Race.fi  Puotilan autokorjaamo

puliuk0n paviaani wagon

  • 492 Vastauksia
  • 181476 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #390 : 10.01.2017, 02:06:05 »
Onko kalvo vuotanut läpi vai mistä noi valumajäljet on? ???

Edittiä: eikun tuolla puolella se polttoaine onkin missä nuo jäljet sijaitsee,  jotain hämärää tuossa on..
« Viimeksi muokattu: 10.01.2017, 03:28:25 kirjoittanut puliukk0 »
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #391 : 13.01.2017, 20:51:57 »
A ja V nokasta hierottu kauppoja. Tuo T vähän Tuhnu manuaalin kanssa. Vaikka kylläkin miehekkäät väännöt alhaalla.

Saattaa tuo V olla liian rankka (ei kuitenkaan ipd turbo :2funny:) , A aika liki näiden kahden välistä.

Kokkeillaa kokkeillaa kunhan saadaan käsiin.  8)
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #392 : 17.01.2017, 19:33:01 »
Eipä ollutkaan v nokka "heitä kiinni" ...

Muuten 0.35mm kaikissa paitsi kolmosessa 0.10 ja 0.45.
Kannattaa todellakin mitata nuo välykset eikä vaan "kyllä se sinne menee, volvolainen sekin on". Tämä nyt kolmas vaihdos missä sama...  :D

Noh huomenna kansisetin kautta...  8)
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #393 : 19.01.2017, 17:54:18 »
Kansiset 5/5, järjettömän hyvää palvelua kuten aina.  :)

Asiaan, vaihdettu V-nokka ja paluuta T-nokkaan ei ole kyllä varmaan (manuaalin kanssa)  ikinä.

Tyhjäkäynti ehkä millin huonompi.
Persdynolla (15km kotiin) eli vain suuntaa antavaa dataa:
0-2000rpm huomannut mitään huomattavaa eroa
2000-2500rpm puuttuu vähän vääntöä 80kmh ylöspäin, sen alle ei huomaa mitään väännön häviötä ns. Normi ajossa
3500rpm jälkeen vetää aivan perk... Rajottimeen. Tuntuu vakio rajotin liian matalalta...  8)

Mutta ei hirveitä viitti vedätellä säätämättömällä vaikka nakuledi pimeä olikin ja soppa paksun puolella.

Mutta palataan taas aiheeseen kun on edes kuvia pistää, sori.  :-[

Edittiä: töistä ku nosturilta ajoin ulos niin paljon terävemmin vastaa "kaasuun"  ja tyhjäkäynnillä tuntuu enemmän vääntöä (kytkimellä siirtelin autoa ilman kaasua) . Liekö sytkäkartta osuu nappiin siitä kohdalta nyt.
« Viimeksi muokattu: 19.01.2017, 18:02:27 kirjoittanut puliukk0 »
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #394 : 19.01.2017, 19:32:55 »
Kun oman (vapari) ysin ostin, jossa VX3, kyllä se paljon "räyhäkkäämpi" oli vrt. kaverin B230F. Esim 100km/h --> kolmonen ja nilkka suoraksi tapahtui muutakin kuin bensamittarin laskua. :D

Tosin nämä säätämättömiä vapareita. :-[

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #395 : 19.01.2017, 19:40:58 »
Kun oman (vapari) ysin ostin, jossa VX3, kyllä se paljon "räyhäkkäämpi" oli vrt. kaverin B230F. Esim 100km/h --> kolmonen ja nilkka suoraksi tapahtui muutakin kuin bensamittarin laskua. :D

Tosin nämä säätämättömiä vapareita. :-[

Tuohon vaikuttaa myös hiton oudot vakio säädöt. VX3 muuttaa soppaa järkevämmäksi, mutta joka tapauksessa mikä tahansa taitaa olla parempi kuin M. Molemmilla nokilla vaparissa ajellut.  :D

Jotenkin penkkireissun jälkeen ollut fiilis T nokan riittävyydestä 300hp (274hp / 472nm rikkinäisellä ahtimella). Ja taitaa varmistua vain. Onko kukaan rikkonut 300 tai 350hp t-nokalla?
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #396 : 23.01.2017, 19:00:33 »
Hahaa! Kuvia vihdoinkin.  8)

Tuli asennettua alkuperäset (uudet oli halvemmat kun käytetyt) 960/ambulanssi raudat.

