Samppasport  Futurez

automaatista manuaaliin (740)

  • 30 Vastauksia
  • 16476 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa bolle

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
automaatista manuaaliin (740)
« : 17.01.2011, 21:00:14 »
terve

koitin tuossa haulla etsiä mutta tuloksetta liekkö syy siihen että ole uusi täällä.

Mutta asiaan siis haluaisin tietää onko mahdollista laittaa 700 sarjalaiseen automaatin tilalle manuaalilaatikkoa?
mitä on vaihdettava

-vauhtipyörä
-kardaani
-toimiiko mittari
-lisätä kytkin poljin (niin ja on 740:ssä nestekytkin)

kiitoksia jo nyt

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: automaatista manuaaliin (740)
« Vastaus #1 : 17.01.2011, 21:13:23 »
(niin ja on 740:ssä nestekytkin)
On vaijerillakin.

Mittari toimii koska muistaakseni ottaa nopeustiedon perästä.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa J-VP

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 161
Vs: automaatista manuaaliin (740)
« Vastaus #2 : 17.01.2011, 21:15:33 »
Aiheen ulkopuoleleta mutta helpoimmalla (huomattavasti) tietysti pääsee kun vaihtaa koko auton  :)
S70 2,4 20V man 2000
Ex 960 II 2,5 man 1995

Poissa bolle

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: automaatista manuaaliin (740)
« Vastaus #3 : 17.01.2011, 21:26:29 »
siirtyykö keskustelu johkin muualle?

niinhän se olisi helpompi ostaa manuaali mutta ei oikeen tunnu olevan myynnissä tai jos on niin on kalliita
siis hakusessa on 2,3 bensa turbo
ja tarkoitus oli kysyä onko kytkin nesteellä vai vaijerilla

Poissa J-VP

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 161
Vs: automaatista manuaaliin (740)
« Vastaus #4 : 17.01.2011, 21:35:11 »
siirtyykö keskustelu johkin muualle?


Oma kommenttini oli tavallaan aiheen ulkopuoleleta  :)
S70 2,4 20V man 2000
Ex 960 II 2,5 man 1995

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: automaatista manuaaliin (740)
« Vastaus #5 : 17.01.2011, 21:49:28 »
Itellä ollut noin kymmenkunta 740 volvoa vuosilta -86...-89 ilman turboa. Kaikissa ollut vaijeri.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: automaatista manuaaliin (740)
« Vastaus #6 : 17.01.2011, 21:54:13 »
[Mutu] turbot ja 16v on nestekytkimellä [/Mutu]
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

The moose

  • Vieras
Vs: automaatista manuaaliin (740)
« Vastaus #7 : 17.01.2011, 22:38:08 »
laatikon kannatin

kepin ympäristön hilut

pnp kytkimen disablointi

automaatissa mahdollisesti erilainen jarrutehostin? ei oo sata varmaa, kuulopuheita.

tyhjäkäynti kierroslukuhan muuttuu radikaalisti et sen säätö.

nämä niinkun tuon oman listas lisäksi tuli mulle mieleen.

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1797
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: automaatista manuaaliin (740)
« Vastaus #8 : 17.01.2011, 22:48:46 »
Mites moottorinohjaus jos on ruiskupeli?
Kai niissäkin jotain eroja voi olla manuaalin ja automaatin välillä, kun joskus heitin aw:n tilalle m46 ja tuntu kokoajan, että vielläkin oli automaatti alla.  :D

Poissa bolle

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: automaatista manuaaliin (740)
« Vastaus #9 : 18.01.2011, 17:30:19 »
mikä on pnp kytkin?

jos  jarrutehostin on erillainen luulisi että on tehokkaampi nimittäin ei pysty moottorilla jarruttamaan

taitaa olla volvon kestävin vakio laatikko tuo nappivitosella oleva? onko siitä kuinka monta variaatiota

