Sercap huoltopalvelut  Futurez

Kirjoittaja Aihe: s40 vm-01 vvt-pyörästö?  (Luettu 4915 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Migu91

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
s40 vm-01 vvt-pyörästö?
« : 17.03.2012, 22:27:14 »
Elikkäs volvo s40 1.6 vm.01 kyseessä. noin kuukausi sitte alkoi kuulua pientä "kurnutusta"  tyhjä käynnillä, ääni kuuluu noin 5-10 sekuntia ja loppuu noin 2 sekunniksi ja toistuu uudelleen. kierrokset kun nostaa noin 1500-1700 ääni yhtä jaksoista. kuullostaa siltä että jakopään puolesta ääni tulisi. olisikohan vvt-pyörästö? tms.. ajettu jo 1500km siitä kun ääni alkoi ja nyt eilen huomasin että ääni on jatkuvaa tyhjäkäynnillä. Pitäisiköhän huolestua ja viedä huoltoon vaiko mitä??
« Viimeksi muokattu: 17.03.2012, 22:30:34 kirjoittanut Migu91 »

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5308
  • Sukupuoli: Mies
  • www.carcom.fi
Vs: s40 vm-01 vvt-pyörästö?
« Vastaus #1 : 18.03.2012, 13:29:55 »
Tuola linkissä on ääni-esimerkki, äänenkesto voi olla pidempikin, kuin tuossa videossa.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=16517.msg310140#msg310140

Poissa Migu91

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: s40 vm-01 vvt-pyörästö?
« Vastaus #2 : 18.03.2012, 13:47:00 »
Sama äänihän se on... Mistäs tietää onko vvt-pyörä vaiko vvt-solenoidi Rikki?? Kun solenoidista johdon repäsee niin äänet häviää..

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5308
  • Sukupuoli: Mies
  • www.carcom.fi
Vs: s40 vm-01 vvt-pyörästö?
« Vastaus #3 : 18.03.2012, 14:59:47 »
Sama äänihän se on... Mistäs tietää onko vvt-pyörä vaiko vvt-solenoidi Rikki?? Kun solenoidista johdon repäsee niin äänet häviää..

Kun solenoidista vetää johdon irti ja ääni lakkaa, niin vika on silloin vvt-pyörässä, se solenoidi ei pidä tuollaista ääntä, eikä se vikaantuessaankaan voi aiheuttaa tuota ääntä vvt-pyörästä.
Vetämällä solenoidin johdon siis irti, voi varmistua, että kuuluuko ääni vvt-pyörästä, vaiko mahdollisesti jostain muualta päin moottoria, mikäli ei siis osaa tunnistaa vvt-pyörän pitämää ääntä.

Poissa Migu91

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: s40 vm-01 vvt-pyörästö?
« Vastaus #4 : 18.03.2012, 17:34:25 »
Missä hinta luokissa tuo vvt-pyörä on? pitänee varmaan vaihdattaa samalla jakopäähihna ja vesipumppu, vaikkakin jakohihna vaihdettu 18 000 km sitten :S taitaapi tulla kalliis huolto.

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5308
  • Sukupuoli: Mies
  • www.carcom.fi
Vs: s40 vm-01 vvt-pyörästö?
« Vastaus #5 : 18.03.2012, 18:25:27 »
Missä hinta luokissa tuo vvt-pyörä on? pitänee varmaan vaihdattaa samalla jakopäähihna ja vesipumppu, vaikkakin jakohihna vaihdettu 18 000 km sitten :S taitaapi tulla kalliis huolto.

Olisko jotain 150 - alle 200
Jakohihna ehdottomastai samalla, mutta jos viimeksi on rullat ja vesipumppu vaihdettu, niin en näe syytä, että miksi pitäisi taas vaihtaa.
Alkuperäinen volvon vesipumppukin kestää melkeen isältä pojalle

Poissa Migu91

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: s40 vm-01 vvt-pyörästö?
« Vastaus #6 : 18.03.2012, 19:20:11 »
oorait. Mistäs kannattaa lähteä metsästämään kyseistä osaa? tämmönen löyty varaosa.fi:stä http://www.varaosa.fi/index.php/vvt-nokkapyora.html  itsellä vasta ollut auto puolisen vuotta eikä tietoa onko viime jakohihan vaihdon yhteydessä vaihdettu pumppu... :S

Poissa kapa74

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • Sukupuoli: Mies
  • www.vrcf.fi
Vs: s40 vm-01 vvt-pyörästö?
« Vastaus #7 : 04.04.2012, 15:17:54 »
En tiedä onko enää ajankohtainen kommentti, mutta itse tilasin juurikin tuon VVT-pyörän tuolta Varaosa.fi:stä ja osa tuli luvatusti viikon sisällä. Hinta postikuluineen 110 euroa. Sähköpostikyselyynkin vastasivat alle kymmenessä minuutissa, eli palvelu on kohdallaan.

Ja sitten vaihdosta, homma onnistuu kyllä ilman (pirun kallista) erikoistyökaluakin, ainakin itse sain nokka-akselit vaihdon ajaksi jämäkästi kiinni kun taivutteli sopivan kokoisen lattaraudanpalan akselien takapäähän ja kaveri pitämään raudasta kiinni. Ilman työkalua jokseenkin hankala homma..

Niin joo, Lahden Autosalpa antoi hinta-arvioksi 700 euroa töineen ja osineen (sisältää jakohihnan)... melko kallista...
Volvo V40 2002 1,8 B4184S2

Poissa Migu91

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: s40 vm-01 vvt-pyörästö?
« Vastaus #8 : 11.04.2012, 17:07:42 »
En tiedä onko enää ajankohtainen kommentti, mutta itse tilasin juurikin tuon VVT-pyörän tuolta Varaosa.fi:stä ja osa tuli luvatusti viikon sisällä. Hinta postikuluineen 110 euroa. Sähköpostikyselyynkin vastasivat alle kymmenessä minuutissa, eli palvelu on kohdallaan.

Ja sitten vaihdosta, homma onnistuu kyllä ilman (pirun kallista) erikoistyökaluakin, ainakin itse sain nokka-akselit vaihdon ajaksi jämäkästi kiinni kun taivutteli sopivan kokoisen lattaraudanpalan akselien takapäähän ja kaveri pitämään raudasta kiinni. Ilman työkalua jokseenkin hankala homma..

Niin joo, Lahden Autosalpa antoi hinta-arvioksi 700 euroa töineen ja osineen (sisältää jakohihnan)... melko kallista...

No perkule, itte käväsin ostaa volvolta kyseisen osan 177€. Löyty vielä halpa korjaaja, samalla vaihtu jakohihna, kiristin ja ohjain. osineen töineen noin 400€, Porvoon auto-salpa olisi velottanut 850€ mutta samalla olisi vesi pumpunkin vaihdattanu.

Eikä Muuten rallata/kurnuta enään :D

Poissa kapa74

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • Sukupuoli: Mies
  • www.vrcf.fi
Vs: s40 vm-01 vvt-pyörästö?
« Vastaus #9 : 17.04.2012, 17:10:39 »
Ohhoh, jos ois tuohon neljäänsataan saanut täälläpäin koko satsin niin oisin kyllä vakavasti harkinnut, että teenkö itte. No toisaalta on parempi mieli kun sai ite nakertaa:)

Osasi olla muuten todella ärsyttävä tuo kurnutus...
Volvo V40 2002 1,8 B4184S2

Poissa Migu91

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: s40 vm-01 vvt-pyörästö?
« Vastaus #10 : 18.04.2012, 20:29:13 »
Jepp :) 

Joo tuo kurnutus kyllä pikkasen ärsyttävä...

Poissa Villetuo

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: s40 vm-01 vvt-pyörästö?
« Vastaus #11 : 17.10.2013, 20:58:07 »
Itsellä tosiaan oli tuo kurnutus. Ostin uuden vvt pyörän ja samalla kaikki jakopää osat. Nyt remontti on teetetty huoltamolla. Mutta edelleen kuuluu mielestäni jotai ylimääräistä:vvt pyörän suunnalta. Tasaista "hurinaa" tyhjäkäynnillä. Ja hieman kuuluu myös kun kierroksia nostaa. Ei siis sellaista jaksottaista kurnutusta vaan tasaista hurinaa. Tietäiskö joku että onko normaalia ????

Poissa jpajula

  • VRCF ry jäsen 2014
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 331
  • Sukupuoli: Mies
  • www.vrcf.fi
Vs: s40 vm-01 vvt-pyörästö?
« Vastaus #12 : 07.11.2013, 12:28:06 »
No perkale, ite avastin justiinsa tätä liippaavan keskustelun http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=40609.msg714394#new ja koodi on siis P0027, joka viittaa tuonne VVT puolelle. Onko tuon vikakoodin syyn selvittämiseen helppoa tapaa olemassa?
---
Lähes ilmastoitu 940 turbokartano
ex 740GLE 2.3A 1990
ex 440 1.8i tulipharvester

Poissa rausku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 127
  • www.vrcf.fi
Vs: s40 vm-01 vvt-pyörästö?
« Vastaus #13 : 20.10.2014, 15:48:16 »
Hei olen tehnyt yhteen t4 volvoon vvt pyörän vaihdon, ja siinä tosiaan vian pysty paikallistamaan sillä että veti töpselin irti vtt solenoidista, ja ääni lakkasi. Tästä on jo aikaa parisen vuotta.
Nyt ois uus volvo 2003 2.0t  ajettu 174tkm ja siinä kuuluu saman moista nakutusta, kun tässä t4:ssa aikanaaan, mutta ei vaan nakutus lopu kun töpselin vetäsee irti, vaan jatkuu saman moisena. Ääni ei kuulu kun starttaa kylmällä koneella, ja lämpösellä koneellakin kun starttaa niin ääni alkaa vasta tovin kuluttua. 

Eli eli onkos vikaa nyt sitten tuossa solenoidissa vai pyörässä vai jossain aivan muualla?

 

Futurez  Autotalo Debil