Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Keskustelua sytytys osista. (puolat, puolan-ja tulpanjohdot ja sytytystulpat)

  • 214 Vastauksia
  • 125133 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa _NepandeR_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 880
  • Team RR
Mitkä puolat tina5.
« Vastaus #195 : 04.02.2017, 13:07:55 »
Elikkä mitä puolia ootta käyttäny tinaviitosissa kun laitettu suorasytkä.
VAG coppi puolat on ilmeisesti yleisiä,mutta lähinnä niiden mitat kiinnostaa että onko sopiva "pitkä" vai "keskipitkä" malli?

Ja mitkä Volvon puolat sopii kun niitäkin näytti olevan neljää eri mallia.
Team RR
Volvo V70 -09
Volvo 850 T5-R ”The Reaper”
Volvo 850 T5-R ”Tuutikki”

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Mitkä puolat tina5.
« Vastaus #196 : 04.02.2017, 13:33:12 »
Eikös helpoin olisi käyttää ihan Volvon omia T5 suorasytytyspuolia. Niillä on menestyksekkäästi otettu isoja voimia.

Poissa Makru

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
Volkkarin 1.6fsi koneen puolat on sopivan mittaset. Vitoskoneissa -00 ja uudemmissa olevat puolat käy. Myös 960 mallin puolat käyvät, mutta vaativat sytytyspääteasteen.
Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

Poissa duster

  • Tarrabongari #1
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 350
  • www.vrcf.fi
Mitäs raati sanoo, vieläkö pärjää orkkis tulpilla vai pitääkö jotain erilaista hankkia, tulppien vaihto on nyt ajankohtaista.
V70 -98 2.0T, lastutettu. Pari aikaisempaa vaihtoa olen laittanut originaalit, nyt pari kk sitten vaihdettiin 16T turbo orkkiksen tilalle. 
Voi olla tulpat muutenkin loppu, mutta tuntuu että on auto vähän puuduksissa jollakin tapaa, kylmänä tuntuisi kulkevan pirteämmin. Vieläkö on hyvä mennä orkkiksilla vai kokeillaanko erilaisia.
V70 2.0T -98

Poissa vippe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 552
Mitäs raati sanoo, vieläkö pärjää orkkis tulpilla vai pitääkö jotain erilaista hankkia, tulppien vaihto on nyt ajankohtaista.
V70 -98 2.0T, lastutettu. Pari aikaisempaa vaihtoa olen laittanut originaalit, nyt pari kk sitten vaihdettiin 16T turbo orkkiksen tilalle. 
Voi olla tulpat muutenkin loppu, mutta tuntuu että on auto vähän puuduksissa jollakin tapaa, kylmänä tuntuisi kulkevan pirteämmin. Vieläkö on hyvä mennä orkkiksilla vai kokeillaanko erilaisia.

Ainakin 2,3 t5 GLT nokilla, 19T ahtimella, Ärrän vihreillä suuttimilla, 3" putkistolla, vanhanmallisella ahtoputkistolla, GLT kaasuläpällä ja lastulla, ahtojen mennessä 1,3 bar yli alkoi kipinä hukkua vakiopuolalla. En muista tarkkaan pitikö 1 bar ylittyessä pienentää tulpista kärkiväliä...
145 -70, 940 Turbo USA -91,960 -92, 760 GLE USA -88, -95, 850 T5 svedu -96
entisiä: 944 SE -92, V70 -97, 855 GLT -96, 854 ja 855 italo -95, S80 T6 -99, 855 GLT "arabi" -95

Poissa duster

  • Tarrabongari #1
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 350
  • www.vrcf.fi
Ainakin 2,3 t5 GLT nokilla, 19T ahtimella, Ärrän vihreillä suuttimilla, 3" putkistolla, vanhanmallisella ahtoputkistolla, GLT kaasuläpällä ja lastulla, ahtojen mennessä 1,3 bar yli alkoi kipinä hukkua vakiopuolalla. En muista tarkkaan pitikö 1 bar ylittyessä pienentää tulpista kärkiväliä...
No joo, viritysaste kuitenkin aika lailla maltillisempi mulla joten en usko että varsinaisesti tuosta on kyse, puola menee tosin myös vaihtoon samaan aikaan kuin tulpat, pitänyt se jo pitkän aikaa vaihtaa.
Hain siniseltä tiskiltä nyt tulpat sitten vaan kuitenkin, ja originaali puolan laitoin toisaalta tilaukseen. Katsotaan tuntuuko eroa kun saan vaihdettua.
V70 2.0T -98

Poissa vippe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 552
No joo, viritysaste kuitenkin aika lailla maltillisempi mulla joten en usko että varsinaisesti tuosta on kyse, puola menee tosin myös vaihtoon samaan aikaan kuin tulpat, pitänyt se jo pitkän aikaa vaihtaa.
Hain siniseltä tiskiltä nyt tulpat sitten vaan kuitenkin, ja originaali puolan laitoin toisaalta tilaukseen. Katsotaan tuntuuko eroa kun saan vaihdettua.

Implikointiyritys olikin, että vakio tulppien pitäisi vielä noilla virityksillä riittää  :D
145 -70, 940 Turbo USA -91,960 -92, 760 GLE USA -88, -95, 850 T5 svedu -96
entisiä: 944 SE -92, V70 -97, 855 GLT -96, 854 ja 855 italo -95, S80 T6 -99, 855 GLT "arabi" -95

Poissa warkka

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 409
  • Ei mihinkää!!
Googlaamalla tuntuu vain löytyvän tulppakeskusteluja, sytkäkivistä juttua, hukkakipinäpuolista ja volkkarin puolista juttua..
Eikä pikanen tänkään topicin selaaminen tuonu kun tulpista juttelua silmille >:(  Foorumin haku on ihan susi vs google...
Eikö maailmalla aja sisäsellä vaffarilla olevilla erillispuolilla varustetuilla autoilla juuri kukaan ???
Noh asiaan :D
Eli hyväks havaittuja pitkäikäsiä erillispuolia "smart coil" kuumeisessa metsästyksessä näin tilipäivän iskeneenä.
Tulee vinokoneeseen, joten puolan ja tulpan väliin tulossa tyngät tulpanjohtoa kun puolat kaiketi asennetaan venakopan päälle tulevaan alumiini tms levyyn.
http://www.ebay.com/itm/Holley-556-112-HI-PERF-C-N-P-SMART-COIL-/172324236344?hash=item281f532c38:g:4WkAAOSw5cNYfAMz&vxp=mtr

http://www.ebay.com/itm/IGN-1A-high-output-race-ignition-coil-RX8-SUPRA-CHEVY-LS-BMW-UNIVERSAL-/252702062232?hash=item3ad6377698:g:HsMAAOSwNnRYfOWR

http://autotune.fi/tuote/958/aem-high-output-igbt-inductive-smart-coil

http://www.ebay.com/itm/OEM-Mercury-Optimax-Ignition-Coil-300-8M0077471-339-879984T00-300-879984T01-New-/282137064876?hash=item41b0adf5ac:g:5A8AAOSw0UdXscFM&vxp=mtr

Siinä nyt muutama vaihtoehto, perse kestää kyllä hommaa vaikka nuo autotunen Aemit, mutta vois sillä rahalla mielellään muutakin ostaa..
Tosin kilsojakin tulee vuodessa semmonen 40-60tkm..
Että kyllä sitä mieluusti maksaa enemmän siintä, ettei meininki oo sitä että auto on kerran viikossa tallissa jonkun osan porsimisen vuoksi.
Eikä nappais semmonenka juttu kuten kävi moottorinohjauksen hommauksessa (maxxecu v1), meniköhän tilauksesta viikko tai pari, niin markkinoille tuli uus versio abaut samaan hintaan >:( Nooh eehkä tuolla nykysellä ohjauksellakin aika pitkälle pärjää..
Sit on näitä tuttuja tms kommentoijia "Ai sä tilasit tommoset, oisit nyt ennemmin nuo laittanu, etkä nuita". Yritämmä välttyä nuiltakin..

Mjoo, jos niitä kokemuksia puolista? *kahvia->




Volvo 245 gl b200k(b200et)maxxecu v1 -89vm.ikuinen harrasteproju.
On tää some kyllä yks ja hankala paikka tulla eriäviä mielipiteitä omaavien kanssa toimeen/välttää niitä mielipiteitä.

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Googlaamalla tuntuu vain löytyvän tulppakeskusteluja, sytkäkivistä juttua, hukkakipinäpuolista ja volkkarin puolista juttua..
Eikä pikanen tänkään topicin selaaminen tuonu kun tulpista juttelua silmille >:(  Foorumin haku on ihan susi vs google...
Eikö maailmalla aja sisäsellä vaffarilla olevilla erillispuolilla varustetuilla autoilla juuri kukaan ???
Noh asiaan :D
Eli hyväks havaittuja pitkäikäsiä erillispuolia "smart coil" kuumeisessa metsästyksessä näin tilipäivän iskeneenä.
Tulee vinokoneeseen, joten puolan ja tulpan väliin tulossa tyngät tulpanjohtoa kun puolat kaiketi asennetaan venakopan päälle tulevaan alumiini tms levyyn.
http://www.ebay.com/itm/Holley-556-112-HI-PERF-C-N-P-SMART-COIL-/172324236344?hash=item281f532c38:g:4WkAAOSw5cNYfAMz&vxp=mtr

http://www.ebay.com/itm/IGN-1A-high-output-race-ignition-coil-RX8-SUPRA-CHEVY-LS-BMW-UNIVERSAL-/252702062232?hash=item3ad6377698:g:HsMAAOSwNnRYfOWR

http://autotune.fi/tuote/958/aem-high-output-igbt-inductive-smart-coil

http://www.ebay.com/itm/OEM-Mercury-Optimax-Ignition-Coil-300-8M0077471-339-879984T00-300-879984T01-New-/282137064876?hash=item41b0adf5ac:g:5A8AAOSw0UdXscFM&vxp=mtr

Siinä nyt muutama vaihtoehto, perse kestää kyllä hommaa vaikka nuo autotunen Aemit, mutta vois sillä rahalla mielellään muutakin ostaa..
Tosin kilsojakin tulee vuodessa semmonen 40-60tkm..
Että kyllä sitä mieluusti maksaa enemmän siintä, ettei meininki oo sitä että auto on kerran viikossa tallissa jonkun osan porsimisen vuoksi.
Eikä nappais semmonenka juttu kuten kävi moottorinohjauksen hommauksessa (maxxecu v1), meniköhän tilauksesta viikko tai pari, niin markkinoille tuli uus versio abaut samaan hintaan >:( Nooh eehkä tuolla nykysellä ohjauksellakin aika pitkälle pärjää..
Sit on näitä tuttuja tms kommentoijia "Ai sä tilasit tommoset, oisit nyt ennemmin nuo laittanu, etkä nuita". Yritämmä välttyä nuiltakin..

Mjoo, jos niitä kokemuksia puolista? *kahvia->

Noi on perjaatteessa ja käytännössä kaikki samoja puolia. Alkuperäinen on tuo mercury/ign1a puola jota sitten myydään eri tarroilla varustettuna esim. 034motorsport (minä nuo puolat autovirityspuolella useiten tunnetaan) sekä Aem jne..

Suomeen noita maahantuo Finjector eli Mks autobusiness. Sieltä ne saat halvimmalla ja helpoimmalla. Ulkomailta jos tilaa ja tuleekin susi yksilö tai hajoaa rahdissa niin on hankalempaa ja hitaampaa takuuasiointi jne..

Eli nuo esim. itsellä on:
http://www.finjector.com/verkkokauppa/fin/supertehokas_puola_sisaanrakennetulla_paateasteella_sis_liitinsarjan_ign_1a-p-720617-42/

Samasta paikasta saa myös AEM:in tarroilla, jos siitä jotakin mielihyvää saa niin kympin kalliimmalla:
http://www.finjector.com/verkkokauppa/fin/supertehokas_aem_puola_sisaanrakennetulla_paateasteella_sis_liitinsarjan_ja_asennusohjeen_sama_puola_kuin_034coil1_mutta_aem_tarralla-p-531455-42/

Joten tuolta puolat ja suuttimet helpoiten ja halvimmalla. Yleensä kun rekisteröityy/tilaa niin saa hinnasta vähän vielä pois noista ohjehinnoista. Itse ostin isomman läjän kerralla tuolta puolia ja suuttimia niin jäiköhän puolan hinnaksi n.80e kpl.
Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Jos noita 034 puolia haluaa kannattaa laittaa mulle yv:tä 

1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa Brenkku15

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 56
  • www.vrcf.fi
Mitkä tulpat Soveltuivat MK2 V70R? Oliko Bosch FR7 MPP10:it? Vai joku muu Bosch? Auto on ohjelmoitu Autotechin toimesta.

Poissa Murswin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 79
  • www.vrcf.fi
Itellä on vm95 850 t5 johon ohjelmoinnin jälkee tuli pätkimisongelma talla pohjassa muuten ei, tulppia en ole vielä kerenny kattoo mitkä siellä on mutta kertokaahan mitkä tulpat kannattais laittaa? Kun porukka huutelee densoo täällä ja taas mulle puhuttu että volvo omat tulpat laittaa niin mitkä sinne nyt sit laittaa? Onko porukka kokeillu bilteman tulppia, kun maksaa 10€kpl ja nehän on briskin valmistamia!? Itellä ainoastaa vapareihin laitettu noita biltsu tulppia ja ei oo niissä ainakaa mitää ongelmia ollu.
« Viimeksi muokattu: 18.08.2017, 14:48:37 kirjoittanut Murswin »

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2281
Nuo jakajasytkälliset turbovitoset tuntuu olevan nuukia sytkäosista. Kunnon puola ja laadukkaat osat jakajan kanteen, pyörijään ja johdoiksi. Itsellä oli R:ssä muistaakseni NGK Iridiumit tulppina ja pelasi hyvin.
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Murswin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 79
  • www.vrcf.fi
mutta siis onko kokemuksia noista biltema tulpista?
« Viimeksi muokattu: 05.09.2017, 19:25:40 kirjoittanut Murswin »

Poissa vippe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 552
Nonnii prkl kaikki viat johtu bensapumpusta  :-\ mutta siis onko kokemuksia noista biltema tulpista?

sen verran voin sanoa, että säätövaiheessa niillä ei ainakaan tehnyt mitään otti itseensä jatkuvasti, joko oli kynttilä pimeänä tai sitten keskielektrodista eristin palasina. Japaninmaalaiset kesti huomattavasti paremmin tätä kuritusta.
Täysin vakio kaasarivehkeessä taas pelasi niinkuin muutkin.
145 -70, 940 Turbo USA -91,960 -92, 760 GLE USA -88, -95, 850 T5 svedu -96
entisiä: 944 SE -92, V70 -97, 855 GLT -96, 854 ja 855 italo -95, S80 T6 -99, 855 GLT "arabi" -95

 

Ateho  Elekma