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: automaatista manuaaliin (740)
« Vastaus #10 : 18.01.2011, 17:38:23 »
pnp kytkin on hieno nimitys sille napikalle, joka on automaatin vaihdekepissä estämässä starttaamisen vaihde päällä. Eikä sitä tarvi/kannata disabloida kun auto on sille valmiiksi johdotettu aina, ja manuaalin johtosarjassa on sille jo valmiiksi jömppi. Moottorinohjaus lienee k-jet tai kaasari(?), joten sen suhteen ei aiheuta vauhtipyöränvalintaongelmia, joku vaan mihin löytää kytkinpaketin yms, eli varmaan perus pottapyörä jostakin. Jarrutehostin on täysin käyttökelpoinen, niitä on kahta sorttia(tarinan mukaan), mutta ero ei liity manu/auto eroon. Nappiloota on teoriassa kestävin, mutta kovavitonen ajaa kyllä saman asian, ja vähempi sähköjohtoja, yleisempi, halvempi ja hemmetisti kevyempi. Muistaa vaan ettei alta 80 käytä vitosta eikä vedä kärryä vitosella niin yhtä lailla muut vaihteet kestää kun nappilaatikossakin. Jarrupoljin tarttee vaihtaa, ja telineen kylkeen pultata yksi tukirauta lisää kytkinpolkimelle, mutta kaikki käy pulttaa-kiinni-periaatteella kun vaan ottaa luovuttajasta tarpeeksi osia. Huoimonarvoista on mm. se, että automaagissa ei ole silmälaakeria, vaan rautaholkki, joka voi istua vähä helvatan äreessä siinä kampuranpäässä.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa pikatraktori

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 398
  • www.vrcf.fi
Vs: automaatista manuaaliin (740)
« Vastaus #11 : 18.01.2011, 19:33:51 »
mikä on pnp kytkin?

jos  jarrutehostin on erillainen luulisi että on tehokkaampi nimittäin ei pysty moottorilla jarruttamaan

taitaa olla volvon kestävin vakio laatikko tuo nappivitosella oleva? onko siitä kuinka monta variaatiota
Tuosta laatikosta on kolme varianttia: J-Type. P-Type ja P/J Type. Tuo viimeinen on näistä nuorin versio, jossa on palattu J-Typen paineistukseen, mutta säilytetty P-Typen paksumpi välitinakseli. Niinpä noin yleensä näistä ei kahdesta erimallisesta saa koottua yhtä uutta - riippuu tietysti mitä osia aikoo vaihdella. Se välitinakseli on pahin este.

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: automaatista manuaaliin (740)
« Vastaus #12 : 18.01.2011, 20:43:26 »
Tuosta laatikosta on kolme varianttia: J-Type. P-Type ja P/J Type. Tuo viimeinen on näistä nuorin versio, jossa on palattu J-Typen paineistukseen, mutta säilytetty P-Typen paksumpi välitinakseli. Niinpä noin yleensä näistä ei kahdesta erimallisesta saa koottua yhtä uutta - riippuu tietysti mitä osia aikoo vaihdella. Se välitinakseli on pahin este.
Sattuipa sopivasti. Levitin viikko sitten. Kuvassa ylhäältä alas= J, P ja P/J-type.
Tästä aiheesta teen joskus projektipäiväkirjan tänne.
Lyhyesti: Jos vaihtaa erilaisen ylivaihteen, pitää myös vaihtaa pää-akseli. (homman järkevyyttä voi jokainen punnita itse)



Poissa pikatraktori

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 398
  • www.vrcf.fi
Vs: automaatista manuaaliin (740)
« Vastaus #13 : 18.01.2011, 22:18:28 »
Nyt kun ne ovat sinulla hajalla on helppo mittailla noita laakerikohtia tuossa P ja P/J-tyypeissä siihen projektipäiväkirjaan. Saattaa löytyä muitakin eroja? Minulla oli aikanaan vai kaksi P/J-typpiä: vähän ajettu (117 000 km) ja paljon ajettu (kolminkertainen km-määrä). Perusteellisena miehenä ostin tuon vähän ajetun Saksasta ja vaihdoin peruskunnostuksen jälkeen kytkinremontissa GLT:hen. Tosin en kyllä ajossa huomannut oikeastaan mitään huomattavaa eroa :D - molemmat toimivat samalla tavalla.

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: automaatista manuaaliin (740)
« Vastaus #14 : 19.01.2011, 09:49:03 »
pnp kytkin on hieno nimitys sille napikalle, joka on automaatin vaihdekepissä estämässä starttaamisen vaihde päällä. Eikä sitä tarvi/kannata disabloida kun auto on sille valmiiksi johdotettu aina, ja manuaalin johtosarjassa on sille jo valmiiksi jömppi.

PNP-Switch = Park Neutral Position Switch tai neutral safety switch, suomeksi vaihteiston asentotunnistin.


 

Carcom Oy  Elekma