Samppasport  Futurez

volvo 360 turbo -84 "driftmissile"

  • 54 Vastauksia
  • 27150 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa nepiirtääkelonliituu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 360 turbo -84 "driftmissile"
« Vastaus #15 : 15.01.2017, 16:49:04 »
No ei lähelläkään ensimmäinen sika driferi, mutta eipä näitä ikinä ole liikaa ainakaan.
Hattu nousee kyllä täältä. Mitäs kaikkia kisoja tällä on ensivuonna tarkoitus kiertää?

jos auto, kuski, ajokortti ja budjetti kestää niin pyritään ajamaan radalle.com kisoista ainakin motoparkin sekä ahveniston kisat, myös tarkotus käydä artukaisen kisa vetämässä jos saan auton kuntoon ennen sitä.
volvo 360 "b19et", volvo 360 "b230fb+t", volvo 360 "vag4.2v8"

Poissa nepiirtääkelonliituu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 360 turbo -84 "driftmissile"
« Vastaus #16 : 20.02.2017, 00:49:33 »
nyt ei oo tullu hirveesti tehtyä kun pitäny välillä ajaakkin.

pakopesää ei oo vieläkään löytynyt  >:(

Meni toi vannetilaus briteistä vituiksi, mutta siitä lisää myöhemmin.
Tammikuun aikana pääasiassa perushuoltoa ja Tuli vaihettua L-nokan tilalle A-nokka kun sellanen sattu tuosta toisesta 360 löytymään. Ei tullu kuvia otettua.

Nyt vähän yrittänyt saada perää jäykemmäksi ettei renkaat jatkuvasti hankais joka paikkaan.
tuli haettua toiset lehdet, tarkotuksena laittaa noitten nykysten alle


jotta noi toiset lehet saa pysymään paikallaan niin pitää tuo kohdistustappi poistaa ja sen tilalle porata 10mm reikä läpipulttia varten


ton tapin pitäis lähtee pyörittelemällä, autossa olleista jousista lähti, mutta varaosajoussa oli ruostunut jumiin jonka takia jouduin leikkaamaan pois.


On muuten aika kovaa rautaa porata noi jouset, perusterillä ei tullut mitään ja cobolt terät kesti just yhen jousen poraamisen ja joutu ostaa uutta terää. Otti senverran päähän noita poratessa niin ei siitä kuvia, mutta tässä leikattuna, porattuna ja maalattuna.


sitten piti vielä madalluspalaan porata reikä pultille.


tosta näkee nyt miten toi uus keskitystappi toimii, madalluspalan sisällä mutteri johon toi kiristyy


Toista lehteä irrottaessa lähti pusla pyörimään pultin mukana, joudun leikaamaan ton puslan rikki jotta sain jousen irti autosta


sain yhestä noista katkaistuista päädyistä puslan kunnossa irti, mutta itellä ei ole tarpeeksi isoa ruuvipenkkiä laittaa tota paikalleen, jotenka en tänään saanut toista puolta kasaan.


kuparitahnaa jousien väliin jotta eivät narisisi toisiinsa. virallisesti tässä pitäis käyttää jotain lahtijousiteippiä, mutta toimii tälleinkin.


toinen puoli kasassa, kuvassa pultit ei ole kireellä jonka takia alempi jousi ei kunnolla paikallaan. "pakko" oli noi jousetkin maaalata.


tuli siirettuä iskarin kiinnike madalluspalikan päälle, koska madalluspalikat tuovat ton kiinnikeen alemmas ja hankaa 13" vanteiden sisäraunaa, ensi kesänä myös suunnitelmissä madaltaa lisää jonka takia tulisi vaan ulommas. samalla sai käsijarruvaijerin menemään jousien päältä.


jotta ton iskarin kiinnkeen sai siirrettyä piti tehä jousien alle toinen kiinnike, tehty yksinkertasesti toisista levyistä leikkaamalla iskarin kiinnitysosa irti


ei muuta tälläkertaa.
« Viimeksi muokattu: 21.02.2017, 01:43:44 kirjoittanut nepiirtääkelonliituu »
volvo 360 "b19et", volvo 360 "b230fb+t", volvo 360 "vag4.2v8"

Poissa nepiirtääkelonliituu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 360 turbo -84 "driftmissile"
« Vastaus #17 : 21.02.2017, 01:50:16 »
no sain hyvän idean laittaa noi puslat kierretangolla paikalleen, meni vähän matkaa ja kierteer rikki


sain senverran kummiskin painettua paikalleen että mahtu ruuvipenkkiin. ruuvipenkissä vähän voimaa ja kävi näin. kivasti muute lentää tollanen valurautapala (ps. jos jollakin kohtuuhintaan myydä isompaa ruuvipenkkiä niin laittakaa viestiä). jäi toi pusla nyt tollein puoliksi sisään. enkä saanut vieläkään autoa kasaan  :(
volvo 360 "b19et", volvo 360 "b230fb+t", volvo 360 "vag4.2v8"

Poissa FinnDRZ

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 60
Vs: volvo 360 turbo -84 "driftmissile"
« Vastaus #18 : 21.02.2017, 07:28:22 »
Ei kannata väkisin työntää kuivana...  ;)

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4108
Vs: volvo 360 turbo -84 "driftmissile"
« Vastaus #19 : 22.02.2017, 20:36:40 »
Prässi ois kova.

