Futurez  Kulkukoira

b23e ja b230f asiaa, viritys ja erot?

  • 25 Vastauksia
  • 16598 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
b23e ja b230f asiaa, viritys ja erot?
« : 09.06.2012, 09:44:42 »
Miettisin että mitä eroa noissa on, ku oon kuullu että tuo b23e luovuttaisi n. 140hv ja b230f vain 111hv?

Tiedän että toinen on mekaaninen ja toinen LH ruisku, katalysaattorilla.

Sen verran tiedän että tuossa b23e:ssä taitaa olla k-nokka ja iso kansi, eli jos laittaa b230f:ään 531 kannen ja k nokan ni saako samat tehot?

Eli erot mitä minä tiedän.

B23e vs B230f

-K nokka vs M nokka
-Ei kat vs Katti
405 kansi vs 530 kansi

Jatkakaa tuosta kiitos

En tunne kaikkia volvon koneita joten sallittakoon tyhmien kysely minulle.  ;D
« Viimeksi muokattu: 12.06.2012, 09:12:48 kirjoittanut miksu01 »
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: b23e ja b230f eroavaisuudet
« Vastaus #1 : 09.06.2012, 09:46:48 »
K-jet vs. LH/ Regina
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Vs: b23e ja b230f eroavaisuudet
« Vastaus #2 : 09.06.2012, 09:57:29 »
K-jet vs. LH/ Regina

Onko se tosiaan totta että tuosta löytyy se n.140hv?
jos pitää paikkaansa ni siitä ei olisi mikään ihan älyttömän vaikeeta ottaa vaparina irti se 180hv-200hv :D
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4113
Vs: b23e ja b230f eroavaisuudet
« Vastaus #3 : 09.06.2012, 09:58:22 »
B23E 405, k-jet ja K-nokka on esim. 1981 GLT 240:ssä ja siinä on 136hv.
B23E 405, k-jet ja H-nokka on taas esim. 1980 GLT/GT ja siinä on 140hv.

B230F:stä on olemassa 136hv versio FX jossa on 531 ja VX-nokka, sekä 130hv FB. Noissa on LH2.4


Poissa polar

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: b23e ja b230f eroavaisuudet
« Vastaus #4 : 09.06.2012, 10:43:34 »
Onko se tosiaan totta että tuosta löytyy se n.140hv?
jos pitää paikkaansa ni siitä ei olisi mikään ihan älyttömän vaikeeta ottaa vaparina irti se 180hv-200hv :D

Ei kai se vaikeeta ole jos on 3-4ke laittaa koneeseen.

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Vs: b23e ja b230f eroavaisuudet
« Vastaus #5 : 09.06.2012, 10:58:57 »
Eihän se kauhean kalliiksi tule jos tekee kaiken itse, mm T.S.I peltisarjan, sääd. nokka pyörän, kannen porttaus jne.

Itse olen ajatellut sijoittaa ainoastaan 500e ja teho tavoite on se 160hv saa nähdä kuinka käy.

tällä hetkellä mennyt 50e kannen lasku -1.5mm.

Mutta ei liittynyt tähän tuo asia :)
« Viimeksi muokattu: 11.06.2012, 11:23:38 kirjoittanut miksu01 »
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa northwolf

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
Vs: b23e ja b230f eroavaisuudet
« Vastaus #6 : 11.06.2012, 09:00:16 »
Minkälainen resepti sinulla on tuohon 160Hv:n?

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Vs: b23e ja b230f eroavaisuudet
« Vastaus #7 : 11.06.2012, 11:23:20 »
Minkälainen resepti sinulla on tuohon 160Hv:n?

Tarkoitus olis tehä kaikki mistä saa tehoa lisää, ilman turbottamista ku vähäpäästöinen auto on..

Nyt olen kerenny vaan laskemaan kannen -1.5mm ja muotoilemaan kannen kanavat.
Tarkoitus olis lastuttaa, peltisarja, isompi putkisto, Paremmat venttiilit, isommat suuttimet, kevennetty vauhtipyörä, parempi nokka, sääd. nokkapyörä jne jne.

Tarkoitus olis koneistuksia ja lastuja lukuun ottamatta tehdä kaikki ite.

Tuo 160hv ei liene vaikea temppu. Alla on poiminta tehokkaammasta vaparista.

Tuolta lainattu www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=464.0

B230F

-96 mm porauksella
-LH 2.4
-nokka 320/104/12,7 (varmistan vielä)
-venttiilinjouset mallia keiteen-kone 40/120 kg/cm
-säädettävä nokkapyörä
-vakio imu- ja pakosarjat
-531 siistittynä ja isommat venttiilit 46/37,5 mm
-viskopuhallin poistettuna
-2-1 putkisto lyhennetty
-lastut sytkä ja ruisku, lastun toiminta heikkoa (parhaissa vedoissa max vääntö ollut 250 tasolla, nakutustunnistin ottaa sytkää pois ja rikastaa seosta turhan paksuksi (vaikka anturin alla kuparia yms))

194 hv @ 6600 rpm    232 Nm @ 5200 rpm   
« Viimeksi muokattu: 11.06.2012, 11:30:08 kirjoittanut miksu01 »
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa polar

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: b23e ja b230f eroavaisuudet
« Vastaus #8 : 11.06.2012, 12:24:26 »
Tarkoitus olis tehä kaikki mistä saa tehoa lisää, ilman turbottamista ku vähäpäästöinen auto on..

Nyt olen kerenny vaan laskemaan kannen -1.5mm ja muotoilemaan kannen kanavat.
Tarkoitus olis lastuttaa, peltisarja, isompi putkisto, Paremmat venttiilit, isommat suuttimet, kevennetty vauhtipyörä, parempi nokka, sääd. nokkapyörä jne jne.

Tarkoitus olis koneistuksia ja lastuja lukuun ottamatta tehdä kaikki ite.

Tuo 160hv ei liene vaikea temppu. Alla on poiminta tehokkaammasta vaparista.

Tuolta lainattu www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=464.0

B230F

-96 mm porauksella
-LH 2.4
-nokka 320/104/12,7 (varmistan vielä)
-venttiilinjouset mallia keiteen-kone 40/120 kg/cm
-säädettävä nokkapyörä
-vakio imu- ja pakosarjat
-531 siistittynä ja isommat venttiilit 46/37,5 mm
-viskopuhallin poistettuna
-2-1 putkisto lyhennetty
-lastut sytkä ja ruisku, lastun toiminta heikkoa (parhaissa vedoissa max vääntö ollut 250 tasolla, nakutustunnistin ottaa sytkää pois ja rikastaa seosta turhan paksuksi (vaikka anturin alla kuparia yms))

194 hv @ 6600 rpm    232 Nm @ 5200 rpm

Vähäpäästöinen?

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Vs: b23e ja b230f eroavaisuudet
« Vastaus #9 : 11.06.2012, 14:28:29 »
Vähäpäästöinen?

Juu auto on vm -90 ja autossa on katalysaattori vaikka rekisteriotteessa ei lue vähäpäästöinen.. mutta joku on sanonu mulle että ku on katti niin on aina vähäpäästöinen??

Vähäpäästöisen turbotushan vaatii pakokaasutestin VTT:llä ja se maksaa 1000-1300e

Mutta tuo mistä on otettu tuo 194hv niin on tuskin ollut vähäpäästöinen..
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: b23e ja b230f eroavaisuudet
« Vastaus #10 : 11.06.2012, 14:59:29 »
Ei kai se vaikeeta ole jos on 3-4ke laittaa koneeseen.
Vähempikin riittää...
160 hummaa saa ihan perusvireillä ihan B200:sta kun polttoaineensyöttö ja sytytys on kunnolliset.
Säädettävä moottorinohjaus on kiva, vakiopurkkiin tehtävät lastut saattaa toimia tai sitten luultavemmin ei.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa polar

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: b23e ja b230f eroavaisuudet
« Vastaus #11 : 11.06.2012, 17:55:54 »
Vähempikin riittää...
160 hummaa saa ihan perusvireillä ihan B200:sta kun polttoaineensyöttö ja sytytys on kunnolliset.
Säädettävä moottorinohjaus on kiva, vakiopurkkiin tehtävät lastut saattaa toimia tai sitten luultavemmin ei.

No joo, vähän liiottelua mutta vähäpäästöiseen ei varmaankaan voi laittaa mitään 300-asteista nokkaa, naku-anturi
taitaa pitää liialliset rutut/sytkä ennakot kurissa. Katti ja lh-imusarja ei kanssa taida parantaa virtauksia.
Ehkä sillä megalla sais kartat tosiaan kuntoon, ei o kokemusta niistä mutta sen viis hunttia saa meneen jo siihen megaan
lisukkeineen. Ja eihän vähäpäästöstä saa muuttaa.  :)

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8982
  • Teiden tukko
Vs: b23e ja b230f eroavaisuudet
« Vastaus #12 : 11.06.2012, 20:38:27 »
Juu auto on vm -90 ja autossa on katalysaattori vaikka rekisteriotteessa ei lue vähäpäästöinen.. mutta joku on sanonu mulle että ku on katti niin on aina vähäpäästöinen??

Vähäpäästöisen turbotushan vaatii pakokaasutestin VTT:llä ja se maksaa 1000-1300e

Mutta tuo mistä on otettu tuo 194hv niin on tuskin ollut vähäpäästöinen..

Onko rekisteriotteessa maininta katalysaattorista?

Ja eihän vähäpäästöstä saa muuttaa.  :)

Eihän ahdettuakaan saa muuttaa... :juhau:

Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Vs: b23e ja b230f eroavaisuudet
« Vastaus #13 : 11.06.2012, 22:09:44 »
Onko rekisteriotteessa maininta katalysaattorista?

Eihän ahdettuakaan saa muuttaa... :juhau:

Rekisteriotteessa lukee muistaakseni kolmitoimikatalysaattori tai jotain sinnepäin..

Tarkoitus olisi laittaa A, D tai VX/VX3  nokka.. Ei mitään liian jyrkkää kuten K tai H:ta.
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa polar

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: b23e ja b230f eroavaisuudet
« Vastaus #14 : 11.06.2012, 22:49:12 »
On vähäpäästöinen. Ja kyllä tosta saa varmaan sen 160 hv mutta ei noilla nokilla. Tollanen hitsattu nokka vaan kiinni kun
tossa hannun koneessa ja putki poikki siitä 2-1 osan jälkeen. Eikä ole mikään tarkoitus vittuilla mutta jos on tulossa katulailliseen
katuautoon niin tulee maksamaan, ainakin jos haluaa että pystyy ajaan alle 8000 rpm.
Itse olen alkamassa rakentaan b230k:n kantta ja luulen ettei alle 500e selviä ja jos 140hv, 220nm ja vähän kierrosherkkyyttä
sais niin olisin kovinkin tyytyväinen. Auto on -86 eli löysillä päästörajoilla. Nokaksi meinasin jotain hiottua, ainakin pakoventtiilit
isommaksi, ehkä imutkin.?
Pakokanavien lattioita olis tarkoitus nostaa, imukanavista ei ton kannen osalta hajua.
Bensapuolella on dgv weber, ei mikään hipo-bensansyöttö mutta toimii, menee pienellä ja saa itse säädettyä sinne päin.
Imusarja on suolesta, vinokoneen ominaisuus?
Se mega olis tietenkin vaihtoehto kun sen tohon sais ilman naamiointeja laittaa, sais järkevämmän sytkän ja pääsis tosta
pottapyörästä eroon joka ei vapariin sovi mitenkään päin.

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo