Elekma  Autoracing

2.4D laiska

  • 1 Vastauksia
  • 4751 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa pptalo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 327
  • Volvoja vuodesta 1989
2.4D laiska
« : 30.10.2011, 20:16:15 »
Mikähän mättää?
Ostin / vaihdoin auton perjantaina yksityiseltä. Nokisuodatin oli tukossa ja ajoittain tuli moottori järjestelmä vaatiii huollon tai jotain sinne päin teksti.
Tänään tyhjensin nokisuodattimen ja nollasin vikakoodit BSR koodilukialla. Nyt ei tule mitään virheilmoituksia eikä vikakoodeja, mutta aivankuin tehon tiputus olisi kokoajan päällä, ei kulje mihinkään. Vai pitääkö sen toimiakkin näin ennenkuin uusi ohjelma ajetaan sisään.
Vai mikä voisi aiheuttaa ko. tehottomuuden eikä anna koodeja?
« Viimeksi muokattu: 30.10.2011, 20:39:06 kirjoittanut pptalo »
BSR vikakoodilukia Kuusankoskella
V70N 2.4T AWD -01  S60 -01  / EX Volvot
Imperial -70  Royal -59 Firebird 5.7 tpi -80

Poissa Nortti

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1206
    • Volvon tuunausta vuodesta 1985
Vs: 2.4D laiska
« Vastaus #1 : 30.10.2011, 20:55:49 »
Heh. Ei se ihan noin helppoa ole ;). Nyt moottorinohjaus huomasi että on jotain pielessä ja pitää sen tahallaan vikasietotilassa. Suodattimelle tehdään ns. "Plausibility checking" eli huiijauksen varalta jotain paine-eroa pitää olla.

Ratkaisu: Paine-ero anturi on moottorin takapuolella aikalailla ylhäällä suurinpiirtein kakkospytyn kohdalla. Vedä se paine-eroanturi letkuistaan irti ja kytke takaisin niin että ainoastaan "HI" letku on kiinni ja pöntön takaosaan menevä "LO" putki on irti ja ulkoilmassa. Se pöntön takaosaan menevä putki kannattaa tukkia koska muuten moottoritilassa lentelee noki. Yksi vikakoodi tuosta vielä jää (Diesel Particulate Filter Efficiency Below Threshold), mutta ei enää haittaa menoa ja saa jäädä tuonne. Polttoa ei tehdä enää koskaan eikä sitä oikeastaan tuon enempää tarvitse ohjelmoida. :).
« Viimeksi muokattu: 30.10.2011, 21:09:29 kirjoittanut Nortti »

 

Kulkukoira  Proturbo