokaupoista ostoksiaan.. näihin taitaa isommat rahat mennä kuin muutaman itäsuomalaisen tankkausreissuihin.

Oma aikani ei ole ilmaista, jos laskisin omalla palkallani tuon polttoaineen hakuun käytetyn ajan, niin tapiolle varmaan jäisin. Verkkokaupasta tilatessa "hukattu" aika on huomattavasti vähäisempää.

Ajankäytöllisesti vähän sama asia omasta mielestäni, kuin että jonotellaan useita tunteja jossain supermarketin avajaisissa jotain 50 euron arvoisia risteilyjä tai vastaavia, jotka saadaan "ilmaiseksi". Ilmaiseksi ehkä silloin jos oma aika on täysin arvotonta. ;)

Tietysti jos huvikseen tykkää ajella Venäjälle ja menee viihteenä/harrastuksena, niin sitten tietysti eri asia, mutta itse en koe tuota autolla Venäjälle matkustamista niin nautinnollisena, että alkaisin siihen aikaani käyttämään, jos vielä pitää olla selvinpäin ja ajaa se auto kohtalaisen pian sieltä takaisinkin...  ;D
“Buy land, they're not making it anymore” - Mark Twain

Poissa mikkis83

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 949
  • SVK #02580
Vs: Volvo ja venäläinen menovesi
« Vastaus #44 : 12.08.2013, 16:21:04 »
Olisikohan tuo venäläinen diesel vähän nokisempaa sorttia kuin kotimaista jalostetta oleva. Nyt on pitkästä aikaa venäläistä dieseliä tankissa ja pari viimeisintä hiukkassuodattimen puhdistuspolttoa on päästänyt ilmoille sellaisen sankan harmaan savupilven että itseäkin hävetti. Tietenkin osuivat just kaupunkiajelun aikana ne poltot. Muutenhan auto pelaa ihan yhtä lailla hyvin itädieselillä kuin kotimaisellakin.

On siinä jotain eroa. Ainakin rasvaisempaa se on, mitä täällä. Paikallinen halpatavaramarket ei ainakaan korvaa, jos käytetty heidän myymissään pö-lämmittimissä itäystävän ainetta. Kuuluu tukkivan paikat. Tiedä sit, ei omakohtaisia kokemuksia. Käytän ko. laitteessa löpöä.
-V940T-97/-VV70-99/VV70-98/V242-80/VA122S-67/FF500-63/C1508GT-79/VWJ-91/VWJ-91/E-59
Tappikoneella olisit jo perillä
Tappikoneen ääni sekoitti mun pääni

 

RallyBaron  Samppasport