Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit > Tuunaus ja Autohifi

240 etupenkkien kunnostus

<< < (2/4) > >>

lateleo:
Mulla oli pari jousta irronnu, hyvin sai paikoilleen väänneltyä. Samoin oli menny rikki niitä vessapaperilla päällystettyjä rautalankoja. Muutama jykevä nippuside ja kasassa on pysyny.

Mutta kiinnostaisi tuo pehmustemateriaali? Selkänoja niin hapero, että uutta tyynyä kaipaa.
Istuinosaa täytyy miettiä, kun tuntuu istuimen takaosa olevan jotenkin kovempi ja kankut hieman puutuu. En sitten tiedä, jos selkänojan saisi kuntoon, muuttuisiko istuma-asento niin, että haitarikin voisi hyvin.

Toisaalta senkin voisi uusia...aina kun vetää penkkiä ees/taas, niin lattiamatto on kuin ensilumen jäljiltä.

ata:
Apparin penkeisssä on yleensä ehjät toppaukset, jotka käy suoraan kunhan on saman ikäisestä. (Niskatuet samanlaisia)

Forbid:
Näillä puheilla ei minulle ainakaan vielä täysin selvinnyt että siis, 240 penkit pystyy purkamaan järkevästi tuhoamatta niitä? itellä on kuskin penkki retkahtanut/vääntynyt aika ikävästi niin että se vetää taka-oikealle vinoon kun nojaa.?

Live:
Pystyy purkamaan täysin rautarungolle ilman tuhoamista ja hitsaamaan se runko kuntoon  ,toki kannataa lisätä ylänurkkiin vahvike palat jos haluaa kestoa korjaukselle.

lateleo:
Itselläni oli myös tuonne takaoikealle vinossa ja vika oli tuon pehmusteen rikkoutumisen lisäksi sellaisen säätöpultin löystyminen (oikealla alhaalla "saranan" kohdalla). Löysäys, selkänojan vääntö oikeaan asentoon ja kiristys. Pitänyt jo reilu 10000tkm (siis pultin kiristys, ei pehmusteet).

Kysyin volvolta uuden selkänojapehmusteen hintaa.... vaivaiset 175€. Istuinosan pehmustetta ei enää saatavilla.

Sattumalta olen jatkamassa tuota penkkiprojektia nyt pääsiäislomalla. Puran penkin atomeiksi, pesen päälliset ja ompelen ulkoreunan kuntoon. Sitten ajattelin selkänojapehmusteeseen tehdä vahvikkeet nahasta. Voin valokuvia laittaa jos homma onnistuu. Ideat on vasta ajatusasteella...

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta