Proturbo  Autodiagnoosi

Volvo 740GLE B230FS -88 "Kankkulankaivo-Tuning"

  • 174 Vastauksia
  • 75479 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740GLE B230FS -88 "Kankkulankaivo-Tuning"
« Vastaus #90 : 20.11.2011, 23:03:30 »
Vähemmän kiihdytettäviä massoja. ::)
Eikä tässä projektissa kamalasti ole virtaa kuluttavia laitteita(esim.:humppalaite), joten pieni laturi riittää.

Poissa patera

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 189
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740GLE B230FS -88 "Kankkulankaivo-Tuning"
« Vastaus #91 : 20.11.2011, 23:33:52 »
 :) ookke, toi riittää mulle.
Mähän nyt varauduin -paitsi tupla-hehkutukseen talvipakkasilla - niin myös mahdolliseen webaston asentamiseen, jos hyvin sattuu.... Ja ohan koko rojekti muutoinki ihan ylimitoitettu  ;D
Muutoin tää sun homma on ollu varsinki koneen osalta mielenkiintonen, eikä siihen vaikuta sama olut-mieltymys  ;D
440 1991 museoon menossa
240 Lankku-paku

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740GLE B230FS -88 "Kankkulankaivo-Tuning"
« Vastaus #92 : 20.11.2011, 23:42:36 »
:) ookke, toi riittää mulle.
Mähän nyt varauduin -paitsi tupla-hehkutukseen talvipakkasilla - niin myös mahdolliseen webaston asentamiseen, jos hyvin sattuu.... Ja ohan koko rojekti muutoinki ihan ylimitoitettu  ;D
Muutoin tää sun homma on ollu varsinki koneen osalta mielenkiintonen, eikä siihen vaikuta sama olut-mieltymys  ;D
Heh. Karhu on aika hyvää. :2funny:
« Viimeksi muokattu: 07.01.2012, 16:27:29 kirjoittanut järviin »

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi

Poissa viiksivallu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 923
  • If it works, don't fix it.

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740GLE B230FS -88 "Kankkulankaivo-Tuning"
« Vastaus #95 : 07.01.2012, 16:36:52 »
Taka-akselirojektia aloiteltu.
Löytyi yhden kerran SRC:ssä kokeiltu 4,56 välitys isoon perään. Onkohan liian tiuha, kun tällä autolla tulee ajettua työmatkatkin.  :D Vertailunvuoksi oikealla 3,31 vetopyörä.


Välityksen kaveriksi truetrac ja laakereiksi timkeniä.


Muutamia osia jo puhaltelin.

« Viimeksi muokattu: 08.02.2012, 16:39:46 kirjoittanut järviin »

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740GLE B230FS -88 "Kankkulankaivo-Tuning"
« Vastaus #96 : 08.01.2012, 15:32:10 »
Oli niin hyvä hiekkapuhalluskeli(-11c), että hönkäsin taka-akselin.

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740GLE B230FS -88 "Kankkulankaivo-Tuning"
« Vastaus #97 : 15.01.2012, 22:28:10 »
Nimimerkki "Morjenz":ille kiitokset=> Megan säätäminen tuntuu pitkästä aikaa hauskalta, kun ei tartte olla v*****levaa USB-adapteria välissä.
DB-9=>DB-9 toimii moitteettomasti.

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740GLE B230FS -88 "Kankkulankaivo-Tuning"
« Vastaus #98 : 21.01.2012, 16:57:15 »
Muuttamalla ruiskutusta sim4 ja sim2 välillä, totesin jo syksyllä, että DT=600-650µs.
Nyt oli niin paljon inspiraatiota, että otin suuttimet irti ja mittasin kunnolla, ja oikeilla parametreillä.
Tällä kokoonpanolla DT=~629µs@Outputinterval5.0ms@PW1,5-2,5ms@13,2V@3.0bar.
Mittaustulos heittää vielä hieman, koska tuo pilipali jännitelähde seilasi 13,22-13,30V välillä.

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740GLE B230FS -88 "Kankkulankaivo-Tuning"
« Vastaus #99 : 21.01.2012, 18:51:10 »
Taas MAT-anturi eri paikassa *nuqquun->
« Viimeksi muokattu: 21.01.2012, 19:16:09 kirjoittanut järviin »

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740GLE B230FS -88 "Kankkulankaivo-Tuning"
« Vastaus #100 : 26.01.2012, 18:26:14 »
Fixukselta tarttui muutama osa.


Ja Autosalvasta myös.


Muutama osa puuttuu vielä.

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740GLE B230FS -88 "Kankkulankaivo-Tuning"
« Vastaus #101 : 21.03.2012, 21:12:50 »
TrueTrac heikennetty vapariin sopivaksi.
Koneistamon sedät tekivät siihen 48 kpl 2mm syviä uria. (EDIT: olikin 2,2mm)


Kuvassa näkyvä punainen tiivisteliima poistetaan kohta. Se oli suojana, että ei mene ylimääräisiä partikkeleita sisuksiin.
« Viimeksi muokattu: 21.03.2012, 21:30:27 kirjoittanut järviin »

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740GLE B230FS -88 "Kankkulankaivo-Tuning"
« Vastaus #102 : 05.08.2012, 19:05:58 »
Pitkästä aikaa tätäkin.

Volvon päämekaanikko ystävälliseti simmasi truuträkin.

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740GLE B230FS -88 "Kankkulankaivo-Tuning"
« Vastaus #103 : 05.08.2012, 19:20:46 »
sattuuko nopeusanturi sopivasti paikoilleen, vai pitääkö lyödä vähän sisäänpäin?

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740GLE B230FS -88 "Kankkulankaivo-Tuning"
« Vastaus #104 : 05.08.2012, 19:26:58 »
sattuuko nopeusanturi sopivasti paikoilleen, vai pitääkö lyödä vähän sisäänpäin?

Todennäköisesti tarvii säätöä. Syvyys suunnassa ja ehkä hieman sivusuunnassakin.
Pitää testata ensin. Tsägällä toimii noin.

 

Kulkukoira  Proturbo