KORJATTU (ainakin juuri tulleen tekstarin mukaan)
Vialliseksi näyttää osoittautuvan
polttoainepumpun rele (nro 103 ). Perussyy vikantumiseen, nettisalapoliisintyön perusteella, on releessä olevat kondensaattorit, joiden elektrolyytti kuivuu ja valuu tomuna pois -> kondensaattorin varauskyky luonnollisesti laskee.
Sikäli harmittavaa, että tämä oli oma veikkaukseni alunperin mutta en uskonut siihen kun työnjohdosta sanottiin että ko. vian kohdalla rele on kerrasta pimeä. Oli muuten jo hyppylanka taskussa valmiina reletestiä varten (navat 15 ja 87 ymmärtääkseni ohittavat releen ja pumppu pyörii, muille tiedoksi). Rele sijaitsee siinä toisen pienvirta-sulakeboksin takana olevassa, torx-ruuvein suljetussa kotelossa.
http://img179.imageshack.us/img179/6973/dsc02112ld1.jpgFoorumille vinkiksi; ei välttämättä ole huono investointi vaihtaa ko. rele (n. 40-45€?) jo etukäteen.
--------------------------------------------------------------------
Dodi, Volle jätti tienpäälle. Ei tahdo enää käynnistyä. Tapahtumat pääpiirteissään
-Perjantaina tankille, tankilta kähdettäessä sammuu oudosti - lähtee vähän kutittelemalla käyntiin ja kulkee normaalisti.
-Lauantaina kauppaan, kulkee normaalisti, lähtee kaupasta normaalisti, hyytyy parkkipaikan portille - ei käynnisty.
-Mukana ollut Bilteman vikakoodimittari antaa koodin P1614.
-Ei lähde käymään, odotuksen jälkeen saattaa hiukan hörähtää mutta sammuu kaasun käytöstä riippumatta.
-20min seisonnan jälkeen lähteekin yllättäen käyntiin ja ottaa kierroksia, pidetään 2000-3000rpm. Menee minuutti tai kaksi ja kierrokset lähtee yhtäkiä putoamaan.
-Vikakoodeiksi luetaan P1670 ja P1614
Mikä perkele sille tuli?
Nuo P16xx koodit taitavat olla Volvon omia, eri nettilähteet arvuuttelevat kaikkea kaasuläppäanturista ECUun ja ajonestoon. Onko kellään minkäänlaista hajua mistä etsisi vikaa?
ps. etulambda ja ETM vaihdettu vuoden sisään.