Monesti mietin kun katson kuvia projekteista että miten ihmiset pystyy tekemään talleissaan mitään kun pöytä on ihan täunnä romua ja työkaluja ja sitten itse asennus tapahtuu lattialla tai just konepellin päällä niinkuin sulla  :2funny:
Ei v*ttuiluna, kuhan mietiskelen.  :)

Poissa nepiirtääkelonliituu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 360 turbo -84 "driftmissile"
« Vastaus #20 : 22.02.2017, 22:17:04 »
Ei kannata väkisin työntää kuivana...  ;)
oli liukaste loppu...

Prässi ois kova.

Monesti mietin kun katson kuvia projekteista että miten ihmiset pystyy tekemään talleissaan mitään kun pöytä on ihan täunnä romua ja työkaluja ja sitten itse asennus tapahtuu lattialla tai just konepellin päällä niinkuin sulla  :2funny:
Ei v*ttuiluna, kuhan mietiskelen.  :)

prässillähän se sinne loppujenlopuks meni. senverran pien toi pöytä niin ei paljoo työkalujen lisäks mahu. sitten kun viel on niin laiska ettei sitä joka päivä jaksa siivota :).

----------
piti tosiaan käyä lainaamassa prässiä. toinen reuna puslasta otti vähän osumaa, mutta saa kelvata.


auton alta


maassa.


aika kova siitä tuli ja perä nousi n.5cm, mutta talven voi nyt mennä korkeena. kesällä isompaa palikkaa väliin.

« Viimeksi muokattu: 28.02.2017, 23:31:06 kirjoittanut nepiirtääkelonliituu »
volvo 360 "b19et", volvo 360 "b230fb+t", volvo 360 "vag4.2v8"

Poissa nepiirtääkelonliituu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 360 turbo -84 "driftmissile"
« Vastaus #21 : 28.02.2017, 23:23:43 »
tuli laitettua 2kpl 9" sähköflektejä ton alkuperäsen viskon tilalle. tohon teoriassa mahtuis 2 10" flektiä, mutta 9" huomattavasti halvemmat.


Kiinnitetty vetämällä nippusiteet syylärin läpi


ja asennettuna, myöhemmin laitoin johot nätimmin. tällähetkellä pelkästään nappulan perässä, mutta kunhan saan postista sensorin niin tulee automaattiseksi.


tän jälkeen auto alko täristään ja huomasin pakopesän nojaavan runkoon. luulin että oli tukikumi rikki, mutta olikin vaan mutteri tippunu pois. päätin kummiskin vaihtaa alkuperäset kumit jääkiekkoihin, koska pakopesä otti koriin kiinni korkeilla kierroksilla. kuvan oton jälkeen lisäsin vielä neljännen kiekon, koska otti melkeen konepeltiin kiinni kolmella. oletin että auto tärisis paljon enemmän kiekoilla, mutta täristää vähemmän kuin vanhoilla. varmaan johtuu siitä ettei pakopesä ota enään koriin kiinni. Samalla moottori nousi pari senttiä.


tän jälkeen hajos kytkinpolkimen ja vaijerin välinen muovinen osa.



oli jo kolmas kerta tänä talvena kun toi hajoaa. jonkun takia tässä on tosi jäykkä kytkin, kaikki liikkuvat osat rasvattu mutta ei auta. päätin sitten tehä vahvemman osan metallista. sattu löytymään rikkinäinen kuusikoloavain jossa oli valmiiksi oikeen kokoinen reikä. vieressä näkyy miltä pitäisi näyttää.


tässä valmiina. suht yksinkertanen, mutta luultavasti toimii.


löyty myös pakopesä vihdoin tai koko turbo mutta otin vaan pakopesän loppu jää varaosiksi

niinkuin kaikissa käytetyissä 13c ahtimissa, tästäkin yks pinnapultti poikki. en saanut vanhaa pois jotenka päätin porta reiän ja tehdä kierteet.


tässävaiheessa päätin että pysyy se pakoputki kahellakin pultilla. ei saanut millään tota kierretapin palaa pois tuolta.


nyt saatu ajoon, mutta ei enään ahda kun 0.1 bar, käytin ton turbon mukana tullutta hukkaportinkelloa, pitää huomenna testa tolla vanhalla jos sillä korjaantuis.

