Autodiagnoosi  Carcom Oy

240 viritys apua kaivataan!

  • 17 Vastauksia
  • 9006 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Volvopo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • www.vrcf.fi
240 viritys apua kaivataan!
« : 08.12.2011, 17:17:10 »
Eli olisin vähän piristämässä tuota jäärata projektii niin mikähä nokka mahtaa olla vakiona b200k vm.88? Mitä nokkaa suosittelette tilalle? Ja minkälainen homma on alottelialle sen vaihto?Venttiilikoppa auki mutta onko siellä muuta irrotettavaa ku ne mitkä on siinä akselin ympärillä?
Entä kaasari? ei löyvy ainakaa weberin dgv 32/36 käytettynä tarpeeks halvalla.. Oisko mitä muitavaihtoehtoja?

Poissa Juke-Maza

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1344
  • Keskinkertaista yritetään mutta paskaa tuppaa.....
    • JAM Motorsports Club
Vs: 240 viritys apua kaivataan!
« Vastaus #1 : 08.12.2011, 17:18:57 »
Eli olisin vähän piristämässä tuota jäärata projektii niin mikähä nokka mahtaa olla vakiona b200k vm.88? Mitä nokkaa suosittelette tilalle? Ja minkälainen homma on alottelialle sen vaihto?Venttiilikoppa auki mutta onko siellä muuta irrotettavaa ku ne mitkä on siinä akselin ympärillä?
Entä kaasari? ei löyvy ainakaa weberin dgv 32/36 käytettynä tarpeeks halvalla.. Oisko mitä muitavaihtoehtoja?
Multa löytyy weber DCD 36/36 jos kiinnostaa. Lähes käyttämätön.

Poissa Volvopo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 viritys apua kaivataan!
« Vastaus #2 : 08.12.2011, 17:21:37 »
Joo laitoin yv:tä : )

Poissa Terppa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 70
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 viritys apua kaivataan!
« Vastaus #3 : 08.12.2011, 17:31:36 »
jos tasalaaki männät suosittelen kannen laskua 2-3mm ( 3mm laskettaessa täytyy laittaa cossu sieran jakopäänhihna, koska on muutaman hampaan lyhkäsempi kun volvon vakio) ja kaasarin suuttimien hienoista suurentamista... tästä löytyy jonkun tietoa kun plärää sivuja läpi.
940 2.3T -95, 360 2.0T -90 Megasquirt & projekt. 242 2.3T -79 Megasquirt...yms.

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: 240 viritys apua kaivataan!
« Vastaus #4 : 08.12.2011, 21:00:43 »
1,5 milliäkin piisaa kun ottaa kannesta, B200K:ssa kun on vähän enempi puristuksia jo vakiona. Jakohihnaksi ihan perus 2 litrasen ohc riesan hihna (sama remmi on myös 1300:ssa takaveto ladas), on tasan hampaan lyhyempi kuin vinokoneen remmi. Cossun remmi taitaa olla jokusen hampaan turhan pitkä ;)
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: 240 viritys apua kaivataan!
« Vastaus #5 : 08.12.2011, 21:20:09 »
Jäärataprojekti ku on niin hieno rahansäästö on vääntää rautakangella
sitä jakopään rullaa pidemmälle kun jousi sitä työntää  ;D
Itse tein tolleen kun kantta laskettiin juuri joku 2-3mm, en enää muista.
Ja sit vaan pultti vai mutteri toosi kireelle. Jos jotain porsii mä en sit kertonu tätä ;D

Kyllä se tuhansia kilometrejä kesti, siitä eteenpäin en tiedäkkään ;D

E: mulla siis oli kiristimessä sitä epäkeskouraa pidemmälle ku jous työns,
ja hihna oli löysällä ku en ollu tajunnu ostaa lyhyempää, niin
väänsin rautakangella siitä rullasta, ja hihnasta tuli kireä ;D
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: 240 viritys apua kaivataan!
« Vastaus #6 : 08.12.2011, 22:31:26 »
1,5 milliäkin piisaa kun ottaa kannesta, B200K:ssa kun on vähän enempi puristuksia jo vakiona. Jakohihnaksi ihan perus 2 litrasen ohc riesan hihna (sama remmi on myös 1300:ssa takaveto ladas), on tasan hampaan lyhyempi kuin vinokoneen remmi. Cossun remmi taitaa olla jokusen hampaan turhan pitkä ;)
Mulla meni B230A:ssa viel 1.5mm kannenlaskulla vakio hihna ihan ok, mutta jos enemmän tontittaa kantta niin sit föörtin remmiä kehiin.
« Viimeksi muokattu: 09.12.2011, 20:18:34 kirjoittanut Juzi »

Poissa Volvopo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 viritys apua kaivataan!
« Vastaus #7 : 09.12.2011, 19:58:28 »
Nii.. Pitää tota kannenlaskuu tulevaisuudessa kattoo mut jos kertositte vähä siitä nokasta? mikä tilalle? Vai pitääkös sitä kantta laskee jos nokan vaihtaa? =D

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: 240 viritys apua kaivataan!
« Vastaus #8 : 09.12.2011, 20:15:19 »
Nii.. Pitää tota kannenlaskuu tulevaisuudessa kattoo mut jos kertositte vähä siitä nokasta? mikä tilalle? Vai pitääkös sitä kantta laskee jos nokan vaihtaa? =D

D-nokka tai vastaava. 11,5 puristus E98 bensalla, 12+ E85 mäskillä
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa Sittana

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 viritys apua kaivataan!
« Vastaus #9 : 09.12.2011, 20:36:58 »
Nii.. Pitää tota kannenlaskuu tulevaisuudessa kattoo mut jos kertositte vähä siitä nokasta? mikä tilalle? Vai pitääkös sitä kantta laskee jos nokan vaihtaa? =D

Ei pidä, mutta kannattaa.

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: 240 viritys apua kaivataan!
« Vastaus #10 : 10.12.2011, 13:16:35 »
Pelkkä nokan vaihto on helppo, nopea ja halpa konsti jolla on hyvä lähteä alkuun. Kireämmän nokan kanssa olisi hyvä saada puristussuhdetta ylemmäs, mutta ei ole pakollinen toimenpide. Toimii kyllä vakio puristuksillakin.

Hommahan menee kutakuinkin niin, että venakoppa irti, nokkapyörä irti, nokka-akselin laakerikannet irti ja nokka pois. Laakerikannet siis on ne mitkä on siinä nokka-akselin ympärillä, eli tarkemmin sanottuna päällä, kahdella m8 mutterilla kiinni jokainen. Sitten uusi nokka paikalleen puhtaana ja öljyttynä ja kasaus päinvastaisessa järjestyksessä. Tämän jälkeen tietysti venttiilivälysten tarkastus.

Niin ja tietysti jakoremmi pitää saada paikalleen ja ajoitus kohdalleen nokalta sekä virranjakajaa pyörittävältä apuakselilta.
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa Volvopo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 viritys apua kaivataan!
« Vastaus #11 : 11.12.2011, 18:17:28 »
Joo kiitoksii vaan vastauksista! : )

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 viritys apua kaivataan!
« Vastaus #12 : 14.12.2011, 17:24:16 »
Mä näkisin asian mututuntumalla niin et kireempää nokkaa (k-h volvon vakioista) kannattaa käyttää 2.3L koneissa eritoten. Saa mielestäni parhaan hyödyn kummiskin. Tuskin kukaan täälä valittaa käyttämästä isompaa alakertaa ihan perusvirityksessä varsinkin jos kyseessä on vapari.
V70 TDI

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: 240 viritys apua kaivataan!
« Vastaus #13 : 14.12.2011, 17:26:07 »
Mä näkisin asian mututuntumalla niin et kireempää nokkaa (k-h volvon vakioista) kannattaa käyttää 2.3L koneissa eritoten. Saa mielestäni parhaan hyödyn kummiskin. Tuskin kukaan täälä valittaa käyttämästä isompaa alakertaa ihan perusvirityksessä varsinkin jos kyseessä on vapari.

No joku keksii kuitenkin ettei 2.3l alakertaa saa käyttää vaparivirityksessä,
vaan ne lohkot pitää säästää tuhottavaksi "oikeeseen" viritykseen..   :idiot2:
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: 240 viritys apua kaivataan!
« Vastaus #14 : 14.12.2011, 17:57:38 »
K ja H nokalla 2 litran kone on aika hengetön alle 4000rpm. Kokeiltu on

Jokkis/Rokkis näkemys: käytetään 2,3 alakertaa ja A-nokkaa. A-nokka siksi että jaksaa vetää vakiolaatikolla vielä kolmosellakin ilman viivettä. K, H ja sitä kireämmillä nokilla kakkoselta kolmoselle vaihdettaessa pudotaan pois vetoalueelta. Vaihtoehtona on rakentaa 2,5 laatikko. Se on ihan mihin rahansa käyttää, vakio laatikko ja A-nokka on edullisempia kuin kireä nokka ja välitetty laatikko. Kompromissina itse olen käyttänyt D-nokkaa ja vakio askia

2,3 alakertoja menee romukuormissa sulatukseen enemmän kuin me ehdimme niitä käyttää
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

 

Samppasport  Futurez