Ennen


Jälkeen


Yleiskuva


Taas askeleen lähempänä valmista, tai jotain.  :)

Ahtimeksi kaavailtu uuden Mitsun sijasta Holset HY35W Superia 10# pesällä. Olis about bolt on, suht samoissa hinnoissa ja varaosiakin olisi joka puljussa. Bypassi on helppo lisätä LH:ta varten. (vaikka ecumaster kiinnostaisikin, niin ei taida perse ja läppäri sylissä istuminen käyttiksen kanssa innostaa, ainakaan vielä) 

No kerätään kuumeisesti rahaa.  :)
« Viimeksi muokattu: 16.02.2017, 16:43:26 kirjoittanut puliukk0 »
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #397 : 23.01.2017, 20:48:48 »
Hahaa! Kuvia vihdoinkin.  8)

Tuli asennettua alkuperäset (uudet oli halvemmat kun käytetyt) 960/ambulanssi raudat.

Osanumero? Hinta?  :nälkä:
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #398 : 23.01.2017, 21:04:19 »
Osanumero? Hinta?  :nälkä:

Täytyy kuitista katsoa, oisko ollu 18€ kpl. Jos ymmärsin niin vanhaa varastoa nuo.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4399
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #399 : 23.01.2017, 21:08:14 »
Aika hyvä. Viimeksi kun kysyin taisi olla sama 27€/kpl mikä on "mikä maksaa sinisellä" aiheessa.
Numerot taitaa olla 9178665 ja 9178666.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #400 : 23.01.2017, 21:12:57 »
Aika hyvä. Viimeksi kun kysyin taisi olla sama 27€/kpl mikä on "mikä maksaa sinisellä" aiheessa.
Numerot taitaa olla 9178665 ja 9178666.

Liekkö sain alennusta vai muistanko aivan väärin :o. Täytyy kaivaa kuitti kun taas kotiutuisi.
Toinen oli jopa kaivokselan hyllystä. Toinen classic partsilta.

Edit: numerot kuullostaa oikealta, kiitos Acke  :hg:
« Viimeksi muokattu: 23.01.2017, 21:19:25 kirjoittanut puliukk0 »
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #401 : 20.02.2017, 17:30:08 »


Tuli osteltua. Joko tämäkin kulkisi ensi kesänä suoraan kehällä. Hieman rasittava ajaa rikkinäisillä puslilla.

Tuli laitettua vit...lessani nettiautoonkin, jotain Bemarin raatoja tungettu vaihdossa. Taidan siis pitää tämän... :2funny:
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #402 : 22.02.2017, 16:55:15 »
Luonnollisesti eilen auto alkoi sekoilemaan. Välillä toimii, välillä hyppää stoikasta pois ja rikastelee omiaan. Kun odottaa virrattomana 15sekkaa ja pistää uudestaan tulille toimii kuten pitääkin.

Immu ok
Lambda ok
Lämpötila anturin voltit sekoilee, kokeiltu eri ecua ja anturia...

Tässä videota tuosta volttien sekoilusta... Johtosarjan purkuun varmaan seuraavaksi.

Poistin samalla myynnistä vaikka taas tänäänkin soi puhelin vaihtotarjouksista. Tarttis vaan rahaa, ei helpoin auto kyllä myydä rahaksi...
Ajetaan tällä. (ja Datsuni saa odottaa hetkisen)  :sundaydriver:
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #403 : 22.02.2017, 17:01:16 »
Mitenkäs sähköjärjestelmän jännite?

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #404 : 22.02.2017, 17:03:38 »
Mitenkäs sähköjärjestelmän jännite?

14.4v akulta ja täsmälleen sama laturilta. (Vähän paremmat johdot vrt orkkiksiin  :D)

Maadotuksetkin kunnossa... Samoiten ECU näyttää ihan tasasesti 4.84v kun irrottaa töpselin lämpöanturista.
Tutkitaan, ei mun järjellä pitäisi hyppiä ollenkaan. Luultavasti johtosarja mätä jostain...
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

 

Elekma  Autoracing