Samppasport  Futurez

850 -95 farkku, puhallinongelmat.

  • 14 Vastauksia
  • 12079 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Mss Zoni

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 331
  • toivoton tapaus
850 -95 farkku, puhallinongelmat.
« : 22.09.2011, 14:27:51 »
eli hakusessa 850 farkkuun se sisälämppärin moottorille kuuluva etuvastus..
mulla on ei-ilmastoitu versio...
-waak

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: 850 farkun lämppärin lämpövastus
« Vastaus #1 : 22.09.2011, 14:29:36 »
Ovat kulutus tavaraa, kannattaa hakea uus volvolta. Huonokuntoinen lämppärinmoottori noita polttelee.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa Grahik

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 268
  • Hyvä siitä tulee kun sen maalaa.. vai paalaa?
Vs: 850 farkun lämppärin lämpövastus
« Vastaus #2 : 22.09.2011, 14:46:16 »
Yleensä menee vain lämpösulake.. Helppo vaihtaa ja euron osa.
850 GLT '92
Chrysler Sebring 2.7 Autostick '02
Chrysler 300M 3.5 Autostick '99
V70 2.5T GearTronic Classic '08

Poissa Mss Zoni

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 331
  • toivoton tapaus
Vs: 850 farkun lämppärin lämpövastus
« Vastaus #3 : 22.09.2011, 15:29:36 »
mottori,rele ja sulake vaihdettu (jos meinaat sulakkeella sitä perussettiä kun on konehuoneessa)

Ja näyttäs olevan kohtuu suolanen hinta kys vastuksella uutena...

ni ajattelin aloittaa käytetyistä,ihan jo senkin takia et jos sattuu viel kärähtää uudelleen...

mut en pääse testaan lisää,ellen saa jostain eka toimivaa...
« Viimeksi muokattu: 22.09.2011, 15:35:12 kirjoittanut Mss Zoni »
-waak

Poissa Grahik

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 268
  • Hyvä siitä tulee kun sen maalaa.. vai paalaa?
Vs: 850 farkun lämppärin lämpövastus
« Vastaus #4 : 22.09.2011, 18:11:43 »
Niin se lämpösulake on siinä vastuspaketin kyljessä. Sellainen vähän diodin näköinen putkilo. Yleismittarilla voi tarkistaa että johtaako se, mitä luultavimmin ei :P Ja se vastuspaketti kyllä on suolaisen hintainen :)


Tuossa keskellä kuvaa kyseinen osa.

10A ja 214C tai 226C on passeli arvo.
« Viimeksi muokattu: 22.09.2011, 18:26:37 kirjoittanut Grahik »
850 GLT '92
Chrysler Sebring 2.7 Autostick '02
Chrysler 300M 3.5 Autostick '99
V70 2.5T GearTronic Classic '08

Poissa Mss Zoni

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 331
  • toivoton tapaus
Vs: 850 farkun lämppärin lämpövastus
« Vastaus #5 : 22.09.2011, 21:31:00 »
ahaa... taas oppii uutta...  :P juu, ja ton psytyy itte vaihtaan?   ???
 jos näin..ni hetipä huomenna mittaan ja jos näyttää et mykkä ni kipinkapin vaihtamaan...  ;)

kiitos infosta  :hello:
-waak

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: 850 farkun lämppärin lämpövastus
« Vastaus #6 : 23.09.2011, 06:11:33 »
Niin se lämpösulake on siinä vastuspaketin kyljessä. Sellainen vähän diodin näköinen putkilo. Yleismittarilla voi tarkistaa että johtaako se, mitä luultavimmin ei :P Ja se vastuspaketti kyllä on suolaisen hintainen :)
Sori ku häiritään ostoilmoa, mutta siis eihän lämpösulake vaikuta jos toimii ees jollain nopeudella.

vastuspaketti muistaakseni sinisellä 70e about, motonetissa kalliimpi mutta ei saa enää vissiin, ja adllakin kalliimpi mitä sinisellä.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa Mss Zoni

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 331
  • toivoton tapaus
Vs: 850 farkun lämppärin lämpövastus
« Vastaus #7 : 23.09.2011, 18:29:34 »
Sori ku häiritään ostoilmoa, mutta siis eihän lämpösulake vaikuta jos toimii ees jollain nopeudella.

vastuspaketti muistaakseni sinisellä 70e about, motonetissa kalliimpi mutta ei saa enää vissiin, ja adllakin kalliimpi mitä sinisellä.

eikös se silloin vaikuta jos 1-2-3 vaihteet on mykkänä ja niille tulee virta vastuksen kautti,kun taas 4 vaihteelle virta tulee suoraan? no ainakin mä kokeilen vaihtaa eka ton ns "euron osan" tonne vastukseen,ennenkun lähen ostaa kokonaa uuden vastuksen..  menetän siin vain hitusen aikaa ja sen "euron"  ::)
-waak

Poissa kkuula

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 farkun lämppärin lämpövastus
« Vastaus #8 : 24.09.2011, 11:44:57 »
kokelie ensin laittaa hetkeksi vain hyppylanka sen lämpösulakkeen tilalle niin sästät sen hommaamisen vaivan mahdollisesti ja tietty kuten yllä neuvottiin niin mittarilla näkee kyllä jos se on poikki. Mittaamalla sen nopeudensäätövastuksenkin kunnon saa selville.
Volvo S80 2.4 besa aut. vm.01

Poissa Mss Zoni

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 331
  • toivoton tapaus
Vs: 850 farkun lämppärin lämpövastus, Voi poistaa.
« Vastaus #9 : 27.09.2011, 12:38:44 »
juu,hyppylangalla toimii kaikki vaihteet.siispä kipikapin huomenna sähkötarvikkeeseen,lämpösulaketta ostamaan...

thanks kaikille neuvoista.
-waak

Poissa MSuomi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
850 -95 farkku, puhallinongelmat.
« Vastaus #10 : 01.10.2011, 20:05:10 »
Eli, otsikon mukainen pirssi. Tuulettimen laakerit vonkuivat aikansa, sitten luultavasti hajoitti lämpövastuksen (kaikki muut asennot hiljaiset, paitsi täysillä). Kysymyksenä, mitä vaihdetaan? Tämä ilmeisesti ainakin:
Lämmitysl moott Volvo 850
850/70 ->00 Irtomoottori (laippa ja puhallinsiipi vanhasta) [1991-2000]. Mutta mitenkäs tuo vastushässäkkä? Kun joskus tutkailin tilannetta, ei kyseistä pakettia saanut muualta, kuin sinisen tiskiltä ja hinta oli muistaakseni tolkuttomat 80€. Miten tämä säätöhomma on yleensäkin tehty ja onko tuo lämpövastus erikseen vai onko samassa paketissa tuon nopeudensäädön kanssa? Olettaisin, että erikokoisilla vastuksilla nopeudensäätökin on suoritettu? Vai olenko ihan hakoteillä?

Paikalla Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6345
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: 850 -95 farkku, puhallinongelmat.
« Vastaus #11 : 01.10.2011, 20:35:40 »
Eli, otsikon mukainen pirssi. Tuulettimen laakerit vonkuivat aikansa, sitten luultavasti hajoitti lämpövastuksen (kaikki muut asennot hiljaiset, paitsi täysillä). Kysymyksenä, mitä vaihdetaan? Tämä ilmeisesti ainakin:
Lämmitysl moott Volvo 850
850/70 ->00 Irtomoottori (laippa ja puhallinsiipi vanhasta) [1991-2000]. Mutta mitenkäs tuo vastushässäkkä? Kun joskus tutkailin tilannetta, ei kyseistä pakettia saanut muualta, kuin sinisen tiskiltä ja hinta oli muistaakseni tolkuttomat 80€. Miten tämä säätöhomma on yleensäkin tehty ja onko tuo lämpövastus erikseen vai onko samassa paketissa tuon nopeudensäädön kanssa? Olettaisin, että erikokoisilla vastuksilla nopeudensäätökin on suoritettu? Vai olenko ihan hakoteillä?

Yhdistin tämän aiheen tuolta kierrätyskeskuksesta. Toivottavasti auttaa ongelmassasi.

Poissa MSuomi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 -95 farkku, puhallinongelmat.
« Vastaus #12 : 01.10.2011, 20:41:19 »
Yhdistin tämän aiheen tuolta kierrätyskeskuksesta. Toivottavasti auttaa ongelmassasi.

Ainakin näyttää pirun hyvältä ;D Kiitoksia!

Poissa Mss Zoni

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 331
  • toivoton tapaus
Vs: 850 -95 farkku, puhallinongelmat.
« Vastaus #13 : 08.10.2011, 11:10:53 »
mulla nyt vastuksessa uus "lämpösulake" sulakkeen päätyväri oli pinkki ja asteluku 216'
tällaisen uuden vaihto paikallinen sähköliikkeen setä sinne,homma maksoi kaikki 4 eskoo..
ja nyt hurraa nätisti kaikki 1-2-3-4 vaihdetta...

eli ku vanhan puhaltimen laakeri hirtti,se poltti multa releen ja sit tän vastuksen sulakkeen...

uus moottori siipineen löyty käytettynä naapuriitäjästä ,rele tarvikkeesta ja sulake sähköliikkeestä =)
-waak

Poissa Mss Zoni

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 331
  • toivoton tapaus
Vs: 850 -95 farkku, puhallinongelmat.
« Vastaus #14 : 08.10.2011, 11:16:10 »
Eli, otsikon mukainen pirssi. Tuulettimen laakerit vonkuivat aikansa, sitten luultavasti hajoitti lämpövastuksen (kaikki muut asennot hiljaiset, paitsi täysillä). Kysymyksenä, mitä vaihdetaan? Tämä ilmeisesti ainakin:
Lämmitysl moott Volvo 850
850/70 ->00 Irtomoottori (laippa ja puhallinsiipi vanhasta) [1991-2000]. Mutta mitenkäs tuo vastushässäkkä? Kun joskus tutkailin tilannetta, ei kyseistä pakettia saanut muualta, kuin sinisen tiskiltä ja hinta oli muistaakseni tolkuttomat 80€. Miten tämä säätöhomma on yleensäkin tehty ja onko tuo lämpövastus erikseen vai onko samassa paketissa tuon nopeudensäädön kanssa? Olettaisin, että erikokoisilla vastuksilla nopeudensäätökin on suoritettu? Vai olenko ihan hakoteillä?

uutta vastuspakettia myy myös motonet,hinta vielä suolaisempi ku sinisellä..

mutta se vastuspaketti sijaitsee siitä moottorista katsottuna vas puolen,siihen menee yks johto nippu..on aika lähellä sitä releenpaikkaa.. vastus on yhdellä ruuvilla kiinni ja sen päällä/vähän edessä on sellainen "muovikahva" sen kun löysäsin edestä ni sain vastuksen esille "omasta" kolostaan... siinä vastuksessa näkyy ssitten selvästi sellainen lämpösulake..sen toimivuuden voi kokeilla eka hypyjohdolla,niinkuin minäkin tein... jos kaikki nopeudet toimii hyppyjohdon ollessa paikallaan,nii silloin on se sulake menny,niinkuin mullakin oli...
Itsekkin eka syytin sitä kojelaudassa olevaa liukukatkaisijaa..kunnes viisammaat täällä kertoi tuosta vastuksesta jne..
-waak

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron