Proturbo  Autodiagnoosi

S60, V70 vm.00-07, S80 <-06 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 2113 Vastauksia
  • 702907 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa N_iko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • www.vrcf.fi
Jäi vaan vaivaamaan etteikö matalemmaksi saanut :D

Poissa Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4644
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Jäi vaan vaivaamaan etteikö matalemmaksi saanut :D

Pistäppä kuvaa. Nimittäin muillakin on ollu ongelmaa ettei saa tarpeeksi alas.



Tuossa on mulla takapäästä ja vielä pystyy pudottaan..
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

V70 945 S70 Kuvia

Poissa revote

  • "epätietoinen"
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2132
Jäi vaan vaivaamaan etteikö matalemmaksi saanut :D

Mulla oli aikoinaan sama juttu - takaa piti ottaa säätömutterit molemmat pois ja iskari oli lyhimmillään ja vasta sillon oli kohtalainen madallus. Ei mikään uber siltikään.
Volvo S60 B5 R-Design '21 & Volvo S40 1.6 Kinetic Business `07
Blacked S60 Instagramissa

Poissa N_iko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • www.vrcf.fi
Joo pitää yrittää oppia elämään tuolla korkeudella :D Heti kun pisti alustan niin tuli kaikki muut kolinat esille :D Taitaa koiranluut mennä seuraavaksi vaihtoon.

Poissa hazaa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 340
  • www.vrcf.fi
Appiukko on sitä mieltä, että V70 -02 alusta on liian lulla. Ja oikeassa onkin. Nyt
pitäisi saada alustaan lisää jämäkkyyttä. Kuinka tää toteutetaan ilman madallusta.
Uudet orkkisosat ei kai tilannetta juurikaan muuta.

Lukemani mukaan Eibachin 30 mm madallussarja ja normi iskarit olisi hyvä paketti.
Mutta, jos en saa ajatusta myytyä, niin mitä tehdä. Onko esim. turbo-mallien jouset
kuinkakin paljon jämäkämpiä kuin nuo perus vieterit. Lyhyemmät nekin tosin on.
Madallusta ei sen takia oikein haluttaisi, kun yksi öljypohja on jo saatu rikotuksi.

Poissa j.o.n.i.

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 189
  • VL 1629
Jäi vaan vaivaamaan etteikö matalemmaksi saanut :D
Pistäppä kuvaa. Nimittäin muillakin on ollu ongelmaa ettei saa tarpeeksi alas.

Eikös näissä pitäs olla tiputusvaraa vakiosta 120mm ? ???

Poissa revote

  • "epätietoinen"
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2132
^Ei BC Racing lupaa noin isoa madallusta. Eikä madallus ole niin paljoa mitä lupaa, en muista mitä alusta lupaa madaltaa mutta se ei toteudu.
Volvo S60 B5 R-Design '21 & Volvo S40 1.6 Kinetic Business `07
Blacked S60 Instagramissa

Poissa j.o.n.i.

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 189
  • VL 1629
^Ei BC Racing lupaa noin isoa madallusta. Eikä madallus ole niin paljoa mitä lupaa, en muista mitä alusta lupaa madaltaa mutta se ei toteudu.

Kokeilitko aikoinaan maksimimadallusta?
Jos kokeilit, niin mitkä oli mitat navasta kaareen?

Poissa revote

  • "epätietoinen"
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2132
^Kokeilin. Huomasin, että takaa oli pakko ottaa säätöpalikat pois että tuli edes jossain määrin reilu madallus. Kaarimittoja en muista, voin koittaa kaivella joskus, jos olen kirjoittanut ne johonkin ketjuun.

Edit: löysin

31-31,5cm joka nurkassa
« Viimeksi muokattu: 18.04.2014, 21:52:58 kirjoittanut revote »
Volvo S60 B5 R-Design '21 & Volvo S40 1.6 Kinetic Business `07
Blacked S60 Instagramissa

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3468
Appiukko on sitä mieltä, että V70 -02 alusta on liian lulla. Ja oikeassa onkin. Nyt
pitäisi saada alustaan lisää jämäkkyyttä. Kuinka tää toteutetaan ilman madallusta.
Uudet orkkisosat ei kai tilannetta juurikaan muuta.

