Autodiagnoosi  Carcom Oy

855 Teeviis Romu

  • 238 Vastauksia
  • 68726 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Makru

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
855 Teeviis Romu
« : 05.06.2012, 22:19:48 »
Tommone viritys projekti ollu jo jonkin aikaa vireillä, mutta nyt vasta uskaltautunut kirjottelemaan siitä. Autohan oli ehjä ja hieno kun sen ostin, mutta eihän se semmoisena ole pysynyt.. Virittely sai alkunsa ihan perus lastuttamisesta, vapaavirtaus suodattimesta ja omatekoisesta loppuputkesta. Sitten koneesta meni kiertokangen laakerit ja kampiakseli oli aikalailla entinen. Autohan on italiantuontimalli 2l t5 joten päätin sitten hommata kokonaan toisen motin ja se oli sitten 2.3l. Tämäkin motti oli vähän siipeensä saanut eli yhdestä kiertokangesta oli mennyt laakerit joten kampura meni hiottavaksi ja tuli uusi kanki sekä uudet runko- sekä kiertokangen laakerit. Samalla sylinterit tuli hoonailtua ja kantta vähän viilailin.

Ahdinkin päivittyi kiinalaiseen, malliltaan wr480. Putkistoa tietenkin piti muuttaa eli tilan puutteen vuoksi downpipen ekat kaksi mutkaa 2.5" (turbon lähtö 2.5"), jonka jälkee 3" kahdella läpivirtaavalla vaimentimella ja kylkiputki takaoven jälkeen  :D .

Alustalle ei tehty muuta kuin madallusjouset vaihdettu joista vielä takaa otettu pois pari kierrettä per jousi.

Suunnitelmat tietenki on kovat, niin kuin asiaan kuuluu..
- mega 2 3 levyllä pitäis tilata heti kun rahat antaa periksi
- isommat suuttimet
- cop:it eli joka tulpalle omat puolat
- keruu säiliö konehuoneeseen sekä toinen bensapumppu siihen (bosch -044 tai walbro 255)
- e85
- h-profiilit... maksaa..
- vanhat tukivarret joihin uretaani puslat
- isommat levyt eteen (302mm) mistä niitä satulan kannattimia saa!?
- hx40 super ja sitä varten joko itsetehty pakosarja tai valmis

semmosta.. auto on oikeasti sitten ruma, sitä ei tarvii kertoo, ei vaan kiinnosta toi ulkonäkö tällä hetkellä, panostan moottoriin sekä alustaan. Rumia kuvia piakkoin..
« Viimeksi muokattu: 18.07.2013, 21:29:17 kirjoittanut Makru »
Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

Poissa tomimikael

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 982
  • En gång IFK, alltid IFK
Vs: 855 Teeviis "Rotta Sleeper"
« Vastaus #1 : 05.06.2012, 22:28:14 »
No show, all Go!    S*

Poissa Makru

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
Vs: 855 Teeviis "Rotta Sleeper"
« Vastaus #2 : 05.06.2012, 23:30:44 »
Tässä niitä tulee..



Eli ton näkönen oli kun ostin parisen vuotta sitten..



Ja tollane nykyilme..

Ja täältä näkee lisää kuvia vulvusta: https://picasaweb.google.com/117318504063966443766/Default?authkey=Gv1sRgCI7e8eS6wt20ZQ
Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

Poissa Makru

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
Vs: 855 Teeviis "Rotta Sleeper"
« Vastaus #3 : 06.06.2012, 22:59:22 »
Alkuviikosta oli uus moottoriremontti jo lähellä.. Motarilla öljynpainevalo syttys yllättäen. Ei muuta kun moottori sammuksiin ja rullasin pientareelle ja konepelti auki. Koko konehuone täynnä öljyä.. Oli öljynjäähdyttimen letku sitten päättäny irrota. Ei muuta ku takas paikkaan ja öljyt koneeseen ja matka jatkus. Säikähdyksellä taisin selvitä, kun ainakaan mitään ääniä oo alkanu kuulua  ::)
Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

Poissa Leksi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
Vs: 855 Teeviis "Rotta Sleeper"
« Vastaus #4 : 07.06.2012, 00:37:27 »
Mikä tän auton tarina on? Kolariko?  :-\
V70 classic -07

Poissa Makru

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
Vs: 855 Teeviis "Rotta Sleeper"
« Vastaus #5 : 07.06.2012, 00:39:16 »
Mikä tän auton tarina on? Kolariko?  :-\

Kuorma-autoo kylkeen.. Mutta eipä se meno semmoseen tyssää  ;)
Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

Poissa 745insports

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 310
  • www.vrcf.fi
Vs: 855 Teeviis "Rotta Sleeper"
« Vastaus #6 : 07.06.2012, 00:41:26 »
Multa hakemaan vaikka kaikki keulan osat uusiks, halvalla lähtee.
Volvo V70, D5252T+Aut., vm. -99 Käyttöauto
Volvo 745, B230F+AW-70L, vm. -90 MYYTÄVÄNÄ
Volvo P210 VAN, B18+M40, vm. -65 Projekti

Poissa Maxell

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 103
  • www.vrcf.fi
Vs: 855 Teeviis "Rotta Sleeper"
« Vastaus #7 : 07.06.2012, 09:32:37 »
sulla on suunnitelmilla samat asiat kun mulla, mutta ite en ihan noin ronskia turboa meinannu.. sleepperinä kyllä pysytään :) mielenkiintoinen prokkis, seurataan :)
850 2.0 T5

Poissa Makru

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
Vs: 855 Teeviis "Rotta Sleeper"
« Vastaus #8 : 07.06.2012, 11:07:32 »
Multa hakemaan vaikka kaikki keulan osat uusiks, halvalla lähtee.
  Menopuoli eka kuntoon, sit voi alkaa siistii tota ulkonäköö. ;)
Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

Poissa Makru

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
Vs: 855 Teeviis "Rotta Sleeper"
« Vastaus #9 : 07.06.2012, 11:13:00 »
sulla on suunnitelmilla samat asiat kun mulla, mutta ite en ihan noin ronskia turboa meinannu.. sleepperinä kyllä pysytään :) mielenkiintoinen prokkis, seurataan :)
Tota nyt joku vielä luulee vapariksi, kun voi ajaa ihan normaalisti ilman mitään turbon ääniä ku ahdin alkaa heräilee vasta siellä 3.5tonnissa. Ihan kiva kiusaa muita  :P
Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

Poissa Maxell

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 103
  • www.vrcf.fi
Vs: 855 Teeviis "Rotta Sleeper"
« Vastaus #10 : 07.06.2012, 12:23:19 »
Tota nyt joku vielä luulee vapariksi, kun voi ajaa ihan normaalisti ilman mitään turbon ääniä ku ahdin alkaa heräilee vasta siellä 3.5tonnissa. Ihan kiva kiusaa muita  :P

sama huomattu.. :D tosin mulla a-pilarin mittareita lukuunottamatta orggis :)
850 2.0 T5

Poissa Makru

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
Vs: 855 Teeviis "Rotta Sleeper"
« Vastaus #11 : 08.06.2012, 13:52:09 »
Pakonokka-akselin takimmainen stefa tuli vaihdettuu uuteen, kun tiputteli öljyy. Samalla tuli paikannettuu ja korjattuu jäähdytysneste vuoto.  :)
Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

Poissa motocykler

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 200
  • www.vrcf.fi
Vs: 855 Teeviis "Rotta Sleeper"
« Vastaus #12 : 09.06.2012, 13:18:38 »
Mielenkiintoinen prjoketi, etenkin tuon megaspruutan osalta  :P Meinasit ilmeisesti ohjata megalla myös sytytystä, kun nuita copeja etit?

Nuita 302mm satulankannattimia ittekkin kyselin joku vuos sitte, ei tahtonu löytää käytettyjä, mutta marmoritiskiltä voi hakea uudet jos ei löydy. Panttimaksun niistä joutuu maksamaan, ellei sitte pikkusen koijjaa ja anna nuita pienempiä vaihossa ;)

Edit: Korjattu ajatuskatko :)
« Viimeksi muokattu: 09.06.2012, 16:23:09 kirjoittanut motocykler »
Volvo v70 d5 -07, 855 t5 -95

Poissa Makru

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
Vs: 855 Teeviis "Rotta Sleeper"
« Vastaus #13 : 10.06.2012, 13:14:00 »
Mielenkiintoinen prjoketi, etenkin tuon megaspruutan osalta  :P Meinasit ilmeisesti ohjata megalla myös sytytystä, kun nuita copeja etit?

Nuita 302mm satulankannattimia ittekkin kyselin joku vuos sitte, ei tahtonu löytää käytettyjä, mutta marmoritiskiltä voi hakea uudet jos ei löydy. Panttimaksun niistä joutuu maksamaan, ellei sitte pikkusen koijjaa ja anna nuita pienempiä vaihossa ;)

Edit: Korjattu ajatuskatko :)

Copit ajattelin laittaa kyllä vasta myöhemmin. Eli ekaks tarkotus olisi vielä toi virranjakaja pitää mukana ja nähdä et kaikki toimii ja sitten myöhemmin tulee copit. Ettei liikaa muutoksia kerralla  :idiot2:

Kyselty on marmorilta noita satulankannattimia ja luultavasti haenkin ne sieltä ellei muualta löydy  :-\
Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

Poissa Makru

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
Vs: 855 Teeviis "Rotta Sleeper"
« Vastaus #14 : 13.06.2012, 23:03:30 »
Tuli taas käytyy mittailee ja ihmettelee volvon keulaa jos sinne sais mahtuu isomman coolerin.. Ja en vaan haluu semmosta vakion tyylistä. On vaan sit niin ahasta kun on viel toi ilmastointiki, enkä ajatellut siitä ainakaan vielä luopua  ???  Vesi-ilma cooleriakin oon miettiny, mut sit taas tarveis oman vedenkierron ja jäähdyttimen  ::)
Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

 

Kulkukoira  Proturbo