edit. kuulemma fk kello, mutta pitäis sen silti ees 0,3 bar ahtaa?
« Viimeksi muokattu: 28.02.2017, 23:30:51 kirjoittanut nepiirtääkelonliituu »
volvo 360 "b19et", volvo 360 "b230fb+t", volvo 360 "vag4.2v8"

Poissa nepiirtääkelonliituu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 360 turbo -84 "driftmissile"
« Vastaus #22 : 03.03.2017, 17:08:19 »
tuli vaihettua ft hukkaporttinkello jonka jälkeen paineet 0.2, tän jälkeen ihmettelemään ja yks klemmari jäänyt kiristämättä, kun irrotin välijäähyn noitten flektien asennusta varten. klemmari kiinni ja paineet 0.3. hukkaportinkellolta letku irti ja pienessä kiihytyksessä paineet heti 0.8 ja jalka kaasulta ennekuin hajooo jotain. tässä vaiheessa mietin että vika joko hukkaportissa tai vuotaa paineita jostain. sitten hukkaportin letku suoraan imusarjaa, ahtopaine kiihyttäessä käy 0.5 ja tippuu takas 0.3. tästä päättelin että ahtovuoto.

tuli rakennettua tollanen testeri, tehty palasta pakoputkea ja levy hitsattu päähän siihen reikä ja rengasventtiili. päälle silikonia ja jesaria.


tohon sitten paineilmaa jokapuolelle saippuvettä ja ainoat paikat vuotopaikat on tuo "työkalu" ja renixin letku halki


uus letku ja ei vaikutusta ahtopaineisiin. suurin osa paineista tuntuu tulevan huohottimesta.
Voisiko joku kattoa onko tehdasturboissa ykssuunta venttili imusarjasta huohottimelle menevässä letkussa? Itellä laitettu siihen ikkunanpesurille tarkotettu venttiili, mutta ei tunnu toimivan.
Jos jollain ideota niin kommentoikaa.
volvo 360 "b19et", volvo 360 "b230fb+t", volvo 360 "vag4.2v8"

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: volvo 360 turbo -84 "driftmissile"
« Vastaus #23 : 03.03.2017, 17:13:52 »
Voisiko joku kattoa onko tehdasturboissa ykssuunta venttili imusarjasta huohottimelle menevässä letkussa? Itellä laitettu siihen ikkunanpesurille tarkotettu venttiili, mutta ei tunnu toimivan.

Ei ole huohottimessa venttiiliä. Eikä se sellaista tarvitsekkaan.

Onko hukkaportin kelloa säädetty? N. pari milliä esijännitystä.
Jos vieläkin vain piikkaa 0.5bar niin oliskohan mahdollisesti pakopesä halki? Joskus nähnyt, että se hukkaportin holkki liikkuu miten sattuu.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: volvo 360 turbo -84 "driftmissile"
« Vastaus #24 : 03.03.2017, 22:27:00 »
Ota hukkaportin ohjaus vaan ahtoputkesta, ahtopaineensäädöstä jää poies se piikaaminen ja viive kun sillain tekee. Jos haluaa oikein hifistellä, otat paineen kellolle välijäähyn jäljestä, mutta se nyt on vähän turhaa. Esijännitystä kelloon tosiaan 2-3mm, ja sen jälkeen joku pieni lisäjousi vetämään porttia kiinni ja sillain passailet ahdot sinne 0.5 nurkille. Loppu hienosäätö sitten hukkaportin letkuun t-haara ja metrin verran suoraa letkua ilmanputsarikoteloon, ja letkun pituutta muuttelemalla säädät ahdot sopivaksi, pitemmällä letkulla ahdot laskee ja lyhemmällä nousee.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa nepiirtääkelonliituu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 360 turbo -84 "driftmissile"
« Vastaus #25 : 04.03.2017, 00:58:48 »
Ota hukkaportin ohjaus vaan ahtoputkesta, ahtopaineensäädöstä jää poies se piikaaminen ja viive kun sillain tekee. Jos haluaa oikein hifistellä, otat paineen kellolle välijäähyn jäljestä, mutta se nyt on vähän turhaa. Esijännitystä kelloon tosiaan 2-3mm, ja sen jälkeen joku pieni lisäjousi vetämään porttia kiinni ja sillain passailet ahdot sinne 0.5 nurkille. Loppu hienosäätö sitten hukkaportin letkuun t-haara ja metrin verran suoraa letkua ilmanputsarikoteloon, ja letkun pituutta muuttelemalla säädät ahdot sopivaksi, pitemmällä letkulla ahdot laskee ja lyhemmällä nousee.
Ei ole huohottimessa venttiiliä. Eikä se sellaista tarvitsekkaan.

Onko hukkaportin kelloa säädetty? N. pari milliä esijännitystä.
Jos vieläkin vain piikkaa 0.5bar niin oliskohan mahdollisesti pakopesä halki? Joskus nähnyt, että se hukkaportin holkki liikkuu miten sattuu.

siis piikkaminen oli vain silloin kun letkun testiksi oli vedin imusarjaan, letku nyt siinä turbon kylessä missä alunperinkin ja paineet sen 0,2-0,3 bar. en oo tota esijännitystä säätänyt, pitää yrittää säädellä sitä. pakopesä ei voi olla halki koska just vaihdoin uuden. ei tosin mitään eroa ahdoissa siihen kun oli rikkinäinen pakopesä.
volvo 360 "b19et", volvo 360 "b230fb+t", volvo 360 "vag4.2v8"

Poissa Kontti76

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 360 turbo -84 "driftmissile"
« Vastaus #26 : 04.03.2017, 10:22:39 »
Ettei toi olis FK:n hukkaportin kello? Siinähän on vakiona tuollainen "ahtopaine".

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1715
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 360 turbo -84 "driftmissile"
« Vastaus #27 : 04.03.2017, 10:27:33 »
On  :D mutta eihän tämä raketti tiedettä ole!

Poissa Demi

  • Savisukeltaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1075
  • voi olla tai sit ei ole
Vs: volvo 360 turbo -84 "driftmissile"
« Vastaus #28 : 05.03.2017, 00:05:55 »
onko mitään ajatuksia tuon voimalinjan kanssa kokemuksesta voin sanoa että vakiona aika heikko  ELK
Minulla vissiisiin tais mennä 6 perää ja 2 vaihdelaatikkoa lukematon määrä vetareita
ja niin ja se kardaani enemmän kuin 4 kertaa  :2funny:
kiitoos ja anteeks.

Poissa nepiirtääkelonliituu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 360 turbo -84 "driftmissile"
« Vastaus #29 : 05.03.2017, 01:13:26 »
Ettei toi olis FK:n hukkaportin kello? Siinähän on vakiona tuollainen "ahtopaine".
vuotavalla ahtoputkella ja fk kellolla ahto 0.1 ja tolla nykysellä kellolla ja samalla vuodolla 0.2. letku imusarjaan vedettynä ahtojen nousta hetkellisesti 0.5. joten uskon että on ft kello ja sinä se mulle aikanaan myytiin.

onko mitään ajatuksia tuon voimalinjan kanssa kokemuksesta voin sanoa että vakiona aika heikko  ELK
Minulla vissiisiin tais mennä 6 perää ja 2 vaihdelaatikkoa lukematon määrä vetareita
ja niin ja se kardaani enemmän kuin 4 kertaa  :2funny:

ei tästä irtoo niin paljon tehoa että ongelmia olis  :P. yks vetarin murros mennyt kun ajoin alkutalvesta lumipenkkaan. perässä heikkoa taitaa olla pikkurattaat, mullahan ne on hitsattu yhteen joten pitäs kestää paremmin kun vakio. mulla taitaa myös olla toiseksi pisin (eli toiseksi vahvin?) välitys mitä näihin on saanut. olettaen että tää on 84 kasattu (lehtijousissa tosin luki -83). ton "kardaanin"(sehän on vaan pitkä kytkinakseli) ongelma taitaa olla se vaihelaatikon ja kardaanin välinen kiinitys, jotku noihin tehny vahvempia. pitää kattoo vahvemman teettämistä sitte kun saadaan eka kardaani rikki. vaihelaatikko itellä jo rutisee ja on jäykkä, saa nähä kauan kestää, mutta m47 laatikkojahan taitaa kaikilla pyöriä nurkissa :)

--------

sitten tohon ahtoasiaan, kerää ahtoja senverran hitaasti että epäilen vieläkin olevan ahtovuoto. paineet menee vasta yli 0 bar kun kierrokset 1800 (kaasupohjassa) ja 0,3 vasta jossain n.3500 kohilla. ainakin kaverin tehdasturbo 940 nostaa ahdot siihen mihin säädetty samalla hetkellä kun painaa kaasun pohjaan, se tosin 2,3l ja garretilla. eikai 2 litranen nyt niin paljon hitaampi ois heräämään? käynyt myös ton ruiskun vaihtamisesta alkaen (siis jo vaparina) korkeaa tyhjäkäyntiä (säätöruuvi kokonaan sisään kierrettynä 900-1000 rpm). tuntuu vähän että vuotas imusarjan alta jostain, ei kädellä tunnu mitään mutta suhisee(voi toki kuulua huohottimestakin). onko tuolla jotain normi paikkaa josta käy vuotamaan? tällähetkellä oon kipeenä niin ei oo päässyt oikeen tutkimaan tota. pitää varmaa ottaa imusarja irti kuhan kerkiää
volvo 360 "b19et", volvo 360 "b230fb+t", volvo 360 "vag4.2v8"

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy