Puhallinmoottorin toiseen napaan tulee akkujännite (12 - 14 V) ja toista elektroninen nopeudensäätömokkula pätkii maata vastaan, joten siinä esiintyy maata vastaan yleismittarilla mitattuna jotakin 0V ja 12 V väliltä. Jos ensinmainittuun napaan tuleva jännite ei pysy yli 12 voltissa, niin nopeus sitten hiljenee ja vikaa on löysissä liittimissä, huonoksi menneessä releessä, löystyneessä sulakkeessa tms.
Jos jälkimmäisen jännite vaihtelee, vikaa voi olla mainitussa nopeudensäätimen pääteasteessa eli niinsanotussa etuvastuksessa, joka on moottorin vieressä ilmakanavaan upotettuna, sen johtoliittimissä tai sitten itse säädinpanelissa, josta ohjaussignaali (kanttiaalto) tulee nopeudensäätimen pääteasteeseen. Säädinpaneli on se purkki kojelaudassa, jossa ovat lämpötilansäätönupit, nopeuden manuaalisäätöpotikka jne.