Elekma  Autoracing

Ahtopainemittarin ja muiden mittareiden asennus-topic. Koskee kaikkia malleja.

  • 290 Vastauksia
  • 165759 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Nyt tarttis asentaa ahtopainemittari volleen..
Kone on 2.5tdi ja koppa -97 s70.
 Kysymys kuuluu. Katot konetta edestä päin. Imusarjan päässä (vasemmalla) lähtee letku. Vedänkö letkun poikki ja siihen väliin t-haara?

Joo.
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2281
Itse tein TDI:hin niin että MAP-anturista letku irti ja uutta pätkä tilalle. Siihen sitten t-haara ja letku mittarille, saa palautettua helposti alkuperäiseksi. :D

Sieltä akun puolelta ahtopaineensäätimelle lähtevältä letkulta ei tosiaan kannata ottaa, sotkee mittaria se säädin.
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Boomtown

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 164
  • Mitäs sitte?
Itse tein TDI:hin niin että MAP-anturista letku irti ja uutta pätkä tilalle. Siihen sitten t-haara ja letku mittarille, saa palautettua helposti alkuperäiseksi. :D

Sieltä akun puolelta ahtopaineensäätimelle lähtevältä letkulta ei tosiaan kannata ottaa, sotkee mittaria se säädin.

Aivan
Ex:    BMW 316 1.8 -87. Volvo 240 2.0 -82. Volvo 740 2.0 -86. Audi 80 1.8 -84. Ford Fiesta 1.1 -89. Ford Taunus 1.8? -82. Ford Escort 1.8 -94. Chrysler Neon 2.0 -97. Renault Megane 1.6 -98. Nissan Primera -99 GT. Mitsubishi Legnum 2.5tt -97. Volvo S40 2.0t -99. Volvo V70 -98 2.5T. Seat Leon -04 1.8t. Vw Golf -95 1.9tdi. Opel Vectra -98. 2.0i.

Nykynen: Volvo S70 2.5Tdi -97.

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Mikä on mennyt pieleen 850 turbotimerin asennuksessa jos timer herää noin sekunnin viiveellä, eli ts. auto ehtii lähestulkoon sammua ennenkö "käynnistyy" uudelleen?

EDIT: Ulkolaisia foorumeita selattuani kokeilin mitata jännitteen auton "sammuttaessa", ja alimmillaan käy aika lailla tasan 13V, josta nousee sitten siihen normaaliin ~13.8. WTF?  :idiot2:
« Viimeksi muokattu: 18.05.2016, 21:58:13 kirjoittanut Tonskulii »
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa kieppi47

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Mitä kautta 940ssä olisi helpoin vetää letku asteikolliselle ahtopainemittarille. Autossa on siis jo oma mittarinsa (ilman asteikkoa).
« Viimeksi muokattu: 12.07.2016, 21:40:37 kirjoittanut kieppi47 »

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Mitä kautta 940ssä olisi helpoin vetää letku asteikolliselle ahtopainemittarille. Autossa on siis jo oma mittarinsa (ilman asteikkoa).

T-haaralla siitä auton oman mittarin letkusta kojelaudan alta.
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa kieppi47

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Onko siinä omassa mittarissa joku letkun kiinnitys jota en älynnyt vai enkö vain uskaltanut kiskoa tarpeeksi lujaa? Tiukassa tuntuu olevan?

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Onko siinä omassa mittarissa joku letkun kiinnitys jota en älynnyt vai enkö vain uskaltanut kiskoa tarpeeksi lujaa? Tiukassa tuntuu olevan?

Mittarin takana on muovinippa. Ei varmaan irtoa siitä ilman mittariston irroitusta, toisaalta mahdoton sitä on paikalleenkaan pujotella ellei mittaristoa irrota.

Mä laittaisin vaan letkun poikki ja t-kappaleen väliin.
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Tällänen tuli väsättyä...




-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Meinasin kysyä että mikäs toi punainen ykkönen, mutta sehän taitaa olla vaihteenosoitin!

Ai niin oli mulla asiaakin.

Jos haluaa 940 (bensa) oikean lämpömittarin niin nelossylinterin imukanavan vieressä on M14x1,5 tulpattu reikä. Meni hermot tuohon alkuperäiseen "olen kylmä tai jotain muuta ehkä" "lämpömittariin. Laitan VDOn, löytyy anturi suoraan. Halpismittareissa on usein 1/8" jengalla olevia antureita, ja M14x1,4 ->1/8" sovitteet on aika yleisiä.

Jätän sen vanhan anturin kanteen möllöttämään.

Edit: Uudemmissa (ainakin 1995) 530 kansissa ei lle tuota tulppaa taikka reikää.
« Viimeksi muokattu: 20.07.2016, 17:59:12 kirjoittanut The_OttoB »
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Meinasin kysyä että mikäs toi punainen ykkönen, mutta sehän taitaa olla vaihteenosoitin!

Ai niin oli mulla asiaakin.

Jos haluaa 940 (bensa) oikean lämpömittarin niin nelossylinterin imukanavan vieressä on M14x1,5 tulpattu reikä. Meni hermot tuohon alkuperäiseen "olen kylmä tai jotain muuta ehkä" "lämpömittariin. Laitan VDOn, löytyy anturi suoraan. Halpismittareissa on usein 1/8" jengalla olevia antureita, ja M14x1,4 ->1/8" sovitteet on aika yleisiä.

Jätän sen vanhan anturin kanteen möllöttämään.

Juu osotinhan se.

Mielenkiintoista, jos saat jotain pientä dataa tuosta kannen elämästä voisi kiinnostaa...
Lähinnä onko siellä tarvetta pikku vireillä siihen A-ryhmän poraukseen tai vastaaviin (tosin tähänkään asti kannet tai pahvit hajoilleet).  :P
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Itsellä on sellainen H-hana jolla suljetaan lämppärinkennon kierto, jolloin jää pumpun putken ja kannen nipan välinen kierto auki.

Oli just kansi levällään niin laitoin sen lämpöanturin. Näyttäisi onnistuvan kansi kiinni myös.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa JVEEM

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 284
  • www.vrcf.fi
Onnistuisiko perus autogauge vedenlämpömittarin asennus vakio mittariston lämpötila anturiin? Elikkäs mittarilta ne kaksi johtoa kytkeä näihin? Itselle kun ei mittaristoa tule. Pelkkä tabletti ja muutama lisämittari.


Jos moinen ei pelaa, niin onko minkään sortin adapteria tuohon vakio paikalle, että saisi tämän anturin kytkettyä?: http://www.motonet.fi/fi/tuote/492160/Lampomittarin-vara-anturi

Ei mielellään mihkään ylävesiletkuun pistäisi hirveetä tuning palikkaa  :D

Entäs oliko jossain myös öljynpaineanturille adapteria, että saisi vakio anturin pelaamaan, eli valolla loistamaan kabiinia jos paineet karkaavat sekä autogaugen omaa öljynpaine anturia mittarille...? Joskus moinen tullut vastaan, mutta en satu löytämään mistään ja muistaakseni sekin tarvi pientä prikkaa väliin toimiakseen?
Volvo 242DL -79

Poissa kuski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 92
  • www.vrcf.fi
Pitäis ahtopaine sekä ARF mittari asentaa 960 A-pilariin mutta en enää kirveelläkään löydä sitä kauppaa jossa oli ihan mallikohtaisia a-pilari telineitä.
Voiko joku vinkata mistä näitä saa ja onko kukaan laittanut yleismallista a-pilari telinettä ja onko saanut tätä yleismallia istumaan hyvin?

Yksi vaihtoehto olisi mittariston ja ratin väliin yleismallin teline.

Mites te tekisitte?

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Tuo rattiakselin päällinen on ainakin hyvä paikka. Vähän ku viitsii nähä vaivaa ni saa ihan asiallisen näköisenkin.




 

Autoracing  KL-varaosat