Carcom Oy  Ateho

(KORJATTU) mottori alko vinkumaan. ja lämppärin etuvastus.

  • 21 Vastauksia
  • 7752 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jompsa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 332
  • S90 1998
Eli b200e kone alko pitään hirveää vinkuntaa, vähän samanlainen ääni ku laturin remmi luistais mutta paljon kimeämpi. Ääni tulee ihan varmasti koneesta,  ei ole väliä onko paikallaan vai liikeessä. Ääni katoaa kiihdyksissä tai kun painaa äkisti kaasua, sitten kun veto päällä painelee kaasua niin äännen sävy muuttuu. Käytin jo laturin ja vesipumpun remmejä irti mutta ääni ei kadonnut, ei johdu ainakaan noista.

Sitten vielä tais mennä puhaltimen moottorista etuvastus kun toimii vaan enään kolmosella, missähän tuo vastus mahtaa oikeen sijaita. Auto on 88vm 240.
« Viimeksi muokattu: 22.12.2011, 16:31:56 kirjoittanut jompsa »

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: mottori alko vinkumaan.
« Vastaus #1 : 17.12.2011, 21:47:38 »
Eli b200e kone alko pitään hirveää vinkuntaa, vähän samanlainen ääni ku laturin remmi luistais mutta paljon kimeämpi. Ääni tulee ihan varmasti koneesta,  ei ole väliä onko paikallaan vai liikeessä. Ääni katoaa kiihdyksissä tai kun painaa äkisti kaasua, sitten kun veto päällä painelee kaasua niin äännen sävy muuttuu. Käytin jo laturin ja vesipumpun remmejä irti mutta ääni ei kadonnut, ei johdu ainakaan noista.

Sitten vielä tais mennä puhaltimen moottorista etuvastus kun toimii vaan enään kolmosella, missähän tuo vastus mahtaa oikeen sijaita. Auto on 88vm 240.

OT:n hihna?

Poissa 240

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1279
  • www.vrcf.fi
Vs: mottori alko vinkumaan.
« Vastaus #2 : 17.12.2011, 21:51:38 »
Sitten vielä tais mennä puhaltimen moottorista etuvastus kun toimii vaan enään kolmosella, missähän tuo vastus mahtaa oikeen sijaita. Auto on 88vm 240.

Vastus on siinä moottorissa. Täysi työpäivä siis tiedossa.

Poissa jompsa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 332
  • S90 1998
Vs: mottori alko vinkumaan.
« Vastaus #3 : 17.12.2011, 22:21:13 »
OT:n hihna?

Ei hihnan luistamisesta noin kimeää ääntä tule ja mulla alkaa toi tehostimen hihna luistaan kun kääntää renkaat ihan tappiin ja siitä kuuluu ihan erilainen ääni.

Nyt kun kävin ajamassa niin kylmänä ei pitänyt mitään ääntä, sitä mukaan mitä kone lämpeää niin äänikin voimistuu.

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: mottori alko vinkumaan.
« Vastaus #4 : 17.12.2011, 22:28:15 »
Ei hihnan luistamisesta noin kimeää ääntä tule ja mulla alkaa toi tehostimen hihna luistaan kun kääntää renkaat ihan tappiin ja siitä kuuluu ihan erilainen ääni.

Nyt kun kävin ajamassa niin kylmänä ei pitänyt mitään ääntä, sitä mukaan mitä kone lämpeää niin äänikin voimistuu.
Tsekkaas imuvuodot.
Jäitä housuun!

Poissa jompsa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 332
  • S90 1998
Vs: mottori alko vinkumaan.
« Vastaus #5 : 17.12.2011, 22:43:03 »
Tsekkaas imuvuodot.

vasta mää niitä etein mutta en löytänyt, pitääpä kuitenki kattoa ku ei tosta k-jetistä koskaan tiedä.

Poissa jompsa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 332
  • S90 1998
Vs: mottori alko vinkumaan. ja lämppärin etuvastus.
« Vastaus #6 : 17.12.2011, 22:54:45 »
Jos kerta se lämppärin etuvastus on siinä puhallinmoottorissa kiinni ja jumalaton homma alkaa taas sitä purkaan niin tuli vaan mieleen että pystyskö sitä korvaan jollain muulla vastuksella ja laittas sen jonnekki helpompaan paikkaan katkasijan lähettyville?

s73

  • Vieras
Vs: mottori alko vinkumaan. ja lämppärin etuvastus.
« Vastaus #7 : 18.12.2011, 09:21:36 »
koska jakopää remppa tehty ja onko tehty laadukkailla osilla? Voisi olla jakohihnan kiristin, kannattaa katsoa. Voisiko myös ääni liittyä voimansiirtoon?     

Poissa jompsa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 332
  • S90 1998
Vs: mottori alko vinkumaan. ja lämppärin etuvastus.
« Vastaus #8 : 18.12.2011, 16:15:43 »
koska jakopää remppa tehty ja onko tehty laadukkailla osilla? Voisi olla jakohihnan kiristin, kannattaa katsoa. Voisiko myös ääni liittyä voimansiirtoon?   

Jakoremmpa tehty 2010 helmikuussa 320tkm kohdalla, nyt on mittarissa 350tkm. Pitää yrittää tänänää paikallistaa tarkemmin mistä päin toi ääni kuulus, on kuitenki sen verran iso ääni että ei mielellään kovin kauaa kuuntelis. Eipä tuo ääni voi liittyä voimansiirrossa muuta kun kytkimeen koska sillä ei ole väliä onko auto paikallaan vaan liikkeessä, ääni kuuluu kokoajan. Kytkimen pohjaan painaminenkaan ei muuta tota ääntä mitenkään.

Ainoa mikä tuohon ääneen vaikuttaa on kaasupoljin. vedättäessä ääni katoaa kokonaan ja kun painaa nopeasti kaasua, sitten kun ajaa tasakaasulla ääni on hieman pienempi ja matalempi.

Poissa jompsa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 332
  • S90 1998
Vs: mottori alko vinkumaan. ja lämppärin etuvastus.
« Vastaus #9 : 19.12.2011, 01:02:51 »
Kyllä se pirun imusarjan tiiviste taas on alkanu vuotamaan. :'( Ei siitä oo ku vuosi kun sen vaihdoin ja oisko ollu viimme kuussa kun yritin ettiä imuvuotoja mutten löytäny.

Voiskohan tuo olla mahollista että se vuotava imusarja pitäs noin kauheeta vihellystä? Esim. Kun sammutan auton nii kuulostaa siltä että se vihellyksen tempo hidastuu männän liikkeen mukana, niinku tolleen> ''viuviu viu  viu   viu    viu    viu''. Tilasin jo motonetistä uuden tiivisteen, raportoin sitte auttaako sen vaihtaminen tohon vihellykseen.

Niin ja tilasin myö 940pin lämppärin etuvastuksen, koitan siitä sitte askarella tohon vastuksen ja savun hälvettyä kerron sitte saako tota sillä toimimaan  ;D

Poissa Panssarivaunu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 630
Vs: mottori alko vinkumaan. ja lämppärin etuvastus.
« Vastaus #10 : 19.12.2011, 17:15:04 »
Kyllä uskoisin että vihellys tulee imuvuodosta, minulla tällä hetkellä aivan sama homma, pitäisi vaihtaa imusarjan tiiviste..

Poissa Teemu-

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2468
  • Kantti on kaunista.
Vs: mottori alko vinkumaan. ja lämppärin etuvastus.
« Vastaus #11 : 19.12.2011, 18:34:32 »
Itselläkin tuli vihellystä koneesta kanssa mut tais passautua imuvuotoon. No onpahan hihna ja kiristin valmiina tossa paketissa senkus sit vaihtaa.

Uudet tulpat + tulpanjohdot vaihdettiin samalla, johan toimii paremmin. 8)

Poissa Spoileri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 464
Vs: mottori alko vinkumaan. ja lämppärin etuvastus.
« Vastaus #12 : 20.12.2011, 19:59:21 »
Letku korvaan ja kuuntelemaan. En oo vielä semmoseen moottorin ulkopuolelta tulevaan ääneen törmänny, mitä en sillä konstilla olis pystyny paikantamaan.
Mercedes-Benz 190E 2.6 -89, Mercedes-Dents 190E 2.0 -83, 960 3.0 -95 "Silver Sand", 244GL B23E -75 "Andes Copper", Toyota AE86 r.F & KP62 r.SS, Välikotelo -78, BSA A65 Thunderbolt 650 -71, Triumph Spitfire 1500 -79 "Vermillion Red"

Loose Unsoldered Connections And Splices

Poissa jompsa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 332
  • S90 1998
Vs: mottori alko vinkumaan. ja lämppärin etuvastus.
« Vastaus #13 : 21.12.2011, 00:07:37 »
Kiitoksi vastauksista ja vinkeistä, imusarjan tiivistehän se vuotaa. Ruutasin sinne crc:tä ja kolmos pytyn kohdalle kun ruutas niin vihellys aina lakkas vähäksi aikaa. En ois varmaan ikinä ite tajunnu että tommonen vihellys vois lähtä vuotavasta tiivisteestä:D

Osaisko kukaan sanoa että onko toi mitenkään mahollista että ton lämmpärin etuvastuksen vois korvata tommosella 940piin tarkotetulla vastuksella. Kaiken järjen mukaan sinne pitäs käydä mikä vastus tahansa joka on vaan oikean tehoinen, ei vastusta liikaa eikä liian vähän :D

Huomenna pitäs tulla motonetistä osia nii pääsee tekemään kytkentöjä ton vastuksen kans. katotaan sitten miten käy :)

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: mottori alko vinkumaan. ja lämppärin etuvastus.
« Vastaus #14 : 21.12.2011, 00:20:26 »
Kyllä se on mahdollista jos puhallin toimii maksimi nopeudella nyt.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

 

Samppasport  Futurez