Lukemani mukaan Eibachin 30 mm madallussarja ja normi iskarit olisi hyvä paketti.
Mutta, jos en saa ajatusta myytyä, niin mitä tehdä. Onko esim. turbo-mallien jouset
kuinkakin paljon jämäkämpiä kuin nuo perus vieterit. Lyhyemmät nekin tosin on.
Madallusta ei sen takia oikein haluttaisi, kun yksi öljypohja on jo saatu rikotuksi.
Vaimentimiksi Konin FSD:t voisi olla kova sana jos ei meinaa pudottaa. Jousista ei tietoa, saakohan Volvolta jotain "taxi"jousia?
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa hazaa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 340
  • www.vrcf.fi
Vaimentimiksi Konin FSD:t voisi olla kova sana jos ei meinaa pudottaa. Jousista ei tietoa, saakohan Volvolta jotain "taxi"jousia?

Kuinkas deiselin etujouset. Ovatko yhtään bensamallia jäykempiä?

Poissa MS940

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 96
  • www.vrcf.fi
Itelläni on nyt Eibachit alla 2. kautta S60:ssa. Kyllähän ajettavuus parani. Pari kertaa ottanut pohja kiinni katujen odottamattomissa möykyissä tai lumessa. Takaa jäi ehkä 15mm ylemmäksi kuin odotin.
Tällä alustalla pystyy hyödyntämään vähän paremmin 225/45 renkaan melko hyvää pitoa kuivalla. Vielä kun saisi siirrettyä 150kg painoa keulasta perään tai mieluummin hävittää kokonaan, ajettavuus paranisi entisestään ;)

Poissa J2K

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1693
  • www.vrcf.fi
Appiukko on sitä mieltä, että V70 -02 alusta on liian lulla. Ja oikeassa onkin. Nyt
pitäisi saada alustaan lisää jämäkkyyttä. Kuinka tää toteutetaan ilman madallusta.
Uudet orkkisosat ei kai tilannetta juurikaan muuta.

Lukemani mukaan Eibachin 30 mm madallussarja ja normi iskarit olisi hyvä paketti.
Mutta, jos en saa ajatusta myytyä, niin mitä tehdä. Onko esim. turbo-mallien jouset
kuinkakin paljon jämäkämpiä kuin nuo perus vieterit. Lyhyemmät nekin tosin on.
Madallusta ei sen takia oikein haluttaisi, kun yksi öljypohja on jo saatu rikotuksi.
Yksi vaihtoehto on vallilan takomon kuormajouset kuten itse juuri laitoin joka nurkkaan. Tuli jämäkämmäksi, eikä ole pelkoa että pohja ottaa kiinni routaheittoihin.
Saa haluamaansa korkeuteen. Itse halusin lisää korkeutta jota myös sain.
Jeep Grand Cherokee 3.0crd Overland -14
Ex. Kia Sorento -16
Ex. V70 D5 AWD -07

Poissa hazaa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 340
  • www.vrcf.fi
Yksi vaihtoehto on vallilan takomon kuormajouset kuten itse juuri laitoin joka nurkkaan. Tuli jämäkämmäksi, eikä ole pelkoa että pohja ottaa kiinni routaheittoihin.
Saa haluamaansa korkeuteen. Itse halusin lisää korkeutta jota myös sain.

Muistatko mitä tuo kaikki ilo kustansi?

Lisäksi pitäisi kai tietää jotain arvoja jousiin. Mistähän noita löytyisi?

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Muistelen lukeneeni jotain yli 1000 e oli hinta ja auto piti jättää sinne pariksi päiväksi "tuunausta" varten.

Joko muuten J2K:n etupää on asettunut ja kulmat saatu kohdilleen?

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy